"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, September 28, 2008

Tahan Teresa Sekeluarga Dalam ISA! ~ ref malaysiakini

Imbas kembali berita hari Jumaat, September 12, 200 bertajuk Operasi Lalang 2: Wartawan Sin Chew ditahan.

18 jam selepas penahanannya beliau dibebaskan. rujuk - Operasi Lalang 2: Wartawan Sin Chew bebas.

Sebaik wartawan tersebut dibebaskan, Menteri terbabit iaitu Syed Botak mengeluarkan kenyataan dan alasan paling cerdik yang tak pernah diberikan oleh mana-mana menteri Kabinet sebelum ini. alasan penahanan wartawan terbabit mengikut akta ISA ialah sebahagian daripada langkah pantas polis bagi memastikan keselamatanya selepas wartawan itu menerima panggilan berbentuk ugutan. rujuk - Shabery Harap Polis Beri Penjelasan Berhubung Penahanan Wartawan Sin Chew Di Bawah ISA.

Imbas kembali berita hari Sabtu, September 27, 2008 bertajuk Kok's family home attacked.

.........24 jam atau sehari selepas berita tersebut nampaknya masih tiada apa-apa tindakan susulan dari mana-mana pihak termasuk pihak Kementerian Dalam Negeri dibawah naungan Menterinya Syed Botak...

Aku naik hairan...

Kenapa tak de tindakan? kan dah jelas lagi nyata keluarga ini sedang terancam nyawa mereka... apa Menteri Botak ni tak perasan ke ugutan yang keluarga ni terima???

Oi Botak..! Tahan depa sekeluarga demi "KESELAMATAN" diri mereka cepat..!

Kan dah terang tu keselamatan depa telah diancam siap ada nota ugutan lagi...

Oi Botak..! apa pulak alasan hang kali ni Botak...??? tahan la depa, kami nak tengok macam mana hang buat lawak bangang..!

2 comments:

Anonymous said...

Dato Seri Syed Hamid ni sedang mabuk laut.Dia keliru. Tak tahu mana satu yang lebih penting. Akta ISA atau akta hasutan. Lagi pun kementerian polis tu dia punya. Orang lain jangan nak campur tangan nanti dia mabuk darat pulak.

Anonymous said...

musa hassan bukan lagi IGP-IGP POLIS baru punya syed botak.