"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 09, 2009

PAS Tersasar Jauh Dari Landasan Dibawah Pimpinan TGHH & Nasa - malaysiakini

From : othman inayatullah <othman_inayatullah@yahoo.com.sg>
Date : 2009/6/9

Saya juga tidak setuju jika PAS bergabung dengan UMNO kerana Kerajaan Perpaduan. Saya sendiri tak faham apa maksud kerajaan perpaduan yang berada di akal minda seorang bernama Hadi Awang bersama orang kuat beliau yang saya suka panggil Nasha. Adakah kerajaan perpaduan ini melibatkan perpaduan warga Malaysia yang meliputi Melayu, India, Cina, Siam, Kadazan, Dayak dan sebagainya atau perpaduan melayu sahaja?

Sehingga ke hari ini saya tidak nampak perpaduan antara bangsa di Malaysia dalam keadaan bercakaran seperti 13 Mei 1969 kalau yang dikatakan kerajaan perpaduan itu melibatkan seluruh bangsa Malaysia. Jika akal Hadi Awang menjurus kepada perpaduan melayu, PAS bukan lagi bersifat universel iaitu bersifat untuk semua tetapi bersifat bangsa. Ingat jika perjuangan yang bersifat bangsa sebenarnya dimurkai Allah swt seperti mana Hadi Awang sendiri pernah katakan.

Untuk pengetahuan Hadi Awang, Saudara Nasha dan mereka-mereka yang berada dalam PAS yang menyokong kerajaan perpaduan ini, bahawa kemenangan calon-calon PAS bukan sebabkan ahli PAS yang ramai tetapi disebabkan pengundi yang ingin pemimpin mereka bersih dan berbakti kepada semua secara adil. Jika dibandingkan ahli PAS dan UMNO, ahli UMNO lebih dari 10 kali ganda ramai daripada PAS, tetapi kenapa PAS boleh memenang dalam PRK Kuala Terengganu dan Bukit Gantang. Jawapannya adalah di atas.

Sekiranya PAS masih meneruskan niat Kerajaan Perpaduannya dengan UMNO, saya jangkakan bahawa PRK di Kelantan, PAS akan kalah walaupun menggunakan lambang BN.

Kenapa Hadi Awang tidak mengusulkan kerajaan perpaduan dengan DAP, PKR, MIC, MCA, Gerakan dan lain-lain parti selain UMNO. Kenapa UMNO? Tidakah itu menunjukkan Hadi Awang gila pangkat dan kuasa. Walaupun saya bukan mana-mana ahli parti politik tetapi saya sayangkan PAS.

Saya sayang Ustaz Fadzil Nor kerana beliau seorang yang sederhana, lembut dan tidak pernah tergoda dengan pangkat dan kuasa. Dalam zaman beliau, PAS dikalahkan dalam setiap PRU tetapi beliau sabar dan berusaha untuk mengetengahkan PAS.

Saya sayangkan PAS kerana adanya Tuan Guru Nik Aziz yang banyak menyedarkan saya dalam setiap kata-kata beliau walaupun beliau cakap kelantan.

Tetapi kini saya sudah mula benci PAS kerana Hadi Awang dan si Nasha. Mereka ini yang bakal menyebabkan PAS bersubahat dengan perosak negara (UMNO). Saya amat harap sekira ada kalangan orang kuat Hadi Awang atau si Nasha, tolong emailkan kepada mereka isihati saya ini.

Ingat pangkat dan kuasa itu hanya sementera dan akan dicabut daripada kita juga samada secara baik mahupun secara hina. Kita tidak perlu jadi TPM kalau kita sentiasa beritizam perjuangan kita untuk keadilan sejagat mengikut lunas-lunas Islam.

Untuk penyokong PAS, PAS sekarang telah dirogol oleh Hadi Awang dan Nasha. Perogolan berganda dan berulang-ulang, bukan sehaja dirogol tetapi diliwat oleh kedua mereka ini. Saya benci Hadi Awang dan Nasha!

35 comments:

Anonymous said...

ikutlah apa yang pemimpin kata,...
kalau kita asek nak menentang je,.. bermakna kita yang x betul.

kalau da begitu ramai pemimpin UMNO dan PAS memilih jalan yang baik. kenapa kita pula yang menentang kebaikan ini.

ini bermakna, kamu yang x betul wahai Perisik Rakyat!

jalak said...

email mcm sampah ni pun ko boleh posting kat blog ko yer...

asalkan artikelnya memburukkan TG Hadi laju jer ko...

ko ni memang dasar pemecahbelah belah...

aper ko pernah tak terfikir dgn artikel² sebegini salah satu menjadi penyebab fitnah besar terhadap TG Hadi...

Mr Joker said...

Jalak - kau ni nama je penyokong PAS/Pakatan Rakyat tapi kepala otak kau kepala otak UMNgOk.

angguk2, angguk2, angguk2... tu je yang kau reti.

apa kata kau jelaskan pendirian kau dengan hujah.

lagi banyak manfaat dari kau dok kondem orang yang tolak KERAjaan perpaduan...

apa kata kau jelaskan apa itu KERAjaan perpaduan dekat sini kendian aku akan publish.

kalau kau tak boleh nak terangkan apa itu KERAjaan perpaduan, maknanya kau ni cuma reti angguk2 je macam puaka UMNgOk.

aku nak tau apa yang kau paham pasal UG Gomen tu..!

jangan dok menyalak je, buat kerja..!

kenamengena said...

salam

kalau apa yg kita rasakan x betul kita patut betolkan walaupun pandangan seorang ketua sekalipun.igt..ketua tak semestinya sempurna segala2nya.dan org bawahan tak semestinya org yg tiada akal.tuan guru haji hadi patot mendengar rintihan para pengundi pas semasa PRU 12 dlu.termasuk aku walaupun bukan ahli pas.dan ini peringatan kepada ahli2 pas yg cuba mempertahankan presiden mereka.mmg benar kamu tak rugi apa2 kiranya hilang satu undi dari kami.tp tanpa pengundi atas pagar kamu tidak akan dapat menang besar tempohari.semuanya dgn kekuasaan ALLAH.

CUPING MERAH said...

kerajaan perpaduan pada pandangan aku!!

http://www.cupingmerah.blogspot.com/

Anonymous said...

TP,

Mintak blogger anjurkan satu demo dan perarakan ke Markas PAS Pusat dan mengadakan demonstrasi menentang hasrat HJ Hadi..biar dia tengok siapa yg Bos!!!

Blonger2 kena wat satu gerakkan untuk lenyapkan kutu2 UMNO dalam PAS..mereka mesti dinyahkan!!
Biar kali ini Hadi dan Nasarudin rasa tekanan macamana Pak Lah rasa sebelum ini!!Ini rakyat Malaysia bukan hidup zama 60an la..kami tau niat kamu dua!!

Anonymous said...

Ahli PAS kena desak Presiden dan TP letak jawatan!!!!
Sebab utama mereka telah menipu rakyat dan mengkhianati kehendak rakyat!

cencurut said...

PAS menang bukan bermakna PAS kuat dengan ahli-ahlinya.. tapi kerana rakyat menolak UMNO/BN ... itu kena ingat tue...

kalau camnie la... jangan mimpi la PRU13 nak menang... gua boleh jamin itu UMNO/BN akan menang besar balik pada PRU13 kalau PAS buat perangai macam nie..

Ader perwakilan pon tapi bodo nak mampus... tak boleh baca rentak politik... takkan semua tue blogger nak kena ingatkan....

monsieur mat saleh said...

Tn Guru Haji Hadi dan Nasha perlu mengambilkira pandangan ahli2 dan penyokong pas..jgn disebabkan terpengaruh dgn UMNO,ramai penyokong akan cabut lari dan meranapkan PAS.fikirkan lah.

Anonymous said...

Salam sejahtera,

Berkaitan kerajaan perpaduan ni aku pun tak mau nak komen sangat sebab aku sendiri pun tak faham apa isi kandungan dia. Cuma kalau kita berbalik kepada sejarah Perjanjian Hudaibiyah yang Rasulullah SAW buat dulu dengan Musyrikin Quraisy...keputusan yang Rasulullah SAW buat tu mendapat tentangan dan kecaman hebat daripada para Sahabat sebab pada pandangan diaorang keputusan perjanjian tersebut lebih banyak memberi kelebihan kepada kaum Quraisy. Tapi setelah 10 tahun berlalu...baru para sahabat akui betapa Rasulullah SAW adalah seorang pemimpin yang cukup bijak dalam mengatur strategi tersirat yang tak terfikir pun oleh mana-mana Sahabat pada ketika itu. Jadi, buat permulaan ni kita perlu bersangka baik dulu. Mungkin ada sesuatu yang tersirat yang hanya TGHH saja yang tahu. Tapi, jika perkara tersebut sudah terbukti akan membawa keburukan kepada PR...baru kita bertindak. Sekarang ni...pantau dulu.

Anonymous said...

Di manakah kekuatan PAS sebenar? kekuatan PAS sebenar berlambangkan pemerintahan PAS di Kelantan. Ini kerana PAS selama ini tidak pernah tewas di Kelantan ats dasar sokongan penyokong PAS yg kuat yg berpaksikan peribadi TGNA. Akn tetapi, kemenangan PAS di kwsn2 luar Kelantan lebih kpda sentimen2 protes n bencikan UMNO. Saya bkn penyokong PKR, tp PAS tk boleh nafikan yg pengaruh PKR turut memainkan peranan dlm kekuatan PAS. Kpda H1N1 (hadi n Nasha), kamu cepat lupa diri. Kamu dgn selambanya menolak pendapat TGNA ke tepi. Kamu 2 org igt yg kamu sgt berpengaruh?? Sedarlah diri, jgn di permainkan dgn sebegitu mudah oleh UMNO. Jgn cpt lupa diri dgn kuasa sdkt yg di kurniakan.. Wassalam..

kembara putih said...

Begitu SUSAHNYA TGHH menerangkan maksud sebenar Kerajaan Perpaduan sama dengan susahnya Najib dengan 1Malaysianya. Begitulah bila hati tak jujur, mulut kata lain, hati mahu lain. Kalau betul2 jujur, tiada maksud tersirat maka senang lah difahami dan diterima ahli2. Bagi UMNO pula, seperti yang dicanang di media mereka, maksud Kerajaan Perpaduan TGHH adalah PAS bergabung dengan UMNO. TGHH tak boleh salahkan UMNO, seolah2 ambil kesempatan kerana mencemarkan maksud sebenar beliau, kerana UMNO tetap UMNO. Jadi jalan penyelesaiannya, buang saja konsep Kerajaan Perpaduan tu ke longkang. Kita dah adapun konsep Kerajaan Kebajikan, jadi apa perlunya Kerajaan Perpaduan ni. Kalau TGHH gatal sangat nak berbaik dan berjumpa dengan UMNO, namakan saja Perjumpaan Kedai Kopi.

Anonymous said...

aKU TETAP BERSAMA TUan Guru Nik Aziz walau aku tak berapa faham dielek kelantan nyer...
Kenyataan beliau adalah kenyataan Murshidul Am Pas bukan kenyataan Peribadi ye...wahai ustaz rumah besar. Faham tuuuu...

drp:ampun

Anonymous said...

Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!Saya benci Hadi Awang dan Nasha!

TGNA pnya ckp, ckp pendirian peribadi!! khakkkkkk ptuiiiii Saya benci Hadi Awang dan Nasha!

Klu bukan TOK GURU NIK AZIZ ingat gue pangkah PAS???? toksah !!!

Anonymous said...

salamz kawan2...

first at all, marila kita sama2 rujuk kepada fakta :

1. tidak ade statement pun dari TGHH and Nasha yg merujuk kepada maksud kerajaan perpaduan adalah bergabung/masuk UMNO.Kalau ade sila buktikan.
2. The fact that beberapa ADUN PKR and DAP sudahpun BERGABUNG/MASUK UMNO/BN(merujuk kes lompat parti.so sape yang memulakan dulu usaha merosakkan kerajaan PR Perak skang?.orng PAS?or orang PKR and DAP?).
3.the fact that setakat nih belum ade MP/ADUN PAS yang ishtihar/buat statement nak bergabung/masuk UMNO.
4.IF and I say IF ade statement daripada TGHH and Nasha yg sebut nak bergabung dgn UMNO,they have to face Dewan Pemuda and Muslimat PAS and sume perwakilan,because Pemuda and muslimat sudah sudah bagi amaran supaya tidak bergabung dgn UMNO, dan ada usul supaya diperkukuhkan kerjasama dgn pakatan rakyat.

SO jangan samakan PAS dengan UMNO.Org UMNO hanya jadi pak turut kepada Najib Altantuya.Tapi PAS tiada autokrasi,means pemimpin kena ikut suara bawahan.Peristiwa kejatuhan dato asri pada tahun 1982 membuktikan..

so relaks bro!be calm....tidak semudah itu pemimpin atasa PAS boleh buat sesuka hati dengan membelakangkan ahli

and I think TGHH tidak bleh lupa bile umngok merampas royalti semasa beliau jd menteri besar.have you all read his statement in 1982 yang dipanggil 'amanat hadi'about UMNO?.

so we just wait and see ape yg akan diorang wat lepas nih.saya pun tak suka PAS bergabung dengan UMNO,but the fact speaks that tiada statement daripada mana2 pimpinan pun yg nak bergabung dgn UMNO,but its true TGHH and Nasha kena terangkan konsep kerajaan perpaduan secara detail supaya kita sume paham.ok...see ya my PR friends

PARPUKARI said...

ISH ISH ISH, APA DAH JADI NI...TAK BAIK BERDENDAM, KITA KAN ORANG ISLAM?

PAKCIK said...

bagus-bagus..

kutuklah semahu-mahunya..

perisik lembo said...

aku setuju kita buat protes ramai2..kita baring atas jalan depan rumah Hj Hadi..kita buat mogok lapar samapi mampos..pakai baju wana hitam macam cina mampos..bio Hadi taw kita bodoh macam lembu..bodoh mcm perisik cina.

vows said...

Salam.. saya bukan nak komen apa-apa.. apatah lagi ilmu yg cetek jika nk banding dgn tok guru.. cuma terdetik di hati melihat betapa ramai nya ahli pas yang 'mungkin' dah lama dlm perjuangan (pas), atau x daftar lagi pun atau pun yang sebenarnya juak-juak umno tegar (yang nak laga-lagakan) yang tulis komen-komen ni..

Anonymous said...

"Kenapa Hadi Awang tidak mengusulkan kerajaan perpaduan dengan DAP, PKR, MIC, MCA, Gerakan dan lain-lain parti selain UMNO. Kenapa UMNO? Tidakah itu menunjukkan Hadi Awang gila pangkat dan kuasa"

sebab kita UMNO n PAS same kiblat,same agama..........ORANG MELAYU LAGI...
kite fikirkan tentang kepentingan bersama antara orang melayu....tak nak orang melayu
berpecah....walaupun PAS menang PRK sekalipun...aku tak kisah....sebab ORANG MELAYU..kaum kita!!!!

kana_asedam said...

Setuju dgn prinsip TG Nik Aziz...Kalau aruah Ustaz Fadzil Noor masih ada...perkara seperti tentu tidak berlaku sbb beliau pemimpin berprinsip.

Anonymous said...

hang dok letak logo KAMI MEMBANTAH KENAIKAN HARGA MINYAK tuh hang conform ke kalau PR pegang MALAYSIA die boleh jamin yang minyak takkan naik?
boleh jamin ke?

Anonymous said...

penyokong pas ni memang cetek ilmu,.. kalau da tuan sendiri dimaki habis habisan, apalagi tuan umno.nauzubillah!.. jauhi lah pemimpin2 dari org2 yang sedemikian.

Unknown said...

aku rasa blogger nie bukan sekadar memburukan tghh tapi ingin memecahbelahkan pas..blog anuar nie kot...rentikan kerja2 menanam benih kebencian kepada orang nak dibandingkan ilmu ko dengan tghh mcm langit dengan bumi la ooi.bodoh punya blog

Anonymous said...

Penulis tulis... "Saya sendiri tak faham apa maksud kerajaan perpaduan...." Tak faham pun cakap banyak jugak! aik.. Pelik ni! Dengarlah dulu, bincanglah dulu, fahamilah dulu baru beri pandangan! Barulah dikatakan Pro!

Anonymous said...

Kah...Kah...Kah...Kah...Kah...Kau orang semua senang ke nak tegak kan Islam? Kau orang semua pikir aku boleh duduk senang tengok kau orang semua bersatu nak tegak kan Islam? Aku ni Syaitan@Umno lah, lagi aku suka tengok kau orang berpecah belah, Kerajaan Perpaduan tu AUTA aku aje...hahahhahha

mufarakahpr said...

kurang hajar benar anda yang memburukkan tuan guru haji hadi

sudah hilang sikap hormat kepada tuan guru

kita pas berpegang di bawah kepimpinan ulama

bukan dibawah pimpinan PKR

pergi usrah la

Mr Joker said...

ruhul... "kita"? sape "kita"?

alop... TGHH ngan Nasa masa wat kuar kenyataan tu ada dia hormat dekat TGNA sebagai Mursyidul Am PAS?

bila TGNA sebagai Mursyidul Am PAS tolak idea tu ade 2 org tu hormat dekat kenyataan TGNA..?

ada 2 orang tu hormat pimpinan yang lebih atas lagi dari 2 orang tu?

Nasa tu hormat sgt ke dekat TGNA bila dia cakap kenyataan TGNA yang x bersetuju dengan ide UG ni sbg kenyataan peribadi sedangkan TGNA bercakap atas kapasitinya sbg Mursyidul Am PAS?

Nak hormat ke orang yang tak hormat Musrsyidul Am PAS?

Oi Ruhul... Mursyidul Am dengan Presiden sape lagi tinggi?

Hang baru bangun tidoq ka?

Anonymous said...

Mursyidul Am juga adalah ketua majlis syura PAS..kan?

haikal said...

Tok Lebai Ikan Kakap, bila kongsi dengannya semua HALAL, itulah perkataan aku selalu dengar disurau2 masa budak2 dulu.

Bila jadi Menteri Besar tak berapa hari dok gila nak jadi TPM2 (dengar cerita)

hamdan al-kandahlawi said...

Tarbiyah yang cetek melahirkan org2 yang cetek pemahamannya..

aku x sokong kutuk mengutuk.tapi perpecahan yang berlaku pasti ada sebabnya-kajilah sistem tarbiyah yang diwarwarkan dibawa oleh PAS.

Anonymous said...

kan Nabi dah kata, akhir zaman ramai ulama dunia... ulama gila dunia... tak kira lah ulama umno atau pas...

mungkin dia rasa sebab dia presiden maka PRU baru2 nih pas menang banyak kerusi. lantak la org nak kata pas menang sbb org benci umno, yg penting masa tuh dia presiden n timbalan presiden.

kita wait n c aje la.... PRU 13 pn dah tak lama lagi

aku doa kan moga Allah beri kekuatan kepada Tuan Guru Nik Aziz untuk melawan malaun2 nih semua.

ABABIL said...

marah tul korang kat Hj Hadi ye.....tak sedar ke nuar dah rantai leher Nik Aziz...

Agen yahudi freemason yg cuba perintah pas melalui proksi...

Allah Selamatkan Hj. Hadi

keluarmasuk said...

Jika TGNA tak dah tak setuju UG.. 100X saya tak setuju..

Lin said...

SALAM SEJAHTERA MOHON MENCELAH

SAYA INGIN NASIHATKAN KEPADA SAUDARA SEAGAMA SAYA NI SUPAYA JANGANLAH SALING MARAH MEMARAHI ANTARA SATU SAMA LAIN...

KITA SEBENARNYA SATU UMMAH.. NIK AZIZ ADA PANDANGANNYA DAN HAJI HADI ADA PANDANGANNYA...

KALAU BOLEH DUA GABUNGAN PENDAPAT INI KALAU BOLEH DISATUKAN AKAN MENGUATKAN UMMAH ISLAM DI MALAYSIA INI...

KITA YANG TAK TAHU APA NI JANGANLAH MENGUTUK SESAMA SENDIRI DAN MENGUTUK PEMIMPIN ANDA SENDIRI...

MEREKA JUGA ISLAM...

INGATLAH SETIAP PERBUATAN KITA KALAU TANPA IZIN ALLAH MAKA TIDAK AKAN TERJADI DAN ANGGAPLAH APA YANG BERLAKU INI ADALAH DUGAAN ALLAH UNTUK UMMAT ISLAM DI MALAYSIA...

SAYA SECARA PERIBADI SUKAKAN KEDAMAIAN DAN PERPADUAN...

TAK PAYAH UMNO DAN PAS BERGABUNG CUMA MEREKA BERKERJASAMA DALAM MEMPERTAHANKAN ISLAM DAN LAIN2 HAL MEREKA BUAT JALAN SENDIRI...

KALAU PERLU BANTU KITA BANTU ITUKA SURUHAN ALLAH..

SALAM