"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 24, 2008

Belit Mingguan Percuma Hari Ini...

Salam dari Permatang Pauh...

Hari ni habis 1 Permatang Pauh aku ronda...kat mana aku ronda hangpa jangan tanya.yang aku tau, aku ronda 1 Permatang Pauh...tu je...

Pagi tadi dalam pukul 11 lebih aku lepak dekat markas PKR kat area mana-mana tah...tengah lepak lepak tetiba datang sebijik van toyota kaler putih bedebab, depa lempaq sebundle surat belit...

Tekejut semua orang...salam tak bagi, hapa pun tak bagi tetiba bedebub...main lempar gitu je...kalau kene dekat markas puteri UMNO sah-sah tak sampai semenet markas kene kuarantine dekat unit poor and sick...

Bom...sah..!

Abis bab bom...(pinjam ayat puteri)...

Belit Hairan...dia tulis situ - 2 EXCO Perak didakwa...baguih punya tajuk.

Aku baca berita dia tulis (aku ringkaskan je) - semalam depa bawak semua kes tertuduh skandal konspirasi rasuah ke mahkamah semalam untuk didakwa...

Aku pening...aku tanya geng-geng dari Perak - mahkamah kome kereje ke hari sabtu?depa maki balik aku...mike ni bengong ka?hari sabtu gomen manenye kereje yop..!

Aku pun bukak kotak rokok, cucuh sebatang layan...

Aku kene tipu...cih...rupanya depa ada pakai kuasa magic...mahkamah tutup pun boleh dakwa orang...tapi aku tak perasan depa dakwa kat mahkamah mana...mungkin mahkamah Zimbabwe kot...

Aih...aku nak pi toilet jap...nak muntah lak...

2 comments:

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

bagus bro! updet cepat giler.. ni yang kami inginkan.. dah takleh caya ngan briter kat tibi dan akhbar nih. Ada apa2 ulasan pasal ahli pkr yang keluar baru jer tadi kat tibi satu ditayangkan.. thanx!~

romzi seli said...

baguih bro...

tapi, aku plak paham... "BPR heret lima lelaki ke Mahkamah Sesyen Ipoh HARI ini" hari ini, tu maksudnya Ahad. Yang aku paham ler. Sebab tu dah sah berita minggu. tapi paling koman pun, sabtu ler...

orang tak fikir, just baca ajer. dah tu 3 orang tu sapa plak? nape 2 orang PKR je di sebut? 3 orang tu, siapa? UMNO Be End ke?