"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, December 03, 2009

Kursus Biro Tatanegara: Medan untuk meluaskan fahaman berunsur perkauman

Segelintir peserta yang pernah menghadiri kursus Biro Tatanegara (BTN) dengan beraninya menyifatkan bahawa kursus ini hanya membawa kepada perpecahan kaum di negara ini. Malah kursus ini juga bermotifkan politik pihak tertentu untuk kekal berkuasa dengan menanamkan sifat racist/perkauman di kalangan peserta.

Kerajaan tetap dengan pendirian mereka untuk meneruskan program ini, meskipun ramai daripada bekas peserta kursus ini telah tampil menyuarakan keadaan kursus tersebut. Timbul laporan-laporan daripada peserta kursus terutamanya daripada bukan Melayu bahawa kursus Biro Tatanegara menyebarkan ideologi yang bersifat perkauman, sehinggakan mengundang kebencian ke tahap yang kritikal terhadap kaum-kaum minoriti di negara ini.

Kerajaan bersetuju untuk merombak sukatan program kursus in selepas desakon oleh pihak pembangkang. Ini secara tidak langsungnya bermakna kerajaan telah menyalahgunakan kursus ini untuk kepentingan politik mereka, dan mereka sendiri mengakuinya apabila bercadang untuk merombak sukatan kursus Biro Tatanegara tersebut.

:BANGSA MALAYSIA

13 comments:

Anonymous said...

penulis macam pantat

Unknown said...

anon....ko yang macam pantat kot....ko ni mesti baru lepas pegy kursus BTN kn??? kursus sampah BTN ni...aku dh 2x pegy....jgn harap la aku nk terpedaye dgn barua2 amno ni....pegy jahanam

Anonymous said...

-cik anon nie la yg bawak banner PUKIMAK tue bile uno wat demo..

-jgn slahkan die,BTN kate takpe..anak kecil main api, anak besar main...kerap lagu tue dimankan time BTN..

-zargus-

Anonymous said...

Anonymous said...

penulis macam pantat

December 3, 2009 1:37 PM

Inilah anak benih yg berjaya dihasilkan oleh BTN .tahniah anda telah menjiwai dgn cemerlang..dan semakin dekat hayat Bn tumbang..

Berani kerana benar dan yang benar itu pahit

kene tpu lg..mmg UMNgOk... said...

BTN ni untuk orang KERAKjaan UMNgOk ke?

pe ade dalam nih? sampah ke? apesal swasta tak terlibat? kate 1 malaysia.

1 malaysia ke dalam BTN tuh? ke sampah UMNgOk 1 malaysia?

sesape ade pengalaman, citer la sket...

Anonymous said...

kepala bapak kau macam pantat..itu yg sebetulnya

hasil taik BTN yg sekian lama bermaharajalela dimalaysia

mampos umno...aminnnnn

Fazley Ozil said...

Salam semua,

Pada empunya blog ni, dedahkan lagi apa yang berlaku kt bumi Malaysia ni.. Aku ucapkan syabas kt ko!

dunia sekarang da akhir zaman,
fitnah da bermaharajalela, tengok je la blogger UMNGOK ni.. lagi lagi si mamak parpu tu.. Nak termuntah aku blog dia. Asik merapu ntah apa2,fitnah maki ulama tu da jadi amalan dia.. bila aku comment tak pernah approved, tak hairan la ade comment dalam tu yang jenis jilat jubur dia..

Aku ajak berdebat pown ntah apa2 die merapu bagi jawapan..mmg dasar keturunan putar alam la pengikut diorang..

Anonymous said...

2 thn lepas aku bersama 3 org kawan aku diwajibkan menghadiri kursus anjuran BTN. Kami yg menghadiri kursus tu sangat terkejut bila pensyarah di BTN tu mengutuk DSAI dan pendapat ulama yg tak sehaluan dgn pemerintah sekarang (UMNO-BN). Pensyarah tu menghina DSAI & bercerita seolah2 "berkitabkan" buku yg dikarang oleh Khalid Jefferi - 50 Dalil. Manakala pendapat2 ulama di tangkis dgn fakta yg dangkal sekali- amat memalukan.

Mereka memuja2 UMNO-BN seolah2 duit telah dimasukkan ke kocek mereka utk berkata demikian - memang jelek sekali mendengarnya.

Itulah antara maklumat yg dinyatakan semasa kursus di BTN.

Apakan "si sembab TPM" masih nak menafikan dan menipu rakyat lagi...???

Anonymous said...

jiwakacaw macam pukimak!

woi! kau ni dah lupa ke kau ni Melayu!
melayu kena dipertahankan! kau Islam! Islam perlu dipertahankan! bunuh jer yang menentang!
bunuh yang kafir! India Cina mapus!

Anonymous said...

jawakacaw memang bodoh!

Anonymous said...

bro,aku rasa ini yg umno mahu...itu pasal dibuatnya BTN untuk membrain washkan otak2 supaya mengikut telunjuk mereka... adakah berjaya ?

i'm no king

Anonymous said...

POLITIK jelas sekali memecah belahkan sesama islam.Politik demokrasi yg kita guna pakai sekarang adalah ciptaan YAHUDI,bukan POLITIK cara NABI saw.POLITIK NABI saw ialah dgn DAKWAH untuk menyatukan umat.

PENYAKIT UMAT-UMAT TERDAHULU:
Daripada Abu Hurairah r.a. katanya: Aku mendengar Rasulullah saw. bersabda,"Umat ku akan ditimpa penyakit-penyakit yang pernah menimpa umat-umat dahulu". Sahabat bertanya, "Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?" Nabi saw. menjawab,"Penyakit-penyakit itu ialah (1)terlalu banyak seronok, (2)terlalu mewah, (3)menghimpun harta sebanyak mungkin, (4)tipu menipu dalam merebut harta benda dunia, (5)saling memarahi, (6)hasut-menghasut sehingga menjadi zalim menzalim".
H.R Hakim

Anonymous said...

maaf kerana ingin menyampuk...

jangan terlalu fanatik terhadap mana2 parti politik. kita just buat biasa je... yg salah jangan ikut yg betul baru kita ikut.

dari segi penyampaian kata2 jangan sekali menampakan org melayu yg fanatik dgn politik berotak kosong, dengan menyebut perkataan yang yg melibatkan alat sulit yg ada di tubuh kakak/mak/isteri.

jadi lah matang dengan menulis dengan cara yg betul dengan memberi komen, cara penyelesaian dan juga kesimpulan.

kan bagu kalau kita dapat praktik begitu. secara tak langsung tidak lah kita hanya seperti lembu dicock hidung dok mendengar kata2 org je.