"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, November 08, 2009

Dr.Asri: Habis Hujah, Guna Fitnah...

Kata bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainul Abidin dalam blognya -
“Sampaikan daripadaku walaupun satu ayat” (Riwayat al-Bukhari).

Baca seterusnya disini...

Kata aku pulak pada bekas Mufti Perlis - Ilmuan-Ilmuan dari parti PAS dah lama dah berhadapan dengan halangan ini... dah kalis, dah muak, dah bosan... bekas Mufti Selangor Almarhum Dato' Ishak Baharom juga pernah dihina dengan dugugurkan dari jawatan Mufti hanya kerana mempertahankan kesucian agama Islam...

Siapa yang lebih berkuasa di Tanah 1Malaysia ini..? Siapa lagi kalau bukan rejim UMNO/Beer eNd...

10 comments:

Ghuroba' said...

Tugas dakwah sentiasa ada halangan. Halangan seorang pendakwah bagaikan nasi yg memberi kekuatan pd mereka. Bg mereka, halangan ni semuanya bagaikan gigitan nyamuk sahaja.
Pesanan buat Dr Asri, jangan merungut jika dihalang sebegini. Cuba kita lihat PKS kat indonesia. tgk balik la filem Sang Murabbi.

Anonymous said...

kalau nak disanjung dipuji diagung2kan mudah ajer. tiru gaya nizar yg syok sendiri, jumpa sumer orng sengeh terhegeh2 nak jd MB, pas tu sanggup jd kuda DAP, tolong sembanhyang org kapir smbil pegang lilin tunduk hormat....

suluk said...

Assalamualaikum,Almarhum Dato' Ishak Baharom dari gaolongan ASWJ,tidak melenting apb dihalang oleh Mahathir, Almarhum seorang yang alim dan tawaduk,rakyat Selangor ramai sayangkan beliau begitu juga rakyat seluruh negara.Berbeza dgn Maza,sebahagian rakyat Selangor tidak setuju kerana membawa fahaman Wahhabi.
Kami penyokong Pas anti wahhabi,kami tolak pemimpin yg membawa fahaman Wahhabi tak kira Pas,PKR,Umno
Maafkan kami.. yang Haq wajib dipertahan.

Anonymous said...

Wei Suluk,

Apa ko ingat wahabbi ni sesat ke

Anonymous said...

Apa2 hal cara dakwah pun...ikutlah cara Nabi Muhammad SAW...orang tabur najis dan pasir...Nabi senyum tak balas...kerana orang tu jahil ...tak tahu..TETAPI kalau orang tu PEGAWAI AGAMA..tak kan jahil kot... sengaja menghalang..Nabi hadiahkan PEDANG dan pancong kepalanya di medan PERANG..kalau komen biar seimbang..jangan nak membodek tak habis2..

Anonymous said...

Tak sesat kata ko?

Pendekar Bukit Tinggi said...

Pegawai2 JAIS cuma jalankan tugas aje...yg Chief2 JAIS tu patut tau hukum hakam nya..!Mungkin dari segi UGAMA,tak lah tindakan JAIS menentang ISLAM,cuma undang2 dan peraturan nya;KENALAH ADA TAULIAH!

Macam bawa kereta tak ADA lesen,walaupun handal memandu mcm MICHAEL SHUMACHAER pun,kenalah ada LESEN,beb....!!!!

BUKAN BERLAGAK ;"Oh! Aku ada PhD,
aku terror..!!Korang semua kena RESPECT..ini dah RIAK dari segi ILMU,namanya beb..!!dan RIAK dan
BONGKAK itu adalah dari golongan
SYIRIK KECIL..!!!WalAsr...

Unknown said...

Memang sesat pun..!

Bursa Saham Tauliah said...

Kalau nak bagi lesen...bagilah pada yang memang mahir...jangan POLITIK kan LESEN tu pulak atas sebab yang tak ada pun dalam peraturan yang TUAN cipta sendiri..

Anonymous said...

Tu menunjukkan umno takut pada islam sebab mereka semua dah jadi kafir macam kata Hadi. Tapi si Hadi bonggok tu ikut nak jadi kafir macam umno juga.Wajar Pas memecat hadi yang telah jadi songsang dan kafir...