"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 01, 2009

Manohara: "Bantuan Media Malaysia Tidak Ada" - malaysiakini

Istana Kelantan bergegar lagi dengan dakwaan bahawa seorang puteranya Tengku Muhammad Fakhry Petra mendera isterinya, bekas model muda Indonesia, Manohara Odelia Pinot.

manohara odlia pinot kelantan 260509Kali ini, wanita itu sendiri mendakwa beliau - yang digelar Cik Puan Temenggong Kelantan - dianiaya setelah didedahkan ibunya Daisy Fajarina 20 April lalu.

Manohara Odelia (foto terbaru, kanan) melarikan diri ke Jakarta dari Singapura semalam apabila berada di republik pulau itu untuk menziarahi bapa mertuanya Sultan Kelantan yang sedang mendapatkan rawatan kesihatan.

Akhbar dalam talian Detik.com tengah malam ini melaporkan, ibu Manohara Odelia mendakwa ada kesan seterika di dahi anaknya, selain kesan luka di bahagian dada.

Sumber asal - malaysiakini

TPU - Aduh... Istana Kelantan lagi... kalau hari tu penulis-penulis blog didakwa menulis secara semborono tanpa bukti dan media-media perdana masing-masing cuba melindungi pihak istana...

Aku tertarik dengan ayat ni - ""Bantuan media di Malaysia tidak ada. Mereka hanya memfoto, lalu kemudian bercerita bahwa saya baik-baik saja. Padahal saya tidak ditanya," beliau dipetik berkata."

Biasa lah perkara macam ni di Malaysia... Media perdana di Malaysia..? kah kah kah kah kah...!!!

Kalau lu nak cerita dekat orang yang taik tu wangi, media perdana boleh tolong... tapi kalau lu nak cerita tutup aurat tu wajib... lu salah tempat beb...

8 comments:

Unknown said...

Ini cerita lama dah....Boring lah..Kalau tak dapat seseuatu tu tentu ada yg menyalak...fitnah tu ada dimana-mana....

Anonymous said...

Kalau lu nak cerita dekat orang yang taik tu wangi, media perdana boleh tolong... tapi kalau lu nak cerita tutup aurat tu wajib... lu salah tempat beb...

khehehe...aduh! nak pecah perut kawe..

i'm no king

Anonymous said...

Bukan cerita lama tapi baru.
Sila lihat - http://www.mmail.com.my/content/manohara-makes-dramatic-escape-spore-hotel-returns-jakarta

Nani Cheras

matgeram. said...

kalau tak betul tentu tidak mendapat kerjasama dari pihak fbi(amerika), polis singapura dan kedutaan indonesia(imegresen indonesia), walhal ini krisis rumahtangga. pihak yang bersalah haram dilindungi. tegaklah keadilan kita jika melindungi penjenayah?

RevolusiMalaysia said...

sudah tibanya Malaysia perlu REVOLUSI ...
turunkan semua kerabat raja dari takhta serta pangkat yang mereka ada ...

Anonymous said...

perisik rakyat kaki pit
kutip derma untuk beli ganja

Anonymous said...

Bagi kat hang...

Hang pi hisap.....

NELAYAN BEBAS GANJA said...

ganja sedap pe...

org umno yg bg aku rasa...

mula2 free jekk..

last2 ketagih baru dia minta bayar..

bisnes la katakan...

xcaye??

pegi kat tempat bot2 nelayan...

ada je org pakai topi BARISAN NASIONAL then jual ganja...RM20 wakowkaowkoa