"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 24, 2008

Markas Puteri UMNO Kena Bom?

Lewat petang semalam lepas aku sampai, kecoh dekat markas puteri UMNO kununnnya depa dapat panggilan telipon cakap ada bom kat markas depa.

Macam biasa, unit forensik spin tayar cepat-cepat ke markas puteri UMNO (padahal depa nak pi usha puteri yang geletik-geletik) kununnya untuk buat penyiasatan...akupun sama naik jugak spin tayar member aku ke markas puteri UMNO berhampiran Yayasan Aman...aku tak bawak van forensik, aku tak bawak hanjing, aku tak bawak kamera, aku tak bawak kondom tangan...aku cuma bawak kepala otak ja...

Tak tau apa unit forensik dapat hasil siasatan depa, aku malas nak ambik tau...yang aku tau aku pun siasat jugak & hasil siasatan aku :

Puteri UMNO tak bayaq sewa tapak markas.

Tuan tanah mengamuk sebab depa tak bayaq sewa, jadi tuan tanah halau depa & suruh depa alehkan markas tu tak pun runtuhkan teruih.

Puteri UMNO nak cover malu kat orang kampung jadi depa reka cerita kununnya dapat panggilan ada bom kat situ.

Hangpa semua yang percaya kat situ ada bom semua kena tipu kat puteri UMNO termasuk unit forensik pun kena tipu dekat puteri UMNO.

Depa ingat depa boleh tutup cerita sebenaq tapi depa tak tau aku berani masuk kawasan depa risik cerita sebenaq.

Yang nak mengundi nanti, hangpa pikiaq la sendiri...puteri pun dah pandai menipu...sapa ajaq?nu ha...pak ketam nu dok ajaq depa menipu...kalau hangpa pecaya cerita bodo puteri tu, aku tak tau nak kata apa...kalau hangpa tak pecaya, hangpa pi tanya sendiri orang2 yang dekat kawasan tu.hangpa orang Permatang Pauh tak kan hangpa tak tau Yayasan Aman kat mana?pi tanya sendiri...jangan tanya orang UMNO, hangpa pi tanya orang yang hangpa agak x dak parti.
Pas ni puteri UMNO pindah markas...kalau orang tanya, depa akan cakap markas tu ada orang nak bom... *takkan nak cakap kena halau sebab tak bayaq sewa?

Puteri UMNO...hangpa bengong..!

2 comments:

Putra IJ80 said...

Baguh hang punya berita,lawak sakan, puteri UMNO meroyan.

Lagi satu hang cukup berani,smuer gambak pemimpin hala kat kaki.,tak de rasa takut dimarahi,ole Kabilah Badwi.

Dah minum ke pagi ni?klu nak makan tengah hari ni,elok pi kat Juru,gerai ikan bawal,cuba rasa sekali,bila hang balik KL nanti,hang dok teringat nak pi lagi.

Belah malam,hang pi kat Sungai Dua, ada gerai Kuetiew cukup popular.,kalu hang pi lambat,takut tak dapat rasa..

Salam refomasi,buat smuer, yang dok sengkang mata,untuk menyampaikan berita.sbab TV3 kami dah tak pecaya.

Anonymous said...

aku dah menyampah tengok puteri UMNO... dorang pikir mcm dorang bagus je... buruk perangai lagi ade la... aku dok baca paper tgk cara dorang mengejek2.. naik meluat... rasanyer dah mcm perempuan gedik2 pun iye gak...perempuan2 mcm nie kot dorang carik tuk PUTERI UMNO.... geli aku...