"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, November 08, 2009

PAS Kekal Dalam PR: Jaminan Yang Sudah Tidak Dipercayai Orang

Itu adalah jaminan yang diberikan oleh Tuan Guru Presiden PAS, Haji Abdul Hadi Awang sebentar tadi. Beliau dilaporkan berkata :
Kita telah dengar jaminan ini diulang-ulang. Malahan, bukan setakat jaminan, terdapat 2 keputusan Muktamar yang mengatakan demikian. Namun, ia masih tidak dapat menyaking RAAAAMAIIII dari kalangan penyokong dan pendokong PAS.

Lihat sahaja para blogger. Dahulunya, blogger2 ini adalah penyokong PAS number wahid. Tapi majoriti dari mereka telah konar dan menyerang sesetangah kepimpinan PAS Pusat. Perlu dipersoalkan mengapa ini berlaku.

Cakap Tak Serupa Bikin

Bukan hanya setakat ucapan Presiden, bahkan sudah ada dua keputusan Muktamar yang menyuruh PAS menguatkan PAkatan Rakyat. Tapi, itu hanya cakap mulut. Rakyat tidak melihat kepada percakapan kita. Rakyat melihat kepada tindakan kita. Rakyat sekarang ini bukan lagi jahil seperti dulu.

Apakah tindakan2 yang rakyat nampak yang membuatkan jaminan PAS ini tidak dipercayai lagi?.
  1. Setelah menubuhkan kerajaan, PAS boleh berjumpa dengan UMNO dalam gelap.
  2. Setelah itu, berbohong kepada rakyat/pengundi berkenaan dengan perjumpaan dalam gelap tersebut.
  3. Tidak memberitahu rakan2 dalam Pakatan Rakyat apabila berjumpa dengan UMNO.
  4. Mengatakan tuduhan liwat Anwar Ibrahim adalah hal pribadi dan tidak sepatutnya mengacau Pakatan Rakyat (kenyataan Presiden PAS ni).
  5. Cikgu Pa dengan terang dan jelas tidak mahu Sept. 16 berlaku dan Presiden PAS tidak langsung mengambil apa-apa tindakan ke atas nya. Malahan beliau dilantik sebagai SU Agung lagi sedangkan beliau adalah pimpinan yang telah “expired”.
  6. PJ Selangor memecat Khalid dan Saaari kerana mereka dilihat menghalang kempen fitnah Hasan Ali ke atas Pakatan Rakyat terutama kepada AJK PAS Pusat.
  7. Hasan Ali bertindak mensabotaj Pakatan Rakyat secara terbuka dalam isu pengharaman arak, perlantikan Madam Low dan SELCAT.
  8. Kepimpinan PAS Pusat TIDAK MENGAMBIL TINDAKAN APA2 pun ke atas Hasan Ali yang jelas khianat kepada Pakatan Rakyat.
Jadi, jaminlah 1000x pun, pengundi dan rakyat sudah tidak percaya lagi kepada jaminan2 kosong ini lagi, Persepsi rakyat kepada kepimpinan2 ini sudah terlampau negatif. Apa pun yang diperkatakan oleh kepimpinan PAS yang ada sekarang ini sudah tidak dapat mengembalikan keyakinan rakyat kepada kita.

Kalau PAS masih mahu menang pilihanraya umum yang akan datang, perlu PAS mengadakan pertukaran dan pembersihan kepimpinan yang ada.

Kalau tidak, marilah kita menyambut kedatangan 2004 sekali lagi.

Wallaualam

Tulang Besi

7 comments:

Anonymous said...

aik yg banyak katak2 ni dr PKR n dap...sapa yg ckp x serupa bikin...sian pas ada jek masalah dikambing hitamkan..walhal banyak yg buat taik dr parti lain...

wirautama said...

tengok.. dah kata dah mmg kau ni dah jadi cam besar kepala.. sbb tu kau rasa fikiran mu sendiri lebih baik daripada fikiran mejoriti seluruh kepimpinan.

Anonymous said...

orang duk nampak... beberapa ekor orang pkr dan dap yang melompat...

masalahnya.. celaka-celaka dalam pas nih... nak lompatkan semua adun dan mp pas ke dalam bn la ngok... ni lagi la bahaya... kes pkr dan dap tu... bagus la... buleh gak buang babi-babi yang bawak masalah nih...

orang suka cakap bohong nih... bukan munafik ke???

Anonymous said...

kah kah kah...
dari dulu aku dah biasa dengar pas nak lompat la hapa la..tp alih2 yg jd katak dr PKR n DAP...
sapa nak percaya g ngan bloger2 smpah cmni g??baik risik2 g dalam2 dr PKR n DAP sapa g mau lompat dr nyibuk2 ngan PAS..sekor PAS pun x jd katak g...

Anonymous said...

bila PKR n DAP lompat bagusss ye ngokk...
bila pas xdak sorang pun lompat g duk dengar2 khabar2 angin dr dulu g jd celaka...
kah kah kah dah sewel ke hapa penyokong PR ni...

jit_tontoya said...

Haluuuuuuuuuuuuuuu

Jaminan yg expired dari org yg telah mati..boleh percaya ka?

kahkahkahkahkah

KHAK TUIH!!!!!

Anonymous said...

yg aku slalu dengor ahli politik lompat katak...blogger lompat katak ader kerrrr????....hehehe