"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 07, 2009

Manek Urai: 1Malaysia Hanya Perlu 14% Sokongan Pengundi..!

Selesai penamaan calon di Pusat Penamaan Calon semalam, TPM Muhyiddin Yassin telah mengadakan 1 "Majlis Peneranangan" kepada jentera pilihanraya UMNgOk di Kuala Krai.

Secara ringkasnya Muhyiddin mahu supaya jentera UMNgOk bekerja kuat untuk menarik sokongan bakal-bakal pengundi N-41.

"Kita kena bekerja keras, dalam 1 hari kita perlu mendapatkan 1% sokongan kepada UMNgOk dan kita ada 14 hari untuk itu, bermakna jika kita bekerja keras, kita akan mendapat sebanyak 14% sokongan dari bakal pengundi N-41..!"

Kah kah kah kah kah...!!!

14% je..?

Korang dengar tu..? 14% je..! Jentera Pakatan Rakyat kena bekerja lebih kuat dari jentera UMNgOk... UMNgOk cuma mahukan 14% sokongan sahaja, 86% UMNgOk dah bagi FREE dekat Pakatan Rakyat. kita kerja lebih kuat supaya kita dapat cilok lagi 7% dari UMNgOk...

Bagi UMNgOk 7% dah la... sebagai simbol kegagalan UMNgOk yang ke-7 dalam pilihanraya kecil kali ni..!

9 comments:

Anonymous said...

eh..umno aku nak komen pun takut,takut bukan apa..fasal depa ni confident nak menang sesuai dgn jumlah taburan yg dah dan akan terus d tabur,duit segala2nya bg umno,tak ada duit parti ni tinggal parti tupperware..tak boleh survive,utk umno rakyat tak akan sanggup hulur duit ke dlm beg plastik spt dilakukan oleh pertugas2 pas masa ceramah...perjuangan umno utk tokey2 kaya yg meminggirkan Islam.

Anonymous said...

N.Ajis pun kata rasuah boleh ambil.. Ape cer...? Bayangkan kalau BullShitDull The HamPAS kata boleh, balaci hamPAS yang akalnya peringkat 3X dol... ni musti lah.... yum..yum..

Anonymous said...

Bahaya ! Bahaya ! Haiwan terlepas dari kandang BeEnd mencacai disini.

Anonymous said...

hangpa jangan dok wat lawak 14%?datok sri kata lain hang klentong lain apa bendanya!!! hamPAS betul kamuni

zali said...

TiPU

Reezl said...

kahkahkah...
totok BN sudah2 la nak meyerang stail lagu tu..
kalo xdak modal dok diam2 udah...
undi la umno tu..
leh masuk syurga..
hahahaha

CUPING MERAH said...

14%?bahaya ni!!mungkin selebihnya dari pengundi hantu..
waaa!!tk bleh jadi ni..
mesti bagitau orang2 kampung ni..

"wahaii orang2 kampung!!berhati-hatilah umngok dah menyerang,1bag ic palsu dan pengundinya adalah tentera..

kotornya umngok..

Anonymous said...

zali bangang n tolol.

matakepe said...

menteri umno yang tak pandai matematik. lain kali cari pembantu yang pandai matematik, malu ler pada rakyat!