"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, December 26, 2008

PERHATIAN UNTUK SEMUA BLOGGERS!!! - malaysiakini

Kali terakhir kita berjaya sebab bersatu bila surind mula mempermainkan Islam dalam blognya dan kali ni aku mintak tolong semua blogger, tak kira pro UMNO ka, PKR ka, PAS ka, MIC ka, MCA ka, SAPP, DAP ka asalkan hangpa Islam...

Macam hari tu jugak, moh kita sama-sama Flag kan blog ni http://adibahahmad.blogspot.com/.

Untuk sesape yang rajin (aku tak dak kemudahan sangat nak gerak mana-mana) ni ada sikit maklumat pasai budak ni (tolong baca sampai habis) :-

Adibah Ahmad
About Me

I am open minded, modern thinking,fun loving individual, like to challenge all the old thoughts, call me at 03-5566 3800 if you are one of me.

PERHATIAN : aku tak fikir budak ni buat sendiri blog ni sebab kalau ikut lojik, orang yang gila buat blog macam ni TAK KAN BERANI NAK LETAK MUKA & NI PHONE DIA DEKAT BLOG dan jugak blog ni baru je bukak 24hb.Disember, 2008... tak sampai seminggu lagi.

Jadi aku simpulkan bahawa budak ni mungkin kena pedajal dekat sape-sape.

Mana-mana yang ada kemudahan tak payah call kalau nak cakap dengan dia. aku dah call banyak kali dah, dia tak mau cakap.

Jadi, penyelesaian ialah, buat report polis dulu, kendian pegi opis dia dengan polis untuk penjelasan. kalau betoi dia kene pedajal, kita bantu dia, kalau bukan kena pedajal, serah dekat polis terus.

Bertindak sekarang geng...!!! (korang tau macam mana nak flag kan???)

29 comments:

Anonymous said...

mmg macam shilake jer blog tu..@@@#&*&#&..

Anonymous said...

Kalau betul dia yang buat dengan waras tanpa paksaan atau sebagainya maka layaklah kepalanya dipenggal dan bangkainya tu boleh diberi makan kepada anjing..

boyanis sos cili said...

ada baiknya tak payah disebarkan url dia..dengan demikian tak akan ada orang yang tahu..ini karena sebuah blog untuk terkenal bukan senang..dengan menyebarkan url nya..blognya akan terkenal itu yang dikehendaki mereka

Unknown said...

Kita tidak wajar berdiam diri atau pura-pura tidak tahu sedangkan kita nampak dan tahu. Pihak berkuasa sepatutnya ambil tindakan dan bukan tunggu ada laporan kerana mereka tentu dah nampak dan dah baca apa yang ditulis oleh bloger gila itu. Kepada rakyat Malaysia, demi suatu yang bernama keamanan...tolonglah jangan menghina agama orang lain, kerana itu bermakna anda sedang bermain dengan api. http://mercutandabangsa.blogspot.com

Anonymous said...

Selepas lihat blog adibah ni temperature aku naik. bagaimanapun aku harap laa..bukan adibah ahmad yang buat.

Anyway siapa yang kenal atau kerja /tinggal berkedekatan dengan adibah ni tolong confirmkan akidah dia.

aku risau la sekarang ni ramai melayu murtad menjadi 'ketua' dalam menghina agama islam. kalau nak murtad dan tak mahu amal lagi itu hak 'peribadi' mereka tapi tak perlu nak hina agama islam atau agama lain.

dasar orang tak 'matured' memang suka menghina ugama, bangsa orang lain.

Anonymous said...

nampaknya mcm ada usaha nak menunjukkan telah wujud org2 melayu yang sudah berani menghina agama sendiri..

nanti bila bangkit suara2 org melayu mengecam blog ni, opportunis2 yang bertanggungjawab akan timbul serta merta dan menuduh orang2 melayu perkauman dan tidak demokratik..justeru memburuk2kan imej org melayu dan agama islam.

harap2 kita semua dapat bertindak dengan sewajarnya..

apa pun adibah ni mesti dicari untuk mendapatkan kebenaran..

penghinaan ini mesti dihentikan!

Melayu Islam said...

macam mana nak flag? apa benda flag tu?

Wan Muhammad said...

Baru lepas flag. Jom kita panjangkan supaya blog tu terus di flag hingga tutup. Mudahan dengan usaha kecil kita ini akan dikira sebagai menolong dan membela deen kita.

Unknown said...

report polis dan biar mereka siasat. tak perlu kita nak assume itu ini. kita tak tahu siapa penulis sebenar, gambar boleh di-rip daripada mana-mana.

jangan melulu, kita guna otak. selamat.

Anonymous said...

AKU ISTIHARKAN PERANG
TOLONG BAGITAU AKU SAPA YG PUNYA KERJA NI.. TAK KITA APA BANGSA DAN AGAMA. PERANG TETAP PERANG.
tapi gambar budak tu bukan sebenarnya sebab terlalu banyak gambar2 dia ni dalam laman web sosial yg lain. tapi kalau dia sekali pun.. PERANG TETAP PERANG.
ALLAH HU AKBAR!!

Harimau-Menaip said...

Thanks bro. Mari membenderakan lahanat tu.

Anonymous said...

Aku sudah laporkan pekara ini kepada Polis melalui "rakan cop" Harap rakan yang lain dapat bantu untuk pergi ke balai polis berhampiran...!

Anonymous said...

ya melayu dah ramai murta sama ada jadi atheis/free thinker atau menganut agama kafir. lalu mereka takpasal2 mendendami atau diupah mengarut berfitnsh melalu blog. baik jangan layan atau bagi komen apa2 kat blog tu. kacau.

Anonymous said...

flag tuh ape?
de sesape yg leh btau?
cne nk flag blog tuh

cik santun said...

flag tu.. cmni..

g kat blog adibah ni, pstu yg kt atas tu, ade flag blog, klik situ, pstu akan keluar satu window.. kt bwh tu, ade spam.. klik situ, pstu cntinue, pstu submit...

pasal blog ni, dan flag memflag ni, sy dh hebah kt satu kampung dh, huhu...

moga diberi hidayah..

ekramhakim~ said...

ada apa2 follow up dari polis x??kate dah buat report...

Anonymous said...

memang sah bukan adibah punya kerja, saya dah call majikan dia auto bavaria dan sahkan, budak ni dianiaya, orang tu hantar kad deepavali siap print gambar dia hantar pada branch auto bavaria, persatuan india dan client india dengan ucapan wishing u and ur paria family a happy deepavali. then hantar kad sama to many clients kata they all menang lucky draw bmw.

dia buat account adibah44@gmail.com and facebook adibah ahmad. account adibahsunyi at friendster dah kena block sebab dia dah buat police report dekat 4 kali. report to mcmc pun dah buat, tapi still no aciton taken yet sebab tak boleh trace.

persoalannya adakah orang yang buat kerja ni nak attack dia atau company dia? tapi perlakuan orang ni dah terlalu melampau. pada sesiapa yang boleh help trace, please help adibah ahmad, mari kita buat polis report atas penyamar ni, ntah apa lak dia buat comes chinese new year and awal muharam nanti...

Anonymous said...

Ya ALLAH...Lindungilah Rasul kami Nabi Muhamad S.A.W dari penghinaan hamba-hambaMu serta tambahkan kecintaan kami kepada NabiMu melebihi dari yang lain.Tunjukkkanlah balasanMu yang selayaknya kepada yang telah menghina Nabi Mu.Allahumma Aamiin...

Anonymous said...

pandangan akula. kalo ko org sebar 2lagi, bertambah la dia suka. dia ni nk provoke ja. kita pn tak tau mungkin nama adibah tu pun dia suka2 taruk atau pinjam nama org lain.

aku tak percaya la pic tu dia punya. sama juga no hp tu.dia sendiri kan tau ramai org akan marah dia , so bodoh ke apa nk simpan pic n no hp kat sana kan.

plg bgs sapa2 yg pandai antar virus, kasi hang blog tu. so dia x dpt nk berfungsi lg. plg bgs kacau blog dia kasi buang pic dan no hp nya . pd masa yg sama buat satu gerakan mengesan org ni.

repot polis memang wajib buat tp jgn la ko org harap usaha polis selesaikan benda ni. bgs kita ja yg usaha jejak.

bila dah dpt maklumat sampai terbongkar individu tu, baru la kasi publish . jgn biarkan mcm tu ja.. kalo boleh biar dia kena dakwa sekali.

biar jd pengajaran kpd yg lain.

Anonymous said...

SKMM or cybersecurity msti boleh trace IP dia ni. cepatla bertindak wahai pihat berkuasa.masa ni la baru tunjuk kuasa betul2.

Anonymous said...

menurut maklumat yg dekat dengan ana , blog adibah ahmad seolah-olah dibuat oleh tok batin senoi ata juga dikenali dengan topeng minda. beliau dikatakan berada i sekitar Taiping..
adibah tahu hubungan dia dgn batin ni....

rad said...

aku terkejut gak tgk blog nie...nak caya kena sabotaj ssh x caya pun ssh gak..hrp saper2 yg berkenaan cptlah bertindak...ayatnyer xseperti org melayu...

jonathan ong said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Bro.. Kesian Orang yang Empunya No Telefon.. kot2 dia nak Pedajal No Telefon org lain. dia letak no tu

Anonymous said...

beb...memandangkan kita semua dah tau ni fitnah belaka... ade baik gwe rase lu padam profil dari entri lu ni....takut org tak tau ujung pangkal ter'search' nama dia muncul... wa cuma ingatkan...kita patut tumpukan usaha track sape yg tabur fitnah sama dia

ketam said...

kadang2 aku nak je marah polis..dah dapat kad yg ANAK HARAM tu hantar buat la Forensik Test amik cap jari.. banyak kad yg ANAK HARAM tu hantar kan takan tak boleh dapat satu!!

TokBatin X said...

Penulis2 blogg budak2 berhingus ni, kebanyakannya budak yang tidak tahu seluk beluk ugama. Mereka cuma budak2 dibawah umur 30 puluhan. Perhatikan senikata2 merapu mereka dalam chatroll2. Penulis blog2 budak berhingus ini bersifat melaga2kan keharmonian kaum2 diMalaysia. Diharap pihak berkuasa Malaysia mengambil tindakan yang sewajarnya kepada blog2 budak berhingus ni.

iLuvislam.com
TranungKite Online v7.0
Utara Online Forums
Bloggers Pembela Negara Sites - Chatroll
blog,aku,dan kamu
Lembaga Masjid Kristal | Just Khai (dot) Com
maenkhok™
http://puisitepijalan.blogspot.com/2008/12/yang-ini-patut-dibunuh.html
Tugu Bangsa Tembok Negara Feedage.com
http://pustakamawar.wordpress.com/2008/12/26/blog-menghina-nabi-muhammad-sholallah-alaihi-was-salam/
Weldan’s blog
Bloggers Pembela Negara Sites
thelightsightoflife.blogspot.com
Perisik Rakyat
Angin Perubahan
Gomo no 1 blogspot.com
Munirahbahrin.wordpress.com
Hilangpunca.blogspot.com
Paneh.blogspot.com
Gadisgombak.blogspot.com
Mustikacitra-indah.blogspot.com
Mimbarkehidupan.blogspot.com
Graduanmelayumuda.blogspot.com
Elizcantek.blogspot.com
Marul77.blogspot.com

Penulis2 blog ni, pada haqiqatnya ialah penjahanam2 Negara Malaysia, bukannya pembela2 negara.

Anonymous said...

yo. bookmarked :))

Dany Quecera said...

kalau kt mlaysia nie bkn satu kesalahan utk membunuh org mcm nie.tolonglh pilih aku tuk laksanakn.

ALLAHUAKBAR!!!!!