"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, December 16, 2008

RISDA tangguh bayaran balik pinjaman pekebun kecil

Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (Risda) akan menangguh pembayaran balik pinjaman pekebun kecil negara ini yang berhadapan dengan krisis kejatuhan harga getah dan kelapa sawit di pasaran.

Pengerusinya, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik berkata, penangguhan bayaran balik pinjaman bernilai RM80 juta itu merupakan salah satu langkah yang dilaksanakan oleh agensi itu dalam usaha membantu golongan tersebut.

“Risda sedang mempertimbangkan untuk menangguh sementara waktu pembayaran balik pinjaman tersebut kepada suatu masa sehingga harga bahan komoditi itu kembali stabil di pasaran.

“Perkara ini sudah dibawa ke Kementerian terbabit dan diharapkan kita dapat melaksanakannya secepat mungkin bagi meringankan beban mereka,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Bengkel Pengurusan Koperasi Pekebun Kecil (KPK) 2008 di sini hari ini.

1 comment:

Unknown said...

Hello,

Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Anita Tulis pemberi pinjaman pinjaman peribadi untuk membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% untuk individu , firma-firma dan syarikat-syarikat di bawah terma-terma dan syarat-syarat yang jelas dan mudah difahami . Hubungi kami hari ini melalui e-mel untuk: ( anitagrava@live.co.uk )

peminjam TARIKH

1) Nama Penuh: ............................................. ..........

2 ) Negara: .............................................. .............

3) Alamat: .............................................. ............

4) Negara: .............................................. ................

5 ) Seks : .............................................. ..................

6 ) Status: ............................................. ....

7 ) Pekerjaan : .............................................. .......

8) Nombor Telefon: ............................................ ....

9) Pada masa ini kedudukan di tempat kerja: .....................

10 ) Pendapatan Bulanan: .............................................

11) Jumlah Pinjaman Diperlukan : .....................................

12) Tempoh Pinjaman: ............................................. ...

13) Tujuan Pinjaman : ............................................

14) Agama : .............................................. ..........

15) Anda telah digunakan sebelum .................................

terima kasih,

Puan Anita