"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, September 24, 2008

Saiful Dimakan Sumpah?

Apakah "bala" Allah sudah datang. Gara-gara "sumpah laknat" kini satu lagi maklumat terbaru diterima perihal Saiful Bukhari Azlan. Berita yang lebih memeranjatkan serta menggemparkan !!.

Khabarnya kini, Saiful benar-benar berhadapan dengan masalah "besar" gara-gara terperangkap dalam "fitnah liwat" yang dibuatnya terhadap Anwar Ibrahim. Sesungguhnya inilah agaknya bala yang dinantikan oleh beliau dulu. Dalam akuan "sumpah laknat" beliau sehari sebelum hari pencalonan Anwar, beliau ada mengatakan bahawa beliau sanggup seluruh keturunannya ditimpa bala sekiranya beliau berkata tidak benar perihal kes liwat itu. Namun kini, segalanya bagaikan "terjadi" kepada Si Saiful.

Maklumat terkini diterima mengatakan beliau kini menderita penyakit kelamin atau lebih spesifik lagi "kemaluannya bernanah" dan beliau tidak dapat "membuang air kecil" seperti dulu lagi. Khabarnya akibat sengsara dengan masalah tersebut, Saiful telah dibawa oleh salah seorang saudara maranya untuk menjalani perubatan tradisonal dengan seorang "dukun" di Sg.Petani, Kedah. Mungkin saudaranya sendiri terkejut dengan apa yang terjadi kepada Saiful.

Jika benar maklumat terbaru ini, maka inilah dia bala yang menimpa Saiful akibat sikapnya yang terlalu berani melakukan "sumpah laknat" terhadap dirinya berhubung dengan perkara yang belum tentu hujung pangkalnya. Akibatnya beliau kini terpaksa merana dan sengsara dengan perbuatan yang beliau lakukan.

Terdapat suara-suara yang sudah mula menyuruh agar Saiful memohon ampun dan maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim. Namun bukan Saiful yang tidak mahu, tetapi beliau kini dikawal ketat oleh pasukan keselamatan. Atas alasan dikhuatiri dirinya dianiaya oleh sesiapa. Namun, hakikatnya yang terjadi ialah kawalan ketat terhadap diri Saiful itu ada hubung kait dengan ketakutan "pihak-pihak berkenaan" sekiranya Saiful membuat akuan sumpah pula bahawa dirinya dianiaya dan beliau dipaksa membuat cerita karut itu.

Baca selanjutnya di [sini].

7 comments:

Anonymous said...

cerita2 macam ini sumbernya geng "sana" yg buat, untuk mencampuradukkan dengan berita2 yang benar dan berkualiti yang sedia ada (satu cara mengurangkan kredibiliti berita alternatif).

kenatipupkr said...

Biasalah tu. Kalau orang dah mati2 anti pak lah, dah tentulah macam2 cerita bodoh yang di perkatakan. Yang gue heran ni, Anwar dah mati2 memperbodohkan penyokong2nya. Apa diorang ni tak tau ke atau eksen tak tau? Hai...hai... penyokong2 anwar ni tak sangka begitu bongkok sekali. Apa agaknya barang yang anwar pakai sampai diorang semua terpukau dgn kata manis anwar. Tak hairanlah sebab "malaysia boleh".

Anonymous said...

Jangan main-main dengan laknat Allah, jika cerita ini tidak benar, penulis ini pulak yang akan bernanah anunya....

Anonymous said...

anuar yang di makan sumpah beransur-ansur, korang tengok muka die ,makin lama makin x berseri,hitam,masalah berlambak-lambak...itu pun tak reti tengok ke

Anonymous said...

kpd penulis blog ini.. saya ingin berpesan.. jgn pandai2 buat cerita ye.... x baik fitnah org... cuba la fikir sendiri, jika anwar x bersalah kenapa beliau x nak mubahalah??? takut kena timpa bala ke? kita sama2 org islam... x kan la saiful bukhari tu nak wat gila pegi masjid, duduk depan ulama' dan sedia lafaz sumpah dgn pegang quran kitab suci...?? kalu anwar tu betul sangat, kenapa beliau x nak bersumpah..?? sumpah dengan nama ALLAh ingat boleh di buat main2 ke...? u all sendirik nampak kan anwar ni nak gadaikan nasib kaum dia sendirik. lagi mau sokong ke, cet!!!!

Anonymous said...

orang tuduh orang lain buat salah bukan dengan bersumpah tapi dengan menunjukkan bukti. bersumpah dengan sebutan pun tak berapa betul. orang yang takde confidence saje yang suka sumpah2 ni. nak confident camana klau belajar pun kantoi... banyak main betul

Anonymous said...

anda buat entri nie thn 2008. alhamdulillah nie dah 2010. anda berdosa krn menyebarkan sesuatu yg tak benar. saiful tu sihat, blh beri keterangan di mahkamah,wajahnya tenang dan penuh yakin.

tapi pemimpin yg anda cintai itu? AI, apa jadi skrg? sehingga kini tidak mahu bersumpah, saban malam berceramah mengatakan dirinya tak bersalah sedang, semakin ramai orang disekelilingnya keluar parti. sy kira, barangkali dia yg termakan sumpah oleh seorang insan yg teraniaya. allahualam.

allah tu maha berkuasa, setinggi manapun kemahuan AI tuk menjadi PM msia, tanpa izin allah dia takkan mampu, jgn berlagak sombong. dia lupa, krn takdir dan ketentuan allah jualah kenapa dia ketika itu sbg org ke-2 penting negara akhirnya kecundang sesudah begitu hampir. allah maha mengetahui.