"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 30, 2008

Pembelian Eurocopter "Profesional" - PAC

Penilaian awal yang dibuat oleh Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) mendapati aspek teknikal pembelian helikopter Eurocopter EC725 dibuat secara profesional.

Bagaimanapun, kata Pengerusinya, Datuk Seri Azmi Khalid, kesimpulan lengkap mengenai pembelian itu hanya boleh dibuat setelah pihaknya membuat penilaian menyeluruh termasuk aspek kewangan yang akan dibentangkan pada hari kedua mesyuarat jawatankuasa itu esok.

''Dari segi teknikal yang dibentangkan hari ini, kita mendapati ia dibuat dengan profesional, tetapi saya tidak dapat memberikan komen lebih lanjut kerana banyak lagi aspek lain yang perlu diteliti.

TP - Pergh...dasat sungguh..."profesional" tu dalam bab apa ye? bab pembelian ke bab belit???tak pun bab gua bayar lu, lu kasi setel..!khakhakhakhakha..."profesional" sungguh..!

3 comments:

Anonymous said...

menteri2 telah menunjukkan "kebangangan"nya...timbalan2 menteri telah menunjukkan "kebodohan"nya...bekas2 menteri telah terbukti "kebahlolan"nya...juak-juaknya telah menunjukkan "kedunguan"nya...para pendokong telah menunjukkan "kegampangan"nya...Malaysia Negara ku tercinta semakin karam...Rakyat semakin terbeban...

azza said...

Tubuhkan aje Suruhanjaya Diraja siasat kes ini. Azmi Khalid ni x boleh pakai sbb org Umno dah tentu nak cover org Umno.

Anonymous said...

Perisik Rakyat..
Datuk Seri Azmi Khalid berkata kita mendapati ia dibuat dengan profesional, tetapi saya tidak dapat memberikan komen lebih lanjut kerana banyak lagi aspek lain yang perlu diteliti.

Maksudnya...dia sebenarnya takut nak terangkan keadaan sebenarnya. Malah terpaksa bersubahat....

Kita perlu ingat Dato Seri Najib tak lama lagi akan jadi Perdana Menteri Malaysia...

Ditelan mati mak, diluahkan mati bapak maka Datuk Seri Azmi Khalid terpaksalah kulum saja kes eruocopter tu....