"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 30, 2008

"Biar kerajaan tentukan" Mahathir

diciplak dari : klpos

Oleh Bernama
Isnin, 30 Jun 2008

BUKIT TINGGI: Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata terpulang kepada kerajaan untuk menentukan sama ada benar atau tidak dakwaan bahawa Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim meliwat seorang pembantunya.

"Ini kes baru. Kita tengoklah apa pihak polis nak kata. Apa pihak kerajaan nak kata," katanya selepas bertemu Presiden Bosnia dan Herzegovina, Dr Haris Silajdzic semasa lawatan presiden itu ke Colmar Tropicale dan Japanese Village di sini.

Bekas Perdana Menteri itu berkata seperti biasa Anwar sudah pasti tidak mengakui kesilapannya, walaupun jika mahkamah memutuskan beliau bersalah.

Semalam, seorang lelaki berumur 23 tahun membuat laporan polis mendakwa diliwat oleh pemimpin pembangkang itu pada 26 Jun lepas di sebuah tempat di ibu negara.

Dalam reaksi balasnya, Anwar menafikan dakwaan meliwat pembantunya itu sambil menyifatkan dakwaan terbaru itu "hanya rekaan semata-mata" yang bertujuan untuk menyekat kebangkitan karier politiknya selepas pakatan pembangkang mencapai kemenangan besar pada pilihan raya umum Mac lalu.

Sementara itu Dr Mahathir ketika ditanya mengenai perkara yang dibincangkan dengan Dr Haris semasa lawatan itu, beliau hanya tersenyum dan berkata beliau gembira dapat bertemu kawan lamanya.

"Saya tak sangka dia datang. Beliau yang mempelawa saya datang ke sini. Saya kenal dia lama. Masa berperang dulu pun, dia (Dr Haris) dok datang sini. Kita tolong dia banyak. Itu sebab dia kenal," katanya.

No comments: