"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, December 26, 2008

UPDATE: Adibah Di Sabotaj - malaysiakini

Salam semua sahabat...

Merujuk kepada posting sebelum ni berkenaan blog anti Islam (baca posting dekat bawah), baru kejap tadi ada sorang sahabat dah berjaya berhubung dengan Adibah untuk penjelasan.

Ikut penjelasan dari Adibah, dia kene sabotaj.

Aku tengah tunggu fax salinan report polis Adibah untuk pengesahan.

Jadi untuk kengkawan, teruskan flag blog tu... jangan malu dan jangan segan.

15 comments:

Anonymous said...

Topeng perak,

Aku amat percaya bahawa orang ini bangsa separuh melayu tidak mempunyai kepercayaan dalam agama, jantinanya adalah separuh jantan dan separuh betina,

Dia ambil kesempatan menghina agama islam diatas pergolakan politik dalam negara malaysia. Dan aku amat percaya bahawa dia bukan berseorangan membuat kerja seperti ini.

Mengapa dia buat kerja ini..? Tujuannya mudah saja, supaya orang islam dalam malaysia bangkit buat huru hara sebagai tanda protes diatas apa yang dia lukis.

Dia akan ketawa besar bila perkara ini berlaku. Walau bagaimana pun dia tidak cerdik seperti apa yang dia sangka boleh berjaya.

Orang islam di Malaysia tidak pernah menatap wajah Nabi Muhammad. Masakan dengan lukisan dari tangan penuh najis seperti itu kita semua boleh menyiakan bahawa lukisan itu adalah wajah Nabi Muhammad..?

Mungkin wajah itu dia lukis mengikut wajah bapak dia siapa tahu…? Mungkin nabi enjoi itu sebenarnya dia bermaksud bapak dia sedang berzina..?

Dia siapa yang tahu wajah nabi orang islam..? Jika kita layan kerenah dia, kita akan jadi zombee dan itu menunjukkan kebodohan diri kita sendiri sebagai orang islam.

Kesimpulannya kita cari siapa dia orang yang mengaku adibah ahamad ini. Pada tilikan aku dia adalah lelaki. Dia ingin tahu sejauh mana kemampuan kita boleh mengesan dia.

Re!D [TeaSeRS] said...

sape die nie ek...?
hmm...

Anonymous said...

wajarnya tidak ada org layan dia di blognya. dia nak provok fitnah jahat!

Anonymous said...

aku tak rasa ini kerja melayu beragama islam ini kerja puak kufur yang nak jatuhkan imej baik bangsa dan agama kita...sungguh kurang ajar..

Anonymous said...

aku rse die nie mix babi dgn org
tu yg prngai n ayt asyk mention babi je
sian die
mst dlm dunia die yg sebenar
die ni disisihkan sbb mcm babi kn
sp nk ngaku mber

Anonymous said...

wOw aku ada call.... suara pompuan tu sexy btul la... huh~~huahaha

cik santun said...

salam.. mmg la bnde ni menyentuh sensitiviti kite sbagai umat islam.. tp, jaga lah percakapan.. nape perkataan yg tk elok gak yg kite gunekan.. kn patutnye, kite doakan die agar dibukakan hati..

selagi die islam, die saudara kite.. ngn org kafir pn kite kne baik2, nk kn org islam.. hidayah milik Allah.. mane tau stu hari die bertaubat..

same2 lah doakan..

ekramhakim~ said...

ada ape2 folowup dari pihak polis x..???kate dah buat report..camne?

Anonymous said...

ya....la....,staft kt office 'kemungkinan simangsa sabotaj' ini cakap dh buat report polis,siap dah jumpa menteri penerangan.Kalau memang dh buat report,sepatutnya isu ini dh heboh dh...

WA .. Abu Yaz said...

apa dah jadi ni ....?

semoga Allah s.w.t. akan membuka hati ante untuk bertaubat !.

dari blog ni aku dapat link ni pula .....
http://tokbatinsenoi.blogspot.com/

berat-berat ni !.

Anonymous said...

nampaknya lagi kita dk marah kt blog murtad ni..lg brtambah-tambah sifat kebinatangan empunya blog murtad ni...adakah wujud satu pakatan sulit yg terancang..?Puak kita jer..dk serang blog laknat tu..Dimana ketegasan pihak berkuasa?Pelek bin ajaib ni......

Anonymous said...

sapa2 yg expert tu, jejaki lah minah or mamat ni. aku rasa dia pun dah ketaq lutut dah. aku rasa kena pakai org dalam gak la. mcm kes jejak org punya sms . dpt tau lokasi nya pun uda cukup baik.

kwn2 non muslim aku pn tak puas ati ni. ni pihak berkuasa buat pa ? tido lagi ka?

iqbal said...

As'kum..
nama ku mohd noor iqbal
pelajar UiTM shah Alam

Aku ingin berikan sedikit cetusan pasif di ruangan ini.
Pada pendapat aku, ini bukan juga statemnet dari orng bukan Islam itu sndri kerana aku pk, penulis ni merupakan seorng Islam melayu yg jahil...budak2 liar..mybe die saje gne ayt 'olang' tuk kelirukn kte..sbb kite mesti pk yg penulis ini cina dan secara tidak langsung, kte mmfitnah kaum cina sbagai dalang..mybe die sndri nk kte sndri pk yg tu cina tulis dan membuat huru di negara kita yg aman ini.

As'kum

Anonymous said...

Mutakhir ini ada macam macam jenis provikasi untuk memanaskan perbalahan kaum.Cuba perhatikan sejak tsunami politik berlaku.Berbagai pehak menggunakan isu kaum sebagai "fire starter".Sebagaimana kita maklum orang melayu pantang diusik dari segi maruah ( ketuanan melayu lah kunun ),ugama ( lukis nabi la,gantung kepala babi la ) dan ibubapa ( yang ni belum lagi ).
Semua kaum mesti berwaspada dan berhati hati.Jangan cepat melatah.
Report polis jer kalau lain macam.

Anonymous said...

Inilah perangai orang yang memang saja nak carik pasal. Ada je cara nak buat keadaan jadi kucar kacir. Esok kalau kepala dah kena hempuk baru nak sedar agaknya.