"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 17, 2008

You Talk, I Talk... Mi No Spik Inglish..!

Che'Det cakap ada usaha pihak tertentu untuk memburukkan imej Datuk Seri Mohd. Najib Razak bertujuan menggagalkan langkah Timbalan Presiden Umno itu untuk mengisi jawatan Presiden.

TP cakap - Dah imej Bijan tu memang buruk, tak kan nak belit pi cerita dia baik?

Che'Det cakap apa yang dihadapi Najib sekarang sama dengan pengalaman beliau sendiri yang dilempar dengan pelbagai tuduhan setelah bersara Oktober 2003 untuk menimbulkan kebencian rakyat terhadapnya.

TP cakap - dah ngko ngan Bijan sama je, jadi situasinya pun akan jadik sama la... apa punya TURRR...!!!

Che'Det cakap tindakan membuat bermacam-macam tohmahan yang tidak dapat dibuktikan terhadap Najib itu tidak menghairankan beliau kerana memang itulah pendekatan yang digunakan pihak tertentu untuk menghakis kepercayaan rakyat terhadap Timbalan Perdana Menteri itu.

TP cakap - macam mana nak buktikan kalau banyak laporan dah dibuat tapi siasatan 1 pun tak jalan? macam mana rakyat nak percaya yang tu semua cuma "tohmahan" kalau siasatan atas laporan tak dibuat langsung?

Che'Det cakap Saya pun menghadapi perkara yang sama. Saya dilabelkan dengan macam-macam nama dan banyak tohmahan dan tuduhan dilemparkan terhadap saya, sehingga ke peringkat menubuhkan satu Suruhanjaya Diraja bagi mencari kesalahan saya, tetapi tidak satu pun yang dapat dibuktikan.

TP cakap - macam mana nak buktikan kalau semua "kepala-kepala" institusi di"cekup" telurnya oleh hang? correct correct correct correct correct correct correct correct apa cerita? siasatan masih berjalan atau "tergantung" siasatan?

Che'Det cakap akhbar juga digunakan untuk memburuk-burukkan saya.

TP cakap - kah kah kah kah kah kah kah... kenyataan paling kelakar... kenyataanya "masa saya berkuasa dulu, saya menggunakan akhbar juga untuk memburuk-burukkan "musuh" saya"... kah kah kah kah kah... tak gitu Che'Det? amik kau depa pulang paku buah keras...

Che'Det cakap saya tahu akhbar diberi arahan oleh pihak tertentu untuk buat begitu.

TP cakap - kah kah kah kah kah... memang la hang tau pasai dulu hang pun dok amal mende macam tu kan? Khak Ptuih..!

Che'Det cakap - arahan dikeluarkan oleh pihak tertentu menghalang pemimpin-pemimpin Umno dan anggota-anggota Kabinet daripada menghadiri program di mana beliau sendiri akan hadir.

TP cakap - arahan? tu semua kan "ajaran" hang dulu... dah lupa ke? aku ingatkan "melayu" je yang mudah lupa... rupanya "mamak" pun mudah lupa jugak... kah kah kah kah kah...

Che'Det cakap "Saya juga tidak diberikan platform untuk memberikan pendapat. Media pun disekat. Ini tidak sepatutnya berlaku."Ia tidak pernah berlaku pada pemimpin-pemimpin sebelum saya,"

TP cakap - kah kah kah kah kah kah... macam la pemimpin-pemimpin pembangkang zaman hang dulu diberi "platform"... kah kah kah kah kah... hang tu tua nyanyuk dalam UMNO dan jugak sekarang terkenal sebagai "pembangkang" dalam UMNO...hang kena sedaq, sebagai "pembangkang" hak-hak hang dalam parti ada 1 je dan hak itu ialah - DOK DIAM-DIAM JANGAN DOK KACAU ORANG NAK REBUT KUASA...!!!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!


Che'Det penah dengar tak pasai "Deja'Vu"..?

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!

3 comments:

goddamn those who should b damn said...

sebelah kaki dah masuk kubur masih x sedar diri,cepat2 minta ampun dari ALLAH moga2 kehangatan api neraka diturunkan 2 x 5 darjah celsius.

Anonymous said...

suma orang dalam pakatan cakap.. anwar x bersalah.. mustahil orang cam anwar boleh sodom orang..

aku cakap- kah kah kah.. cuba korang pegi clubing utk org2 gay.. ader yg lagi tua dari anwar pun ader nak sodom org lagi..

Anonymous said...

anonymous (3.39am)... ko pun gay jugak eh...! kalo tak, tentu ko tak pegi sana, dan tak tahu pun pasal tpt tu kan..kan..kantuiii!
Nanti aku kontek ko..., teringin jugak... ko dalam spesies yang dah tua ganyut tu ke...?
eeehhh, selisih bas 44 tak ngaku umat!