"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, December 16, 2008

Kadar Jenayah Di Kuantan Tertinggi Di Malaysia? - malaysiakini

Laporan dari Pengarah Jawatankuasa Pengurusan di Bukit Aman melaporkan bahawa nisbah polis kepada rakyat di bandar-bandar besar di Malaysia, bandar yang mempunyai kepadatan penduduk yang tinggi adalah jauh lebih tinggi.

Contoh:

Subang Jaya - 1 : 10,870
Balai Polis Central, Johor Bahru - 1: 9,254.
Kuantan 1 : 8,000
Daerah Air Putih, Kuantan - 1:7,100

Kadar jenayah di Kuantan adalah antara yang tertingi di Malaysia dan kajian menunjukkan bahawa kompleks-kompleks membeli belah di Kuantan juga tersenarai sebagai tempat-tempat yang tidak begitu selamat bagi para pengunjung.

4 comments:

Anonymous said...

Apa sudah terjadi kepada Malaysia?
Harap kerajan boleh buat sesuatu kepada keadaan ini.Adakan Malaysia sudah menjadi sebuah negara 'cowboy'

Mr Joker said...

Malaysia "selamat, aman, makmurrr"!!!

ISA said...

Polis kalau tumpu pada tugas tak banyak jenayah berlaku, tapi kalau dah sibuk jadi anjing BN/umno dan masuk campur dalam politik, penjenayah tepuk tangan la...

Unknown said...

dalam hal ni tak payahlah nak salahkan Polis sebab dalam Malaysia ni memang tak ramai yang nak jadi Polis.ramai yang nak mengutuk Polis macam ISA kat atas ni adalah.penjenayah memang lebih ramai dari polis.Seorang Inspektor kena selesaikan bertimbun-timbun kes jenayah and what do they get?an insult and some more insults.

dalam Polis ni memang ada yang barua tapi bukan semua Polis tu barua.bukan semua orang sanggup buat undercover atau buat operasi bagi mengesan kegiatan jenayah.yang banyak kutuk tu memang adalah.