"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 20, 2008

Komen Pembaca : Muzakarah: Selesaikan masalah umat Islam dan Melayu

FIKIR2 LAH "KAUM MELAYU PAS" SEBELUM TERLAMBAT.

Kita ni banyak yang bercakap macam bagus, nampak macam bagus, nampak macam alim, nampak macam berani SEBELUM DI UJI. Tapi apabila di uji baru le nampak KEBENARAN NYA.

"PAS" ni parti Islam (universal) ke atau parti nasionalis Melayu Islam? Kalau ia nya parti Islam universal maka soal Melayu tidak akan menjadi issue lagi..... TAPI APA YANG SAYA NAMPAK SEMENJAK SEMINGGU 2 INI "PAS" SEOLAH - OLAH PARTI YANG MEMPERJUANGKAN MELAYU LEBIH DARIPADA ISLAM? Kenapa SEKARANG pula (terutama nya selepas PRU 12) tiba2 je "PAS" risau tentang nasib "IMAN" orang2 Melayu....dari pihak UMNO pulak tu. Atau pun sebenarnya "PAS" lebih berminat dengan "AGENDA MELAYU KE KAMPONGAN NYA" LEBIH MENGATASI "AGENDA ISLAM UNIVERSAL" ???!!!!.

Kalau lah niat "PAS" itu lebih kepada ISLAM UNIVERSAL, maka ini lah waktu nya yang paling sesuai SEBENARNYA untuk BERDAKWAH pada kaum NON MUSLIM yang rata2nya meyokong penuh parti2 Melayu (PKR & PAS) yang mengUTAMA KAN KEADILAN, KEBENARAN, KEIKHLASAN, BERANI BERKATA BENAR, ISTIQUOMAH (CONSISTENT), TRANSPARENT-JELAS, BERMORAL, ADA ARAH MASA DEPAN (NOBEL DIRECTION & VISION), YANG LAYAK MENJALANKAN URUSAN (YANG ARIF / MERIT / QUALIFIED) AND ABOVE ALL BEEN SUPPORTED BY THE MAJORITY MALAYSIAN CITIZEN.

Tapi malang nya "PAS" LEBIH MENGUTAMAKAN "MELAYU" LEBIH DARIPADA ISLAM. "PAS" ni sedarkah yang umat SAW itu kena berdakwah kepada umat manusia di seluruh dunia, mengatasi bangsa dan sempadan "Konsep khalifah" bukan untuk bangsa melayu saja. Kenapa tiba-tiba 'PAS" tak boleh nak tidor mengenangkan nasib syurga neraka umat melayu baka Umno ini...jelas2 darah, daging, tulang, makan minum, hata haji dan umrah mereka pun bersubahat dan bercampur aduk dengan rasuah.

Mereka (UMNO) mempercayai yang memberi rezeki kepada mereka ada lah makhluk bernama "PRESIDENT UMNO" bukan ALLAH. Sekurang-kurang nya kaum non Muslim lebih hampir kepada kebenaran...iaitu mereka mempercayai akal, tulang 4 kerat, rajin, bersatu (berpersatuan), merit dan kebolehan(skill) seseorang untuk mendapat rezeki daripada bergoyang kaki (malas) tapi dapat BILLION BILLION duit rakayat dengan jalan Politic haram (rasuah dan rompak duit rakyat).

MALANG SUNGGUH BANGSA MELAYU INI YANG MENGHEBOHKAN KONON MEREKA LAH BANGSA UMAT ISLAM YANG TERBAIK DI DUNIA. Tapi, kita tak boleh nak tipu dunia dan ALLAH.....Berita tersebar luas keseluruh dunia bahkan keseluruh alam bertapa buruk nya perangai dan akhlak munafik bangsa Melayu ini..yang suka makan daging nya sendiri (back step)...lebih buruk lagi daripada Bangsa Yahudi yang tidak sekali-kali memakan daging kaum mereka sendiri. TGNA SENDIRI MENGAKU YANG BANGSA MELAYU ITU LEBIH YAHUDI DARIPADA YAHUDI ITU SENDIRI.

FIKIR2 LAH "KAUM MELAYU PAS" SEBELUM TERLAMBAT.

------------------------------------
ANTARA ORANG ISLAM DENGAN ORANG ISLAM TIDAK DI PANGGIL "DAKWAH", IA DI PANGGIL KAN 'NASIHAT". Untuk non muslim baru ia di panggil kan "DAKWAH"

-senihalus

2 comments:

Anonymous said...

Syabas SENIHALUS
SANGAT2 TEPAT KENYATAAN SDRA.
Cuma saya nak sentuh sikit berkenaan etika/protokol berorganisasi/parti..SEPATUTNYA SESUATU TINDAKAN/KEPUTUSAN YANG KRITIKAL/SIGNIFIKAN OLEH SESUATU ORGANISASI/PARTI ITU DIRUJUK KEPADA AHLI2NYA ATAUPUN JAWATANKUASA TERTINGGI DAHULU DALAM SATU MESYUARAT..EGM UMPAMANYA..KEMUDIAN BARULAH DIHEBAHKAN APA2 RESOLUSI YANG TELAH DIPUTUSKAN..TAPI SAYA NAMPAK TINDAKAN PAS INI AGAK JANGGAL, TIDAK BERETIKA DAN SEKALIGUS MENYERLAHKAN KETIDAKSEPAKATAN DIANTARA KEPIMPINAN ATAUPUN KASARNYA, MEMBUKA PEKONG DIDADA.

Anonymous said...

PAS tak fokus. Lari sana lari sini.

Kat Terengganu isu roboh masjid pun dah diam. Dah Mat jadi MB.

Kadang2 duitringgit boleh buat ketayap bergoyang.

Nik Azizlah orang paling kecewa. Nak cari 10 orang hampir macam dia pun payah.