"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, November 24, 2008

Singapore proposes joint ventures in Iskandar

Malaysia and Singapore should consider undertaking joint iconic projects in Iskandar Malaysia, Deputy Prime Minister Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak said here on Sunday.

He said Singapore Prime Minister Lee Hsien Loong made the suggestion during their bilateral meeting on Saturday on the sidelines of the Asia-Pacific Economic Cooperation (Apec) summit.

“It would be some economic projects that are viable,” he told Malaysian journalists after the end of the summit.

“We leave it to officials from both sides to discuss and identify the particular projects that are appropriate,” he said.

Later, Foreign Minister Datuk Seri Dr Rais Yatim said iconic projects would be those that have a high impact on the economies of both countries.

2 comments:

Unknown said...

Inilah otak singkat orang melayu Umno ...akan jadi seperti pak Pandir nantinya...kampung tergadai pakaian berlumur najis....Akan disumpah oleh anak-bangsa diabad akan datang....Bila dah tak ada tempat nak berak baru nak sedar.!!!! Pulau batu putih baru je terlepas...tu pun masih belum sedar...Apa nak jadilah....huuhhhh..

Anonymous said...

Kita perlu sedar mereka sedang berniaga. Dalam perniagaan tiada saudara mara atau kenalan, mereka utamakan keuntangan. Jika lambat bertindak mereka akan rugi. Dalam perniagaan mereka tidak peduli tentang agama, bangsa dan negara. Yang penting mereka untung. Inilah yang paling bahaya apabila ahli perniagaan ada dalam kerajaan. Negara boleh tergadai.