"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 30, 2008

Keadilan Dalam Ketidakadilan?

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menegaskan bahawa faktor keadilan sentiasa ditekankan oleh kerajaan dalam sesuatu tindakan yang diambil di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).sebagai seorang yang pernah menjawat jawatan Menteri Dalam Negeri, beliau cukup memahami mengapa keadilan adalah pertimbangan paling penting sebelum ISA digunakan.

''Dalam bercakap tentang soal kebebasan yang menjadi hak semua rakyat, kita harus ingat bahawa hak itu tidak boleh dilaksanakan hingga mengancam kebebasan orang lain.

''Jika demikian keadaannya maka sesuatu harus dilakukan sebelum perbuatan itu berlaku dan sebab itulah mengapa akta berkenaan diperkenalkan dan terus diguna pakai,'' katanya.

- faktor keadilan sentiasa ditekankan oleh kerajaan dalam sesuatu tindakan yang diambil di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)......keadilan dalam undang-undang yang tidak adil...macam mana tu Pak Lah?macam mana nak jalankan keadilan melalui undang-undang yang tak adil?apa la resepinya tu?apa la formulanya tu?

-''Dalam bercakap tentang soal kebebasan yang menjadi hak semua rakyat, kita harus ingat bahawa hak itu tidak boleh dilaksanakan hingga mengancam kebebasan orang lain.......mengancam kebebasan orang lain?erm...yang aku nampak sekarang ni apa yang dipraktikkan ialah "hak itu tidak boleh dilaksanakan jika mengancam KEKUASAAAN orang lain"...

tunggu komen SUKJ, K.I.T., TP celaka sial dan juga para pencacai UMNO/BN...selamat berhibur..!

No comments: