"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, July 18, 2008

PDRM Dah Dapat DNA DSAI & Lojika Liwat 2...

Assalamu'alaikum...

Betul ke PDRM dah dapat DNA DSAI?ini persoalan yang paling megusutkan fikiran aku...maklumat ni aku dapat dari dalam kepala otak aku & memang confirm tak sahih.tapi mengikut lojik pemikiran kepala otak aku, memang pihak PDRM dah dapat DNA DSAI.

Kita review balik berita-berita sebelum ni.

Jul 16, 08 - Anwar ditahan polis bertopeng : ringkasan berita - Polis menahan ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di luar rumahnya di Segambut Dalam dan dibawa ke ibu pejabat polis Kuala Lumpur tengahari ini. Beliau ditahan sekumpulan anggota polis, termasuk yang bertopeng dan berjaket dari Bahagian Siasatan Khas, kira-kira sejurus tiba dari Putrajaya selepas memberi keterangan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) di Putrajaya.

Jul 16, 08 - Anwar bermalam dalam tahanan : ringkasan berita - Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bermalam dalam tahanan polis selepas beliau ditangkap tengah hari tadi, demikian dimaklumkan oleh ketua penerangan PKR Tian Chua.

Jul 17, 08 - Polis: Anwar enggan beri sampel : ringkasan berita - Datuk Seri Anwar Ibrahim enggan memberikan sampel darah untuk menguji DNA beliau walaupun telah dibawa ke hospital malam tadi bagi siasatan dakwaan meliwat pembantunya, kata polis. Dalam siasatan semalam, kata Ismail, pegawai penyiasat telah meminta Anwar memberi sampel darah untuk tujuan perbandingan DNA. "Tetapi malangnya Datuk Seri Anwar tidak bekerjasama dengan pihak polis untuk memberi sampel (darah)," katanya dalam satu sidang akhbar di Bukit Aman. Ismail berkata, pihaknya juga difahamkan bahawa Anwar juga tidak memberi kerjasama untuk mendapatkan sampel darahnya ketika dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) malam tadi.

Analisis.

Sekarang kita analisis ketiga-tiga berita & kejadian tersebut...

Tangkapan

Apa perlunya tangkapan dibuat sedangkan DSAI & peguamnya Sankaran Nala telah memberi jaminan bahawa beliau akan hadir ke balai polis untuk diambil kenyataannya berhubung kes tersebut.persoalan juga berlaku bila tangkapan dibuat sejam lebih awal dari masa yang diberi & alasan pihak PDRM adalah amat tidak munasabah malah tak boleh diterima oleh akal yang waras.

Saya terfikirkan kenapa tangkapan "terpaksa dibuat" sedangkan masih ada sejam dari tarikh yang dijanjikan...kemungkinan besar ketika tangkapan dibuat, pihak polis yang terlibat telah berjaya mendapatkan sample rambut DSAI tanpa disedari & itulah juga tujuan tangkapan "terpaksa dibuat".

Kemungkinan pihak PDRM telah berhempas pulas memikirkan cara terbaik untuk mendapatkan DNA DSAI agar ianya dapat dimanipulasikan didalam kes ini & cara yang terbaik ialah melalui tangkapan.jika berlaku tangkapan sudah pasti berlaku sedikit paksaan dari pihak PDRM & dipihak DSAI pula pasti akan mempertahankan diri & ini adalah situasi terbaik untuk mengambil sampel DNA DSAI ( rambut & sedikit kulit misalnya ) tanpa disedari oleh DSAI.

Lagi satu cuba kita perhatikan, apa perlunya memakai topeng semasa tangkapan? mungkinkah pihak PDRM tak mahu tersilap mencarik rambut semasa melakukan tangkapan.ye la kan...kalau tak pakai topeng, kemungkinan tertarik lak rambut anggota PDRM sendiri pastu pegi letak dekat "bakal bahan bukti"..tengok-tengok rambut anggota PDRM yang tangkap DSAI...tak ke haru??? ANGGOTA PDRM YANG TERLIBAT DALAM TANGKAPAN DSAI MELIWAT SHAIFUL...mampuih!jadi untuk elak perkara ni...pakailah topeng ninja!


Lokap

Apa perlunya menahan DSAI didalam lokap padahal DSAI telah menghabiskan masa sebanyak hampir setengah hari dalam sesi soal siasat & juga pemeriksaan kesihatan dihospital?ini adalah bahagian yang paling menarik untuk kita perhatikan...

Kita sedia maklum macama mana DNA kita boleh didapati.dalam hal ni aku terfikir penahanan DSAI dalam lokap tanpa alasan yang munasabah juga adalah sebagai salah 1 strategi untuk mendapatkan sample DNA DSAI tanpa pengetahuan DSAI.tidur dalam lokap beralaskan simen.sambil-sambil tidur kemungkinan rambut atau mana-mana roma pada bahagian tertentu akan terjatuh & keadaan lantai yang serba sedikit dipenuhi dengan binatang yang pandai menggatalkan badan akan membolehkan aktiviti menggaru dijalankan...

Fikir...bila aktiviti "menggaru" dibuat pasti ada sisa-sisa kulit akan jatuh kelantai & secara tak sedar DNA DSAI telah diperolehi...mungkinj sebaik DSAI kaluar dari sel lokap, unit forensik bersegera ke sel lokap untuk mengambil sampel DNA DSAI yang mungkin terjatuh tanpa disedari.dalam hal ini kesimpulannya - mission complete!

Perintah Mahkamah

Bagi aku keputusan pihak PDRM untuk mendapatkan perintah mahkamah supaya DSAI memberikan sample DNAnya tak lebih sekadar "DRAMA" ataupun "BACK-UP" seandainya kedua-dua cara tadi tidak mendapat hasil yang memuaskan.kenyataannya ialah dalam drama liwat 2 ni, terlalu banyak sample DNA diperlukan untuk mencalitkan ke sebanyak mungkin "bakal-bakal" bahan bukti kes.

Kita dah belajar semua ni dalam drama liwat 1 & pihak PDRM pun banyak juga belajar dari kesilapan & kemungkinan besar mereka seboleh-bolehnya cuba untuk menjadikan drama liwat 2 100% perfect tanpa kesilapan-kesilapan yang boleh mengaibkan keproffesionalan pihak PDRM yang sememangnya telah tercalar dalam drama liwat 1.

Lojik drama liwat 2 adalah berdasarkan beberapa fakta yang ada & antaranya yang menjadi tandatanya ialah
- mangsa liwat yang berbadan ala-ala model & berumur 23 tahun tidak melawan semasa diliwat sedangkan peliwat berumur 61 tahun......lojik atau tidak kalau kita katakan bahawa MANGSA 100% PUNYA KELEBIHAN DARI SEGI KEKUATAN UNTUK MELAWAN?
- report polis yang dibuat mangsa tidak lengkap tanpa menyatakan waktu dia diliwat......lojik atau tidak kalau kita katakan yang laporan polis untuk setiap kes memerlukan waktu kejadian hatta untuk kemalangan kecil pun ini amat ditekankan? - salinan laporan mangsa tidak diberikan setelah berkali-kali diminta oleh DSAI & peguamnya tetapi pihak PDRM memberikan seribu satu alasan sedangkan laporan tersebut adalah dokumen awam......lojik atau tidak kalau kita katakan bahawa laporan tersebut "akan diubah" berdasarkan keterangan DSAI supaya mudah mensabitkan DSAI didalam kes tersebut?
- pihak PDRM meminta sample DNA DSAI untuk diuji sedangkan ianya sudah ada dalam simpanan pihak PDRM & hosital dimana ianya telah diambil pada tahun 1998......lojik atau tidak kalau kita katakan DNA DSAI diperlukan untuk diletakkan di "bakal-bakal bahan bukti" kes liwat 2?

Mengikut analisis kasar aku diatas, sama-sama kita fikirkan lojik atau tidak lojik kes ini & lojik atau tidak lojik kemungkinan pihak PDRM telah memperolehi DNA DSAI melalui perancangan mereka?

No comments: