"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, December 05, 2008

Tarikh pilihan raya kecil ditetap pagi ini - malaysiakini

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bermesyuarat pagi ini bagi menetapkan tarikh pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu berikutan kematian penyandangnya, Datuk Razali Ismail, Jumaat lalu.

Mesyuarat akan bermula pukul 9.30 pagi dan pengumuman mengenai tarikh penamaan calon dan tarikh pilihan raya kecil dijangka dibuat kira-kira dua jam kemudian.

Pemangku Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar ketika dihubungi wartawan sebentar tadi berkata, mesyuarat khas pagi ini akan memfokus tiga perkara penting.

Pertama, pelantikan pegawai-pegawai yang akan mengendalikan pilihan raya termasuk pengurus pilihan raya.

Kedua, pengesahan daftar pemilih terkini dengan mengambil kira proses pembersihan dan kemasukan pemilih baru.

"Kemudiannya kita akan menetapkan tarikh bagi penamaan calon dan pengundian dengan mengambil kira beberapa perkara," katanya.

"Kami akan mengumumkan tarikh pilihan raya kecil menjelang pukul 11.30 pagi nanti," katanya.

Pilihan raya kecil akan diadakan dalam tempoh 60 hari dari tarikh kekosongan.

Pada pilihan raya umum Mac lepas, beliau mengekalkan kerusi yang dimenanginya pada 2004 selepas menewaskan calon PAS, Mohamad Sabu dengan majoriti 628 undi.

Ia merupakan pertandingan tiga penjuru yang turut membabitkan seorang calon bebas, Maimun Yusof, 89, yang hilang wang pertaruhan selepas hanya memperoleh 685 undi.

No comments: