"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, May 15, 2009

Pelancaran Kempen Suara Hati Rakyat Perak - malaysiakini

Entah apa cerita dekat sana aku pun tak tau... Dugong pun 1 hal... hantar gambar je dengan tajuk Ketua Wanita DAP... aku nak cerita ape pun tak reti... ape punya reporter da... hampeh... hp pulak dia pi tutup ke, bateri abis ke pun aku tak tau... camane geng? nak kene denda si Dugong nih..!

Korang rasa denda jenis ape yang sesuai untuk kita kenakan dekat Dugong..?

33 comments:

Anonymous said...

jgn bg dia makan 1 bulan...puasa la katakan...hahhahah

Anonymous said...

kejam sgt kalo tak bagi dia makan...
ape kate blok line internet dia seminggu..mau libang libu jadi nye dia tu...wakkakaka

nekadislam said...

kawinkan dengan dugong betina, musti ligat buat kerja turrr

Anonymous said...

kasi dia tinggal atas darat,sampai tamat riwayat...

pengliporlari said...

apala hang ni dugong...nak elaun ka?kot elaun tak cukup...tapi aku paham pasal posting ni,ketua muslimat DAP ni tengah bagi ucapan & yang pasti dia bukan menyanyi@bukan penyanyi dihadapan penyokong di sebuah majlis penerangan krisis perak anjuran DAP perak.

blues untuk rakyat said...

KITA SUMPAH DIA JADI DUGONG YANG SEBENAR....

kah...kah....kah.....


lepas tu kita tangkap dia..... buat sup sirip.....

KAH...KAH....KAH.....

Anonymous said...

Salai jer..buat ikan masin

Hamba Sahaya said...

Halloo Tuanku..!!
are you there..?????

Anonymous said...

Mmg di Malaysia ni UMNO tolak Islam sepenuhnya,.. sbb tu anak2 kita xpandai baca quran sbb kelas mengaji dihalang. Kita juga xdibenar smbyg jemaah di masjid dan surau. Sbb tu tiada peruntukan utk buat surau n masjid. Klu org kg terutama org PAS tak derma duit alamat xde surau dn masjidlah,.

Utk buktikan tolak Islam,.UMNO larang org Islam tunaikan rukun Islam ke-5,..iaitu haji. TABUNG HAJI hyalah utk kaburi mata org Islam saja.

Utk mengelakan Islam berkembang,. TIADA ILMU ISLAM diajar di Universiti dan Kolej. Tiada Fakulti Pengajian Islam di Universiti2 di Msia. Juga TIADA kolej ISLAM spt UIA,KUSZA.KIK dll,..juga tiada SMA spt Izuddin dan Taayah(dan beribu SMA lain),di SRK dan SMK tiada matapelajaran Agama Islam dan bahasa arab diajar. Juga tiada ustaz dan ustazah digajikan utk mengajar agama,. klu ada pun semua itu PAS dan DAP yg buat.

Dri segi perundangan,.undang2 Islam LANGSUNG tak dibenar berkembang. Tiada Mahkamah Syariah Kadhi Daerah. Setiap Negri tidak dibenarkan ikut undang Islam. Jab Agama Islam & Majlis Agama Islam Ng2 diwujudkan utk memastikan tiada hukum islam dijalankan. Pencegah maksiat adalah utk memastikan org ramai bebas melakukan maksiat.Kadhi diwujudkan oleh penyokong pas utk nikah-kwin.

Dari segi kewangan,.sistem kewangan islam ditekan hebat dan mahu dimatikan. Tiada BIMB dan langsung tiada perbankan Islan di bank2 lain. TAKAFUR dan Pajak Gadai Islam juga diharamkan. BIMB dan Takafur klu wujud hanya di Kltan.

Akhir sekali,sisa-sisa Islam yg wujud skrg semata2 krn perjuangan PAS. Org melayu masih beragama islam krn PAS,.. selama 50 tahun UMNO MENOLAK ISLAM sudah tentulah ISLAM hampir pupus skrg.

Tiada org setiap kali nak solat jemaah di masjid dan surau. Setiap kali nk solat jumaat pula, imam terpaksa kira bilang makmum nk pastikan ckup syarat minimum 40 org.

Kesimpulannya,.semua rakyat yg mengundi UMNO dulu mati dlm kekufuran.

Hati Sedih said...

anon. 5:31:

ape yg nkau merepek nih SETANN????

Anonymous said...

'BUKTI' UMNO TOLAK ISLAM

kelab dangdut UMNO said...

kah kah kah anon 5.31...

harap ko ulas jugak pasal rosmah the bik mama
harap ko ulas jugak pasal konsert konsert kat malaysia ni
harap ko ulas sekali hukum pemimpin yang kononnya islam tapi minum kencing setan
hukum meluluskan dan bina pusat judi yang terrrbesar kat asia tenggara ni
harap ko ulas sekali camane bole buat keputusan anak yang bawah umnur mesti kekal agama asal tanpa rujuk pada mufti 'kesayangan'
harap ko ulas sekali camane permit kelab malam dengan pub boleh banyak lulus...

Anonymous said...

Dewa Siva bawa kes Ganesan ke Mahkamah Tinggi Ipoh,.

WAKAKAKAKAKAKA,..

Anonymous said...

bodoh kelab dangdut,..

kan aku dh bagi bukti atas tu,..ko tlong la support,.

Anonymous said...

Anon 5:31; tu tak paham soalan, kalau jawab soalan SPM kira diberi markah 0 sebab lari dari soalan, Silap-silap dapat -10 (negative 10) markah jika soalan Matematik PPSMI. Biasalah juak-juak ni suka "lebong lebih". Apa nak buat dah adat-resam dan budaya dia macam tu.

Hukuman tak boleh diberi terus pada Dugong, kita kena siasat dulu, mana le tau:
Andaian 1: Bateri handphone dia habis.
Penyelesaiannya kena la bekalkan bekalan bateri "spare" banyak banyak sikit (kalau boleh sedozen, baru padam muka dia).
Andaian 2 dan seterusnya boleh difikir-fikirkan...
Tapi memang dia sengaja buat macam tu, hukum le apa yang manasabah.

Anonymous said...

klu aku jadi hakim tu,.aku hempuk buku undang2 kt kepala Siva sbil berkata,..

"kau xmahu patut keputusan mhkmh,..skrg buat ape kau dtg sini,.."

hehehehe

Anonymous said...

CIUM PIPI ZAMBRI MANDELA SEKALI PUN CUKUP LAH....

Anonymous said...

Terdapat beberapa maklumat yang saya terima mengatakan bahawa DSAI akan berlepas ke Washington D.C, Amerika Syarikat pada 25hb Jun 2009, 6 hari sebelum perbicaraan utama bermula.

Jika benar maklumat tersebut, saya harap beliau dapat pulang dan hadir pada hari perbicaraan utama kelak. Janganlah ''lari'' mohon perlindungan disana pula. Jika maklumat ini tidak benar, baguslah kalau begitu.

Dalam pada itu, pada hemat saya adalah tidak wajar untuk beliau kali ini mempertikaikan integriti dan ketelusan Mahkamah. Ini kerana, bermula dari hari beliau didakwa, sudah banyak peluang dan kelonggaran yang telah diberi.

Antara peluang dan kelongaran yang telah diberi;

1) Ketika perbicaraan di Mahkamah Sesyen, penetapan tarikh-tarikh perbicaraan mengambil kira dan memberi kelongaran kepada faktor bahawa beliau perlu hadir di Parlimen.
2) Beliau juga diberi jaminan bon peribadi dimana wang jaminan TIDAK perlu didepositkan
3) Paspot antarabangsa beliau tidak ditahan.
4) Perdana Menteri (pada ketika itu Tun Abdullah) sendiri telah memberi jaminan kepada beliau dan keluarga supaya perbicaraan ini dibicarakan dengan seadil-adilnya. Rujuk penghakiman ini

Selain itu, beliau sendiri baru-baru ini semasa Mahkamah Tinggi memberi kemenangan kepada YB Nizar mengakui dan menyeru rakyat supaya menghormati Mahkamah yang sememangnya telus dan bersama mendaulatkan Undang-Undang.

Jadi, pesanan saya buat DSAI, ''peganglah kata-kata anda itu untuk kes anda kelak''.

Akhir kata, pada 1hb Julai 2009 nanti genaplah 1 tahun saya berada dalam penantian bagi menuntut keadilan. Banyak dugaan dan rintangan yang telah dan akan saya, tunang dan keluarga hadapi lagi dalam menanti hari tersebut untuk tiba. Walau apapun, saya akan menantikan hari tersebut dengan penuh sabar dan reda. Saya berdoa dan berserah sepenuhnya kepada Allah s.w.t yang Maha Mengetahui lagi Maha Berkuasa.



Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!



SAIFUL BUKHARI

Anonymous said...

Berita Paling Kelakar yg bleh digelar 'APRILFOOL' di bulan Mei,..

KAHKAHKAHKAH

Sivakumar fail saman terhadap Ganesan


B/H IPOH: V Sivakumar memfailkan notis injuksi di Mahkamah Tinggi di sini pagi ini terhadap Datuk R Ganesan supaya tidak menganggu dan menghalangnya daripada menjalankan tugas sebagai Speaker DUN Perak.

Perintah injuksi itu difailkan oleh dua peguam Sivakumar, Leong Theok Keng dan Chan Kok Keong di pejabat pendaftar mahkamah jam 11.45 pagi tadi.

tok iskandar said...

Ramai yang mendesak Dun Perak dibubarkan dan pilihanraya diadakan kecuali Najib dan Mahathir.
Chua Soi Lek,GERAKAN,SUHAKAM dan NGO-NGO senada menyerahkan mandat kepada rakyat Perak memilih kerajaan negeri mereka.
Penganalisis politik pula meramalkan kejatuhan UMNO semakin hampir jika bertegas untuk menguasai Perak melalui pintu belakang.
Di kalangan pemimpin UMNO pula lebih rela kalah di Perak daripada tumbang di kesemua negeri dalam PRU akan datang.
Rakyat lebih melihat Nizar dan Sivakumar sebagai hero mereka jika dibandingkan dengan Zambri yang perasan setaraf Ghandi dan Ganesan yang mengaku speaker tapi tak sempat angkat sumpah.
Jika Dun Perak dibubarkan,PR perlu bersedia lebih awal.Sekarang boleh mulakan program siri ceramah di seluruh Perak untuk beri kefahaman kepada orang-orang Melayu yang ketika ini keliru dan percaya dengan tohmahan nizar penderhaka dan boneka DAP.
Jika ini berjaya dilakukan,tak mustahil kerusi BN yang tinggal hanya kerusi Zambri yang bergantung kepada undi pos TLDM di lumut.
Tapi jika Dun Perak tak jadi bubar ada 2 kemungkinan yang bakal berlaku.Mahkamah akan isytiharkan Nizar MB yang sah.Tak dapat tidak BN melalui speaker haramnya,Ganesan akan memanggil sidang khas Dun Perak agar BN dapat membuat undi tak percaya terhadap nizar.Kaedah inilah yang dipersetujui Mahathir kerana nampak tak rakus dan gelojoh.
PR boleh dapatkan injunksi mahkamah untuk halang speaker haram ni panggil dewan bersidang.Proses turun-naik mahkamah akan berlaku sehinggalah PRU akan datang.
Jika mahkamah isytihar zambri sebagai MB yang sah,BN mungkin akan memerintah Perak sehingga PRU akan datang.
Tok nak cadangkan jika Nizar sah sebagai MB Perak,elok digantung tugas penasihat undang-undang negeri Perak,SUK dan SU dewan undangan negeri Perak.KSN dah ulas perkara ni dengan hujah bukan bidangkuasa MB memecat mereka.Mungkin ada kaedah lain yang boleh melemahkan semangat beliau.contohnya beri mamat ni tugas bancuh kopi untuk MB atau pos surat.Gerenti mamat ni akan mintak tukar dengan kadar segera.
Persepsi rakyat melihat mereka inilah sebagai tok dalang yang merosakkan sistem demokrasi di Perak.

joostspring said...

WOI...BAHALOL PUNYA SEPUL...KAU BUAT FITNAH..CELAKA KAU SEPUL..KAU XTH LG KE YG CERITA KAU 2 SEMUA FITNAH..BERITA PR JE BETUL..TAUBAT LA SEPUL..

DOUBLE STANDARD..

Anonymous said...

Suruh dia berenang dlm dewan dun perak

Anonymous said...

anon 5:31,

lemahnya fikiran kamu! kamu blaja agama sampai mana ye?

susahkan aku nak komen bila org macam kamu berhujah...

kalau bgtau, org macam kamu mesti xkan terima.

Islam bukan setakat solat 5 waktu, bina masjid, bina uia, kusza n macam2. bukan takat rukun Islam dan rukun Iman...

takat nak solat 5 waktu, puasa di bulan ramadhan, kat amerika,israel pon blh samdol!!!

kalau nak tengok umat melayu makin hancur sila lah undi b-end-umno pru13 nnt!!!

aku gerenti makin ramai yg x pandai baca al-fatihah,rempit makin meningkat, jenayah rogol, bunuh, rompak tidak akan dapat dibendung!!!

percayalah wahai juak2 b-end-umno!!!

Kelana said...

Agak2nya Dugong ni dah kaya ler..

Setakat nak sokong buta b-end ni, utk sokong kosong... tarak lahhhh

"Tebang buluh pakai kapak"
"Masa skrg nak pakai nampak"

kuang kuang kuangg

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. (al hujurat 11 )

jgn zalim pada diri sendiri
jgn zalim pada org lain
jgn tuduh org itu zalim atau org ini zalim kerna hanya allah yg tahu taubat seseorang itu dan allah maha penerima taubat...........rentikan sengketa sesama umat kerna anda akan dipertanggungjawabkan keatas segala perbuatan anda.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.(al hujurat 12)



wahai manusia yg berdosa bertaubat lah selagi pintu taubat masih terbuka..........tidak ada yg maksum kecuali rasulallah......tok guru,tok kiyai,tok lebai,tok penghulu,tok serban,tok lebam dahi dan tok segala tok pun akan menerima balasan hasil dari perbuatan nya...........bersediakah anda untuk menempuh alam akhirat yg kekal atau masih dilamun mainan mimpi dunia yg sementara...........oleh itu renti kan sengketa SESAMA UMMAH dan balik lah kepada quran dan sunnah.
SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK MENZALIMI ANDA.TETAPI ANDA YG MENZALIMI DIRI ANDA SENDIRI SELAGI ANDA MELAKUKAN DOSA........SESUNGGUHNYA ALLAH PENERIMA TAUBAT........BERTAUBATLAH MULAI SEKARANG.

Anonymous said...

Buat anon 2.20am,

tlh ulas skit apa makna & konsep:-

jgn zalim pada diri sendiri
jgn zalim pada org lain
jgn tuduh org itu zalim atau org ini zalim kerna hanya allah yg tahu taubat seseorang itu dan allah maha penerima taubat

Awang Duku said...

Salam..pe cete tue Bro

Anonymous said...

memang orang pas gila kuasa,
bertanding timb presiden pun sampai 5 orang.ishk orang2nya memang x layan langsung duduk kat tempat tu. kesian.........

Anonymous said...

Perisik,
Decided in joining DAP? I felt that DAP Perak should increase its share from 18 to 23 or 25 Perak adun candidacies or even more......Hehe........Depends on budi bicara of Ngeh.
PAS Perak would be bogged down in depending and grabbing at least 17 seats (6 current PAS seats included). PKR Perak still need time to heal especially they have problems of getting the right candidates. It's up to DAP Perak to mob up uncharted teritories. Of course, tactfully.
By making DAP Perak a major partner in Perak instead of minor party, benefited the Pakatan Rakyat in general.

looes74

usop sontoroyo said...

woiii...jangan bagi dia minum nescafe selama 1 minggu....khak ptuih...!!!

ulat said...

salam,

kita mesti sebarkan keburukan dan keaiban pemimpin (yg berkaitan shj) sekiranya keburukannya itu boleh meROSAKkan masyarakat. dgn itu, org lain tidak akan mengangkat dia menjadi pemimpin lagi.

kalau nak guna hadith atau ayat Qur'an cuba lah tengok nas dan sebab turunnya ayat. jgn main sambar shj.

ini tidak, kalau bab keburukan artis dan jiran tetangga, kita sibuk2 nak heboh2kan kat orang. keburukan pemimpin2 kita, disorok2kan.

seluruh masyarakat perlu tahu dan berhak tahu apa yg diusahakan oleh pemimpin mereka sama ada yg baik atau yg buruk. jika buruk dan merosakkan, maka pemimpin itu perlu disingkirkan spya setiap org yg naik menjadi pemimpin yg bersih walaupun tidak 100%. tp, kalau keburukan itu tidak sampai merosakkan masyarakat, mereka masih boleh ditegur dan dipimpin utk berubah.

adalah SANGAT MERBAHAYA sekiranya kita mendiamkan kejahatan pemimpin sehingga semua orang mempercayainya. ditakuti dia akan memimpin kita kearah kejahatan tanpa kita sedari. nauzubillah

aloha2 said...

kita bagi dugong ketuk ketampi selama sebulan tanpa henti biar jadi ikan duyong pula....hehehe