"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 22, 2008

KENYATAAN MEDIA AYAH MOHD SAIFUL BUKHARI

21-07-2008 09:40:38 PM

1) Saya, Azlan Bin Mohd Lazim, sebagai bapa kepada Mohd Saiful Bukhari amat sedih dengan apa yang telah terjadi ke atas anak saya. Sebagaimana laporan polis yang dibuat oleh anak saya bahawa beliau telah diperlakukan dan diliwat oleh majikan beliau iaitu Dato’ Seri Anwar Ibrahim .

2) Anak saya mengambil sikap berani kerana benar dan beliau tanpa sebarang masalah telah memberikan kerjasama yang sepenuhnya bagi membantu pihak polis membuat siasatan bukan seperti bekas majikan beliau itu yang sungguh banyak alasan dan dolak daliknya.

3) Justeru itu, demi membela Mohd Saiful Bukhari yang menjadi mangsa majikannya ini, saya dan keluarga saya menuntut dengan setegasnya kepada individu yang terlibat supaya memberikan kerjasama yang sepenuhnya dalam penyiasatan pihak polis.

4) Dengan ini saya ingin memaklumkan bahawa anak saya, Mohd Saiful Bukhari telah menyatakan kesediaan dan kesanggupan beliau pada bila-bila masa untuk bersumpah menurut cara Islam yang sebenar-benarnya di masjid dan disaksikan para ulama demi menegakkan kebenaran bahawa beliau telah diliwat seperti yang dilaporkan kepada polis, tetapi biarlah setelah siasatan pihak polis.

5) Saiful berkali-kali menyebut kepada saya dan keluarga kami bahawa beliau bertindak begini kerana kebenaran dan saya berdoa kepada Allah SWT supaya menunjukkan kebenaran itu. Yang penting, saya dan keluarga saya memohon kepada pihak berwajib membawa individu yang terlibat ke muka pengadilan secepat mungkin.

Kenyataan lima perenggan ini telah ditandatangani oleh Azlan Mohd Lazim hari ini.

-mSTAR Online

No comments: