"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, May 15, 2009

Kes Rayuan DS Ir Nizar Ditunda - malaysiakini

Sekali lagi mahkamah Malaysia buat lawak jenaka. kalau minggu lepas, tak sampai 4 jam lepas Zambry Mugabe failkan rayuan mohon tunda keputusan Mahkamah tinggi berkenaan dengan status Menteri Besar Perak mahkamah terus lulus tanpa perlu menunggu Afidavite dari pihak DS Ir Nizar.

Hari ni pulak dengan bijaknya mahkamah telah menunda tarikh untuk mendengar permohonan DS Ir Nizar berkenaan dengan kes yang sama.

Semalam mahkamah menetapkan bahawa 18hb. Mei, 2009 adalah tarikh untuk mendengar permohonan DS Ir Nizar tapi hari ni kes tersebut telaah ditunda ke 21hb. Mei, 2009.

Bila kene tang Barisan Nasional, boleh urus on the sport. semua boleh langkau. bila kene tang Pakatan Rakyat, makan tahun... aku ingat kes ni mesti kene tunda sampai lepas PRU-27...

Hangpa percaya dak..?

Mahkamah..? Khak Ptuih..!

75 comments:

tok iskandar said...

Kata Najib,pilihanraya tak mungkin diadakan di Perak.
Kata SPR,pondok panas tak dibenarkan di PRK Penanti.Hari mengundi tak dibenarkan berkempen dan meraih undi.Tempat semak undi setakat satu meja kecik dengan kapasiti sorang dua petugas parti.
Inilah konsep One Malaysian sebenarnya.
Apa yang UMNO buat semua boleh.Rakyat jangan halang.Ini bolehland lah brader.
Rakyat dah mula jelak dan berprasangka Polis,kakitangan awam,SPR,SPRM dan mahkamah dah jadi macan parti komponen BN pulak.
Demokrasi dah macam kena liwat,keluh mereka
Angkara Mahathir rakyat sengsara.
Dulu masa dia memerintah tunggang langgang sistem perundangan negara dan demokrasi dah jadi demo kasi.
Tentu ramai yang tidak lupa Mahathir tak benarkan hampir 800 ribu pengundi muda mengundi kerana ketika itu era reformasi dan bimbang BN akan kalah teruk dalam PRU ketika itu.
Sekarang anak didiknya juga menggunakan kaedah yang sama.
Tok percaya kebencian rakyat terhadap UMNO kian memuncak.Tunggulah PRU akan datang rakyat akan menghukum UMNO.

Anonymous said...

Kes Liwat Anuar pun kena tunda juga dah hampir setahun Kes belum jalan. Anuar pun meliwat Makamah.

tok iskandar said...

Anwar hakim mahamah ke anon 7.04?
ada satu lagi pemecah berita.
BAR Council desak Musa Hassan dan Hishamuddin letak jawatan berhubung isu penahanan 5 peguam baru-baru ini.
Kedua-dua mamat ni juga kena saman.
Lepas ni jangan lupa saman kedua-dua mamat ni pasal jadi punca insiden yang berlaku di Dun Perak sehingga sivakumar kena heret.

noel said...

Mcm haram depa nie.. aku pun nak Khak Ptuih jugak lah.. Khak Ptuih..!

Anonymous said...

Bila mahkamah kata Nizar MB yang sah, bukan main lagi hampa cakap mahkamah adil. Sekarang putar cerita mahkamah buat lawak. Aku yang rasa hampa2 yang buat lawak, ikut sedap cakap. Lain kali otak letak kat dalam kepala bukan dekat dalam kepala lutut. kah...kah...kah...

tok iskandar said...

Anon 7.31
Mahkamah ada kasta gak
peringkat bawah tu orang panggil hakim,tuan majistret je
ada mahkamah tinggi,rayuan dan persekutuan
keputusan hakim mahkamah tinggi dalam kes nizar boleh dibatalkan oleh hakim mahkamah rayuan
lain kali kalau nak ulas pergi sekolah dulu
dasar mangkuk hayun
hujah macam sampah

Anonymous said...

KHAK PTUIH.......

Anonymous said...

Anon 7.31

Tak tau ulas jgn dok menyampuk.Kan dah kena.Tu la otak taruk kat kepala..bkn kat kepala kot*.

Anonymous said...

anon 7:31

you are bongok!!!
bodoh x bertempat, tu la dulu org suh blaja ko main2. kan dah jd bangang skrg ni.

ko sedar x, skrg tinggal org yg bodoh2 je sokong b-end-umno.

cerdik pandai dah sokong PR. emmm...tinggal la ko yg bongok2 dalam b-end-umno

khak ptuih!!!

Anonymous said...

orang umno sumer bangang..haramjadohhhhhhh

tok iskandar said...

Ada sumber kata hakim Ramly baru 27hari angkat sumpah jadi hakim mahkamah rayuan.boleh tak blogers sahkan sumber ini.
sumber juga kata inilah hakim yang masuk list untuk naik pangkat dalam kes VK Lingam.inipun kena tolong sahkan.Jika benar..terbuktilah institusi kehakiman diperkudakan untuk kepentingan seseorang atau ikut spekulasi rakyat UMNOlah dalangnya

tok iskandar said...

Zahid Hamidi,Ruslan Kasim,Zambri,Hamdan Taha,Ezam,Lokman Adam adalah bekas orang kuat dan penyokong setia Anwar suatu ketika dulu.Sekarang mereka dah berpaling dan ramai yang tertanya-tanya kenapa dulu mereka beria-ia mempertahankan Anwar dan selepas itu mengkhianatinya?
Barangkali tidak ikhlas dalam perjuanganlah puncanya.

Axiemeluv said...

TP, diorang terpaksa tunda tarikh ke hari lain sebab perlukan masa untuk cari idea camner nak tolak permohonan Nizar dan membatalkan keputusan mahkamah tinggi.

C4U said...

Aku malam ni takdak komen panjang seperti sebelum ni...so aku pun tumpang KHAAKKKK PTUIIHHH!!!

SAY NO TO umNO!

Pengasas said...

Salam PerisikRakyat,
PRU-27 cicit TopengPerak menang dan jadi PM. Gerenti adil.
Cucu hakim Linggam dah reput dalam tanah.

Kelana said...

Sebenarnya sapa yg amalkan undang2 RIMBA ni???

tok iskandar said...

Najib kata Sultan Perak tak harus dipersalahkan.Bila pulak rakyat menyalahkan Sultan Perak.Rakyat sebenarnya menyalahkan najib atas punca kekalutan yang berlaku di perak.

kata-kata najib ini menimbulkan spekulasi kemungkinan besar Dun Perak tak akan dibubarkan.

Di dalam politik ada satu kaedah penipuan yang berulang-ulang akan dianggap benar.sebab itulah najib bercakap seolah-olah dia tak bersalah.

Ketika najib dilantik jadi pengerus perhubungan UMNO Peraklah bermula kekecohan ini sedangkan beliau bukannya ADUN Perak.Sepatutnya seorang YB BN yang dilantik oleh rakan-rakan datang mengadap Sultan Perak dan bukannya Najib.Ketika inilah beliau disifatkan oleh penganalisis politik cuba mencampuri urusan UMNO Perak terutamanya melibatkan isu ADUN PR yang melompat.
Itu baru permulaannya.selebihnya kita telah ketahui dan akan berterusan hinggalah najib letak jawatan sebagai PM

Anonymous said...

hehehe.. angkuh sungguh penyokong2 pkr.. semua yg menyokong dia di kira cerdik.. penyokong BN semua bodoh.. but mana ada org bodoh nak mengaku dirinya bodoh.. BTW bg korg kebenaran cuma bila suite korg punya need.. dulu adun bota masuk pkr bukan main lagi korg sambut dengan majlis besar2an.. anwar plak kata tak perlu ada pilihanraya semula.. bila tiga adun keluar pkr n masuk BN, kena pilihan raya semula sebab nak kembalikan hak kepada rakyat.. erm.. konfius sungguh.. aku bukan suka sangat BN but, aku rasa lagi better BN dari PR yg tak habis2 berpolitik.. nampak sangat kerakusannya.. kalau korg betul2 minat politik.. kaji kisah anwar ibrahim.. ikuti perkembangan dia dari tahun 1970an sampai sekarang.. kalau korg betul2 menghayati.. korg akan tau yg anwar adalah dalang kepada banyak kerosakan.. bagi aku anwar adalah cunning fox.. dan kelebihan dia adalah memperdayakan org2 yang merasakan diri sendiri'cerdik'macam korg semua.. :)

tok iskandar said...

Sudahlah Anon 9.33
Kalau nak tuduhpun kenalah ada bukti.setakat cakap je,hujah kau tu bolehlah dianggap sampah.
biasalah ketika ini mana ada orang nak ngaku ahli umno termasuklah anon 9.33
kalau ngaku je terus kena hentam.
pemimpin korang tu yang kelakar macam joker
ada sorang tu perasan setaraf Ghandi dan Mandela
Sorang lagi tu perasan PM rakyat
balachi umno kat dalam ni pulak perasan hujah merekalah paling power walhalnya macam sampah je dan layak dibakulsampahkan termasuklah anon 9.33

fidel castro said...

assalamualaikum semua.
rasanya cara terbaik untuk bubarkan dun perak ialah rakyat / penduduk negeri perak lancar mogok. kalau setakat cakap najibboleh blahhhhhhhh

Anonymous said...

dr.mahathir bukanlah seorang negarawan. dia hanya mementingkan umnodan kroni sahaja pada awal tahun 80'an malaysia setaraf dengan korea selatan dan taiwan. tetapi sekarang kita jauh dibelakang. harap rakyat malaysia ingat fakta ini!

matjuling.

shahsin said...

PAS pun sama. Sekarang PAS dah pakai baju mahal, bawa kereta mewah, rasuah, bini pun terlebih.

Anonymous said...

siapa cakap penyokong be end bodoh...mereka semuanya sebenarnya bukanya bodoh tetapi adalah Bongok...bongok bukan pasal tak pandai, bongok pasal buat buat tak pandai...rumusanya beginilah..orang yang menegakan benang yang basah adalah dengan sendirinya terjatuh dlm golongan yg bongok... kerajaan yg ada sekarang ini terlalu lah teruknya..zaman sudah berubahhh..beb teknologi semakin baik skang ni tak bleh bohong bro lu ckp la cam ner pon... rakyat semakin bijak... yg bijak akan tau kebenaranya... jadi siapa yg tak bijak tu? mereka mereka yg bongok tu la... bye bye be end. dah tamat dah era kamu tu ...

pengundibaru said...

saudara fidel...
saya amat setuju dengan saudara...Rakyat Perak perlu lakukan sesuatu untuk mendesak supaya Dun dibubarkan...kenapa perlu tunggu Najib?...dia bukan org Perak...dia tak berhak menentukan masa depan politik Perak...kalau bukan angkara dia...Perak pasti terus aman di bawah Pakatan Rakyat. Saya rasa satu himpunan raksaksa Rakyat Perak dengan slogan " Selamatkan Perak, Bubarkan Dun " perlu dilaksanakan segera , sekurang2nya membuktikan hasrat rakyat yg mahu kuasa dipulangkan kepada rakyat untuk memilih pemimpin yang mereka mahukan...saya sbg rakyat Perak amat berharap supaya Tuanku Sultan Perak memperkenankan pembubaran DUN...

Anonymous said...

aku setuju apa anon9.33 tulis tu. apa yg x kena ngan PR semua salah. Kalau lah ari tu Zamry diistiharkan MB yang sah sudah tentu Nizar akan buat rayuan dan seterusnya spt apa yh zamry buat sekarang dan mungkin lebih teruk lagi PR akan buat spt acara baring atas jalan, acara pakai baju itam, acara berdemonstrasi, acara maki hamun dan segala nya seperti yg kita semua maklum perangai PR ni mcm mana. Tapi peranagi ni semua tidak termasuk DAP sebab yg rajin buat benda ni semua melayu PR. Tp sejahat2 UMNO tak lah buruk dan kemaruk sangat mcm sahabat2 kita dlm PAS dan PKR. Mungkin kebanyakan penyokong PR rendah mentaliti nya yakni terima saja arahan bulat2 mcm bulan tanpa guna akal yg memang ada kat lutut tu. Segala2nya demi menyelamatkan kuasa DAP kat Perak. Mana ada yg berani mengaku yang kerajaan Perak adalah HAK DAP. HAK DAP, HAK DAP. PAHAM TAK!. PAS hanya 6 kerusi, so apap mau bising. Ngaku jer la yg kamu semua mmg tak ada majoriti untuk perintah PERAK. Udah la maleh teman nak ngulas. TAKBIRRRRRRRRRRRRRR. mELAYU SIBUK BERGADUH BEREBUT KUASA BANGSA LAIN TUNGGU HASIL. Terlalu bangga dgn Speaker kamu tu. Terlalu bangga menggelar mcm2 kat zamry sedangkan UMNO tetap hormat Nizar tanpa memburukkan beliau seperti dilakukkan oleh puak yg kononnya lebih islamic dari org lain.

Anonymous said...

memang PAS ada 6 kerusi je..sbb ni saja Melayu yang ceddik2...yang lain itu masih dok harap kat bee end..tak sedor mike semua selalu kena kelentong dengan deme..

tok iskandar said...

siapa yang cakap nizar boneka DAP dan siapa yang cakap pasal perjanjian pangkor 2 yang kononnya ada perundingan rahsia antara nizar dan pemimpin DAP kalau bukan zambri.ada didedahkan dalam akhbar totok umno seperti berita harian dan utusan melayu.
zambri yang menimbulkan perkara ini.
toksahlah cakap pasal melayu kalau cakap tak serupa bikin.korang bising pasal DAP di Perak tapi diam bila sebut tentang GERAKAN di pulau pinang.GERAKAN bukannya parti melayu dan pemimpinnya yang bentuk kerajaan negeri pulau pinangpun bukan melayu.
inilah busuknya umno.bila dia buat tak pe tapi bila orang lain buat dia bising.cakap anti melayulah.mulalah main sentimen perkauman.
korang kecoh pasal sivakumar jadi speaker perak tapi korang tak bisingpun bila bn perak lantik ganesan sebagai speaker.
janganlah korang bising-bising tentang institusi kehakiman totok umno hampas dan bengap kalau tak tahu citer sebenar
dasar mangkuk hayun
lain kali pergilah sekolah
Dulu pesuruh jaya kehakiman yang tak benarkan speaker perak adakan sidang dun sampai terpaksa buat bawah pokok rupa-rupanya dah lebih daripada tarikh dia memegang jawatan.ketika buat keputusan dia dah pencen.itupun boleh laku.last-last dia tarik diri pasal orang dah tahu perkara sebenar.
tak pernah dalam sejarah mahakmah rayuan buat keputusan cepat dalam sehari je dah nafikan keputusan mahkamah tinggi yang sahkan nizar MB Perak yang sah.selalunya ambik masa bertahun-tahun macam kes canny ong.korang umno memang bodoh.
sekarang ketua hakim negara tan sri zaki tun azmi adalah bekas timbalan pengerusi lembaga tatatertib umno.
lagilah rakyat ragu dan takkan dia nak buat keputusan yang tak memihak UMNO.itulah pandangan rakyat.
apalah bebal totok umno kat sini.
elok korang belajar kat sekolah balik
lain kali jangan ponteng kelas
tak bebal macam sekarang
tak heranlah fikiran orang umno mundur macam zaman merdeka

Anonymous said...

aku sokong anon 10:52pm...

perak dap memerintah kut... penang dulu GERAKAN memerintah... UMNO sibuk apa? bukan ade majoriti pun... bagi kat cina sampai 5% jer melayu... tu pun keturunan mamak zamry parpukari semua... tu pun umno sibuk cakap ketuanan melayu... 50tahun umno perintah, ekonomi cina pegang... tu pun sibuk cakap ketuanan melayu... kesimpulannya aku boleh mengishtiharkan di sini pak det dan laki simpanan altantuya tu PM cina... balaci cina... dan juga balaci keturunan asli bodoh piang di sabah sarawak sebab dlm parlimen bukan melayu tulen yang majoriti. asli bodoh piang sabah sarawak yang majoriti. geng asli dari sana je yg duk undi bn. yang tak sekolah, hidup tak mau ada letrik dan jalan raya...

bodoh punya komen anon 10:52...

tok iskandar said...

zambri dapat balik apa yang dia buat kat nizar dulu.sekarang terpaksalah buat peka badak terima cacian dan kutukan orang.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. (al hujurat 11 )

jgn zalim pada diri sendiri
jgn zalim pada org lain
jgn tuduh org itu zalim atau org ini zalim kerna hanya allah yg tahu taubat seseorang itu dan allah maha penerima taubat...........rentikan sengketa sesama umat kerna anda akan dipertanggungjawabkan keatas segala perbuatan anda.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.(al hujurat 12)



wahai manusia yg berdosa bertaubat lah selagi pintu taubat masih terbuka..........tidak ada yg maksum kecuali rasulallah......tok guru,tok kiyai,tok lebai,tok penghulu,tok serban,tok lebam dahi dan tok segala tok pun akan menerima balasan hasil dari perbuatan nya...........bersediakah anda untuk menempuh alam akhirat yg kekal atau masih dilamun mainan mimpi dunia yg sementara...........oleh itu renti kan sengketa SESAMA UMMAH dan balik lah kepada quran dan sunnah.
SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK MENZALIMI ANDA.TETAPI ANDA YG MENZALIMI DIRI ANDA SENDIRI SELAGI ANDA MELAKUKAN DOSA........SESUNGGUHNYA ALLAH PENERIMA TAUBAT........BERTAUBATLAH MULAI SEKARANG.

joyah_laser said...

ustaz anony ni bagus , nasihat berjela jela bab mengumpat..cuba selak2 sikit apa kata imam Nawawi tentang 6 perkara yg dibenarkan ghibah..kalau semua ghibah tak dibenarkan maka kita pun tak kenal siapa itu Abdullah bin Ubai..

joyah_laser said...

Aku tak yakin BN berani pilihanraya..kalau betul berani kenapa tak tunggu saja buat undi tidak percaya pada Nizar setelah mahkamah declare Nizar sebgai MB yg sah..kenapa perlu buat rayuan ..kalau bercakap dengan orang penipu..dia pusing mcmana pun mesti nak tipu jugak...tak payahlah percaya kat Najib tu..

Anonymous said...

Saya umur dah 50 tahun.....sempat jumpa Tunku jadi PM....

Belum pernah berlaku bila PM baru naik, dia kena caci macam Najib nih......

When you cheat, you will have to make new lies to cover up the first cheat!.....nampaknye sampai matilah Najib ni kena pusing2......semalam cakap lain, hari ni cakap lain.....dah bunyi macam MAMAK BESAR tu jer....

orglama

Anonymous said...

umno tgh meroyan.. BUBAR DUN LA SULTAN.. tak yah nak pusing2

Anonymous said...

Slm..aku sangat benci dengan pencacai Umno ni, sikit2 putar belitkan fakta menyalahkan DSAI dalam kemelut Perak ni..fitnah x habis2, aku dulu pun Umno jugak tetapi sejak krisis perak ni bertambah lagi aku benci dengan BN
khususnya Umno ni, sudah2lah UBN merompak kerajaan Perak, rakyat tak buta mata dan tak pekak telinga.

Anonymous said...

korek...korek...korek..

tuan-komrad said...

tgk pok jib altantuya tgh mengarut..cuba berkias-kias kata bn takde masalah nak mintak bubar dun,tapi hakikatnya diorang mane berani.kalo adakan prk,confirm bn tumpo...kalo dari azali dah memang kaki pembelit,penipu,pembohong,mane orang nak pecaye...tipu orang sabah dan sarawak pendalaman bleh la....
pemimpin dan pencacai bn semuanya munafik..pengkhianat macam yahudi...

Anonymous said...

Biasala...demokrasi terpimpin...

tgk sini azwan ali pun sama http://politikkini.blogspot.com/

mohahz said...

semua ni sarkas!!!!betui la kata arwah p.ramlee....UMNO SARKAS!!!!!!jebon...!!!Weekkk!!!

madkrie said...

Apakah tujuan "Pelancaran Kempen Suara Hati Rakyat Perak" ???
TP tak dapat info lagi ker...
Kalau sain petisyen hantar kepada Sultan bagus gak biar Sultan tahu isi hati rakyat...

Anonymous said...

Aku sokong anon 9.33... org pas dok sokong n pertahan kan speaker n DAp kafir tu... kira hangpa ni geng indu astate n cina bukit le... bagus org PAS ni kan...

tuan-komrad said...

pada ano 12:29....

india atau cina,yang penting mereka adil dan prihatin kepada rakyat...

aku nak tanya,apasal ko benci sangat ngan orang bukan Islam?apa,dalam bn takde orang cina?india?time pilihnraya boleh plak geng2 umno la berkempen nak tarik undi bukan melayu...apasal tak kempen untuk carik undi orang melayu je??...adakah benci sebab dap?...

jangan nak berkelok kat sini la...orang2 bangang umno je yang masih tak paham..dulu,kini dan selamanya....

Anonymous said...

itu ler mentaliti pemikiran orang Umno yang ingin terus menerus bodo dan diperbodokan...

apis said...

mari belajar teknik kempen atau propaganda umno/BN

kempen/propaganda kat orang melayu :

kalau undi PR punahlah 'ketuanan melayu'.
orang bukan melayu akan memerintah..
orang melayu akan hilang tanah..
tanah orang melayu akan tergadai kat cina...
kalau PR menang DAP akan memerintah nanti orang islam tak boleh amalkan islam lagi kerana DAP menentang islam..
umno satu satunya parti yang jaga kepentingan orang melayu dan islam dari tergadai..
PR bekerjasama dengan kafir sbb ada DAP
beras, gula, kain batik dan kain pelikat banyak diberi percuma.
Hak keistimewaan bumiputera akan terjaga bawah kepimpinan umno.
(keistimewaan umnoputra???)
PR derhaka? (latest)

kempen/propaganda kat non melayu/non muslim:

untuk elak ragedi 13 mei berulang kene undi BN, negara aman.
luluskan dengan segera dan sepantas kilat sekolah sekolah cina dan india.
luluskan macam maacam peruntukan dan pemilikan tanah untuk dapat undi bukan melayu..
kalau PR menang PAS akan memerintah,hudud akan dilaksanakan nanti habislah orang bukan islam tak dapat berjudi, makan babi dan minum arak lagi.
Ago-go girl (latest)
Takut takutkan orang bukan melayu pada agama islam...

pelikkkan, kat orang melayu dia cakap DAP yang akan memerintah, tapi kat non melayu/ non muslim dia cakap PAS yang akan memerintah...ahahahahah kah kah kah

Hahahahahaha...umno/bn sungguh lawak teknik kempenmu itu...sangat predictable...harap pengundi pengundi (esp DUN Penanti atau 'maybe' Perak) tak kira bangsa dan agama dapat menolak teknik kempen umno/bn ni yang dah out dated... zaman dulu boleh la lu pakai 'pecah perintah ni'...
sana cakap lain, sini cakap lain....

"rakyat diutamakan, prestasi didahulukan.."
atau lebih tepat
"rakyat tak pernah dipedulikan , kuasa dan harta diutamakan"

1 Malaysia ??!! 1 Now... 1 Nescafe

KHAAAAAAAKKKK PTUIIIHHH!! umno/bn

tok iskandar said...

Kurang Ajar Sungguh

(Dipetik dari Blog Azwan Ali)

ANJING ANJING BIADAP SERANG PEROK!!! PRESS GIGI SAMPAI GUNUNG JERAI.....REPAIR GIGI U ALLZ!!! STESYEN GILA GLAMOR.....PEDAJAL 3 DIVA TERLASER !!!
ANJING ANJING BIADAP SERANG PEROK !!! PRESS GIGI SAMPAI KE GUNUNG JERAI....REPAIR GIGI U ALLZ!!! STESYEN GILA GLAMOR...PEDAJAL 3 DIVA TERLASER !!!

HELLO U ALLZ....

AMBOIIIIIIIIIII...............AMBOIIIIIIIIIIII..........AMBOII................
CAK? CAK? CAK?....

BARU BANGUN DARI MEMBUTA YER??? SEINGAT MAK HAYAM GEBUSS....DIVA TERSOHOR....DIVA UNGGUL AZWAN ALI.....BERJUTA JUTA UMAT KAT MALAYSIA NI....KHASNYA....kalau PASAL BAB BAB MEMBUAT TAIK MATA....MEMANG RAKYAT MALAYSIA LAH JUARA SEGALA JUARA.....

KALAU LAH BANTAL....DAN TILAM TILAM KAT MALAYSIA....NI ....BOLEH BERSUARA....BOLEH BERKATA KATA.....TILAM TILAM....BANTAL BANTAL KAT MALAYSIA NI....AKAN MERAUNG....MELELEH HIBA.....GARA GARA....LAMA SANGAT KENA LENYEK U ALLZ...!!!!

TAPI APO NAK DI KATO LAH KAN??? TAK DAPEK AKAK NAK TOLONG HA....
MEMANG MAJORITI ORANG KITA NI...........HAMPEH..................SORRY TO HENTAM LAH DIK DIK NUN.....PADAN LAH MASA PERDANA MENTERI UNGGUL.....TUN DR. MAHATHIR BERKUASA DULU............TUN ADA KATA......PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI.....!!!! NAK PULAK UNTUK BANGSA MELAYU.........MELAYU HAMPEHHHHHHH..............!!!!

MANA NAK SELESAI??? MEMBUTA BUAT TAIK MATA......BUAT AIR LIUR BASI....SAMPAI KE PETANG KAN????

TETAPI TIDAK UNTUK DIVA NO 1 NEGARA....AZWAN ALI U ALLZ...

LEPAS SEMBAHYANG SUBUH....LAKI DAH MULA TOLONG URUT URUT KAN....YA LAH...SEJAK MENJAK DAPAT ANAK IKAN NI KAN???? ALA ALA KES ROSNAH MAT ARIS YANG THE VAZZ TU LAH........SUAMI MUDA U ALLZ....!!!!

TU YANG SEMAKIN RAMAI.....MAKAN HATI...BUNUH DIRI KAT DIVA GEBUSS AZWAN ALI KAN??? MANA TAKNYA??? UMUR DAH 43 TAHUN.....KULIT SEMAKIN MENGOYAK GEBUSSS NYA....ANAK ANAK IKAN LONG QUE U ALLLZ......!!! KO??? YANG HADO??? PEERAHHHHHHHHH............................


HA.....DAH BER CAK CAK CAK KE ....BELUM DENGAN....1001 CERITA CERITA KEHIDUPAN???? SUDAHHHHHHHHHH??????? ELOK LAH DIK DIK NUN..........JOM LAYAN.....

ANJING ANJING BIADAP SERANG PEROK ???? KAH KAH KAH KAH..........DAN SI LASER NO 1 NEGARA....AZWAN ALI....PUN TERSENYUM MELIHAT....BEROK BEROK ZOO NEGARA ...........ALA ALA TERLEPASS...........LALU MENYERANG BUMI PEROK YANG TIDAK BERDOSA !!!!! BEROK BEROK ZOO NEGARA NI....BILA MASUK JER.....BANDARAYA IPOH YANG GAH TU....BERTUKAR MENJADI ANJING ANJING PALING BIADAP DI ATAS MUKA BUMI NI !!!!!!!!!!!!!! MEMANG ANAK ANJINGGGGGGGGGGGG.....................

HA......TAK KAN U ALLZ....TAK TENGOK ....DRAMA PALING MAHAL......DALAM SEJARAH POLITIK.....YANG MENGEGAR KAN PEROK SEMALAM????

KEJOR YOP KEJOR...............ATE???? ATE....??? DURIAN PUN TAK BERBUNGEE LAH KATE NYA......!!!! MEMALU KAN...........MENJIJIK KAN............... MUNTAH.............MEMANG HAMSAT !!!!

AZWAN ALI....SEBAGAI MANA STATEMENT MB PEROK YANG MACHO ALA ALA.....CHIEF ABANG ASKAR TU.............SETUJU SANGAT LAH...........ISTILAH BIADAP DI GUNAKAN....UNTUK BERIBU RIBU EKOR.....ANJING ANJING....YANG TERUS MENYALAK YALAK DI BUMI PEROK !!!!

TAPI IKUT HATI......BUKAN 'BIADAP' LAGI..........'HAMSAT' PATUTNYA !!!! HAMSAT NI....MAKSUDNYA....HARAM JA*** .......CAMPUR.....BANGSAT !!!!

APA NAK JADI LAH PEROK OOOI...............???? SELAGI MAHKAMAH TAK PUTUSKAN....SAPA YANG LAYAK BERNAMA 'MENTERI BESAR'......NAMPAKNYA.....BUMI PEROK TERUS DI LANDA MUSIBAH NGERI................!!!!!

MAK HAYAM GEBUSSS...........BUKAN LAH MINAT POLITIK SANGAT PUN..........TAK AMBIK POT DIK DIK NUN......!!!! LANTAK LAH KO....NAK JADI MB KER.....NENEK KER....DATUK KER.......ADA AKU KISAH???? BUKAN AKU DAPAT APA PUN?????? KAN???

SO WHATS THE BIG DEAL BABY.....!!!! ABANG AKU YANG JADI YB PUN........ADA AKU KISAH??? ADA AKU HERAN???? INI KAN PULAK ORANG KAN????? DUNIA POLITIK BUKAN DUNIA AKU PUNGGGGGGGG..............

TAPI MASALAH MENTAL....MASALAH ANJING ANJING BIADAP NI.....MEMANG MAK HAYAM GEBUSSSSSSSSSS AKAN TENTANG HABIS HABISAN........!!!

DALAM KES KAT PEROK SEMALAM....ADA LAH SEKOR ANJING PALING BIADAP NI !!! RUPANYA DIA .....YB POMPUAN DARI ULU SELANGOR.......U ALLZ...!!!! PAKAI TUDUNG HITAM....MUKA PUN MACAM KAK SOYAH JUAL APAM TAK LAKU......ADA HATI BERGELAR YB.....ADA HATI DATANG SERANG DEWAN UNGGUL KAT PEROK TU !!!
SEDANG KAN....PERSIDANGAN KAT IPOH TU....TAK DE KENA MENGENA DENGAN MASALAH WAKIL RAKYAT DIA PUNNNNNNNNNNN!!!!!!!

ALIH ALIH KENA TAHAN POLIS....ALIH ALIH TAK DI BENAR KAN MASUK PUN !!!! KAH KAH KAH KAH...........!!!! PAS TU......ADA HATI BUAT KECOH....ADA HATI HENTAK HENTAK KAKI DEPAN DEPAN ORANG...........KONON NYA KENA NAYA DENGAN POLIS ????

MEMANG PU***M** PUNYA MELAYU !!!! EH HELLO..............DENGAN MUKA YANG MACAM APAM BASI TU.....KO PEGI SENTAL DAKI LAKI KO PUN..........ADA PAHALA NYA ANJINGGGGGGGGGGGGGGGGG BIADAP OOI !!!!!

KALAU LAH DIVA NO 1 NEGARA AZWAN ALI NI ADA KUASA SAKTI.....MEMANG AKU AKAN TERBANG KE IPOH SECARA GHAIB................BAGI PENAMPAR MAUTTTTTTT.........KOW KOW KAT MUKA YB POMPUAN BEDEBAH NI.....!!! BIAR MUKA DIA YANG BUSUK LAGI BURUK TU BERPUSING PUSING TENGAH ORANG..........TERUS KOJOL !!!!! AMBIK KO BIADAP !!!!

NAZU ZU BILLAH MIN ZALIK PUNYA BETINA !!!! GELI LAH.........................EH HELLO??? INSAF LAH....KO INGAT KO SOKONG PARTI GAH KO TU.....SAMPAI NAK SERANG SERANG POLIS......KO AKAN MASUK SYURGA KER???? PEERAH................

PEROK OH PEROKK.............SEMAKIN BERTAMBAH NAMPAK NYA ANJING ANJING BIADAP......SAMPAI KERABAT DIRAJA KENA BUANG KAREN DEKAT 5 JAM U ALLL.....PUNYA NAK MELAYAN KERENAH MANUSIA.......YANG HATI ALA ALA BINATANG NI KAN???...........................MANUSIA YANG BERPIJAK AKAN HUKUM ALAM....HUKUM KEJADIAN ALLAH SWT....TAK MUNGKIN SANGGUP BUAT KEJE KEJE BODOSSSSSSSSSSS................!!!

DAH LAH AKAK MALAS NAK LAYAN.....MALAS NAK CAMPUR.............
YANG PENTING??? AZWAN ALI AKAN BUAT PARTI NYA SENDIRI.......TAHUN DEPAN !!! ITU JAM KALU...........JANGAN TERKEZUT..........AKAK MAK HAYAM BESAR.........SILAP SILAP .........AKAN MENANG SIMPLE MAJORITY U ALLZ !!! KAH KAH KAH KAH...........

HA....INI ADA KISAH PANAZZZZZZ..........SMS MASUK KE TALIAN DIVA GEBUSS.....

'MAK HAYAM NO 1 NEGARA....TAK TENGOK KER ....PROMO KAT ASTRO??? PROMO AF7.....TERSELIT WAJAH PRESS....YANG MAK HAYAM DENDAM KESUMAT TU......
GIGINYA YANG JONGANG ....SAMPAI KE GUNUNG JERAI TU.....NAMPAK JELAS....TENGAH KENA REPAIR 'BRACESES' U ALLZ !!!! KAH KAH KAH....CAKAP KAT DIA....KALAU DAH BAPUK..........KALAU DAH JONGANG.........TERIMA JER LAH HAKIKAT DUNIA.....BUANG KAREN JER REPAIR PUN......MUKA TETAP MACAM PUAKA !!!! '

'DIA TU MAK HAYAM GEBUSS......MEMANG PRESS PEDAJAL ARTIS.....KALAU BAB BAB KUTUK NI.....DIA LAH RATU..........TAPI MUKA.....??? MEMANG NYAH LORONG PUN CANTIK SIKIT U ALLZ....!!! '

KOMEN SI LASER NO 1AZWAN ALI....
'ADA AKU KISAH???? PEGI LAH MAM........BUKAN PRESS TU BAGI AKU MAKAN PUN???? SETAKAT JDI PRESS.....DOK HENTAM KISAH DALAM KAIN ORANG.....PAS TU.....NAK REPAIR GIGI???? GELI LAH.........GIGI TETAP BUSUK KAN??? SEBUSUK HATI KAUDU KO TU DIK DIK NUN OOIIIIIIIIIIII.....................!!! KAH KAH KAH KAH'.....

PANGGILAN CALLL YANG PANAZZZZZ KE TALIAN AZWAN ALI......
'MAK HAYAM DIVA.......TOLONG LAH BELASAH STESYEN GILA GLAMOR NI......SEMAKIN KERAP.....DOK BANNED ARTIS !!!! '

'YANG TERKINI???? BANNED 3 LAGI DIVA TERLASER YANG MAHA AGUNG.....APA KEJADAH??? APA DAH JADI??? .....DAH TAK DE KEJE LAIN KER???? BAGUSS SANGAT KER STESYEN GILA GLAMOR TU.....TAK RASA RUGI KER DIK DIK NUN???? TOLONG LAHHHHHHHH.................'

'SAPA 3 DIVA TERLASER TU U ALLZ....??? ' TANYA AZWAN ALI......'AKAK KER??? '

'BUKAN U.....3 DIVA TERLASER NI???
1. POMPUAN TULIN
2. SATU SUKA ANAK IKAN.......LAGI KECIK LAGI DIA NGAP.....
3. SATU.....MOLOT MEMANG PUAKA....KUAT PEGI HAJI....KUAT BAGI MAKAN PRESS......
KUAT CARI PASAL......KUAT HALAU ORANG.....
4. SATU......RATU TERLASER.....DIVA UNGGUL SEPANJANG ZAMAN.......MOLOT VERY THE PUAKA JAHANAM...........PENAH NAIK COURT TURUN COURT KERANA MOLOT......!!! DIA KENA BANNED.....SAMPAI KAN .......SEMUA DRAMA DRAMA ARAHAN DIA......TAK AKAN LEPAZZZZZ..................!!!!'

KOMEN SI LASER NO 1 NEGARA....AZWAN ALI???
'STESYEN BERLAMBAKK...............ADA AKU KISAH??? SETAKAT BERGELAR STESYEN KONON NYA TOP..........BOSS BOSS PUN SAMA BODOSSSSSSS.........TU LAH JADINYA KAN??? BOSSS .........BOSS......PENERBIT SAMA HAMPEH........SAMA HANJINNNNNNN..........TU LAH JADI NYA !!!!

TAPI AZWAN ALI.......DIVA TERHEBAT NEGARA ........BERSUMPAH PADA DIRI NYA.........TAK AKAN HERAN DAH STESYEN STESYEN BODOSSSSSS MACAM NI....KERANA SESUNGGUHNYA....ALLAH SWT MAHA .....dik dik nun ooi..........

KO INGAT KO BANNED AZWAN ALI......AZWAN ALI MAMPUS KER??? PEERAHHHH............BERLAMBAK STESYEN LAIN YANG .......MASIH HORMAT....MASIH RESPECT UNTUK AZWAN ALI....TERUS HIDUPPPPPPPPPP................

KEPADA STESYEN GILA GLAMOR NI........NASIHAT AZWAN ALI SATU JER.....SEPANDAI PANDAI TUPAI MELOMPAT...........AKHIR NYA KO AKAN TERDUDUK KE BUMI JUGAK.....KO JANGAN INGAT KO TOP.....RATING KO AKAN SENTIASA ADA KAN????
WHOZZZ ARE YOUZZ.......???? HANJINNNNNNNNN?????


EH HELLO........STESYEN LAIN PUN ..........TENGAH BANYAK PERUBAHAN DRASTIK DIK DIK NUN...........TENGAH LAGI HEBAT TRANSFORMASI YANG MEREKA LAKU KAN....!!!! SETAKAT ......RATING??? PEERAHHHHH DENGAN RATING KO !!!!.......

AKU YAKIN...........AKU CONPIRMED......PENONTON DAH TAK BUTA DAH.........BERBILLION LAGI UMAT MANUSIA YANG SEDAR.....BANYAK PROGRAM....STESYEN GILA GLAMOR LAGI BODOSSS NI..........SEMAKIN HAUS.....PANAS DAN SENSASI NYA !!!!! TAH APA APA....

KALAU SLOT BERITA NYA PULAK???? PENUH DENGAN BERITA MENGIPAS......KIPAS SELAGI ADA ORANG KUAT.....UNTUK TERUS BERTAHAN !!!!!

SO.....RENUNG RENUNG KAN......SELAMAT BERAMAL !!!

DAH...........DIVA GEBUSS NAK MANDI KAN LAKI NI........KESIAN LAKI MAK......KALAU MAK HAYAM GEBUSS TAK SABUN KAN.....DIA AKAN TERKENA SELSEMA U ALLZ.....!!! BUKAN SELSEMA BABI LAH HANJINNNNNN..............

WOKAY..........JAGA DIRI U ALLZ..........JGN MISS TAU......'CAK CAK 2009'.....PROGRAM KOMEDI NO 1 NEGARA......SETIAP ISNIN JAM 10 MALAM HANYA DI ASTRO RIA.........

LUV U ALLZ....................DARI DIVA GEBUSS NO 1 NEGARA??? AZWAN ALI LAH HANJINNNNNNN.........................DAAAAAAAAAA...........................

Labels: Petikan dr blog azwan ali
Kemelut Sidang DUN: Kurang Ajar! Bila Azwan Ali Menggelarkan Pakatan Rakyat Seumpama Anjing-Anjing Biadap Sedang Menyalak Di Bumi Perak !!

sepai sepai said...

persoalannya skrg ada ke umat manusia g bukak blog malaun anjing bapuk tak sedar diri ni.

kelua muka haram tu kat tv pon dah aku cpat cpat tuka ke chanel lain...apatah lagi untuk search dan view blog anjing bapuk ni... (tak sanggup nak sebut nama penuh sbb kesian kat pak haji bapak dia)

tok iskandar said...

Kalau disaman mamat ni mana tahu keputusan mahkamah sebelah kat dia.tak pasal-pasal dia jadi hero umno.elok kita boikot je mamat tak sedar diri ni.kalau yan tak kenal siapa azwan ali ni,dialah abang ummi hafilda dan adik azmin ali

tok iskandar said...

Inilah perang saraf UMNO yang nampak tanda-tanda nak sertai PRK Penanti

Anonymous said...

Assalamua'laikum

SEEEEE TUUUUUU JUUUUUUUU .....!!

Orang UMNO ni.....

Kat orang Melayu dia mengata orang Cina / India.

Kat orang Cina / India dia mengata Islam.

Kalau nak tahu inilah cara BRITISH buat masa memjajah dulu - DASAR PECAH DAN PERINTAH.

Sebab itulah dulu masa SPR buat pensempadanan semua kawasan pilihanraya dia orang banyakkan komposisi bercampur sebab senang nak menang. (Tapi la ni dah back fire)

Di Kedah, Kelantan dan Terengganu yang majoriti MELAYU atau kawasan MELAYU majoriti, tak tambah kerusi pun walaupun pengundi bertambah.

Inikah apa yang UMNO kata KETUANAN MELAYU tu ????

Inikah apa yang dikatakan MEMPERKASAKAN MELAYU ????

Korang fikirlah sindiri .....

bodik said...

anon 7:31....ko ni jenis bangsat. bila umno buat rayuan x sampai 4 jam dah lulus tp bila pr buat rayuan mcm2 alasan tunda. jenis haram jadah puak2 ni. otak ko tu jgn letak kat celah ketiak...bangang betul anon 7:31 ni!!!!

Tinta Hitam said...

Dah agak dah.mereka boleh tangguh kes ni bertahun tahun lamanya..Kita lihatlah lakonan mereka..

Anonymous said...

Beza PAS-BN di kelantan hanya 1 kerusi (beza 2 undi di DUN Kemunting) BN x mintak bubar DUN pun.Di perak 3. apa kecoh sangat PR ni... x malu ke?... perak g berak la.....

Anonymous said...

ye ke anon 8.35?

ko g cek kt spr balik n pastu bgtau kt cni. tu sbb org suh p skolah.

x baik mengata org

Anonymous said...

spr kata betul pas perintah kelantan beza 1 kerusi jek.alamak... profesional la sikit kalau nk bubar pun...
emo sangat la budak2 pas ni. kata je beriman tapi x pakai pun iman tu.

Anonymous said...

ape pun, jom kita p solat isyak n mohon keampunan dr ilahi.

bg penyokong2 amno n bn, anda kn akui yg umno telah mengabaikan bangsanya sendiri tanpa kita sedari.
mereka sering menyorok di belakang kalimat melayu bila nk bt keputusan.

perlu di ingat, pakatan rakyat juga hamba allah taala yg berjuang utk rakyat msia, mereka bkn penjenayah. hanya yg lebelkn mereka mcm tu.

bg pihak pas, sayu usaha yg murni utk mereka dgn hendak mengislamkn malaysia secara keseluruhannya walaupun mendapat tentangan dr sume pihak walaupun pr sendiri. insyaallah, suatu hari nnt, akan berjaya.

Anonymous said...

alhamdullilah... tobat jugak akhirnya,ingat tuhan yer...

bodik said...

anon 9:33...ko ni mmg bangang, umno yahudi seelok2nya d hancurkan dr msia ni. x pernah nak terima islam langsung...x hbs2 nak muliakan melayu...islam kena muliakan dulu bangang.

Anonymous said...

hanya pas sahaja yang menghina umno dan menuduh umno tidak menerima islam, sedangkan orang semua tahu umno memang orang melayu dan beragama islam.

Anonymous said...

khak ptuihhhh...
baik punya gelemaaa...

kakakakakkakaka...

Anonymous said...

musa kpn mahu peguam bersifat professional, malangnya pihak polis pulak yang tak professional. turun kapal terbang dari hanoi terus bagi ulasan pada media tanpa usul periksa. teruk ler pdrm dapat boss macam ni!

matgin.

Anonymous said...

umno adalah bangsa melayu dan beragama Islam!!!

tapi...

tidak melaksanakan perintah Allah, melanggar hukum Allah. mengagungkan maksiat di bumi malaysia.

umno tolak hukum Islam, pemimpin x ikut ajaran Islam. Isteri2 pemimpin tidak menutup aurat. pemimpin tidak menghalang maksiat drpd berlaku dalam negara secara terang-terangan...

emmm... kot celah mana Islamnya umno???

tepuk dada tanya fikiran.

umno laknatullah!!!

Anonymous said...

anon 12:13,
jaga bahasa ko skit, nnt mrh geng2 hardcore umno tuh. depa mn leh terima kesilapan pemimpin mereka. kalu x, tkan pemimpin mereka masih gah lg di tampuk pemerintahan. hehe..
betui pe, umno cuma ckp je pasal islam, tp pasai aurat, dia kata hak peribadi plak dah..
aku phm, hardcore2 nk mempertahankn bangsa n agama tp la ni, hangpa punya pemimpin yg dok berselindung dibwh nama melayu.
akai ada ka?
ni bkn zaman tunku abd rahman yaa syeikhh..
hangpa dok baca utusan malaysia n tgk tv3 aja kot.

kalu betiu depa pemimpin rakyat, pakai la beskel p lawat org kampung or rakyat, ni pki harrier la merc la..
bkn xleh pki, boleh, tp pastikan rakyat dpt pembelaan gak.
ni, polis depa jaga, hakim depa jaga, sprm depa jaga jugak, kalu boleh yg lain suma nk jaga tp rakyat depa x terjaga sbb ramai kot..
dok sibuk bwk polis masuk dewan dok tankap org nu, org ni, buat apa??
tu yg belambak2 peragut dok senang lenang nk bt mcmmana?

elok pangge polis2 tu jaga org ramai dr jaga n bt benda2 yg kurang faedah.
anak2 semankin pandai skrg nie, mcm2 vitamin depa mkn nk bg otak geliga. ni bkn zaman merdeka, hang bole reka cerita or bt sesuatu bnda yg x masuk akai.
kalu umno betul2 sayanhkan agama n bangsanya, pemimpin di atas tu harus dibersihkan dgn segera, bkn nya tunggu depa pencen.

Anonymous said...

betul.. betul..

kalau bc sejarah, umno n pas dlm parti perikatan dlu tp umno yg tolak pas keluar sbb pas x setuju dasar umno.
pendek kata,

kalu ko berbaris dalam BARISAN pun,
tp lupa pakai PAS, cmne ko nk nk ROKET smpai ke BULAN purnama kn..

Anonymous said...

hujan emas dinegeri org,
hujan batu dinegeri sendiri,
baik aku kaut emas kt negeri org,
dr anak bini aku makan batu kat negeri sendiri.

AKU JUGA SEORANG ISLAM MELAYU YG TEGUH JATI DIRI, PENUH DGN SEMANGAT KEWARGANEGARAAN. APA SEKALI PUN TERJADI AKAN KU PERTAHANKAN AGAMA KU DAHULU, BARULAH BANGSAKU KERANA BKN SEMUA BANGSAKU INI BERAGAMA ISLAM.

Anonymous said...

kalu pemerintah kebangsaan kite ada pemikiran mcm anon 1.19,
insyaallah selamat.
agama didahulukan kemudian bangsa yg kita sayangi.
aku pun dok tunggu2 gak bila kepimpinan suma nk mohon maaf kat rakyat n bt satu pemerintahan yg adil n saksama.

HIDUP TOK WAN SULTAN KEDAH!!

Anonymous said...

makan nasi oii...

Anonymous said...

Lancau...!! nak menang pon main cara gentleman ...nie main cara nasi kandaq !!!

bodik said...

anon 10:30....ko kata semua org tahu umno agama islam???...kah3 jahil sungguh ko ni. islam d luar tp dlm yahudi. umnolah yg menghina hukum Allah dan menghina nabi SAW. umno ada sejarah hitam...menghentam ulamak yg memperjuangkan islam. ulamak yg menegakkan kebenaran d gam dan x benarkan mengadakan ceramah agama berkaitan hukum hudud d masjis2 dan d surau. inikah yg d namakan umno terima islam???...puak2 umno ni sama dgn yahudi. menentang perjuangan islam, menentang hukum hudud, menentang Allah dan rasullah.

Anonymous said...

melayu sama melayu bertelagah.. org cina bertepuk tangan.. apapun umno dah semakin lemah.. pasti akan kalah PRU akan datang..

BeliaBenciUMNO said...

melayu sama melayu bertelagah.. org cina bertepuk tangan.. apapun umno dah semakin lemah.. pasti akan kalah PRU akan datang..kat negara cina sana pun cina sama cina dok bertelagah orang melayu tepuk tangan .....

kat india sana pun india sama india bertelagah melayu yang bertepuk tgn

Bertelagah utk kesenangan masa depan negara ... jgn biarkan hidup anda diselubungi kebongokan ...

Anonymous said...

haha..hudud?mane hudud?asal x buat kat kelantan?kecohh..org da bg kebenaran nk buat kat kelantan berdalih xnak bg..
dulu slogan membangun bersama islam?sekarang??mana pegi?oo sbb nk sesuaikan dgn DAP laa kan?KKHAAK PTUIHH!

pas dulu dok haramkan umno sebab kjasama ngn mca ngn mic.smpai abes pecah belah family aku kat kelantan..korang taktau sbb korang x rase mende ni..smpai skarang masih ade lg yg masam muka bile jmpe..time kasih la hj hadi..ko MMG ULAMAK TEBAEKK..ulama la sgt kate ALLAH mencarut?tuh tak menghina agama ke wahai pencacai PAS PKR DAP sume?
lu PIKIR laa sendirik..

Anonymous said...

Kepada Anon 7:20pm

Buka minda sikit, jangan dok berfikiran sempit, biaq lihat meluas dah pada keseluruhannya....

Lah nie bukan takat Melayu lawan Melayu, malahan MIC India lawan India, PPP India lawan Murugiah India , MCA Cina Chua Soi Lek lawan Ong Tee Keat, Gerakan Cina pon nak lenyap pon bertelagah sesama sendiri....last last siapa tepuk tangan, Surat khabar lah.....laris jualan.....surat khabar milik siapa ???

Pengundi Nizar said...

Bubar DUN pun bagus gak.Tapi Nizar usah le calon Pasir Panjang.Dia ni menang dulu pun sbb UMNO yang sokong.Tak setuju dgn calon BN... Ehh aper habor kandang babi kat Kg Baru?? YB tak jengok2 ke kandang tuh??

kafe kenyalang said...

heheehe..yg ko tanya habor kandang babi pasai pa??teringin??p la bungkus skilo dua..ko mkn la anak branak..APA??SLAMA UMNO MERINTAH XDAK KANDANG BABI??HEHE..