"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 09, 2009

Gaduh Di Kamunting: Ceramah DS Nizar Batal - malaysiakini

Ekoran dari kekecohan yang berlaku di Kamunting awal petang tadi, ceramah DS Ir Nizar di Expo Kamunting (lokasi lebih kurang 5km dari kawasan pergaduhan) yang dijadualkan malam tadi terpaksa dibatalkan disaat-saat akhir atas faktor keselamatan.

Buat masa ini, pihak polis sedang giat mengadakan rondaan dan juga sekatan jalanraya di beberapa tempat bagi mengesan saki-baki samseng-samseng yang terlibat dalam kesamsengan petang tadi.

Pihak FRU juga sudah bersiap-siaga menghadapi sebarang kemungkinan jika berlaku apa-apa yang tidak diingini.

Ini baru pertama kali setelah beberapa tahun aku dapat tengok dan lihat macam mana pihak PDRM bertugas dan berada dilokasi dan kejadian yang sepatutnya pihak PDRM berada. kali ni baru la aku rasa PDRM betul-betul bertugas.

Yang lain-lain tu asyik dok jadi "alat" pemerintah je.

Lepas ni kalau dapat tangkap yang mana terlibat tak kira india ke melayu ke, kalau ada bukti kesamsengan diorang, elok ikat dekat pokok lepas tu siram dengan air gatal. biar dia rasa.

12 comments:

Anonymous said...

gaduh ni apa kes ?

sampai ada yang mati mati ke?

Anonymous said...

Apa kes pun...takkan lah sampai nak bergaduh macam ni. bodoh punya manusia. asyik-asyik nak gaduh. Apa guna. Suruhan agama tak diikut..tak kiralah melayuke.. indiake.. cinake.. tapi nak tumbuk-menumbuk, potong-memotong rakyat malaysia semakin matang. Durjana punya orang. Orang sibuk nak cari makan and isikan pahala...tengah-tengah mai pula gerombolan. entah dari mana!!

Anonymous said...

Islam jalan penyelesaiaan, tp "diorg" masih xnak terima syiar Islam...

sedih dengar citer camni...

Al-Fatihah...

Anonymous said...

Aku singgah bandar Kemunting malam tadi jam 10 pm, 9 jun 2009, ada road blok polis, pastu kereta peronda asyik2 meronda (SB jangan cakap lah, meronda pakai motor cabuk je..) je sampai masuk ke segenap taman perumahan... member yang ada kat situ bagi tau ada yang mati... tak tau lah India ke Melayu... banyak sangat versi... tapi cuak gak, masa nak keluar kemunting, member tolong eskot, pastu dia pesan kalau nampak orang India ke melayu ke kumpul ramai2, blah je...

Anonymous said...

Budak Tepen

Setakat malam tadi dah 3 org maut kes ni. Melayu 1 India 2. Situation still tak stabil. From apa yang aku dgr....tempoh 24 hrs ni critical sebab kalau tak settle jugak, mungkin army akan pegang Kamunting.

Just from apa yang aku dengar. Anyone can confirm?

Anonymous said...

Berpunca dari gaduh budak2. Bila org tua masuk campur...inilah jadinya. Bila situation dah snowballing....susah la cerita kan?

Taiping nampak aman from the inside...but from the outside...it seems serious.

BudakTepen

Anonymous said...

woii,.. perbuatan umno ke ni?? memang celaka umno ni

Anonymous said...

Salam,
jangan tuduh melulu. biar polis yg uruskan.. kita jgn jadi batu api plak. xde kena mengena ngn politik. ni berpunca dr salah faham, dan hilang pertimbangan.

Anonymous said...

klu umno yg buat, mmg perangai di cam tu,.

klu pr,..tentu diprovok oleh umno,..hehehe

Anonymous said...

tak lapor dlm MSM, tapi mengikut ceritanya mencemaskan juga. Lambat laun akan expose juga apa yang sebenarnya berlaku.

Anonymous said...

Dengar kata ada budak Melayu pi cuci motor kat kedai India. Budak melayu suruh cuci bersih2. India kata boleh tapi tak boleh jadi motor baru sebab motor dah buruk. Lepas tu depa bertengkar sampai orang tua masuk campur sampai bunuh-bunuh.

fadzil said...

Dah la tu sikit2..orang2 kafir gelak tengok kita bertelagah..memang agenda diaorang pun..takkan si kafir nak menyebelah kita..nampak macam sokong kita tapi hakikatnya nak tengok kita hancur..Diaorang tetap kaya raya..Yang dok bertepuk tampar dengan kita tu la yang nak sembelih kita..tengok la ape yang terjadi di Kamunting..ade ke dia tanye kamu PKR ke UMNO baru dia nak libas..sudah tentu tidak kan..? fikirkanlah...