"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 02, 2009

Husam Musa Ejen Anwar, Tidak Wala' Pada Presiden..?

by Tulang Besi

Assalamu'alaikum,

Soalan pertama saya, kenapa tidak menuduh Tok Guru Nik Aziz sebagai Agen Anwar dalam PAS. BUkankah Tok Guru menjadi penyokong terkuat kerjasama Pakatan Rakyat dalam PAS?

Soalan kedua, apa bukti bahawa Husam Musa memberi wala' kepada Anwar melebihi Presiden?

Bukankah Husam Musa di dalam mesyuarat AJK PAS PUsat membincangkan calon untuk PRK Kuala Terengganu yang mencadangkan supaya keputusan dibuat sepenuhnya oleh Presiden PAS dan semua yang dibawah akan menuruti?

Bukankah Husam Musa satu-satunya pimpinan PAS yang pernah menaikkan suara dengan Anwar Ibrahim sendiri kerana menegur sikap beliau satu waktu dahulu yang tidak serius menyusun jentera dan strategi bagi menghadapi PRU ke 12?

Bukankah Husam Musa yang telah mewakili PAS di dalam pembahagian kerusi pada PRU 2008 sehingga Tan Sri Khalid memberitahu itulah negosiasi yang paling teruk pernah beliau hadapi. Dan beliau dahulunya seorang tokoh korporat ternama di Malaysia dan telah bernegosiasi dengan syarikat2 antarabangsa dengan berbagai2 bangsa dan negara.

Hanya kerana menolak kerjasama dengan UMNO, maka beliau dan mereka yang sealiran dengannnya telah digelar sebagai memberi "wala'" kepada Anwar Ibrahim?

Bukankah ini satu penipuan dan fitnah yang sangat dahsyat? Abang Mat Sabu antara yang jelas menghentam Ustaz Nasa atas isu ini, dan beliau sendiri menentang kemasukan PAS dalam UMNO ini. Sedangkan Abang Mat Sabu adalah penentang Anwar yang terkenal dalam PAS sejak Anwar mula2 dipecat dahulu?

Bukankah PAS yang mendapat laba paling besar dari pemecatan Anwar. PAS berjaya mendapat sebuah negeri di Pantai Timur (dan kalau Dr Harun Din tidak tarik diri, mungkin PAS akan berjaya mendapat dua negeri).

Keahlian PAS melonjak naik begitu tinggi sebab Anwar Ibrahim. Orang bukan Islam juga naik sokongan kepada PAS hasil dari imej Anwar Ibrahim menyokong PAS. Dan penentangan orang bukan Islam pada Shariah juga berjaya dikurangkan apabila Anwar mengisytiharkan beliau tidak menolak hudud dalam PRK Kuala Terengganu

Mengapa sekarang ini hendak diburukkan Anwar dan mereka yang tidak bersetuju dengan PAS dibawa kepada UMNO sedangkan Anwar telah banyak menguntungkan PAS.

Saya ini suka melihat "empirical data" di dalam mebuat penilaian kerana data tidak boleh membohong. Dan, apa yang saya nampak ANwar Ibrahim lebih banyak membawa keuntungan dari kerugian kepada PAS.

Sebab itu saya tak berapa nak marah kepada S46 kerana meninggalkan PAS satu masa dahulu. Ini kerana, walaupun PAS dikhianati S46, tapi pada hakikatnya PAS telah mendapat laba yang lebih besar berbanding dengan S46 di dalam Angkatan Perpaduan Ummah. Laba tersebut bernama Kerajaan Negeri Kelantan.

Lantaklah apa S46 nak buat, yang penting kerajaan negeri telah berjaya didapati oleh PAS. Biarlah Tengku Razaleigh khianat PAS, maki PAS dsbnya. Yang penting, Ku Li gagal dan kita berjaya. Saya percaya sampai hari ni Ku Li mesti termenung berfikir bagaimana sekumpulan Ustaz yang dipimpin Ustaz Fadzil Nor boleh "mempermainkan" seorang lulusan luar negeri dalam permainan politik seperti yang beliau hadapi sebelum ini.

Saya tak kesah apa hala tuju politik Anwar Ibrahim. Yang penting, PAS dapat laba dari kerjasama dengan beliau. DAn setakat ini Anwar Ibrahim tidak pernah mengkhianati PAS dan tidak pernah berbuat apa2 yang tidak baik dibelakang PAS.

Yang saya pasti, PAS akan jadi alas bersih kaki kalau bekerjasama dengan UMNO.

Sebagai penutup, saya meminta mereka yang menuduh Husam Musa dan lain2 pimpinan PAS sebagai agen Anwar, sila kemukakan bukti.

Saya yakin, kalau ada pun bukti, ialah penentangan mereka ini kepada usaha membawa PAS masuk UMNO. Itu sahaja.

Hanya kerana menentang usaha membawa PAS kepada UMNO maka kita telah dilabel sebagai tidak memberi wala' kepada Presiden PAS.

(Di Mesir, perkataan Wala' ini bermaksud "pemetik api").

Wala' saya hanya kepada Allah dan Rasul.

Hairan juga ya. Kenapa tak soal wala' kepada Tok Guru Nik Aziz pula. Bila Tok Guru larang jumpa UMNO, mereka masih jumpa.

Tu takda isu pulak?

Tulang Besi

1 comment:

kulatlapok said...

ITULAH MASALAHNYA PAS SEJAK DARI PENUBUHANNYA, TIDAK AKAN MAHU PERUBAHAN YG JELAS, MEREKA TETAP DENGAN GAYA TOK LEBAINYA..... TIDAK MAHU PERUBAHAN YG DAKWAANNYA AKAN MEROSAKAN GAYA KEPIMPINAN ULAMAK..