"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 19, 2008

Erti Persahabatan Bagi UMNO , “Tangan Kanan Acu Pistol Kepala DSAI/PKR” , “Tan

Dilulus terbit pada Saturday, July 19 @ 16:02:11 MYT oleh reformis
Oleh ulitmayang

Umum sudah mengetahui , PAS bersetuju untuk bermuzakarah , berbincang , berunding atau sebagai – bagainya , dengan UMNO.



Cuma , sedikit terkilan di hati , apakah makna dan ertinya salam persahabatan dan ukuwah yang dihulurkan oleh UMNO , sekarang ini ?

Dalam keadaan , tangan kanan memegang pistol dan mengacukan ke kepala DSAI/PKR , manakala tangan kiri memeluk erat PAS sebagai seorang muslim sejati.


Agak sukar untuk GURU - GURU bagi menerangkan kepada murid – murid sekolah , peringkat menengah yang sudah ada akal , lebih – lebih lagi kepada peringkat yang lebih rendah , situasi sebegini.


Adakah terdapat perumpamaan yang sesuai , bagi menjustifikasikan keadaan yang terjadi kini ?


oh ya , mungkin PEPAT DI LUAR DAN RENCONG DI DALAM ? .

Bagaimana dengan kata – kata ini TELUNJUK LURUS KELINKING BERKAIT ?


Boleh lah tu , kalau tak betul – betul tepat , itu lah personaliti sebenar UMNO.


Tapi masih juga risau , sangsi dan syak yang melampaui tahap keraguan yang munasabah , macam mana UMNO boleh KONAR LEPER atau KONAR BARING , bukan setakat 1800 , tetapi 3600 dalam sekelip mata ?


Jaguh – jaguh handalan dunia dalam Formula One , spt Luis Hamilton , Rulf Shumaccer , dan team Mc Larren Mercedes , Sauber Petronas dan lain – lain kena belajar dari orang – orang UMNO , khususnya pemimpin – pemimpinnya , bagaimana cara – cara nak konar leper atau konar baring , nanti dalam Sepang F1 , 2009.


Adakah ini satu Umpan/perangkap/jerangkap/jerut Untuk PAS ?

Mungkin tidak boleh dinafikan ini sebahagian dari konspirasi terancang , bagi merosakkan nama baik .PAS [ Walaubagaimanapun , motif paling utama IALAH untuk menghancurkan PAKATAN RAKYAT.]


UMNO sedar , PAS tak mungkin dapat dihancurkan. Ini fakta.

Tetapi , ia boleh menjadikan nama PAS , begitu buruk dan hina di mata masyarakat.


Bagaimana mungkin , PAS boleh terjebak dengan situasi ini , dimana rakan dalam PR dihina begitu rupa , diaibkan , difitnah , dimalukan dan hancur maruahnya , tiba – tiba PAS boleh menyambut “SALAM” persahabatan ‘SEJATI” atas nama islam , dakwah dan Melayu ?

Bagaimana pandangan masyarakat umum , khususnya mereka yang tidak berparti , iaitu orang – orang atas pagar dengan sikap PAS ini?


Bagaimana pandangan dan PERASAAN masyarakat umum , khususnya mereka yang tidak berparti , iaitu orang – orang Cina dan India yang telah memberikan sokongan begitu padu kepada PAS , dengan sikap PAS ini?

Sekiranya ini berlaku , sangtlah malang bagi PAS . Ini sama lah dengan kata – kata SDR SUBKI ABDU LATIF , dalam media SIASAH , keluaran 13 -19 julai 2008 , ms 45 , Terbitan 0106 , bertajuk TIADA RUNDINGAN PAS DAN UMNO, di bawah kolum TERKENANG SEMASA LALU.


Bagaimana pandangan masyarakat umum , khususnya mereka yang menjadi musuh tradisinya ,dalam BN ? UMNO mengharapkan , ianya menjadi bertambah benci. Ini sudah dikira berjaya oleh UMNO.

Tidaklah susah untuk musuh , yang sudah membuat penyelidikan dan pembangunan SECARA MENDALAM , bagi mencemarkan nama baik lawannya ? Kacang bossssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Oleh kerana sudah ada persetujuan pucuk pimpinan tertinggi parti , untuk diadakan muzakarah , nak buat macam mana lagi , PAS kena teruskan juga muzakarah , perbincangan , dan perundingan ini. Nanti dituduh mungkir janji pulak. Mungkir janji itu , salah satu cirri orang MUNAFIK

Semoga berjaya membawa UMNO kembali kepada Islam , yang telah gagal dibuat oleh DSAI , dari tahun 1981 hingga 1998 , dalam program islamisasinya. InsyaAllah

-tranungkite

No comments: