"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 01, 2009

Anti ISA: 20 Ditahan

Penangkapan telah bermula. seawal jam 9.45 pagi lagi, kira-kira 20 orang telah ditahan di perkarangan Masjid Negara. Manakala 200 orang telah dihalau pergi dari situ.

Wartawan kami di lapangan turut melaporkan ketumbukan Unit Simpanan Persekutuan telah dikerah ke Dataran Merdeka.

Manakala sekumpulan kecil peserta Himpunan Mansuhkan ISA berada di sekitar Masjid Jamek.

Hari ini, 1 Ogos 2009, Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) dan Pakatan Rakyat perhimpunan aman Himpunan Mansuhkan ISA di ibu negara.

Mereka akan berarak dari Sogo, Masjid Jamek dan Masjid Negara menuju ke Istana Negara bagi menyerahkan Deklarasi Mansuhkan ISA ke bawah Duli Tuanku Agong.

Manakala kumpulan Pro-ISA dijangka berhimpun di dua lokasi iaitu Padang Merbok dan Pasar Seni, sebelum berarak ke Istana Negara.

Sumber TVAntara

5 comments:

Anonymous said...

Tahniah kepada 20 orang yang ditahan kerana ingkar. Buat keja bodoh lagi. Duduk rumah, berehat lagi bagus. Bodoh punya pecacai Pakatan Rasuah.
Yang kena halau macam anjing tu, pegi main jauh2. Kang tak pasal2 kena samak plak masjid tu. korang sume "N.Ajis" yang berat. Adoiyai....

zali said...

saya dah kata dah...sekatan jalan
tu cuma permulaan dan disusuli
kejutan demi kejutan...

pro pr yang akal tak berapa nak
berfungsi pasti meleleh air lior
nak berguling atas jalanraya.

kesian rakan-rakan saya yang
begitu semangat nak bersuka ria
semalam...

gini je la...korang buat demo
desak nuar el juwuri yang hantar
sendiri deklarasi mansuhkan isa
tu...

itupun kalau nuar el juwuri masih
mempunyai telur dua butir...

Anonymous said...

kenapalah ditangkap orang yang berkumpul secara aman tu..,mereka pejuang rakyat bknnya penjenayah..woi polis,korang jawablah dengan Allah diakhirat kelak.

Anonymous said...

Zali bodoh..Spesis rakyat pak angguk,penjilat bontot yang tak peduli apa apa dengan kekejaman Bn..

Anonymous said...

wei zali...sapa yang tak ada telur nih???

DSAI KE,ATAU NAJIB C4??

NAJIB ADA TELUR TAK??NAK BERDEBAT NGAN NIK AJIS PON TAKUT...MELALAK DALAM TV BLEH LA...1 MALAYSIA LA,1 SAHAM LA,1 DANA LA...APA NIH..MAIN NOMBOR KE??

GUNA POLIS LEH LA....MACAI CAM KO NI ELOKNYA TERAJANG JE,KEDIAN CAMPAK DALAM LONGKANG..