"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 15, 2008

PDRM - Lain Boleh, Jangan Demo Sudah!!!

Assalamu'alaikum...

Amaran Keras Oleh PDRM - Jangan berdemonstrasi!

Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )

Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )


Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )


Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )

Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )

Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )

Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )


Itulah ayat "Keramat" dari PDRM semenjak tahun lepas sebelum gelombang kuning melanda negara Malaysia & kata-kata "Keramat" tu sampai ke hari ni masih "relevan" dalam mana-mana ceramah, kenyataan, tazkirah atau ingatan dari pihak KERAjaan & PDRM...

Boleh dikatakan tiap-tiap hari ayat tu diulang-ulang disemua media perdana sampaikan naik lunyai dah taik telinga kita yang mendengar amanat hancing ke 2-2 pihak tu.

Semalam pulak aku jadi rakyat Malaysia yang paling bangga di Malaysia bila tengokkan kekuatan platun PDRM yang bertungkus-lumus mengadakan sekatan jalanraya disana-sini mengalahkan pasar malam...

Kalau bawak kereta waktu malam, korang tengok cermin pandang belakang...kelip-kelip lampu biru kat belakang belum hilang, yang kat depan dah ada lagi satu lampu kelip-kelip lampu biru menunggu...meriah amat...macam pemandangan tengah laut Terengganu masa musim menyandat sotong tempohari...

Ni ha...hari ni pulak...pagi masa nak pergi kerja aku terfikir lak satu keadaan...agaknya macam ni la kot sahabat-sahabat kita kat Palestin tu hari-hari kene ngadap road block puak-puak yahudi...macam ada persamaan la...polis Yahudi buat sekatan kononnya dapat maklumat ada pengganas nak bom Israel...polis Malaysia pulak buat road block sebab dapat maklumat ada demo...nak tau sama tang mana???
2-2 polis BANGANG ni percaya dekat khabar angin!!!

Yang paling aku heran sekali bila aku tengok situasi semalam & hari ni & juga khabar-khabar bergambar dari kawan-kawan aku dari merata-rata tempat membuktikan bahawa Malaysia sebenarnya mempunyai kekuatan anggota polis yang bukan sedikit malah kalau nak berperang pun aku rasa tak de masalah langsung.

Tapi.........

MANA PERGI SEMUA BANGANG-BANGANG tu bila berlaku kes jenayah?
MANA PERGI SEMUA BANGANG-BANGANG tu bila berlaku kes culik?

MANA PERGI SEMUA BANGANG-BANGANG tu bila berlaku kes rompakan?

MANA PERGI SEMUA BANGANG-BANGANG tu bila berlaku kes bunuh?


MANA PERGI SEMUA BANGANG-BANGANG TU BILA ORANG AWAM DIANCAM JENAYAH???

Kenapa semua kekuatan tu hilang entah kemana bila berlaku jenayah? Kenapa polis boleh keluarkan kenyataan bahawa disesetengah tempat PDRM menghadapi kesukaran untuk membanteras jenayah berikutan kekurangan anggota...KEKURANGAN ANGGOTA KEPALA HOTAK ENGKAU!!!

Dari situasi & keadaan yang berlaku 2-3 hari ni aku dapat simpulkan bahawa PDRM LANGSUNG TAK SERIUS dalam menjalankan tugas menjaga keselamatan rakyat Malaysia dari aktiviti-aktiviti jenayah yang makin berleluasa...

Buktinya, korang bukak la akhbar apa pun yang ada di Malaysia ni & korang tengok sendiri la berapa banyak kes jenayah berlaku setiap hari dikeliling kita & apa tindakan PDRM untuk meminimakan semua jenayah-jenayah tu.kita bukan mintak minimakan sampai 0% kadar jenayah & itu kita faham bahawa jenayah memang akan berlaku juga walau macam mana pun tapi yang kita persoalkan ialah tindakan PDRM...TINDAKAN!

Apa yang kita nampak & berlaku ialah PDRM lebih serius dalam soal politik...demo, demo, demo tak de lain...hal jenayah??? HAMPAS!!!

Aku nak tanya PDRM & pembaca-pembaca semua :
- dalam setiap demo yang dah diadakan di Malaysia, berapa ramai rakyat yang mampus sebab aktiviti demonstrator?
- dalam setiap demo yang dah diadakan di Malaysia, berapa ramai rakyat yang hilang harta benda dirompak demonstrator?
- dalam setiap demo yang dah diadakan di Malaysia, berapa ramai rakyat yang hilang anak bini akibat diculik demonstrator?
- dalam setiap demo yang dah diadakan di Malaysia, berapa banyak bank yang dah dirompak demonstrator?
- dalam setiap demo yang dah diadakan di Malaysia, berapa banyak kedai makan & kedai runcit yang kena pecah oleh demonstrator?

Cukup soalan aku & kalau jawapan korang untuk semua soalan diatas ialah "TIADA" maka tak salahlah kalau aku cakap pemimpin tertinggi KERAjaan & PDRM BANGANG, BANGANG, BANGANG & BANGANG!!!

Kesimpulannya kita rakyat Malaysia ni kalau buat kesalahan jenayah pasti pihak PDRM & KERAjaan tak kisah sangat & mungkin dianggap sebagai kes-kes terpencil tapi kalau kita rakyat Malaysia terlibat dengan "DEMONSTRASI" tunggulah labanya dari KERAjaan & dibantu oleh BANGANG-BANGANG PDRM & kesalahan tu mungkin dianggap lebih berat dari kesalahan MURTAD!!!lebih-lebih lagi kalau demo yang dianjurkan oleh pembangkang!

Kenyataan yang berlaku di Malaysia ialah PDRM DIKUASAI OLEH KERAjaan UNTUK KEPENTINGAN POLITIK MEREKA & PENGUASA TERTINGGI PDRM ADALAH ALAT YANG BOLEH DIKAWAL BILA-BILA MASA OLEH KERAjaan YANG ADA DENGAN MENGGUNAKAN REMOTE CONTROL.

HANCUR NEGARA MALAYSIA bukan kerana ramai rakyatnya terlibat dengan jenayah, tetapi HANCURNYA NEGARA MALAYSIA adalah kerana penguasa yang sepatutnya menjaga ketenteraman awam SIBUK BERPOLITIK LEBIH DARI AHLI POLITIK.

Sekadar menjelaskan pada semua...memang agak keras bahasa yang aku gunakan & aku tujukan pada pihak yang terbabit ( PDRM ) tapi aku rasa kesabaran aku dah hilang dalam soal keselamatan awam ni...semua anggota PDRM dari atas hingga yang bawah sekali DIAMANAHKAN oleh rakyat untuk menjaga keselamatan awam tapi nampaknya korang tak berminat nak pikul tanggungjawab tu...

Rakyat menjadi pembayar cukai, rakyat bekerja membanting tulang setiap masa & kebanyakan rakyat membayar cukai & dengan wang cukai rakyat itulah gaji kamu anggota-anggota PDRM dibayar tetapi apa yang rakyat dapat?

Keselamatan diri langsung tak terjamin apalagi keselamatan harta benda.bukan mengharap semuanya pada pihak berkuasa tapi bila tak nampak ada tindakan yang serius dari pihak yang sepatutnya jadi rakyat berhak untuk bersuara, tapi dimana suara rakyat pada pihak berkuasa???

Sekadar angin sebab tidak disertai dengan RM RM RM RM RM...lain pulak suara pak pak menteri diatas sana...walau laporan & maklumatnya tak masuk diakal tapi sebabkan maklumat tu beserta dengan kemasukan RM RM RM RM RM...jadi itulah yang didahulukan ya???

Pada aku mentaliti anggota tertinggi PDRM sekadar mentaliti BERUK JE...dapat pisang, pantas lah memanjat kelapa...tak dapat pisang, walau buah kelapa belambak-lambak kat atas pokok tu...jangan harap le nak panjat...

Korang makan la DUIT GAJI HARAM tu...sampai mampus aku tak kan halalkan walau sesen duit aku yang jadi gaji korang...

*artikel ini ditujukan hanya pada mereka-mereka yang terlibat sahaja...aku tau, bukan semua anggota keselamatan yang bersubahat...masih ramai yang baik-baik & bertanggungjawab...tapi nak buat macam mana kan...rezeki ada di mana-mana...fikir-fikirkan...bukan sahaja rezeki, yang lebih penting ialah "tanggungjawab"...di akhirat kelak akan disoal...

4 comments:

Anonymous said...

Sokong sgt ngan tuan empunya blog...


Polis samada baju biru atau putih, bg aku, dua2 bingai....

Sediki sketsa AKU POLIS MALAYSIA;

Bile kes culik
==============

Dr dulu dok gebang,

"kami pihak polis pasti dpt selesaikan kes dot dot dot krn kepakaran kami bertaraf antarabangsa....bla...bla...bla..."

Mcm tu gak gebang yang srepue bile kes dut dut dut....

P/S:

dot dot dot = nurin

dut dut dut = sharlinie

Bile demonstrasi jalanan
========================

(Sambil menghentam org awam)
"Kami hanya dtg tuk pastikan keadaan orang awam semasa demonstrasi berjalan lancar...bla...bla...bla..."

GEDEBUK...GEDEBUK (sound effect)

Sekian......

Anonymous said...

aku percaya ko ni mesti mat2 rempit yg tak puas hati sgt kat polis kan..?? wat2 alim kat agama lak.. ckp je dah menunjuk kan tak de tamadun.. amenda la. ko hasut org2.. ko tu lg yahudi lakhanat tullah.. sbb org2 yahudi ni keje dia melaga2 kan org.. aku nak maki tak guna pasal tak depan mata.. nak tumbuk takut tak jumpa.. aku bukan polis.. tapi aku makan hasil duit bapak aku yg keje polis.. buang la artikel ni.. tak elok tulisan ko tu.. nak berjuang. sama macam zaman2 komunis dulu.. mcm ni la rakyat cina bagi risalah2 nak buruk2 kan kerajaan dan org melayu yg memerintah masa tu.. ni aku tanya atuk aku sblum aku tulis ni..
jadi ko ni kira mcm cina komunis dulu2 la.. k la.. tu je aku nak comment.. aku kadang2 geram gak tgk ko nyer artikel.. tapi2 apa2 pun teruskan la.. cuma aku nak lepas geram jap.. harap jgn marah.
PUKIMAK LU>....
ok.. cara org melayu lepas geram. hehehhe...

Anonymous said...

Tokan blog ni bukan kata kat bekaih polih pencen hat dolu-dolu. Tak semua polis yang bodo/dayus tadak teloq, tapi ramainya yang skang ni la bangang bahlol.

Awatnya bodo melantun-lantun sangat anak bekaih polis ni? Baca bagi paham la sebelum komen.

Weh anak bekaih polis, yang bunuh altantuya tu penoreh getah ka? yang bunuh org kampung di memali tu kerja posmen ka? yang tembak org di batu burok tu tukang sapu ka?

Memang tak semua jadi pencacai UMNO, tapi yang paling banyak dan yang berpangkat tinggi yang jadi pencacai. Hat pangkat cabok ni ikut arahan ja.

Hang kerja, hang lawan bos, bodo ka cerdik ka bahlol ka dayus tadak teloq? Kalau hang ikut ja arahan walaupun tau arahan tu zalim dan tak betui.. aku letak sama macam anjing yang setia pada tuan la. At least anjing boleh gak tokak orang jahat kalau masuk rumah tuan ni. Kalau hang (ditujukan pada anak bekaih polis), aku rasa awai lagi hang cabot.

Piston Tercabot

Anonymous said...

apalah u all bising-bising yg penting ingat ,kita kerja utk bagi makan anak bini,jadi biarlah kerja kita tu yg ikhlas......jgn pilih bulu....undang-undang utk semua tak kira siapa...ingat tu baik-baik....insyaallah