"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, September 11, 2008

Nasharudin Mat Isa Enggan Tandatangan Persetujuan.

Dalam ramai-ramai pemimpin yang diundi oleh rakyat untuk bawak perubahan, rupa-rupanya ada sorang dua musang berbulu ayam.

Aku dapat tau, beberapa perjumpaan untuk bincangkan soal perubahan kuasa yang bakal berlaku dalam masa terdekat ni berjalan lancar & semuanya seperti yang dirancang tanpa ada banyak perubahan yang besar.

Maknanya perubahan akan berlaku seperti yang diwar-warkan selama ni.namblas doploh...

Dalam-dalam nak menuju perubahan ni, ada pulak sorang MP PAS yang melawan arus.sampai ke waktu ni Nasharudin Mat Isa masih belum menandatangani surat persetujuan pelan peralihan kuasa yang sedang dirancang oleh gabungan 3 parti PAS, DAP & PKR dan jugak MP2 BN untuk membentuk kerajaan Pakatan Rakyat.

Aku sedia maklum bahawa Nasharudin Mat Isa ni antara proksi UMNO dalam Pakatan Rakyat.dia jugaklah antara mereka-mereka yang berunding dengan Khir Toyo diawal pembentukan kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor.

Rasanya tak sesuai untuk seorang yang berimejkan Islamik & berada didalam parti PAS yang perjuangannya selari dengan 2 parti komponen Pakatan Rakyat bersikap begini.

Ada baiknya Nasharudin Mat Isa meletak jawatannya sebagai MP ditempatnya sebab dia antara yang dipilih oleh rakyat dikawasan yang diwakilinya untuk "perubahan"...

Mat Nash...kalau ngko rasa ngko tak nak berada dalam Pakatan yang cuba bentuk "Perubahan" rasanye baik ngko isytihar keluar je dari PAS kemudian pergi masuk UMNO/BN...sungguh aku cakap...Pakatan Rakyat tak rugi seposen pun tanpa kehadiran ngko...

Kehadiran orang-orang macam ni la yang bakal merosakkan Pakatan Rakyat.

Pendirian Nasha untuk pengetahuan korang : Nasha setuju kalau PAS bergabung dengan UMNO dan membentuk kerajaan pusat & dia antara yang terlibat dalam muzakarah UMNO-PAS (tanpa pengetahuan Mursyidul Am) & Nasha sebaliknya tidak bersetuju rancangan peraluhan kuasa dengan penyertaan MP-MP BN kedalam Pakatan Rakyat.

Kenapa ini berlaku??? PAS+UMNO=Setuju...... Pakatan Rakyat+MP2 BN=Tak Setuju.

Mungkin Pakatan Rakyat tak tawarkan kuasa pada Nasha sebagaimana yang UMNO tawarkan...(mungkin)...

Bagi aku, Nasha lebih sesuai berada didalam UMNO kerana kebolehannya "berlakon" didalam PAS... ingat tak lagi siapa yang mengugut akan menyaman ahli PAS atau Pimpinan PAS yang bermuzakarah dengan UMNO?banyak lagi lakonan Nasha sebenarnya... lakonan seorang yang "berkopiah" tetapi mengimpikan kehidupan "ala-ala" Hollywood & mungkin jugak Nasha jugak berangan "dikelilingi" bidadari-bidadari cantik (aku tak tuduh dia simpan pempuan)...sape tau kan?

Cukup setakat ni dulu tentang Nasha.

Sorang lagi MP yang bertanding atas tiket PAS dalam PRU-12 yang juga enggan menandatangani persetujuan tersebut ialah Pak Brahim Ali...
tapi yang ni biase la...
semua dah tau yang Pak Brahim ni proksi Ku Li... yang ni aku tak nak ulas panjang-panjang sebab... korang pun dah tau...

Nanti senang-senang aku sambung lagi...

-anonymous

12 comments:

Putra IJ80 said...

Quote"Kehadiran orang-orang macam ni la yang bakal merosakkan Pakatan Rakyat"Unquote

Bro jangan lupa ada sorang lagi, yang lebih kurang sama,ia itu Dato Mustafa Ali,.

Tapi yang ini,Singa yang dah tak de taring dgn gusi.

Pemuda Malaysia said...

Pakatan rapuh tak akan berjaya membentuk kerajaan dengan cara 'main belakang'...amin..

aku sokong Nasharudin Mat Isa x sign setuju sebab dia tahu bala yang akan menimpa Malaysia jika Pakatan rapuh ambil alih kerajaan dengan cara yang keji...

saper yang sokong Pakatan Rapuh memang bodoh sangat sebab tak perasan bahawa dalam Pakatan Rapuh, cina akan untung sangat disamping Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) jadi alat boneka Yahudi dan Cina..

Anonymous said...

salam perjuangan
kat sni kawe nk semua ore jgn percayai kpda khbr angin n lgi 1 kawe nk semua pejuang Islam spy jgn dgr berita yg dibawa oleh ore fasiq sbb mrka smua ni mmg bertujuan nk memecahkan ikatan persuadaraan jemaah Islam..
jdi mrilah kita smua percaya kpda pemimpin kita n jgnlah kita hlg kpcyaan kpd mrka semata2 berita dri org fasiq..
apa2 pun mri kita dlm jemaah Islam memperkukuhkah ikatan kita..
takbir3!!!

Anonymous said...

bro...hang dah risik ke cerita ni??
btui ka???jangan mcm aritu...hang salah tulis pasal ramlang porigi....
orang tu dipihak yang benar rupanya....tp hang tulis macam dia yg salah....hang kena ingat bro....

Anonymous said...

kalau DSAI ialah alat boneka yahudi dan cina,maka pemimpin umno dan be end ialah alat boneka iblis syaitan yang akan jahanam islam,siapa yg lebih dahsyat??

Anonymous said...

sebagai makluman dan tatapan semua: ramai lagi mp pas tidak menandatangani surat persetujuan kerana Pas adalah penentu bg masa depan parti yg bakal memerintah. Hanya apabila Dsai dapat 30 atau lebih MP yg nak loncat barulah Pas buat keputusan. Semua harus ingat bahawa perjuangan Pas hanyalah islam.
Presiden sendiri pun masih belum sign. Harap semua pihak faham dan biarlah keadaan menentukan segalanya. Dalam perjuangan kita jangan terlalu taksub atau sombong dgn sesuatu parti. Yang penting agenda rakyat yg patut diutamakan. salam.

Syabab Al-Haq said...

salam...
terus terang aku tak bersetuju langsung.."Bagi aku, Nasha lebih sesuai berada didalam UMNO kerana kebolehannya "berlakon" didalam PAS... ingat tak lagi siapa yang mengugut akan menyaman ahli PAS atau Pimpinan PAS yang bermuzakarah dengan UMNO?banyak lagi lakonan Nasha sebenarnya... lakonan seorang yang "berkopiah" tetapi mengimpikan kehidupan "ala-ala" Hollywood & mungkin jugak Nasha jugak berangan "dikelilingi" bidadari-bidadari cantik (aku tak tuduh dia simpan pempuan)...sape tau kan"....
Dosa kering...sapa yang keluarkan artikel ni kenal ke sapa Ust. Nasha ni?
Kalau setakat pernah tengok dalam tv, kenal sebab tgk gambar dalam paper...tiba2 buat tohmahan dan fitnah jahat macam ni....apa ni?? habaq mai sat...
aku memang tak puas hati...Ust Nasha ni salah seorang pensyarah aku masa kat UKM dlm tahun 1996/97 dulu...aku kenal dia..aku tau peribadi dia...
macam ni ka perangai orang yang mendokong Islam sebagai perjuangan??? sikap macam ni hanya ada pada puak Abbasiah yang banyak melahirkan fahaman2 Ismailiyat dan Israiliyat...rosak2..insaflah...

Anonymous said...

kpd syahab al-haq..demo x pyh nk tdh ustz nasha yg bkn2lah sbb kawe dah knl ustz nasha lbh lma dri demo knl dia..
lgi 1 kawe sbgai ore kelate xkan termakan fitnah yg demo lempar kan 2..lbh baik dlm bln pose ni bt byk2 ibadat..
entah2 demo ni agen umno utk memecahkan kepercayaan jemaah Islam kpd pemimpin Pas..
demo kne ingat ustz nasha ni timb prsdn n demo kne ingt sblm dia smpai thp ni dia kne lalui byk peringkat..jdi smua ore knl ustz ni lbh dri demo knl..
bkn mcm dlm umno utk mng pemilihan gunakan kuasa duit..
lgi 1 kawe nk pesan jgn berselindung di sebalik nma ye..

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam...

pada pandangan ummi..dalam politik macam2 boleh berlaku..arini lain..esok boleh jadi lain..

apa2 hal kita tak boleh cepat melatah..setiap apa keputusan pimpinan atas mesti dah dirujuk pada ahli syura...dan perkhabaran ini pula belom lagi diumumkan.. jadi macam2 spekulasi boleh timbul..

harap semua bersabar dan berhati2 ketika menerima berita..tak salah kita menerima sesuatu perkhabaran tapi kena meneliti kesahihan sebelum mengadili..

wallahualam

Anonymous said...

para pejuang PR...hormati rakan dr komponen lain...jgn kuarkan kenyataan yg boleh menjejaskan PR n merosakkan ukuwah dlm PR...Wassalam...kita sama2 menentang kezaliman...Allahuakbar!!

Anonymous said...

nasa=umno=pokloh=bengong

Anonymous said...

salam Ramadhan, ana rasa biarlah kita dengar dari suara ustaz Nasha sendiri, baru-baru ini dalam penjelasan tertutup beliau di taklimat PAS Kota Kinabalu, beliau ada menyatakan bahawa persetujuan pengabungan Pakatan Rakyat majoritinya adalah non-muslim..ini bermakna pegangan politik Malaysia akan datang bukan lagi dipegang oleh orang muslim..PAS akan bertindak menarik diri jika DSAI gagal memberi jaminan bahawa Malaysia tetap diperintah oleh orang Islam.

PAS tidak rela negara ini diperintah oleh majoriti non-muslim walaupun atas nama anak Malaysia. Pegangan PAS atas prinsip perjuangan meletakkan Islam sebagai batu asas pembentukan negara Malaysia akan terus dilaksanakan walaupun tinggal beberapa kerat penyokongnya sahaja.

Ana bersetuju atas prinsip ini..Islam harus diletakkan diatas dan menjadi penaung kepada semua rakyat dan bukannya berasaskan perkauman. Tolong jangan berfikiran negatif sebelum kita mendengar dan menilai baik buruknya dari kedua-dua belah pihak. Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan guru Haji Hadi juga sependapat dalam hal ini..menurut beliau..