"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, November 05, 2008

Malaysiakini - Bekalan Petrol Terputus Lagi..!

Pagi tadi aku pi Shah Alam.Balik dari Shah Alam aku singgah dekat stesen minyak Batu Tiga dekat Batu Tiga Shah Alam nak isi minyak trak aku (trak kompeni daaa...).korang tau apa ada dekat stesen minyak?

Wajah-wajah pemandu yang kehampaan sebab tak dapat isi petrol di stesen minyak.

Kalau tak dapat nak isi petrol dekat kedai mamak tu kira ralat la jugak, ni dekat stesen minyak yang lokasinya di Lebuhraya Utara Selatan..!

Korang tau la waktu pagi kan?sesak dengan orang nak pergi kerja, sesak dengan orang nak pergi kerja.ada yang tak sempat nak isi minyak semalam.pegi stesen minyak - minyak habis..!

Apa dah jadi ni?kalau dekat kampung-kampung belah ulu-ulu tu kira boleh la jugak nak terima hakikat bekalan minyak terputus sebab kos nak hantar atau masalah-masalah lain.ini dekat dengan pusat bandar.

Kawasan-kawasan lain aku tak tau la macam mana, mungkin jugak ada yang ikut sama terputus bekalan.

Apa sebenarnya yang dah berlaku?masuk ni, kira dah 2 kali dah dalam tahun ni bekalan minyak terputus.pertama sekali dekat-dekat Hari Raya hari tu.

Atau mungkin ada konspirasi setengah-setengah pihak yang mengambil tindakan menyekat bekalan minyak supaya "kunun"nya bekalan minyak terputus dan mungkin jugak ini satu usaha untuk menaikkan kembali harga minyak yang telah turun di Malaysia?

Macam krisis gula dulu la...

Siapa nak siasat kes ni?

Rakyat nak tau sangat-sangat..!

1 comment:

Anonymous said...

ini disebabkan para peniaga stesen minyak tak nak masuk banyak minyak sebab minyak munkin turun lagi so para peniaga tak mahu stock banyak minyak mahal nanti rugi. sape tau nanti ini hari saya stock 10 ribu tan minyak dengan harga belain 2.15 esok turun 1.95.. nah habis rugi aku... in la bn umno penyebab situasi begini....naik minyak bikin rakyat susah.. turun minyak main2 turun sedikit demi sedikit TURUN SAJE SEKALI GUS 0.50 ATAU .070 SEN ! KERAJAAN TAK AKAN TUGI JUGAK LAR!!! APA NI MAIN2 TURUN ... BIKIN KAMI BODOH SAJE ! sIAL PUNYA BN !