"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, December 09, 2009

Tulang Besi Difitnah Lagi. Masa Untuk Bersumpah

Di bawah ini saya telah mendapat satu komen dari puak2 yang teringin sangat nak tidur sebantal dengan UMNO ataupun dari UMNO sendiri.
  • Dengan ini saya ingin bersumpah. Wallahi Wabillahi Watallahi bahawa tuduhan-tuduhan di bawah ini adalah FITNAH SEMATA-MATA. Dan saya mendoakan mereka yang mempromosi fitnah ini serta mereka yang mencipta fitnah ini serta mereka yang membawa fitnah ini ke sana ke mari supaya Allah SWT menurunkan bala ke atas mereka sebagaimana Allah SWT menurunkan bala ke atas Kaum Nuh dan Kaum Lut.
Tuduhan2 tersebut adalah seperti di bawah :

Anonymous said...

WAHAI PEMBACA SEKELIAN :

INI SATU LAGI PEMBOHONGAN TULANG BESI YANG TELAH DIDEDAHKAN.

so sape... yang cuba sembunyi fakta hai TULANG BESI... jawablah :

Biodata si Tulang Besi yg aku pungut drpd laman TKO, sila rujuk disini :
  1. Dia merajuk dan pergi keluar negara sambung kontraknya.
  2. Saya berpendapat Tulang Besi sebenarnya merancang menjatuhkan PR di Selangor. Mungkin dia mendapat habuan daripada UBN.
  3. Hassan Ali sebagai serangannya tetapi disebalik itu merosakkan PR keseluruhannya. Jika PAS jatuh di Selangor pada PRU-13 secara langsung PR akan musnah di Selangor.
  4. Ada juga maklumat, saya tak berani kata benar, bahawa ada beberapa siri pertemuan antara Tulang besi dengan Khir Toyo di sebuah hotel mewah. Saya harap Batu-Api siasat perkara ini dan mendedahkan dengan fakta yang terperinci.
  5. Saya pun ada juga sedikit maklumat yang menyatakan bahawa TB ni mendapat imbuhan dari pihak tertentu didalam kerja " Memudahkan kerja umno ni" imbuhan tersebut dalam bentuk "projek" untuk company beliau dan beliau sendiri ada % diatas nya.
  6. Tapi apa yang saya dimaklumkan ada orang tengah antara beliau dan Khir T. Org tengah itu juga dulu selalu sangat ke markas Pas di Taman Melewar, namun sejak selapas 2008 org tengah itu sudah tidak kelihatan di TM. Kalau Batu Api ada kenal kawan2 di TM boleh tlg check, tanyalah sizain, zanal, bakar, rashid janggut dan beberapa org lagi di TM tu.
Yang peliknya sumber fitnah ini datang dari seorang bernama Batu Api. Beliau tidak dapat membezakan antara Unta dengan Kambing. Jadi, orang macam ni, kita nak harap untuk mendapat sumber yang benar? Hahahahaha

Memang saya ada mintak kerja dengan salah sebuah GLC di bawah Dato HAsan satu waktu dulu. Tapi, saya tak pernah merajuk dan tujuan saya meminta kerja semata-mata mahu berkihdmat dengan kerajaan PR dan Islam. Kerja tu pun gaji lebih rendah dari apa yang saya sudah dapati sebelum ini. Apa yang hebat sangat.

Lepas tu ada usaha nak tuduh saya ni rapat dengan Khir Toyo? Apalah bodoh sangat diorang ni. Khir Toyo to rapat dengan Suwardi Yaakob bukan dengan saya. Saya lain, Suwardi lain.

Yang Dato Hasan pergi ke sana ke mari burukkan kerajaan Pakatan Rakyat tu tak merosakkan Pakatan Rakyat ke? Saya ada rekording la. Jangan sampai saya mendedahkan rakaman tersebut. SAYA ADA RAKAMAN DATO HASAN MEMBURUKKAN KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR. Apa awak semua nak cakap sekarang?

Tapi nak buat macamana? Dato Hasan lebih suka Ketua Bahagian UMNO PJ Utara memegang terus syarikat tersebut dari orang PAS seperti saya.

Tulang Besi

66 comments:

broooo... said...

haa... macam tu la kalau nak setle satu2 isu... ikut macam najis... angkat sumpah dlm masjid... settle semua!!! takyah masuk keluar court... kan mudah!

tahniah TB satu langkah yg bijak!

Anonymous said...

mmg pkatan rakyat tu buruk pun...

ai..sejak bila kau pandai sorok bukti lak tule babi..dedah la.

brooo..kau org kafir kan? sbb tu kau leh ckp mcm tu..sbb kau xpercaya dgn kuasa Allah..

Tule babii pun pandai sumpah ke skrg ni..dah mntk pandangan abuya ajisan lum..kan xsah sumpah kau tu..kl pemegang kunci syurga abuya ajis dah lulus br sumpah kau sah..

Anonymous said...

Setiap hari bertukar, maka setiap hari itu lah juga ada perubahan sikap dalam politik.

Hari ini cerita baru telah keluar. Batu api, Songkok Putih, Tranung kite online dan beberapa blog lain sudah berpadu tenaga menyerang tulang besi...?

Pertelingkahan berpunca dari perbezaan kepercayaan dan sokongan terhadap pemimpin dalam parti.

Kepada orang yang kurang faham apa yang mereka perjuangkan.. tolong jangan jadi "nasi tambah". Adalah lebih baik kita baca dan fahamkan apa yang ingin mereka sampaikan. Kemudian nilaikan atau pertimbangkan dimana kebenarannya atau dimana kepalsuannya. Jangan jadi orang yang wala' tapi tidak berakal.

Berhati-hati... musuh sudah masuk dalam selimut....

pria malaya said...

semoga isu ini akhirnya menemui jalan penghujungnya...

ya Allah, Engaku persatukanlah antara dua kumpulan yang bertelagah diantara kami, aminn..

Anonymous said...

Marilah Ramai2 kita mendoakan supaya org yg memfitnah itu dpt dilembutkan hatinya dan terus kepada agama yang sebenar iaitu ISLAM tetapi jika masih lagi melakukan kemungkaran kita doakan supaya ALLAH S.W.T membalasnya... amiinnn...

Anonymous said...

tulang besi dapat balik apa yang dia buat kat orang

dia sepatitnya dah sedar orang hentam dia bukan kerana nak pertahan UG atau pertahan mana-mana pemimpin, tapi org meluat dengan perangai dia yang melampau2 burukkan pas sndiri

Anonymous said...

songkokputih, webmaster TKO memang amat dikenali sebagai PEMFITNAH AGUNG selama ini.

Beliau menjadikan TKO sebagai platform untuk tujuan menyerang blogger anti-UG disamping cuba untuk mengakkan benang basah nya.

Kita akan lihat episod selanjutnya, si batu-api (songkokputih) ini.

shark said...

salam

ak sebagai pembaca yg selalu baca blog pelbagai phak, nampak bahasawanya wujudnya satu misi untuk jtuhkan TB disini. ini dilakukan ekoran drpd kelakuan TB yg sejak akhir2 ini terlalu byk membuat pendedahan2 pasal kebobrokan pemimpin2 UG.

sape2 yg tak nampak tu memang buta hati lah kot.

kepada TB, teruskan perjuangan anda dalam mendedahkan kerja kotor pemimpin. keburukan pemimpin hendaklah ditegur. jangan diperap. nanti jadi barah yg makin membusuk.

qul haq walau kaa na murran!

ps: kalau mintak kerja nk jadi ceo tu biasa r. evryone ada cita2 masing2 nk berjaya dalam hidup. hatta, ak senirik pun angan2 nk jadi perdana menteri. apa slah ker ak mempunyai angan2 sedemikian? huhu. bengong tul yg dk ngata TB tu gilakan jawatan ceo. macamla diorang tuh xder angan2 langsung nk hidup senang. buat web TKO pun letak berlambak iklan. apa mksudnyer itu kalau bukan ingin meraih pendapatan? yg masuk politik pulak, bukan ker gila nk jadi pemimpin ker? gila nk jadi YB? cishh.......

panglimasdk said...

teruskan TB...kami sudah dewasa utk menilai mana yg baik n buruk..mana yg benar n mana yg salah..
ini la misi kita mendedahkan segala kebobrokan pemimpin2 tidak kira la pemimpin mana parti sekali pun..
inila yg dikatakan telus dan berani..
kami semua menyokong TB

FaridShah said...

Anon 12.32pm tulis:
"Marilah Ramai2 kita mendoakan supaya org yg memfitnah itu dpt dilembutkan hatinya dan terus kepada agama yang sebenar iaitu ISLAM tetapi jika masih lagi melakukan kemungkaran kita doakan supaya ALLAH S.W.T membalasnya... amiinnn..."

Ameen...

Ada akai..pakai
ada otak..jgn letak kat lutut !
Tp kalau hati dah gelap, dah hitam, dah mati...
jadi la mcm contoh yg sedia-ada !

Anonymous said...

PERISIK RAKYAT DIHARAP JGN LA COPY PASTE DR BLOG TULANG BESI..KENAPE NK PROMOTE TULISAN BELIAU..KLU NK ULAS X PE LA...APA NAK JADI BILA MUSUH TULANG BESI AKAN JADI MUSUH PERISIK RAKYAT JUGA...MALAYSIAWAVES DH POPULAR BUAT APA NK LTAK TULISAN BELIAU LAGI..KAMI MAHUKAN PERISIK RAKYAT YG DAHULU...PENUH DGN PEMBONGKARAN KEPALSUAN BN..BIAR TULANG BESI SAJA BONGKAR KESILAPAN PR...KLU X CONFIRM X BALANCE...PLEAE SGT2 PERISIK RAKYAT

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Sebenarnya orang macam "batu api" dan "songkok putih" semacam iri hati.

Mereka tiada kelayakan untuk jadi CEO jadi bila tengok orang lain mintak, mereka bengang la.

Kalau setakat mintak jadi budak pejabat, boleh la

Tu yang tebar fitnah macam tak mau tu.

Hahahahaha

Anonymous said...

TB tu nampak gayanya meroyan nak jadi CEO. Bila tak dapat dia balas dendam pada Dr Hassan Ali.

Tak professional langsung...

Kalau si mamat UMNO tu boleh buat kerja dgn baik apa salahnya. Kenapa mesti di buang beliau.

Kalau Dr Hassan Ali ikut perangai si TB tu, maka, sama lah macam perangai pemimpin umno yg ada sekarang ni. Kalau boleh semua ketua agency yg sokong PR akan dibuang dan diganti dgn org UMNO.

Sekali lagi aku kata...si TB ni busuk hati pada Dr. Hassan Ali. Dendamnya hanya kerana tak dapat jadi CEO.

Mentaliti si TB ni memang rendah...

Anonymous said...

---tak tau nak kata apa. PRU13 dah dekat ni woi. Aku nak tengok BN telungkop tak bangun2. Hangpa yang terbabit, sudah-sudah la...

Anonymous said...

wek...nak muntah aku dgr anom 2.21

wei..hamPAS dan pakatan dajal korang yg akn jatuh tersungkur smpi xleh bgn..

entah2 sblm PRU pun babi2 celaka pr ni akn musnah..

Anonymous said...

sebenarnya tak ada apa isu, Hassan Ali memang baik dgn UMNO, so TB ada point untuk pertikaikan. Yang SP (batu-api) bela Hassan Ali tu kenapa? Dah nak sgt ke UMNO?

TKO hancur berkali-kali kerana kerketuakan seorang yang hatinya sebusuk najis.. skalipun bersongok-putih.

Kali ini TKO pasti bungkus untuk selama-lamanya.

Anonymous said...

Pasai ni lah org islam lemah,sebab pecah belah sesama islam,lebih buruk lagi sampai tahap caci mencaci sesama islam.Sedangkan apabila org islam itu caci mencaci,maka Allah swt tak akan pandang mereka lagi.Ustaz2 dlm PAS dan UMNO tak pernah terangkan perkara mcm ni ke?tak pernah dakwahkan org islam supaya bersatu?Kenapa lebih banyak kita mencari keburukan dan mengaibkan saudara seagama kita sendiri?Sekarang ni Mengata-mencaci, mencari aib mcm dah jadi benda yg syok pulak buat penyokong2 PAS dan UMNO ni.Umat islam akan hancur jika perkara mcm ni berterusan.Sama2 lah kita muhasabah diri kita masing2 dan menyeru seluruh umat islam kearah penyatuan.Wallahu `Alam

kene tpu lg..mmg UMNgOk said...

buat dek je TB & PR. jalan je terus. orang bute pun tau menilai.

biasak la. ble pekong orang bkk, sudah bau longkang, sape nak mengaku. ble da malu, mle la reka2 cite, fitnah orang.

biasa la tu. nk cover.

Anonymous said...

bro... geng peniaga aked mpkb tanya bila lu nak start publish cerita pasal tuntutan derang tuh???

Anonymous said...

PAS bukan lah wadah yg tepat kalau kita nak sebarkan syiar islam.Buat ISTIQARAH dan minta dgn ALLAH swt agar ditunjukan jalan yg sebenar untuk kita sebarkan syiar ISLAM.Maaf cakap lah,kebanyakan individu2 dan peminpin2(TAK SEMUA!) dalam PAS lebih minat untuk berpolitik dari sebarkan syiar ISLAM itu sendiri.Perjuangan mereka adalah untuk mendapatkan pemerintahan dan kuasa.

Anonymous said...

Kalau betul berjuang demi ISLAM,kenapa ada diantara pemimpin yg menjadi fitnah pada PAS,bahkan juga menjadi fitnah pada orang ISLAM itu sendiri,tidak mahu letak jawatan?Jawapannya,kerana mereka lebih berminat untuk mempertahankan jawatan dan kuasa mereka dari kepentingan ISLAM itu sendiri..Dah terang lagi bersuluh...SIAPA MEREKA ITU?Tuan2 cari dan fikir sendiri lah...Wallahu`Alam

YALA

Anonymous said...

Batu Api dah tak mengaku dia SongkokPutih. kahkahkah

memang dasar dajal akhir zaman.

dia trlupa agaknya kiraman katibin ada di kiri kanannya sewaktu menulis.

wahai wm tko. anda dan tko anda (insyaAllah) PASTI binasa kerana anda byk berlakon dalam perjuangan.

Anda sebarkan fitnah yg anda tuduh oranglain.

Anonymous said...

mcm nie la tb,bersumpah x yah takut2 mcm anuar tu..bg byk alasan..

Anonymous said...

Akupun berkawan dgn orang umno...
Akupun berkawan dgn orang DAP...
Akupun berkawan dgn semua parti...
Tapi aku tetap aku.....dgn parti yg aku sokong....

So...apa yg kecoh2 tak boleh kawan dgn parti tu lah...parti ni lah....

Apa......kau orang ingat aku berkawan dgn org parti lain...maka...aku akan sokong parti tu pulak ke..???

Kau orang termasuk TB berfikiran sempit la.....kolotttttttt.

Anonymous said...

Politik ISLAM ialah dgn cara NABI saw,bukan reka ikut akal kita atau tiru cara POLITIK demokrasi ciptaan YAHUDI.Akibat dari amalan POLITIK yahudi ni lah orang ISLAM jadi pecah belah,maki memaki,buruk memburukan satu sama lain dan yg paling teruk sekali apabila kita sampai tahap kafir mengkafir sesama orang ISLAM.Dalam ruangan komentar blog ni saja kita dah dapat lihat bertapa perpecahan yg serius berlaku sesama orang ISLAM di Malaysia.Semoga ALLAH swt satukan hati seluruh orang islam di dunia ini dan sebarkan Syiar ISLAM dgn cara yg ditunjukan oleh NABI saw dan para2 Sahabat beliau yg di redhai oleh ALLAH swt.AMIN YA ROBBI `ALAMIN

Anonymous said...

Untuk sokong parti mana2 POLITIK itu adalah hak individu masing2,samaada yg beragama ISLAM atau bukan.Tapi jgn lah sampai kita sebagai seorang MUSLIM berpecah belah,caci mencaci,maki memaki,kafir mengkafir sesama kita.Biarkan kita berbeza ideologi politik,tetapi jgn sampai perbezaan ideologi politik ini menyebabkan kita berpecah dari ukhwah islamiah.Seorang muslim itu adalah saudara kepada muslim yg lain didunia dan akhirat.Mari lah kita hentikan fitnah,caci mencaci dan maki memaki sesama kita.Mari lah kita sama2 fikirkan bagaimana seluruh umat islam dapat disatukan,kerana kekuatan sebenar islam itu akan datang apabila umat ini bersatu.Wallahu`Alam

Anak PR Selangor said...

Saya berdiri dibelakang TB kerana keberaniannya mendedahkan keburukan Pimpinan PAS Selangor aka UG.

Hish..geli dengar nama Hassan Ali ni.

Dia pandai cakap je..

Saya sokong pemerintahan PR dibawah TSKI.

cicitHJHASSANu said...

penyebar berita bohong ke Neraka...nau'zubillah

Anonymous said...

Kalau betul berjuang demi ISLAM,kenapa ada diantara pemimpin yg menjadi fitnah pada PAS,bahkan juga menjadi fitnah pada orang ISLAM itu sendiri,tidak mahu letak jawatan?Jawapannya,kerana mereka lebih berminat untuk mempertahankan jawatan dan kuasa mereka dari kepentingan ISLAM itu sendiri..Dah terang lagi bersuluh...SIAPA MEREKA ITU?Tuan2 cari dan fikir sendiri lah...Wallahu`Alam

YALA

Anonymous said...

Pasai ni lah org islam lemah,sebab pecah belah sesama islam,lebih buruk lagi sampai tahap caci mencaci sesama islam.Sedangkan apabila org islam itu caci mencaci,maka Allah swt tak akan pandang mereka lagi.Ustaz2 dlm PAS dan UMNO tak pernah terangkan perkara mcm ni ke?tak pernah dakwahkan org islam supaya bersatu?Kenapa lebih banyak kita mencari keburukan dan mengaibkan saudara seagama kita sendiri?Sekarang ni Mengata-mencaci, mencari aib mcm dah jadi benda yg syok pulak buat penyokong2 PAS dan UMNO ni.Umat islam akan hancur jika perkara mcm ni berterusan.Sama2 lah kita muhasabah diri kita masing2 dan menyeru seluruh umat islam kearah penyatuan.Wallahu `Alam

Anonymous said...

pantas sangat puak UG cop mereka yang menentang UG sebagai penyebar berita bohong.

apabila mereka sendiri (puak UG) yang telah menyebabkan perbalahan dan perpecahan di dalam parti.

Hassan Ali... dah dikenali sgt sebagai pembawa masalah kepada PAS tetapi aneh kenapa dia dilantik PJ. Dah butakah mata dan dah hitamkah hati?

Anonymous said...

Untuk sokong parti mana2 POLITIK itu adalah hak individu masing2,samaada yg beragama ISLAM atau bukan.Tapi jgn lah sampai kita sebagai seorang MUSLIM berpecah belah,caci mencaci,maki memaki,kafir mengkafir sesama kita.Biarkan kita berbeza ideologi politik,tetapi jgn sampai perbezaan ideologi politik ini menyebabkan kita berpecah dari ukhwah islamiah.Seorang muslim itu adalah saudara kepada muslim yg lain didunia dan akhirat.Mari lah kita hentikan fitnah,caci mencaci dan maki memaki sesama kita.Mari lah kita sama2 fikirkan bagaimana seluruh umat islam dapat disatukan,kerana kekuatan sebenar islam itu akan datang apabila umat ini bersatu.Wallahu`Alam

Anonymous said...

Tulang Besi, Tulang Besi...

Kaulah manusia PENFITNAH yang paling dahsyat di muka bumi ini.

Orang lain yang buat, orang lain pulak yang kau tudah.
Nah sekarang ni jelas sudahkau sendiri yang menfitnah org yang tidak bersalah....

Kau memang manusia jahat...yang patut mendapat balasan ALLAH. AMIN
Biarlah Allah yang tentukan

Anonymous said...

Sudah lah...

mawar said...

Kerana kecewa tak dapat kedudukan sebagai CEO maka si TB membalas dendam pada Dr Hassan Ali.

Sehinggakan berkawan dgn orang UMNO pun dianggap oleh TB sebagai satu kesalahan malah lebih jahat lagi dikatakan Dr Hassan Ali bersekongkol dgn puak UMNO.

Aku masih ingat lagi macamana si Khalid Jeffery dlm buku nya 50 Dalil tu utk memburukkan DSAI sehinggakan DSAI berjalan di karpet merahpun ketika di sambut oleh pemerintah US dianggap agen Amerika.

Bagi aku busuknya hati si Khlid Jeffery ini boleh di samakan busuknya si TB yg sekor ni. Konon utk membersih PAS dpd golongan UG tapi sebenarnya dendam kesumat kerana tak dapat jawatan CEO.

Anonymous said...

Saya keliru...

Ini blog Tulang Besi ka atau Blog Perisik Rakayat?

Atau pun blog Perisik Rakyat dengan Malaysiawaves diurus oleh admin yang sama?

Semuanya macam copy paste dari blog Malaysiawave

Anonymous said...

Kita nyahkan semua pemimpin UG ni terutamanya Hasan Ali, Mustafa Ali dan Nasharuddin. Pengundi Gombak Setia jangan bagi undi pada Hasan Ali di pilihanraya akan datang... biar dia tau orang semua bukan bodoh macam dia.

Anonymous said...

Alahai..puak-puak TB.
kesian aku tgok korang.

beria-beria betul nak tegakkan benang terkena minyak tanah ni..

kalu dah buat salah tu...jgnlah nak tuduh Si Batu Api lah,...Si Songkok Putih lah...

Sendiri punya salah...tak kan mau tutup kot. Kata kat UG lah, kata kat sape2x lah.

Macamlah perangai hang TB ...baik sgt. Alim dan Pak alim belaka.

Sedo-sedolah diri tu sikit...awat tu (TB) dah termakan sumpah sendiri.

dulu suka sgt suruh org bersumpah, suka sgt kata org tu mcm-mcm..La ni terbukti awak sendiri lagi jahat. Tapi berpura-pura baling batu sembunyi tangan...

APA NAK JADI NGAN TB NI???

Anonymous said...

kalau TB mulut tak celupar tentu pas n pr tak jadi macam skrg ni

korang bayangkan la sndiri, dia kata ada bukti dokumen n rakaman pasal pertemuan sulit lah, rakamana itu inilah, nape disimpan untuk koleksi peribadi?

dia boleh serah pada jk disiplin, or kalau tak caya kat jk disiplin dia bole serah sendiri pada nik aziz ke, mentor dia si husam tu ke..terus panjangkan ke pusat. kalau takde respon ok la dia bole dedah

ni asik2 cakap dia ada bukti. aku rasa dia simpan tu sebab nak jadikan alat untuk serang hasan ali kalau tak ikut kehendak dia.

ada iras2 macam kicdpuki tu la..

tulangunta said...

SAYA ADA RAKAMAN DATO HASAN MEMBURUKKAN KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR. Apa awak semua nak cakap sekarang?
tulang besi ada rakaman le, dalam mahkamah terima bukti mcm ni, rakaman corect corect pun tak diterima, suara mcm saya rupa mcm saya tapi bukan saya laa, maybe rakaman tulang besi ada tu telah dibuat oleh Tulang besi sendiri menggunakan suara upahan. alah Tb kaya apa, ceo luar negara tu, kalau ada dedahkan aje, jangan cakap aje, asyik ugut je spanjang tahun, alah mesti Tb tak berani nak dedahkannnya macam barua aduka taruna lak ni, acah aje lebih. Buktikan tulang besi jika kau dipihak yg benar, tak payah bersumpah dan berdoa le tulang besi, banyak tulisan kau yg amat meragukan dan menimbulkan fitnah

Anonymous said...

tulangunta tlg tunjukkan kat saya,website ape.thanks.

Anonymous said...

SERUAN PADA PERISIK RAKYAT!!!!

BLOG KAMU INI SUDAH DIIBARATKAN UMPAMA BLOG UMNO. MANA PERISIK RAKYAT YG DULU, KAMU DAH MENYIMPANG SEKARANG. ALASAN MEMBETULKAN KESALAHAN PEMIMPIN PAS..MEREKA SEDANG SELESAIKAN. KAMU PULAK DAH SEPERTI KADUK NAIK JUNJUNG. INGAT! TULANG BESI TU SIAPA? ORG KECEWA TAU TAK,,,CUKUPLA KO COPY PASTE ARTIKEL SAMPAH DIA,,,DULU AKU IKUT BLOG KO UNTUK TAHU PKEMBANGAN BN MENIPU RAKYAT, TAPI SEKARANG..KO PULA BERSEKONGKOL NAK JATUHKAN PAKATAN RAKYAT ( KHSUSNYA PAS ). UMNO SERONOK BRO.........

Anonymous said...

jangan sampai doa nik aziz bagai terpecik ke muka sendiri.

Anonymous said...

Hello anon,

"Sebenarnya orang macam "batu api" dan "songkok putih" semacam iri hati."

sape yg iri hati, BATU API & SONGKOK PUTIH KE....
TULANG BESI.

ANON OOIII SEPATUTNYA ANDA TANYA TULANG BESI.
DIA BOLEH BAGI JAWAPAN

Anonymous said...

wahai TB. anda(insyaAllah) PASTI binasa kerana anda byk berlakon dalam perjuangan.

Anda sebarkan fitnah yg anda tuduh oranglain.

Anonymous said...

TB KATA,...
Memang lah kao ni jenis manusia yang aku doakan supaya dilaknat Allah SWT.

Hello TB,
Sebelum ko doa laknat melaknat...kami dah doakan supaya ko yang pertama sekali dilaknat ALLAH SWT di atas semua fitnah-fitnah yang kau buat dan kau yang menyebabkan pecah belahnya ahli jemaah PAS kita serta ko lah punca nak melaga-lagakan TGNA dan TGHD.

Ko memang macam tu...bila buat dan fitnah orang, kau tak pernah nampak...Macam org tua-tua kata...GAJAH DEPAN MATA TAK NAMPAK, TAPI KUMAN DI SEBERANG LAUT KAU NAMPAK.

Satu lagi ko umpama semua kesalahan ko, ko sapu under the carpet. masalah org yg ko benci..ko telanjang bogelkan dgn tujuan nak buat mereka malu dan menjatuhkan depa.

Nah sekarang Allah dah tunjukkan sedikit saje kesilapan ko.
Nah ambik ko rasakanlah bagaimana sedihnya org yg ko fitnah....@$%&&%%$#

December 9, 2009 9:19 PM

Anonymous said...
Kwa, kwa...kwa...
TB ketawa lagi...
cuba u all tengok reply dia kat bawah ni...

"Hahahahaha.
Lepas tu kao ada hati nak dedah pasal aku? Hahahahaha
Kelakar la kau ni Batu Api. Kao punya amaran tak makan la. Hahahahahaha
Setakat yang kao dedah semuanya fitnah."

kan Allah dah makbulkan doa you all. TB dah pecah perut ...kerana ketawa byk sgt. Amin doa you all ye.

Aku nak tanya?*&^!!@@##
Betul ke semuanya tu FITNAH atau kau yg cuba tutup malu kau?

Anonymous said...

TB,
HANG TERTINGGAL BAHAGIAN YG INI LAH.
BIAK AKU TOLONG HANG TAMPAL BALIK BAHAGIAN INI:


1. orang kanan kepada Dato' Hassan Ali
2. Apabila PAS bersama Pakatan Rakyat memerintah Selangor dia memohon untuk menjadi CEO sebuah anak syarikat kerajaan Negeri Selangor.
3. Dato' Hassan Ali tidak memberikan (jawatan CEO tersebut) kepada beliau

AMACAM TB, BAHAGIAN NI HANG BELUM ANGKAT SUMPAH LAGI.

BILA NAK ANGKAT SUMPAH? %&@#$%^^
AKU TAK SABO NAK TENGOK HANG ANGKAT SUMPAH DAH NI

mosabit said...

AAPPUNAKUMEMANGMENUNGGUNUNGGUBILALAHUMNONINAKKOJOLBUKANSAJAUMNOMALAHMEREKAYANGMENYOKONGPUNAKUNAKMEREKAPUNKOJOLAPAKEBAIKANPUNTARAKMENYUSAHKANHIDUPAKUJER

Anonymous said...

DEDAHKAN...DEDAHKAN...DEDAHKAN KEMUNGKARAN PIHAK2 PAS PALSU YANG CUBA MENJATUHKAN PERJUANGAN PAS SEBENARNYA.....UMNO YANG MEMERINTAH NEGARA INI PUN TAK BERJAYA NAK PERJUANGKAN ISLAM DIMALAYSIA SELAMA INI NK SURUH PAS BERJUANG BERSAMA2...APA BARANGGGGGGGGGG....
KEPADA PUAK2 "PASUMNO" ADA BERANI TUTUP DAN LARANGAN KEDAI NOMBOR,DISKO,MINUM ARAK KEPADA UMAT ISLAM MELAYU?????SERTA MANSUHKAN PERSATUAN MELAYU KRISTIAN!!!!!!!UMNO TAK BERJAYA...PAS PALSU ADA BERANI....TUNJUK KAN KEKUATAN ANDA..

Anonymous said...

hahahhahha senyap sepi je TB kene asak......nmpak sgt mcm org bersalah padan muka..!!!!!!!!!

Anonymous said...

batu-api, songkokputih, pwm_pelatih06 adalah org yg sama.

tb tak perlu layan. TB telah bersumpah, kini sepatutnya batu-api punya giliran.

Bersumpah bahawa anda bukan org yg sama dgn songkokputih.

Anda batu-api memang berniat jahat apabila tulisan2 nda lebih byk memaki hamun org lain dengan celaka dan sbagainya.

anak rimau said...

Biasala tu TB klu kita besa henja ore tiba masa kita kena henja.....tp TB boleh henja semula biar kaki lekat dale perut.....TB besiatak lengkap lagi tu pasal tulang je besi urat pun kena kuat juga pakai dawai elok juga....nasib la labu....

Unknown said...

tulang besi dapat balik apa yang dia buat kat orang

dia sepatitnya dah sedar orang hentam dia bukan kerana nak pertahan UG atau pertahan mana-mana pemimpin, tapi org meluat dengan perangai dia yang melampau2 burukkan pas sndiri

AKU SOKONG !!!

Anonymous said...

Kalau ada recording bagi je kat lembaga disiplin. HAbis cerita.

Template Blogger disini!
Latest Blogger Template

Anak Lenggong said...

kah kah kah kah.....ni lah yang terjadi bila menyebarkan fitnah dan memburukkan orang lain dengan harapan bayaran upah dapat lumayan...dia ingat dia je pandai tibai orang so sekarang diri sendiri pulak kena tibai..bayar cash ooo

Anonymous said...

-cube sape2 tnye kt songkok putih, adakah pas lbih syarie brsama dgn umno brbanding brsama pakatan?..adakah SP stuju jika pas n umno brgabung dlm membela org melayu?..

-jika jwapannye YA utk 2 soklan tue..korang pham2 sndri pndirian SP tue..bru la 'tranungkite'..

-PAS not For All,but PAS just for MALAYs..motto PAS yg trbaru utk mnghadapi PRU 13 nti..

-zargus-

Anonymous said...

TB berbalaoi2 hahhahahahha

Anonymous said...

komen pejuang tu tak lain dari memperjuangkan perut dan nafsunya.

bila semak pejuang tu terangganuan jugak. geng perpaduang jugak..huhuhu

Anonymous said...

Takkan tak dapat jadi CEO nak berdendam kot kat Dr Hassan Ali..???

TB = Tipu tapi Bodoh

Anonymous said...

TB gila kuasa....!!!!!

Kalau DHA lantik si TB ni jadi CEO mungkin lebih teruk dpd si UMNO tu agaknya

tulang ikan said...

sebenarnye ini kes peribadi kes xpuas hati antara TB and asan ali.

TB Adalah produk tarbiah pas sejak kecil tp gagal mempraktikkan apa yg ditarbiahkan.TB ternyata produk yg gagal atau org pggl produk "reject shop"

Anonymous said...

selame ni TB banyak menghembur kata2 kesat ke atas umno.Tapi ternyata allah telah menunjukkan apakah yg tersirat disebalik niat TB selama ini.

TB=TAKE BEER!!!!! ni mmg slogan yg sesuai untuk ko TB..

Unknown said...

Artikel yang sama telah dikeluarkan iaitu di 5 portal (pasal ada 5 sahaja, kalau ada banyak, banyak lagi aku post)

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=894&mode=&order=0&thold=0
(Nick yang hantar artikel : Batu-Api Nick yang lulus: SongkokPutih)

http://www.detikdaily.net/v5/modules.php?name=News&file=article&sid=5139&mode=&order=0&thold=0

http://www.detikdaily.net/v5/modules.php?name=News&file=article&sid=5147&mode=&order=0&thold=0
(Nick yang hantar artikel: BatuApi Nick yang lulus reformis & tokdalang)

http://www.tkodaily.net/v2/modules.php?name=News&file=article&sid=2309

http://www.tkodaily.net/v2/modules.php?name=News&file=article&sid=2312 (Nick yang hantar BatuApi Nick yang lulus : Nabila dan Aya)

http://www.utaraonline.net/v3/modules.php?name=News&file=article&sid=3075&mode=&order=0&thold=0

http://www.utaraonline.net/v3/modules.php?name=News&file=article&sid=3078&mode=&order=0&thold=0
(Nick yang hantar BatuApi nick yang lulus munir dan kedahlanie)

Dilaman yang pro UMNO juga saya hantar artikel

http://www.mindarakyat.com/v1/modules.php?name=News&file=article&sid=520&mode=&order=0&thold=0

http://www.mindarakyat.com/v1/modules.php?name=News&file=article&sid=525&mode=&order=0&thold=0
(Nick Hantar artikel BatuApi nick yang lulus artikel ialah Admin dan ismet_ulamraja)

Kalaulah mengikut pendapat bodoh Tulang Besi dan Perisik Rakyat bahawa yang melulus terbit artikel adalah orang yang menghantar artikel. Seperti dia anggap saya (Batu-Api) adalah Songkok Putih. Ini bermakna Songkok Putih juga mempunyai nama-nama seperti Reformis, Tokdalang, Munir, KedahLanie, Aya, Nabila, Admin dan Ismet_ulamraja.

Anonymous said...

Bila engkau tulis membuaruk-burukkan pimpinan PAS, semuanya betul tapi bila orang lain tulis tentang engkau semuanya fitnah. Hoi TB, piiiiiilah mabuk jauh-jauh.
Aku harap ada banyak lagi tulisan yang akan membuka pekung UBN kat dad engkau tu. Hancur UBN, hancur Tulang Besi.
Aku dah ramai jumpa blogger haprak macam engkau ni. Bila tak dapat apa yang diminta, buruk-burukkan orang lain dalam blog. Sebelum bunuh musuh kena bunuh orang macam engkau ni dulu.

Anonymous said...

TB, Tuan jangan melatah dengan perangai pencacai umno dalam blog ni. Mereka ni, fitnah menjadi darah daging penyokong dan pembodek parti umno celaka.

Kalau mereka tahu hukum bahawa fitnah tu sama seperti memakan daging saudaranya sendiri mereka takkan melakukan perkara yang terkutuk tu. Jadi tak hairanlah kalau dulu Haji Hadi kata umno ni parti kafir, memang betul. Kerana tuhan mereka tu asabbiyah.

Sebagai orang biasa saya yakin tulisan TB adalah ikhlas yang mencerminkan keadaan sebenar yang berlaku dalam negara ini.

Cuma mereka rasa tergugat bila ada hamba seperti tulang besi. Pemikiran anda seperti sama dengan pendapat saya. Jadi teruskan kerja murni saudara. Mengatakan saudara orang umno tak benar, bagi saya sekilas air di kolam, sudah tahu yang ikan itu jantan ke betina. Tetapi sebab mereka umno tu terdiri dari orang2 bodoh dan baral dan tak sedar diri biarlah mereka tu sesat selama-lamanya.

Anonymous said...

Pasai ni lah org islam lemah,sebab pecah belah sesama islam,lebih buruk lagi sampai tahap caci mencaci sesama islam.Sedangkan apabila org islam itu caci mencaci,maka Allah swt tak akan pandang mereka lagi.Ustaz2 dlm PAS dan UMNO tak pernah terangkan perkara mcm ni ke?tak pernah dakwahkan org islam supaya bersatu?Kenapa lebih banyak kita mencari keburukan dan mengaibkan saudara seagama kita sendiri?Sekarang ni Mengata-mencaci, mencari aib mcm dah jadi benda yg syok pulak buat penyokong2 PAS dan UMNO ni.Umat islam akan hancur jika perkara mcm ni berterusan.Sama2 lah kita muhasabah diri kita masing2 dan menyeru seluruh umat islam kearah penyatuan.Wallahu `Alam