"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 10, 2010

Laknat..?Lahanat..?Pengkhianat..?Semua Untuk Mohsin..!!!

Sumber : Malaysiakini

Ahli Majlis Syura Ulama PAS Ahmad Awang berkata, solat hajat tujuh malam bagi memohon hukuman Allah terhadap ahli parlimen Bagan Serai Mohsin Fadzli yang keluar parti akan dimulakan pada Sabtu ini.

Menurut Ahmad, tindakan itu terpaksa diambil kerana selepas tamat tempoh tujuh hari yang diberikan kepadanya - supaya kembali kepada Pakatan Rakyat atau mengisytiharkan sokongan terbuka kepada gabuangan itu - gagal ditunaikan.

Malah, tambah Ahmad, Mohsin juga sudah seminggu tidak dapat dihubungi melalui talian telefon bimbitnya. “Saya hari ini pun ada SMS pada beliau. Tetapi tidak berjawab,” katanya menjelaskan tindakan lanjutnya setelah membuat amaran tersebut pada Khamis lalu - sehari selepas Mohsin mengiystiharkan keluar parti dan menjadi wakil bebas.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Ahmad bagaimanapun berkata, beliau masih boleh mempertimbangkan membatalkan program tersebut walaupun dihubungi Mohsin di saat-saat akhir.
"Kalau nanti beliau SMS kata setuju (dengan syarat saya), tak perlulah buat, Tetapi macam saya kata dulu, beliau mesti iystiharkan (pendiriannya) pada orang ramai melalui media", kata Ahmad yang juga bekas naib presiden dan pesuruhjaya PAS negeri.
Ahmad berkata, solat hajat itu akan diadakan di pusat pengajian agama yang diasaskannya di Balai Kuliah Tasawwur Islam di berdekatan Semanggol, Perak.
"Di tempat itulah beliau (Mohsin) mula-mula diperkenalkan kepada pengundi,” katanya.

Ahmad menjangkakan sekurang-kurangnya 600 muridnya akan turut turut serta dalam solat tersebut. Penyokong PAS dari kawasan berdekatan Bagan Serai, seperti Kuala Kangsar dan Parit Buntar, juga akan turut menyertainya, tambah beliau.

12 comments:

Anonymous said...

Dlam cuaca sebegini panas dan kebakaran hutan disana sini juga kemungkinan kekurangan bekalan air, marilah kita solat hajat mohon pada Allah mintak rahmat hujan supaya bumi dibasahi air yg akan melegakan bukan sahaja manusia malah makhluk2 Allah lain yg ada dimuka bumi ini. Itu perbuatan yg lebih afdal dpd solat hajat minta musnah pada seorang manusia yg juga menyembah tuhan yg sama.
Semuga Allah memberi petunjuk dan mengampuni mereka2 yg telah melampaui batas2 kemanusiaan ini.

Anonymous said...

ya allah laknatilah perasuah,penerima rasuah..tempatkanlah mereka ditempat firaun dan hamam. ya allah ya rabbal alamin..azabkanlah mereka didunia dan diakhirat..

matkambing said...

dalam solat unat hajat bemacam doa kita boleh minta. hanya Allah sahaja yang dapat mengkabulkanya. percayalah!

Anonymous said...

Jangan lupa pada Mamat Badut yang di Kulim tu skali . Dia pun sama species dgn Hj Tempirai ni..

Anonymous said...

Cuaca panas? tetapi rasuah lagi panas, mengkhianati amanah rakyat pun panas, memang patut pun solat hajat ditujukan khas untuk pengkhianat!!!

Hj. Tempirai said...

elok sangat tu........
satu bagan serai satu kulim.....
masukan sekali dlm solat hajat tu

pakteh adam said...

Hah elok lah tu. Ingat Allah tu hamba sahaya korang ke.

Nak mintak yang tak elok tu, kalau nak cepat dapat, mintaklah ngan syaitan. Cepat sikit.

Anonymous said...

mari same2 kite tgk solat hajat sape yg dimakbulkan tuhan..doa org yg teraniaya nescaya dimakbulkan tuhan..

agaknye diorg ingat skrg ni hj mohsin tgh duduk goyang kaki ketawa sakan kira duit rasuah yg dia dpt dr UMNO kot?..

solat hajat yg meminta sesama islam sendiri dibinasakan mencemarkan imej islam itu sendiri..dan mcm biasa pencemaran ini dilakukan oleh PAS..aku tak tau la ape penganut2 agama ckp pasal islam lepas ni..kalu doa pecah perut boleh ape salahnye wat solat hajat ye tak?..

anti-firaunn

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

takbirr

Anonymous said...

Ramainyerrrrrrrr..............!!!!!
Berapa sifar nak letak tu..???? Tak muat satu stadium rasanye.... Pasan kat Kah..kah..kah..mad bAWANG, jangan lupa ajak ustat nga,ngeh,ngo,nguh dan wali black forest fruit aka wali selipar dan al-menantunya........

Utoh Kajung said...

Jangan lupa leh kulaan2 di Masjid Tinggi, Bagan Sarai.

Ayoh....kita samuaan malam ni ka masjid....ada bacaan Yasin dan solat hajat....hadiah utk Hj Tampirai.

Sampai wayahinie muha si Hj Tampirai kada tacangol2....maka kita sabarataan akan taroskan niat kita to.

Allahuakbar...

Anonymous said...

solat hajat yg meminta sesama islam sendiri dibinasakan mencemarkan imej islam itu sendiri..dan mcm biasa pencemaran ini dilakukan oleh PAS..aku tak tau la ape penganut2 agama ckp pasal islam lepas ni..kalu doa pecah perut boleh ape salahnye wat solat hajat ye tak?..

anti-firaunn
-----------------------------------

tuu dia makna penganut islam utk anti firaun. xkisah dia x amanah ke atau terpesong jauh dari islam mcm najib lulus lesen judi utk menjana ekonomi negara..syg ko hanya anti-firaun tp ko bukan anti dajjal. firaun dah xde dah zaman ni tp dajjal dah nak kuar...ko nak ikut mana??? nak ikut dajjal ke atau nak ikut imam mahadi???

anti-dajjal