"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 09, 2009

Virus H1N1 telah melanda PAS - malaysiakini

Nampaknya apa yang kita takutkan telah pun menampakkan tanda-tandanya. Aritu gua datang muktamar PAS, gua jadi menyirap jek tengok kebengongan kebanyakan perwakilan. Memang level pemikiran rendah.

Antara benda yg gua menyirap ialah :

1) Perwakilan bukannya berbahas usul, tapi diorg semua dok berceramah, berkuliah. Macam celaka! Muktamar ni dah la setahun sekali, pastu berbahas mcm celaka! Ternyata pendapat gua ni sama mcm apa yg TGNA tegur : http://malaysiakini.com/news/105985

2) Ada ustad bengong gi sound petugas media tak tutup aurat dlm ucapan perbahasannya. Bodoh, sape ajar ko dakwah mcm tu? Depan org ramai ko malukan petugas2 media non-muslim, pastu ko bangga. Celaka punya ulama!

3) Kebanyakan perwakilan berbahas tanpa hujah konkrit. Semua dok syok sendiri berceramah, pastu cakap pun nak ada style arab la konon. Ntah pape.

Tu je yg gua dapat tengok, pastu gua keluar jenjalan kat gerai2. Buang masa gua jek dengar perbahasan bodoh. Bukan semuanya bengong, tapi disebabkan kebanyakannya bengong, menyebabkan mood gua nak ikuti perbahasan terus padam.

Memang gua tak heran la nasha penipu tu boleh menang. Memang level pemikiran perwakilan cerdik sikit je dari perwakilan UMNO.

Sekarang ni nak menyesal pun dah tak guna. Lepas mamat nasha tu naik jek, terus buat kepala, hidupkan balik idea kerajaan perpaduan. Pastu selamba cakap pandangan TGNA tu cuma pendapat peribadi dia. Kurang ajar punya org! Lu bukannya rasa apa yg TGNA lalui selama ni nak pertahankan kerajaan Kelantan.

Gua rasa, dengan kemenangan hadi dan nasha ni, telah menghasilkan sebuah virus baru iaitu H1N1 (Hadi 1, Nasha 1) yang bakal meretakkan hubungan PAS dalam Pakatan Rakyat. Walaupun kebanyakan grassroot tak sokong idea tu, tapi virus H1N1 ni mempunyai kedudukan yg power dlm PAS.

Gua tak tau nak cakap apa dah. Gua harap 3 naib pres dpt counter cepat sebelum sejarah pahit berulang. Adios

Oleh : Kudin Mansor

52 comments:

kenamengena said...

salam

pergh...pedih btol tang gelaran ulama celaka tu.ulama x celaka saudara.mereka itu adalah pewaris nabi.lebih sesuai jika digunakan si polan.si polan yg celaka.Islam itu mudah tp tidak mudah dipermudahkan.

jalak said...

artikel sampah lagi yg dimasukkan...

yg celaka tu kepala hotak hang berjambul laa...

ko ingat Topeng, ko pun dapat saham akhirat jugak yer...'mencelakakan' ulamak...

cencurut said...

Bhai.... gua pon setuju ngan apa lu tulis nie...

Anonymous said...

Apsal pi hentam cara pakaian petugas media ?? Nak jadi hero ker, kalau mata tak leh nak pandang, jangan pandang, lihat benda lain.

Petugas media nie kalau boleh lain kali tak nak mai dah...biaq pi kat hampa..bodoh betul, salah kah depa??

Nak kata cerdik pun tidak, nak kata alim, ntahlah...yang saya tau, semakin merapu Pas nie selepas senyap senyap behubung dengan Umno...

Jangan beselindung lagi, baik terus terang ajer kata nak kahwin dengan umno...pastu buat persandingan besar besaran, habis cerita.

pemudakedah said...

usaha anwar untuk mengambil alih kerajaan pada 16 semtenber dgn usaha hadi n nasha untuk buat kerajaan pepaduan mmg berbeza sangat2. anwar nak lupuskan seluruh kekuasaan umno dalam kerajaan pusat, x ada sorang pun yang berada dalam kabinet bernaung bawah lambang dacing lagi. jd segala urusan pentadbiran negara akan dijalankan dengan penuh tanggungjawab dibawah kawalan PR dan anwar sebagaimana anwar mengawal keewangan negara semasa dia jd menteri keewangan dulu. (boleh rujuk debat anwar/shaberi).

tapi usaha haji hadi ni, untuk membentuk pepaduan dengan umno, umpama nak menjahanamkan pas, walaupun ada kedudukan dalam kerajaan pusat tapi ingat bahawa umno ni jenis x kenang jasa n khianat kepada bangsa dan kawan sendiri. perlu diingat bahawa umno xkan berhenti untuk pecahbelahkan pakatan rakyat. bertambahnya kekuatan PR kerana umno semakin lemah, tp, kalau nak buat kjaan pepaduan dgn umno adalah melemahkan PR dan menguatkan umno semula. tidak mustahil umno akan terajang pas keluar mcm tahun 1974 bila dan dapat kekuatan kembali. jd masa tu jangan dok sebut dah PKR atau DAP kerana mereka bukan kawan kamu lagi wahai hadi n nasha!

kasut ku larrie said...

BILA INGAT SUDAH KUAT...

bila ingat sudah kuat,
mulalah rasa diri hebat,
cakap ketua tidak lekat,

lu memang tak beringat,
sejarah lama masih terpahat,
bila lemah mereka rapat,
bila kuat mereka sekat,
bila kuat mereka lipat,
bila kuat mereka rembat,
nanti lu yang kena hambat!

janganlah dibuat2,
rundingan dgn parti karat,
mereka pernah khianat,
kenapa perlu rapat2,
kenapa terhegeh hegeh dekat2,
apa yang lu dapat!

tolonglah dengar pilihan rakyat,
jangan dikhianati amanat rakyat,
jangan fikir sudah kuat,
lu lupa jalan yang berkat..

kita sudah ada sepakat,
3 parti yang sudah rapat,
teruskan muafakat,
berganding bahu untuk kesejahteraan rakyat.

http://kasutkularrie.blogspot.com

It4Ch1 said...

perwakilan PAS kebanyakan kurang berhikmah apabila menegur atau menyatakan sesuatu.

macam duduk dalam dunia ini semua orang faham cakap dia pastu semua orang patuh.

Macamana orang nak hormat?

langpulau said...

maaf saudara.. cara penulisan ni amat tidak sedap dibaca..jgn di mak akan ulamak, jika tidak suka jgn diletak perkataan ulamak, kerana ulamat ni mempunyai kedudukan yg tinggi.. sememangnya dia menegur cara berpakaian tu adalah tanggung jwab dia sebagai ulamak, bukan dia sja kita pun klu mampu harus tgur.. saya rasa yg diturnya tu smistinya islam klu dah kfr t nak tgur wat pa.. ke saudara p sana pkai seluar pendek tu yg angin semacam ja...

Taro said...

Aku setuju dengan artikel. Tegur orang lain biarlah berhemah. Kalau cara samseng macam tu, orang agama lain pun takut dengan islam.

Macam ulamat kampung aje. Bila crita agama bukan main hebat, tengok anak dara kampung, kepala terpusing.

Pemburu Syahid said...

Salam......

Aku menyokong penuh KEPIMPINAN ULAMA. Aku akan pertahankan KEPIMPINAN ULAMA selagi mana Allah swt memilih aku untuk mempertahankannya.

Tapi AKU MEMANG PANTANG BILA KADUK NAIK JUNJUNG. PAS kalah sampai tersembam pada PRU Ke 11 dulu pun kerana KADUK KADUK ini. Dan sekarang KADUK KADUK ini buat hal lagi.

Ingat !! Yang masuk syurga adalah golongan MUTTAQEEN. Bukannya golongan bertitle ULAMA ataupun PROFESIONAL.

Ayuh !! Saudara saudara ku sekalian !! Bangunlah !! Pertahankan jemaah ini daripada KADUK KADUK ini !!

Yang menghancurkan PAS bukan ERDOGAN !! Yang menghancurkan PAS bukan ULAMA !! Tetapi yang menghancurkan PAS adalah KADUK KADUK YANG NAIK JUNJUNG !!

Siapakan KADUK KADUK YANG NAIK JUNJUNG itu?! H1N1 !!

www.saynotomunafiqeen.blogspot.com

Anonymous said...

setiap ustaz ada cara tersendiri dalam menegur. Tak perlulah kerana sorang dua sebagitu, kita terus anggap semua ustaz mulut takder insurance. kan tak adil begitu

Anonymous said...

sahabat2. Jangan terlalu melulu menuduh itu dan ini. Kita belum tahu bagaimana bentuknya kerajaan perpaduan yang dicadangkan TGHA. Apa yang pasti ia bukannya KERAJAAN CAMPURAN yang menyebabkan PAS ditendang pada 1974 dulu.

Memang PAS sudah terlalu masak dengan perangai Umno yang suka tikam dari belakang. Tak mungkin TGHA boleh lupa peristiwa royalti dan terkini di Perak.

PAS sebagai sebuah parti besar memang berhak berbincang dengan sesiapa sepertimana DSAI dari PKR yang berjumpa dengan beberapa Ahli Parlimen BN dalam peristiwa 16 Sept.

Lapang2kanlah dada. Dengar dulu penjelasan TGHA. Tapi yang confirm Kerajaan Perpaduan bukan Kerajaan Campuran. Wallaua'lam.

Anonymous said...

hayatilah perjuangan TGNA mempertahankan Kelantan dari serangan UMNO.. Hadi, hang nk pertahankan Teganu utk 2 penggal pun ssh, ni nk pi ajk UMNO baik2 plak.. Aku mmg tk penah sk dgn cara Hadi n Nasha.

maun said...

Tak payah sebut lagi Kerajaan Perpaduan ke..apa ke kalau berkaitan dengan UMNgok, sila mantapkan agenda Pakatan untuk menghadapi PRU13...

Betul kata Pemburu Syahid, Islam tak salah, ulama tak salah dan PAS tak salah, tapi singkirkan kaduk yang naik junjung yang tak habis-habis suka berpolitik yang tak ada makna.....Ulama bukan setakat mengikut sunnnah Nabi yang Zahir, batin pun kena ikut sunnah...baru kira pewaris. kalau luar sahaja..itu bikin-bikin..

lili said...

korang ni bodoh ke hapa? mana ada kisah kerajaan perpaduan lagi. haji hadi kata dah tutup buku. masa dia cakap 2 masa pak lah badwi. awat hampa nak pecah belahkan pakatan rakyat pasai apa? hampa duk sayang umno lagi ka?. 2 yang duk pejatuh pas tu. hampa kena ingat, haji hadi jadi presiden, hampa ingat senang ka? bukan dia boleh buat duit dgn jadi presiden. masa pas kalah dulu hampa tak heran pun sapa jadi apa, jawatan apa, lani dah menang, masing2 duk kalut. haji hadi tak heranlah dengan jawatan, kalu nak dia boleh masuk umno terus, pastu jadi menteri agama, sure najib bagi punya.

Anonymous said...

Apa hasil post mortem kegagalan PAS menawan Trengganu....dalam kubu kebal BN di kedah dan Selangor pun tumbang....mesti ada tak kena di Terengganu nih sebab dpt sepenggal jer memerintah.....
Biar pedih demi kebenaran...Kalau kegagalan menawan Terengganu kerana Ketua-Ketua PAS negeri elok lah dibagi pada tokoh lain.
Sepenggal jer....gagal tawan...Pehhh PERLI nampak...

drp:alang

maun said...

Banyak orang bagus agamanya, tapi kurang daya kepimpinannya. Setakat ceramah je buat apa..yang penting strategi politik untuk menewaskan musuh....pengaruh tak sampai ke mana dah buat hal..statement macam-macam, apa cerita..

Berilah peluang orang yang ada kepimpinan, yang dapat mewujudkan uslub dakwah secara efektif. Dasar parti menegakkan Islam. Islam itu adil, telus, berkebajikan, tiada penindasan, memikirkan kepentingan rakyat dari pemimpin. Itu untuk umarak. Sekarang majoriti rakyat kata lain, pemimpin kata lain..mana Islamnya. Wala' macamana kalau pemimpin sedang menongkah arus..tegur tak boleh...takkan nak jadi UMNgok!!!

Anonymous said...

apa yang PAS buat aku setuju melainkan kerjasama dengan UMNO.

penatcakap said...

Dulu lagi aku dah cakap.
Banyak org PAS ni hanya handal bab ceramah saja. Bila dapat mic & pentas, dia boleh berceramah berdentum-dentam sampai pagi. Habis semua orang yg tak ikut dia, dia kutuk. Sebab tu bila org PAS pilih ketua, mereka pilih berdasarkan org yg sedap ceramahnya. Lagi kuat dentum dia ceramah, lagi besar peluang dia dipilih jadi ketua.

Bab2 lain seperti pentadbiran, ekonomi, kemasyarakatan dia tak tekankan pun. Hal-hal seperti 'Public Relation' dengan org ramai lagi lah dia tak reti. Sebab tu dia anggap semua orang nak kena patuh apa yang dia kata.
PAS tak pernah paham yang dia menang tu bukan sebab orang suka kat ceramah dia. Dia menang hanya kerana org benci kat UMNO UBN, kecuali beberapa kerat yg memang berwibawa seperti Nizar. Tapi PAS menganggap dia menang sebab dia dah kuat, dia anggap orang dah suka dengar ceramah dia.
Apa PAS ingat org Cina & India yg undi PAS tu kerana mereka terpikat dengan ceramah PAS ke?

Anonymous said...

Nampaknya ada tiga empat kerat saja yang akan mendapat 'pahala' kerana patuh kepada 'presiden berangan-nak-jadi-PM' untuk bekerjasama dengan parti korup amenu, parti zamberi mb mahkamah. Dah jadi macam budak-budak yang termakan umpan cokelat amenu... Kelakuan 'huduh' ular dalam semak takdak maruah kerana sanggup mengkhianati harapan dan kepercayaan RAKYAT. Pahala yang dihambat, bala yang dapat... Kami bukan ahli PAS, bukan ahli DAP atau pun PKR tetapi KAMI ADALAH RAKYAT yang bencikan amenu, KORUP, PENIPU, PEMBOHONG, PEMBELIT. FAHAM???

PAPA GOMO said...

BLOGGER NETWORK PERAK MENYERANG KEPIMPINAN ULAMAK PAS http://www.gomounited.com/2009/06/blogger-network-perak-menyerang.html

ipohmali said...

bro, kau kate ustad tu bodoh sbb cara tegor yg salah kat petugas media tuh.

habes tu, yg kau ni?? ko sound ada "baik sangat" ka?? siap cakap org tu bengong, bodoh n celaka..ape kejadahnye.

mungkin care ustad tu tego mmg salah, tapi xyah la kau sound sesedap hati kau. buatla ulasan bebaek skit. berhikmah skit.

yg kau maki org tu x ubah mcm org2 umno jugak. kate xsuke umno, tapi ikut perangai umno jugak.

Anonymous said...

salamz kawan2...

first at all, marila kita sama2 rujuk kepada fakta :

1. tidak ade statement pun dari TGHH and Nasha yg merujuk kepada maksud kerajaan perpaduan adalah bergabung/masuk UMNO.Kalau ade sila buktikan.
2. The fact that beberapa ADUN PKR and DAP sudahpun BERGABUNG/MASUK UMNO/BN(merujuk kes lompat parti.so sape yang memulakan dulu usaha merosakkan kerajaan PR Perak skang?.orng PAS?or orang PKR and DAP?).
3.the fact that setakat nih belum ade MP/ADUN PAS yang ishtihar/buat statement nak bergabung/masuk UMNO.
4.IF and I say IF ade statement daripada TGHH and Nasha yg sebut nak bergabung dgn UMNO,they have to face Dewan Pemuda and Muslimat PAS and sume perwakilan,because Pemuda and muslimat sudah sudah bagi amaran supaya tidak bergabung dgn UMNO, dan ada usul supaya diperkukuhkan kerjasama dgn pakatan rakyat.

SO jangan samakan PAS dengan UMNO.Org UMNO hanya jadi pak turut kepada Najib Altantuya.Tapi PAS tiada autokrasi,means pemimpin kena ikut suara bawahan.Peristiwa kejatuhan dato asri pada tahun 1982 membuktikan..

so relaks bro!be calm....tidak semudah itu pemimpin atasa PAS boleh buat sesuka hati dengan membelakangkan ahli

and I think TGHH tidak bleh lupa bile umngok merampas royalti semasa beliau jd menteri besar.have you all read his statement in 1982 yang dipanggil 'amanat hadi'about UMNO?.

so we just wait and see ape yg akan diorang wat lepas nih.saya pun tak suka PAS bergabung dengan UMNO,but the fact speaks that tiada statement daripada mana2 pimpinan pun yg nak bergabung dgn UMNO,but its true TGHH and Nasha kena terangkan konsep kerajaan perpaduan secara detail supaya kita sume paham.ok...see ya my PR friends

Anonymous said...

sedara kenamengena yang first sekali komen. Habistu, kalau orang kena label ulamak.. tak leh kritik? Sejak bila pulak jadi gitu? Bila ustad tu kritik tak tutup aurat, dia buat open, tak pulak bawak berbincang dulu sebelum berbahas. Habistu, geng 'ulamak' yang nak berbincang dengan umno? pun takleh maki? Apa UMNO dan sekongkol dia dah buat, dengan isa, korupsi, perak, belasah orang yang berhimpun secara damai dan banyak lagi menjustifikasikan penggunaan bahasa kasar. Pasal apa? pakai cara lembut, dibalas dengan water cannon dan tangkapan. Cara lembut dan demokratik dibalas dengan ISA. Jadi, kalau le ulamak paling terer dalam bab agama pun buta hati tak nampak kepincangan itu, dan sanggup menjual diri untuk bersengkongkol dengan pihak sebegitu dan pada masa sama menikam dari belakang sahabat seperjuangan di dalam DAP dan PKR, maka orang macam tu, biarpun dia ulama, patut kena maki.
Orang lain bertungkus lumus, kena tangkap, kena buang kerja kerana memperjuangkan kebenaran dan keadilan dan mengamanahkan kepada mereka ini untuk meneruskan perjuangan untuk memimpin perjuangan, dia senang2 itu kepala sendiri nak berpakat dengan UMNO..
Bangunlah.. jangan tertipu lagi. Just becos seorang itu berlabel ulamak, tak semestinya dia tak boleh dikritik. Dia masih manusia biasa..

Anonymous said...

H1N1 tu maksudnya Husam Satu, Nik Aziz 1. Dua ni saja yang jadi virus kepada PAS. Dgn babi DAP boleh kawan tidur sebantal makan setalam. Dengan sama Islam satu kalimah nak duduk berbincang pun tak boleh... apa kejadahnya ni.

betullah kata tok-tok guru lama, kalau dah masuk kancah politik lama-lama jadi peliritek...lembik dan berputar-putar.

Anonymous said...

haaaaaa.. jaga-jaga. lee kuan yew nak datang malaysia. ada agenda tu. dia ni bukan bodoh. mca, dap, gerakan malah mic dan ppp pun mesti setuju cakap dia ni. melayu gaduhhhhhhhhhhh sepannjang masa. duk tunggu apa sebenarnya. tunggu Allah datangkan BALA.

Anonymous said...

Hoi Anon:2.44

piraaahh..asyik22 melayu..melayu ni jugak kena bunuh di memali oleh melayu sendiri..melayu ni lah jugak yg jual2 tanah melayu kat tokey2 cina di penang, perak dan genting!!pirahh mampus..sikit2 melayu..sikit melayu!!!

Pak Mat Lubok said...

Hoi ,
memang ada ulamak celaka, belajar biar habis jangan jadi mufti musang berjanggut pulak,

Pas boleh belah, perwakilan bodo, pemimpin tahap bengang kebulok nak jadi menteri.

dulu kata umno thaghut dan macam2, mulok ulamak tulah kalau hang nak tahu. sekarang krn nak diberi jawatan menteri....

jangan harap undi kami, piiiiirahhhhhhhhh

Anonymous said...

dulu bukan main dipuji dan dipuja TGHH dan Us Nasa. Ulmu mereka tu bukan sedikit hampir setaraf ulamak-ulamak lain dalam PAS.Yang jadi masalah ialah apabila TGNA banyak dok pakai ulamak kambing macam Husam. Habis jahanam PAS lepas ni. kalau nak tahu bacalah apa yang ada dalam blog http://muktamarpas.blogspot.com

Ni kerja puak-puak PAS hak sebenarnya. Parti lain tak dak masa nak buat R&D sbb masalah dalaman parti sendiri pun berlori-lori masih tak selesai.

ubatkuat said...

SALAM UTK SEMUA,,JGN LEKAS MEMBUAT TAFSIRAN SESUKA HATI,,ADA PRO DAN KONTRA ,,,,BRO,,GUA PUN LEMAH DAN TAK SEMPURNA,,APETAH LAGI MANUSIA CAM KITA NI PUN YG ADA TITLE ULAMA ATAU MUFTI PUN BELUM TENTU ALLAH TERIMA,,DENGAN IZIN,,TAPI BRO,DOK BERCAKARAN CAMNI.. GUA RASA SELANGKAH KE PUTRAJAYA TAK AKAN KEMANA MANA BRO,,SORRY BRO ..GUA PUN TAK SEMPURNA GAK//TAKBIR DAN TERUS BERTAKBIR

WALLAH HU ALAM

WASSALAM

Anonymous said...

marilah kita berbalik kepada sejarah islam pasca pemerintahan khalifah Ali. Muawiyah yang orang2nya hampir kalah dalam peperangan dgn Ali.. tapi kebijaksaan Muawiyah, dia mengsyorkan kerajaan perpaduan dgn Ali atas dasar kebajikan islam dan rakyat.. tapi apa yg terjadi selepas itu adalah pengkianatan Muawiyah ke ats Ali. meyebabkan Muawiyah berkuasa sepenuhnya.. Sedarlah Pas.. Belajarlah Dari Sirah para sahabat..

Anonymous said...

Apedah pagi pagi Melayu, tengah hari Melayu, Petang Melayu, Senja Melayu, Malam Melayu....Apa M.KAYVEAS tarak ini dunia punya dalam kah !!!!

M.KAYVEAS

Acah acah ajer.....

Anonymous said...

Kudin Mansor yang celaka

PAPA GOMO said...

SALAM...
KESIAN AKU TENGOK KAU NI BRO...
OTAK KAU LEMAH LAH DALAM AB PERPADUAN NI. APA YANG NAK DI MARAHKAN SANGAT DENGAN KEPIMPINAN ULAMAK PAS???

PAS FOR ALL

KAU FAHAM KE TAK MAKSUD TU???

SESAMA UMAT ISLAM NAK BERSATU PUN KAU NAK MENGAMOK. KALAU DENGAN DAP KAFIR SOKONG SAKAN PULAK.

HORMATILAH PEMIMPIN. WALAUPUN KAU TAK SUKA DENGAN ULAMAK NI TAPI JANGANLAH KAU PERLEKEHKAN IA.

PAPA GOMO said...

OH YE BRO...
UNTUK PENGETAHUAN KAU DAN SEMUA. PAS AKAN KELUAR DARI PAKATAN PEMBANGKANG. ATAS SEBAB TIDAK INGIN MENERIMA BENCANA YANG AKAN MELANDA ANWAR AL-JUBURI INI BILA KES LIWATNYA BERJALAN DI MAHKAMAH NANTI.

1 JULAI NI TAK LAMA DAH BRO.

AMARAN AKU...
SELANGOR TUMBANG

pemudakedah said...

woi gomo hang toksah dok fitnah anwar la hang p tanya dulu sapa yang bunuh altantuya!!

Anonymous said...

SAUDARA GOMO.
PAS TAKKAN KELUAR DARI PAKATAN. YANG KELUAR DARI PAKATAN ADALAH HAJI HADI AWANG NGAN USTAZ NASARUDDIN SEBAB DIA NAK KARAM NGAN UMNO DAN HANG SEKALI.JANGAN LA SAUDARA FITNAH DATUK SERI ANWAR SEBEGITU RUPA KERANA MENFITNAH ORANG TANPA BUKTI HUKUMNYA BERDOSA BESAR DAN NERAKA LA TEMPATNYA. FIKIR-FIKIRKAN LA.

tok iskandar said...

Isu kerajaan perpaduan yang diwar-warkan oleh TG Haji Hadi bukan sahaja menggemparkan ahli-ahli PAS dan rakan kongsi dalam Pakatan Rakyat tetapi juga penyokong totok UMNO.
Sambutan bukan sahaja tidak menggalakkan dalam PAS tetapi juga UMNO.

Mahathir berpendapat jika orang Melayu bersatu,Cina bersatu dan India bersatu akan berperanglah kita.Inilah ulasan paling bodoh tok dengar daripada mulut tokoh UMNO yang dah 3 kali keluar parti.
Tok tak nak ulas tentang kebodohan Mahathir tetapi terdapat sumber dalam UMNO yang mengatakan ahli-ahli UMNO kuat menolak konsep kerajaan perpaduan ini.Lebih menarik lagi,Muhyiddin Yassin tidak mengulas langsung isu ini.Barangkali bimbang kerana kerusi TPM dan beberapa kerusi kabinet ini akan menjadi pertaruhan dalam kerajaan perpaduan ini.

Ada di kalangan pemimpin UMNO yang mula gusar tentang kedudukan mereka.menambahkan lagi phobia mereka ada maklumat yang diterima rundingan kerajaan perpaduan adalah di antara pimpinan tertinggi PAS dengan kem Pak Lah.Senang cerita,najib tak terlibat langsung.Tidak hairanlah mengapa KJ beria-ia menyokong konsep kerajaan perpaduan ini kerana konsep ini pernah diusahakan oleh bapa mertuanya suatu ketika dulu.

Nampaknya apa yang UMNO harapkan iaitu menyaksikan kejatuhan PAS dan Pakatan Rakyat tak menjadi kenyataan tetapi angin sedang bertiup kencang akan berlaku krisis dalaman dalam UMNO kerana usaha untuk mengulingkan najib sedang giat dijalankan.

Seorang tokoh strategi UMNO dalam analisanya berkata ada 2 cara najib akan dijatuhkan.Pertama kem Pak Lah bekerjasama dengan PAS atau Pakatan Rakyat.Kedua Mahathir bekerjasama dengan Muhyiddin menjatuhkan Najib kerana perkongsian najib dan mahathir ketika ini adalah perkongsian pintar dalam keadaan win win situation.Jika bekerjasama dengan Muhyiddin peluang Mukhriz jadi PM lebih cerah kerana sudah tentu najib akan menyerahkan jawatan PM kepada sepupunya Hishamuddin selepas ini.

Di dalam UMNO sendiri,ramai di kalangan tokohnya secara senyap-senyap mula mempertikaikan kredibiliti najib.Tindakan najib tidak menyaman akhbar-akhbar dan media antarabangsa yang memburukkannya berkaitan isu Altantunya juga menimbulkan keraguan kepada mereka.

TG Haji Hadi dah melepaskan bom jangka ke dalam UMNO.Pergolakan dalam UMNO sudah bermula.Berjaya atau tidak kem Pak Lah dalam menjasakan misi mereka menjadi satu persoalan yang menarik untuk kita semua.

Pengundi Tegar PR said...

aku suka artikel ni.. undi aku bukan untuk kerajaan perpaduan la bengong2..

elok cantas org2 mcm ni cepat2!

(aku sebagai pengundi sah ada hak utk bercakap! -so yg lain dok diam jangan nak kondem2 komen aku. sia2 je undi aku kalau ada org2 mcm ni dlm PR..)

bdak mesir said...

salam..
sy mntak tlng sgt rakan2 yg berada di malaysia buat petisyen bantah kerajaan perpaduan ini..

bayangkan lah mereka yg selama ni yg berada dlm kemiskinan, kerana benci kepada UMNO..mereka tidak berpaling tadah..tidak menuju kepada UMNO utk kesenangan..mereka masih bertahan di pihak kita atas dasar kebenaran..tapi kita cuba mengkhianiati apa yg mereka pertahankan dgn cuba pergi kepada UMNO utk jalan pintas..

Kalau Ust Nasha nk sgt bermuzakarah ngn UMNO, biar dia sowng2 je la masuk UMNO..jgn membawa parti PAS tenggelam bersama UMNO..

Anonymous said...

korang ni yang penyokong pas yang bongok tahap cipan tenuk.

lenkali pikir sebelum pangkah nasha tu.

lepas tu pikir soh orang lawan hj hadi.

bongok teloq kendur btol la penyokong pas ni.

Anonymous said...

SIKIT2 SALAH KAN UMNO
SIKIT2 SALAH UMNO
WALAUPUN SALAH DIRI SENDIRI, SMUA NK SALAHKAN ORANG LAIN
SEMUA NK SALAHKAN PEMIMPIN.
PAS NI YANG PATUT KENA BUBAR JE...
MEMANG TAK RELEVAN LANGSUNG DOK DALAM PAS.

DAH LA SEMUA TIRU STAIL UMNO.
MUKTAMAR PON IKUT CARA UMNO
CUMA YANG BAGUSNYA UMNO NI ORG2 YG CERDIK PANDAI DLM BERHUJAH.

Unknown said...

Bak kata ustad Haron Din Al-Hafiz, dalam PAS banyak musuh dalam selimut. Hati2 bro....

Anonymous said...

apa kata kalau kita diam dulu dan berhenti bercakap tentang unity government/kerajaan perpaduan seperti rayuan dato' mustafa ali, sekarang makin hebat kita dok bergocoh sesama sendiri kerana dicucuk oleh syaitan-syaitan, banyak-banyaklah bersabar ingatkan Allah, syaitan-syaitan sedang ketawa tu !!!

Anonymous said...

kompem! hadi awang masuk surga! sbb apa....sbb dia ulamak dan dia tak penah buat silap. wajib patuh pada dia dan timbalan dia. sapa2 tak patuh kira masuk neraka. ish ish...untungnya hadi awang dan nasha(ptuihhhh...). bakal TPM ngan menteri di jabatan perdana menteri tu.....kan kan kan...nasha(ptuihhhh...) pru 13 nnt tanding kat tempat sendiri ekk...

tok iskandar said...

apa kau kata ni serupasekala.rentikanlah jadi barua umno kat sini.apa pulak salah PAS Kelantan.TG Nik Aziz x sokongpun kerajaan perpaduan.

inilah contoh barua-barua umno kat sini.cuba mengelirukan kita.berita baik untuk puak-puak umno totok.hari ni sinar harian laporkan ada sekolah dah 7 tahun tak ada CF.Apa hishamuddin buat selama ini.tak salah tok sekolah tu terletak kat area danau kota.tu x campur 58 buah sekolah terbengkalai dan pembinaan 26 buah sekolah bernilai RM300 juta diserahkan kepada sebuah syarikat kontraktor.bapak menteri korang tahu pikir benda remeh je.terkini kena lulus BI untuk lulus SPM.PPSMI apa citer bapak menteri.jadi labu peram ke.cubalah turun ke padang sikit siasat JPN dan PPD yang giat menukar guru-guru yang disyaki menyokong parti pembangkang.guru-guru yang sokong umno,boleh cuti 2 minggu pergi berkempen,yang kaki ponteng dan malas buat keja yang inilah akan jadi guru besar atau diserap ke dalam PPD.Najib tentu kisah pasal dia beria-ia nak bentuk kerajaan perpaduan.Eloklah dibuat rombakan besar-besaran dalam kementerian pelajaran dari peringkat pusat,JPN,PPD hinggalah peringkat sekolah kerana KPI untuk guru-guru sepatutnya berdasarkan dedikasi dan komitmennya bukan kerana parti yang mereka sokong.sudah tentu ada yang cemerlang dan layak dinaikkan pangkat.

inilah umno,bab menyusahkan rakyat cukup terer.lebih menarik hati,laporan bumbung stadium sultan mizan yang runtuh akan diumumkan 6 bulan lagi.apasal lambat juga.kasi peram ke.macam laporan kes kugan.sampai sekarang tak keluar lagi.

hanya orang bodoh yang akan mengundi atau tertarik hati dengan umno.penulis upahan UMNO kat sini tak ampu umno miss soru

Anonymous said...

TAKUT LAH TUUUUUUUUU.....................

Anonymous said...

orang PAS jugak yang buat dajal.
sape suruh??????

Pemerhati said...

Selepas muktamar ni nampaknya ada angin perpecahan yang cuba ditiupkan oleh pihak yang inginkan perpecahan dalam PAS. Pada pemerhatian saya yang bukan ulamak ni, PAS kena teruskan kerjasama dalam PR dan bukan dengan UMNO atau BN. Jika UMNO ikhlas nak bekerjasama dengan PAS dah lama UMNO jemput PAS untuk kerjasama tu, tapi dengan kekuatan PAS melalui PR UMNO mula gelabah dan cuba pujuk PAS melalui Timbalan Presiden PAS untuk bekerjasama. Pada semua yang telah memilih Presiden & Timbalan Presiden pada muktamar yang lepas, anda semua bertanggungjawab jika kepimpinan pilihan anda gagal mengekalkan kekuatan PAS. Ingat bukan dalam UMNO je ada pemimpin seperti PAK LAH dan PAS pun ada pemimpim seperti itu yang rasa diri hebat dan pandai tapi hakikatnya sebaliknya.

Anonymous said...

bodoh!!!

knp nak marah kat ulama' cakap pasal tutup aurat???

ape ke bangang, sape yg berdosa??? yang x menutup aurat yang berdosa dol!!!

same cam peragut, ko pi marah org yg tangkap peragut. yg sebenarnya peragut tu yg salah.

yg ko nak kesian kat org buat salah apehal???

Anonymous said...

GOMO tu bangang p*****k.

Anonymous said...

ya lahh...bangang dan bengong lah kau ni kepala lutot berjambol...yg kaau marah pd ulamak tu pasai apa...marah lah yg x tutop aurat...ko ni pon ada jugak celaka bodohnya...