"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 30, 2008

Che'Det Risau???

Mantan perdana menteri Che'Det dok bimbang kesan negatif pengaruh kumpulan penasihat Datuk Seri Mohd Najib Razak ala pasukan "tingkat empat" yang didakwanya menyebabkan kejatuhan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Aku pulak dok bimbang kesan negatif pengaruh Rosmah yang bakal menghancurkan negara Malaysia.kalau nak dikirakan kesan pengaruh Bik Mama lagi la membahayakan pada negara Malaysia yang makin hari makin lemah ni.

Lagi satu pulak aku dok bimbang kesan pengaruh kumpulan penasihat Datuk Mukhriz Mahathir yang dipengaruhi oleh ketuanya yang tak lain dan tak bukan ialah Che'Det sendiri.

Bukan kata Che'Det tak bagus sebagai penasihat, Malaysia dalam era Che'Det dulu memang diakui cukup gah dipersada politik dunia dan jugak cukup-cukup dikagumi oleh negara-negara membangun akan idea-idea yang dibawakan oleh Che'Det satu masa dulu (era Che'Det).

Cuma yang tak baguihnya Che'Det ni ialah bilamana orang bawah dan jugak harapannya tak sekepala dengan dia dalam menangani sesuatu isu contohnya rasuah, kronisme dan jugak nepotisme.

Che'Det pulak dok risau tu bukan sebab apa pun, dia dok risau takut pengaruh Mukhriz tak dapat berkembang lepas ni kalau Mat Najib dipengaruhi geng-geng tingkat 4.kalau pengaruh Mukhrix tak dapat berkembang maka tamatlah cita-cita Che'Det nak jadik Lee Kwan Yew Malaysia.ala...tak kan la hangpa tak tau vision Che'Det ni.

Apa-apa pun buat masa ni aku tak nampak sorang pun orang-orang dalam UMNO yang ada kreadibility untuk jadik Pi Em...Najib dibayangi Rosmah atau dengan kata lain kalau Najib jadik Pi Em, cuma atas nama.Bik Mama akan sentiasa menekan butang enter pada alat kawalan suami ditangannya.akhirnya ekonomi Malaysia akan hancur ditangan Najib kerana pengaruh Bik Mama atau Imelda Malaya yang cukup besar nafsu belanjanya.

Buat masa ni lagi baik kita risaukan nasib Malaysia dibawah UMNO dari dok risau benda-benda lain yang mengarut.

No comments: