"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, December 07, 2008

Hati-hati Melalui Jalan Gua Musang-Lojing Berikutan Tanah Runtuh - malaysiakini

Pengguna jalan raya yang menggunakan laluan Gua Musang-Lojing diminta berwaspada berikutan beberapa kejadian jalan mendap dan tanah runtuh dengan dua daripadanya dianggap serius.

Ketua Polis Daerah Gua Musang Supt Ahmad Termizi Abd Haq berkata jalan berkenaan membabitkan kilometer 50, 54, 71.1, 74, 81 dan 83 yang boleh mendatangkan bahaya kepada pengguna jika mereka tidak berhati-hati apabila melalui jalan itu terutama ketika musim hujan sekarang.

"Laluan itu bagaimanapun tidak ditutup kepada kenderaan yang kini merupakan laluan alternatif melalui Cameron Highlands atau Simpang Pulai di sebelah Perak bagi mengelak kesibukan di Jalan Gua Musang-Kuala Lipis," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata usaha untuk memperbaiki jalan mendap dan tanah runtuh itu sedang giat dijalankan dan pengguna dinasihat mematuhi papan tanda ketika melalui laluan itu.

"Jalan itu masih dalam pembaikan tetapi kenderaan dapat berjalan lancar dan keadaan hanya sesak seketika pada pagi semalam berikutan kerja-kerja pembaikan di kawasan terbabit," katanya.

No comments: