"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, July 16, 2008

Hati "Itu" Telah Ditutup...

Terima kasih pada Pena Tajam atas komentar dibawah...

fikir-fikirkan...

Salam,

Saya dah lama jadi pemerhati sarkas para ahli politik Malaysia. Hari ni baru terbukak hati nak luahkan sbb saya dah bosan dgn pergaduhan yang tidak berpunca dan akibat perebutan kuasa. Saya tak pernah menyokong kerajaan BN mahupun pihak pembangkang sebelum saya melaksanakan tanggungjawab mengundi. Tapi nampaknye, selepas keputusan PRU12, kerajaan BN semakin melampau kerana tidak boleh menerima tamparan hebat tersungkur di kebanyakkan negeri (menang pun hanya atas undian hantu serta undian tipu). Apakah pucuk pimpinan takut dgn kehadiran muka2 baru utk sama2 berganding bahu memimpin rakyat dan memajukan negara? Saya tidak bekerja utk membayar tax utk ahli politik corrupt yang menghabiskan mase dgn bercakaran seperti anjing dan kucing. Saya sebahagian dari rakyat yang pada mase skrg ini, seperti hilang kepercayaan and confidence pade kerajaan. Apakah pucuk pimpinan ingin syok sendiri sehingga rakyat dipinggirkan?

Apa pun urusan kita di Malaysia ini, terlalu banyak campur tangan politik. Contract tak siap, duit sudah kering. Kenapa? Kerana dibahagikan kpd setiap authorities yang meluluskan permohonan (walaupun pemohon tidak layak utk mendapatkan sesuatu contract) supaya dapat dikelabui mata2 pemimpin bermata putih ini. Sudahnya, projek terbengkalai kerana fund tidak mencukupi dan yang menanggung ini adalah rakyat. Kenapa penyokong kerajaan BN (Buruk Negara) masih tidak nampak akan hal2 ini? Belum lagi dikira Datin terhormat kita membeli-belah di London menggunakan duit rakyat. Apakah kita masih buta akan kos kehidupan yang semakin meningkat namun pihak sepatutnye berdiam diri malah mengatakan tindakan mereka sesuatu yg akan dihargai rakyat kemudian hari? Kite lah yang bekerja utk mereka..kite yg memberi makan mereka, dgn duit gaji itulah yang kite bayar kan kereta, baju, rumah, dan segala kelangkapan mereka di atas badan...kenapa kite yang dirompak sekarang? Mengapa kite terus membiarkan mereka merompak kita walhal terang-terangan mereka berjuang demi nasib utk maintain kaya-raya berstatus sedangkan disebalik status itu...mereka mempunyai agenda yang teramat buruk. Jangankan ingin membela, entahkan nasib kita langsung tidak dipeduli. Apa sudah jadi pada Malaysia yg dahulunya dikhabarkan sebagai negara aman?

Saya geram melihat tuduhan dan muka selamba Saiful mendakwa dia diliwat. Apa benarkah itu terjadi kerana klu dilihat dr segi physical, Dato' Seri Anwar tidak mungkin boleh menang jika Saiful put up a fight to defend himself. Bodohlah si polan tu jika betul sodomy berlaku dan dia tidak melawan. Atau dia sudah disumbat dgn RM6 mil di bahagian yang didakwa diliwat tu utk menutup mulut dan menipu seluruh Malaysia mengenai keadaan nya dan juga menampakkan konon2 nya keburukkan DSAI? Contoh paling baik rakyat boleh lihat how seorang yang terpelajar (graduan UNITEN) boleh putih mata dan jadi bodoh kerana duit atau habuan yang akan disua sekiranya dia mampu membantu menyumbat DSAI ke penjara. Provocation yang paling bagus utk menghalang DSAI membela nasib rakyat. Saiful itu adalah puppet yang cukup memalukan selain dari Shabery Cheek Berbuih (STRAWBERRY SHAKE)dgn kenyataan yang tiada point malah sentiasa mengungkit kisah silam DSAI. Fokus debate utk Shabery Cheek sepatutnya bertajuk "Kisah Silam Anwar Ibrahim Dan Kenapa Dia Tak Patut Menghalang Kerajaan BN". Dan paling bodoh lagi knp kita masih tak sedar bahawa POLIS itu adalah hak mutlak kerajaan BN. Masakan Altantunya boleh diletupkan begitu sahaja. Inikan pula dakwaan liwat, kan begitu senang utk memutar belitkan fakta utk rakyat, tidak begitu?

PM patut bersyukur tiada sniper hebat di Malaysia ini. Teringat saya satu joke yang diterima melalui SMS beberapa hari selepas PRU12. Joke berbunyi "Pak Lah dan Samy Vellu naik helicopter. Pak Lah berkata kpd Samy Vellu, "Jika saya campakkan note RM1 sebanyak RM27, ade 27 orang akan gembira. Samy vellu pula berkata "Jika saya mencampak Rm27,000 ade 27 ribu orang akan gembira". Lalu disambung pilot helicopter, "Jika saya campakkan anda berdua ke bawah, ade 27 juta rakyat akan gembira". One person of this conversation has gone down, I'm just waiting for another one to go. Jun 2010 amat jauh saya rasakan sekiranya perbalahan dan keadaan runcing sekrg berterusan. Pandai Pak Lah nak resign Jun 2010. Dia dah rasa agaknya bahang recession bakal tiba. Lepas tangan dan lari adalah yang paling baik. Apa pulak nasib rakyat=KITA SEMUA di tangan Najib Tun Razak. Apakah kita semua akan diletupkan bagi mengurangkan berlakunya pemberontakan? Apakah KJ akan sedar diri di saat turun nya pak mertua kesayangan (kerana ada kepentingan?). Saya tak sanggup utk hidup dalm keadaan huru-hara apalagi dibwah pemerintahan manusia yang tidak berkaliber. Jika benar ini negara demokrasi dan rakyat berhak utk bersuara, knp yang berjuang utk keadilan ditangkap walhal itu bukan jenayah berat. Pemimpin boleh dihormati andai dia ikhlas berjuang demi Allah, agama dan negara. Tapi pemimpin harus diganti jika dia tidak layak lagi memimpin dan tidak mendapat penghormatan yang sepatutnya.

No comments: