"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 01, 2008

Liwat : Filem Wag The Dog

artikel asal : hamdy hamdy

Assalamu'alaikum...

Saya menerima sms "kes sodomy- a classic case of political diversion like in the movie "wag the dog" " Yes, filem wag the dog menceritakan bagaimana seorang presiden yg terlibat dalam kes skandal telah melancarkan perang keatas negeri lain untuk membuat 'diversion' dari isu sebenar.


Timing kes liwat ini adalah terlalu nyata bahawa ianya merupakan political diversion. TAPI persoalannya, kepada siapakah ianya ditujukan. Jika pada 1999, ia ditujukan pada umum dan org melayu meninggalkan umno. Pada kali ini pada siapa? Pada kali ini org melayu bersama umno dan sebahagian dari orng melayu dan non melayu tidak bersama BN. Dalam kata lain 49% dari pengundi sudah tentu tidak percaya. Kemudian lagi 4juta yg layak mengundi tapi tidak mengundi mungkin juga akan 40-60 iaitu secara konservatif, 40% tidak percaya tuduhan itu dan 60% mungkin percaya.

Cuma kejayaan political diversion ini mungkin dalam aspek org membincangkan hal ini dan orang kurang membincangkan SD raja petra mengenai rosmah & co dan org juga akan kurang membincangkan political survival pak lah, dan org mungkin terlupa bahawa PR dalam usaha untuk memerintah negara.

Kalau sape tak ada mungkin boleh download di
wag the dog

Let us enjoy the show & enjoy the wag the dog as well.

No comments: