"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 19, 2008

Najib Nak Kelentong Hangpa oi..!

BUKIT MERTAJAM: Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan boleh menurunkan harga minyak dalam tempoh terdekat jika harga bahan bakar itu kekal pada AS113 setong.



"Sehari dua ini, mungkin ada berita baik. Harga minyak boleh dikaji semula," katanya ketika berucap pada majlis bertemu rakyat di Permatang Tengah di sini hari ini.



Najib yang juga Timbalan Pengerusi BN berkata tidak perlu menunggu Penasihat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri bagi menurunkan harga minyak, sebaliknya kerajaan juga boleh berbuat demikian jika harga minyak kekal pada paras itu.



"Kalau harga minyak dunia turun, kerajaan boleh turunkan harga minyak. Ini boleh ditunaikan," katanya.



Selain itu, katanya kerajaan juga akan mengumumkan berita baik untuk rakyat pada pembentangan Belanjawan 2009 pada 29 Ogos ini.



"Ada berita baik nanti dalam belanjawan. Tunggulah," katanya.



Najib berkata langkah kerajaan itu bertujuan bagi mengurangkan beban yang ditanggung rakyat ketika ini berikutan peningkatan kos hidup.



"Kerajaan tidak mahu rakyat dalam kesempitan hidup," katanya yang meminta supaya rakyat tidak terpengaruh dengan janji-janji pembangkang yang belum pasti boleh ditunaikan.

TP - tang rege minyak naik, beruk-beruk dalam kabinet tak kaji... tang minyak turun, beruk-beruk kabinet sibuk "akan" kaji. kaji menatang hapa? kaji jubur depa..? Tapi aku 100% yakin - kalau UMNO/BN menang di P-044 rege minyak turun 10sen... kalau kalah... hangpa tunggu je la... mampuih tak turun-turun nya rege minyak tu... sebelum PRU12 dulu Najib yang keluar kenyataan rege minyak tak naik lepas PRU12... ni sebelum PRK P-044 Najib jugak kuar kenyataan "akan" turun... mampuih aku tak caya dah baka skuad pengebom nih..!

Khak Ptuih..!

3 comments:

Anonymous said...

Nama aje pemimpin BN/UMNO ni ... aku takkan percaya ..... Pembohong yang nyata di Bumi Malaysia.

Mr Joker said...

yang percaya tu cuma baka-baka tahan kene kelentong je...

ada 1 baka kat Malaysia ni, kalau x kene tipu memang x sempurna hidup depa...

baka terpilih UMNO/BN

Anonymous said...

jom masuk kat komen http://siasahdaily.blogspot.com/...ada 2 anjing bn dok suka menyalak kat situ(nick abe mie & bn@umno)...kita kacau sama dia...