"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, December 11, 2009

Royalty Minyak: Lawan "Perompak" Sampai Menang..!

Isu Royalty Minyak Kelantan masih tak nampak penghujung atau jalan penyelesaiannya kecuali dengan 1 cara sahaja. iaitu KERAjaan pusat kembalikan hak negeri Kelantan seperti yang telah termaktub didalam perjanjian awal tanpa berdolak-dalik.

Menteri-Menteri gila dalam UMNgOk/Beer eNd bersilih-ganti menonjolkan keBANGANGan masing-masing dalam mempertahankan hasil rompakan dari dituntut oleh empunya hak iaitu negeri Kelantan.

Yang paling-paling kita jelas ialah, masing-masing (Menteri-Menteri gila dalam UMNgOk/Beer eNd) sibuk mempertahankan atau menjilat-jilat "belakang" bapak perompak iaitu Pi Em yang "gah" dengan slogan "1Malaysia"... "1malaysia" dirompak sebenarnya..!

Bersekongkollah korang dengan "Bapak Perompak", "Bapak Pembunuh", "Bapak Pengebom", "Bapak Peliwat" dan segala macam yang "bapak-bapak". makin rajin korang bersekongkol, makin senang rakyat 1Malaysia menilai kejujuran korang dalam mempertahankan hak rakyat.

Bagi rakyat Kelantan pulak, aku yakin sangat-sangat bahawa majoriti dari mereka (termasuk aku) akan bersama dengan Kerajaan Negeri Kelantan dalam memperjuangkan hak negeri kami. "Pulangkan Hak Rakyat & Negeri Kelantan..!". itu yang dah tertanam dalam jiwa masing-masing.

Selepas ini, MAMPAT akan memulakan langkah pertama dalam misi memberi penerangan kepada rakyat Kelantan dan juga seluruh 1Malaysia terhadap isu royalty yang selama ini telah diputar-belit oleh media perdana & juga menteri-menteri gila dalam KERAjaan Pusat.

Di Kelantan pula, beberapa pihak bukan Kerajaan sedang mengembleng tenaga mengumpul seberapa ramai yang boleh individu-indvidu yang akan memikul tanggung-jawab secara sukarela untuk mengadakan 1 roadshow keseluruh pelusuk Negeri Kelantan dalam misi penerangan isu royalty minyak.

Seluruh rakyat Kelantan akan disatukan tidak kira apa fahaman politik dan berbagai program akan diadakan diatas nama "Royalti Minyak: Kembalikan Hak Rakyat Kelantan..!". segalanya akan dijayakan sehingga hak rakyat & negeri Kelantan dikembalikan.

Ada cadangan dari beberapa pihak supaya Kerajaan Negeri Kelantan menaikkan Papan Billboard sebesar yang boleh disetiap pintu masuk negeri Kelantan dan juga disimpang-simpang dibandar-bandar utama negeri Kelantan yang tertulis "Royalti Minyak: Kembalikan Hak Rakyat Kelantan..!".

Segalanya masih dalam perancangan dan sama-sama kita berdoa semoga ianya menjadi kenyataan sekaligus meningkatkan tekanan kepada KERAjaan Pusat.

"BIAR DUNIA TAHU BETAPA ZALIM DAN RAKUSNYA KERAJAAN PUSAT DALAM MEREALISASIKAN SLOGAN - 1MALAYSIA - RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN..!"

Jangan fikir rakyat Kelantan dan Terengganu itu sama pemikirannya..!

12 comments:

Anonymous said...

Penulis ore kelate jugok ko ? sebab ada tertulis " Bagi rakyat Kelantan pulak, aku yakin sangat-sangat bahawa majoriti dari mereka (termasuk aku) akan bersama dengan Kerajaan Negeri Kelantan dalam memperjuangkan hak negeri kami "

Mr Joker said...

Salam Anon 4:07 AM - ya... ambo oghe Kelate... anok jati Kelate... lamo merantau ke Selangor n kawe kembali untuk bersama rakyat Kelate menuntut Hok Kito sapa buleh..!

Kaki Merayap said...

begini lah jadinye kalau Malaysia diperintah Pak latah! Kerajaan mesti ade udanG disebalik batu untuk kepentingan sendiri! sebab tu dieORANG nafikan hak rakyat kelaNtan!

Anonymous said...

Si Najis "P@+k! M#k" tu boleh kata Kita akan memberi wang ehsan pada KERAJAAN Kelantan" tapi pada hakikatnya mereka akan memberi menerusi talibarut BN,

Kenapa tak hormat kerajaan kelantan yg memerintah sedangkan dalam perjanjian isu royalti minyak Petronas MESTI dikembalikan royalti terus pada kerajaan kelantan.


Kenapa mesti menerusi talibarut BN dan bukan Kerajaan Kelantan yg memerintah sekarang ni....Itu persoalannya....????

UmnoNgok yg memimpin BN memang dasar perompak....

Anak Lenggong said...

kenapa baru sekarang persoalkan isu minyak tu..wang ehsan diberi terus kepada rakyat kelantan...rupanya tok lebai2 berjanggut sejemput yang dok perintah kelantan tu pelahap jugak eks...takut kocek tak masyuk sama...sebab tu pun nak pegi haji pun nak harapkan biayaan orang padahal diri sendiri mampu..

Anonymous said...

Sepupu aku pernah bertanding dlm salah satu DUN dlm parlimen Pasir Puteh atas tiket BN tp kalah..dia letak jwtn dlm kerajaan..pas tu aku tanya dia mcm ner ni..dah nganggur nih..nk pero anak bini lagu mano weh..sbb aku meme grenti hr tu dia mene ruponye kaloh parak..tau dia jwb aper..dia kata x kisah kaloh..lg kelate dok bwh PAS lg syok sbb ada JPP semua projek pusat masuk melalui JPP dan hak kawal projek adalah ketua bhg UMNO..kalo klate dpt ko BN smua projek dok bwh MB..x leh nk kehel la..lo ni sepupu aku ni bakal2 nk kaya la..ada pitih ehsan lg ok..kenye sapa sdawa la..kehel gu kehel..aku tupe skaki jah

Anonymous said...

Sepupu mung tu kenye pitih halal ko gu...Ya mu po tupe skaki tu mu po nk kembung perut jugok ko? Ken jadi mace kambing t'tipo jula mokte ken baru tau..pitih tu pitih x beto tu gu..oyak sket ko sepupu mu tu..aku rasa aku kena sepupu mung nih..

Anonymous said...

Kawe po raso2 mace kenal jah nga sepupu demo tuh..hing2 hok demo bg nih raso yo doh nih..kawe po terundi jugok spupu demo nih sbb kawe po buleh kertas cap kepalo agong dale 3 keping..ore kuat sepupu demo bui (demo kot?) dia kato pitih tu hak kawe jugok..yo x yo jugok..x n'oreh kawe dale 5-6 hari..dok kedai kopi la gu..royak ko sepupu demo tuh x soh tebeng la..kan btul hak gu kat atah tuh kata mace kambing kembung ken..

wirautama said...

contoh cam teganu, projek pertama ialah pendidikan, semua sekolah akan dapat pagar baru dok kira pagor wak ada tu baru ke lama, sekolah2 baru akan didirikan samada tempat ada org atau takde org, budak2 sekolah gi tusion sekolah balik bawak pitis lagi, tak yah bayar, makan disediakan. cikgu2 dan pibg akan disuruh buat lawatan keluar negara untuk perabis pitis.

org umno.. sure akan jadi kaya raya, org muda dan tua masa raya boleh pitis, projek2 akan berjalan dgn rancaknya.. bergitulah keadaan yg berlaku diteganu dlm masa 4 th PAS perintah.

insyALLAH kita akan dapat lihat di kelantan pulok. sapa2 yg tadok lesen kelas F boleh lah try2 mintak skrg.. sbbnya org PAS akan jadi subkon, sbb dia org dok percaya gok ke kaum dia sendiri yg buat projek.. hahaha..

Kelantan ada dapat jln baru semua sekali.. mana jln wak tadok diadakan wak ada diturap balik.. semata2 nok beri pitis ke puak2 UMNO supaya terus menyokong UMNO

Anonymous said...

Isu minyak nie sebenarnya nak alih perhatian jer. La nie orang dok sibuk bantai "N.Ajis Dan Almenantunya" termasuk la Al-Mahfuz. " Mu nie Mahfuz, memandai-mandai. Mu nok jadi sampoh ko..?? ko mu meme sampoh dohhh..???" Dialog dalam "N.Ajis Dan Almenantunya The Movie". Kuang..Kuang..kuang..

Anonymous said...

sekureng kureng nye Nik Aziz tidak memenangkan menantunya macam P Lah dan menantunya, Che Det dan anak2, sapa lagi boleh senaraikan gabungan anak beranak dalam umno disini ?

Masyarakat Non-Partisan said...

royalti hak rakyat! bukan hak mak bapak anak beranak depa!