"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, December 17, 2008

Syed Botak Mabuk Ke? - malaysiakini

Melompat aku beb bila baca kenyataan Syed Botak Albab dalam Bernama - “Lebih tepat, lebih cepat dan lebih sempurna untuk menggunakan Akta ISA… penahanan di bawah akta itu adalah tindakan awal elak keselamatan rakyat di negara ini (terjejas),” katanya.

Woi..! apa si Botak ni pikiaq? dia ingat dia tuhan ke sampai pandai-pandai labelkan akta ISA tu "lebih sempurna"? apa undang-undang ISA tu lebih sempurna daripada undang-undang yang Allah turunkan ke?

Sempurna macam mana aku tak paham... tahan orang yang disyaki tanpa bukti tu sempurna ke? nafikan hak orang kena tuduh dari dibicarakan tu sempurna ke? hukum orang yang disyaki tanpa melalui proses perbicaraan di mahkamah yang sah tu sempurna ke?

Kalau "sempurna" macam yang hang habaq, bubarkan je la mahkamah..! buat apa nak ada mahkamah kalau dah hang habaq ISA tu sempurna?

Buat apa nak bicarakan lagi orang kena tuduh kalau dah ISA tu sempurna?

Menatang Botak ni makin hari makin gila babi dah aku tengok... keluar kenyataan mengalahkan orang tak de otak. ni pulak dah keluar kenyataan baru "ISA lebih sempurna". undang-undang yang Allah turunkan tu tak sempurna ke Botak?

Oi botak..! engkau ni agama apa? cakap macam orang tak berakal yang tak de agama..! ke engkau mabuk???

Khak Ptuih..!®

4 comments:

Anonymous said...

bro,rilek bro.dia tak kata pun ISA tu lebih elok dari undang-undang Allah.ko je yang lebih-lebih mengandaikan benda tu.andaians sebegitu boleh merebak jadi fitnah :).undang-undang Allah kata fitnah itu dosanya lebih besar dari membunuh :)

Anonymous said...

aku sangkakan dia ni tak dak rambut saja..rupanya takdak otak juga..

Anonymous said...

correct2..
den konpius, kalau ISA tu adalah betoi, awat tak pakai utk tgkap rasul melayu & ayah pin? walhal dorang mengancam keselamatan dan akidah org melayu islam ( sbb umNO kata depa bela melayu).
sedangkan rasul melayu&ayah pin pun didakwa di mahkamah, awat yang ditahan mnggunakan ISA xdbawa kw mahkamah?

KERAjaan BiEnd mmg hampeh, dari jauh nampak GAYA je..ckp mcm gaya pemimpin, tapi depa wat ke kajian impak penahanan ISA pada keluarga tahanan,psikologi tahanan, sistem demokrasi dll?

Abg Topeng Perak, watla artikel ttg mufti kebangsaan, xkeluarkan fatwa ttg ISA ke?

Anonymous said...

Betul tu, nampaknya macam penulis je yang lebih2 bercakap. Takda pulak dia kata ISA tu lebih bagus daripada undang2 Allah. Tak elok buat andaian macam tu, terus tak elok nampaknya, relax2 la kalau nak marah pun, jangan main sembur je.