"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 01, 2009

Live@Mansuh ISA (24)

Sebentar tadi 3 anggota Polis menyerbu masuk ke Ibupejabat Agung PAS. kemungkinan perbincangan atau penangkapan terhadap pimpinan, tetapi mereka keluar dari bangunan tersebut setengah jam kemudian.

Semua gambar sekitar perhimpunan GMI pada hari ini akan di Upload kemudian - TPU/Pengliporlari.

35 comments:

Anonymous said...

Celaka punya polis...

Anonymous said...

Celaka punya Pakatan Rakyat! perjuangan utk keadilan konon. Nak menjahanamkan negara lagi adalah..menyusahkan negara!!

Anonymous said...

Menyenangkan rakyatlah bodoh lepas ni..bapak ko nanti tak bolehlah umngok tu nak sumbat ISA sewenang wenangnya.Kan mahkamah ada..Boooodohh

Anonymous said...

Pakatan Rakyat memang otak udang..bodoh, sombong. Perasa pandai, tapi bodoh nak mampus!!

Anonymous said...

Buwek!!..katalah lagi..Kata..Kata..ada lagi ke..tak luak pun..

shark said...

ko pun sama gk. perasan pandai!!!! bodoh punya UMNGOK... ko tu buta politik! jgn dk menyampuk kalau org bercakap. nampak bodoh la bai. kalau x tahu paper tu, dk diam jer la. ak tak tau la sbb aper perlu sokong UBN ni? nak kata sbb melayu, ko igt dgn title ko tu sbg melayu, senang la ko nk masuk syurga, gitu? bodoh punya orang!!!

pemudakedah said...

pencacai umno memang bangang... hampa patut p blog GAP@GAY ja.... bodoh.. bangang pnya UMNGOK!!! gerakan anti PKR konon... POOORAh!!

Anonymous said...

Menyenangkan rakyat lepas ni.....??? Bile...??? Takdenya pun. Perak tumbang. Selangor bakal tumbang. so, Bila nak ke Putrajaya...??? Cakap2 kosong untuk sedapkan hati barua2 yang kecewa macam Chua dan Subra. Rakyat yang yang jadi mangsa perbalahan. Hajat nak mansuhkan ISA melalui Kerajaan Pakatan Rasuah, Sure tak kan tercapai. Berangan je la lagi... dan lagi.. dan lagi.. dan lagi... sampai Nuar mampos dalam jel. Berdasarkan situasi terkini DAPigs akan cabut ke singapura untuk jadi kaki pukul dan pelacur kat sana pasal stuntman dia dah terjun bangunan. Al-Juburi menghitung hari ke Penjara Sg. Buloh dan bakal menetap di sana seumur hidup. N.Ajis bakal ke Mental Hospital pasal dah nyanyuk. Barua2 dan bangsat2 yang lain nak ke mana..?? paling tinggi pun ke Lombok kot...?? Tak pun jadi lanun Selat Melaka @ Laut China Selatan. paling tidak berkampung tempat Chin Peng tinggal dan lantik jadi "The Next PM". Angan2 bodoh Pakatan Rasuah. Pemimpinnya sangap, pecacainya bengap. Selamat Menjawab.... Panas.. Panas.. Panas..

habibRMC@yahoo.com.my said...

Apapun kita telah berjaya mengadakan demo bagi nak menghapuskan akta yang zolim ISA

syabas...syabas

puak2 kat atas tu yang marah2 sangat pasal apa?....

pasalnya demo puak2 yang menyokong kezoliman ISA telah gagal sebab tu mereka meracau2


JANGANLAH KITA MENJADI PEWARIS KEPADA KEZOLIMAN

Anonymous said...

Tok sah dok layan dia ni...gila meroyan agak nye....

Anonymous said...

Mana yang ke belantan, tahniah la. Yang kena bom asap, syabas. Yang masuk ke dalam, jangan la melolong macam anjing plak. Kepada yang tergolong di dalam kumpulan yang di sebutkan tadi, dengan sukacitanya anda dianugerahkan, "Rakyat Paling Bangsat"

org ns said...

PENJILAT BONTOT UMNO KAT ATAS TU
KATA PERAK,SELANGOR BAKAL TUMBANG
DAH 7 PRK KALAH 6 MENANG 1 JE
ITUPUN KAT RUMAH PANJANG
MEMANG UMNO SESUAI KAT SITU
PAKAI CAWAT PERGI MENYUMPIT
KAWAN DGN MONYET DAN BABI UTAN...
KESIAN UMNO

Anonymous said...

Tengoklah nanti lepas ni,ISA pasti dihapuskan kerana kuasa rakyat.Kerana Demo lah juga PSSMI akan dihapuskan.Kerana Demo lah juga harga minyak diturunkan...KALAU RAKYAT TAK MEMBANTAH,KERAJAAN TAKKAN BUAT SEMUA TU,MALAH AKAN LEBIH TERUK LAGI MENINDAS RAKYAT..NAK HARAPKAN AHLI UMNO MENYUARAKAN HAK RAKYAT,MAMPUS HIDUP BALIK PUN DIA TAK PEDULI..YANG DIA PEDULIKAN HANYALAH RM HARTA PANGKAT RM HARTA PANGKAT UNTUK DIRI SENDIRI DAN KRONI.SAPU SEBERAPA BYK YG BOLEH SELAGI ADA KUASA..

tengala said...

ambik gambar polis sama..lepas pru13 nanti..kasi ajar balik.Ingat UMNO nak tongkat langit ka..

CUPING MERAH said...

keh..keh. puak2 pewaris polis ugut nk tembak asap semua lintang-pukang larinya..dasar pengecut

Anonymous said...

Kepada semua hadir tahniah ..jasa anda tetap dikenang ..sebab demo lah BN sial ikut kehendak rakyat ..kalau x mampus makan duit haram rakyat.. kpd pencacai bn atas itu ..itulah tanda2 talian hayat Bee end dah nak habis. Semoga next election BN lenyap diM;sia.

nijar barua DAP said...

Tanpa ISA lagi senang orang macam peliwat saiful dan pembunuh altantuya nak memanipulasi mahkamah.

Anonymous said...

teruskan perjuangan masih banyak lagi harus ditempuhi hidup PR.

Anonymous said...

"nijar barua DAP said.. "Satu soalan utk anda adakah anda simply tuduh orang meliwat tanpa bukti,apa hukumnya dlm Islam? Kalau anda Melayu bergelar Islam dan kalau solat x tinggal dan pernah mendalami Agama Islam adakah naluri anda berkata spt ayat diatas? mmm..Sebab kenyataan andalah hayat umno hampir putus .

Anonymous said...

Sokongan penuh kepada GMI.Biar dunia tahu betapa hapraknya umngok.Biar depa tak senang nak jaga rakyat.Selama ini pun depa bukan jaga rakyat depa jaga perut depa saja.Ingat semua rakyat bodoh ke dengan temberang umngok..depa punya orang boleh le kena dibodohkan..dibeli dengan duit..yang kaya ada rumah juta-juta pemimpin haprak depa.Kita tengok lepas ni kalu ada isu yang kena kepala depa kita jangan tolong,kita gelakkan mereka.Perjuangan tidak mengenal erti susah.Kalau anak cucu kita nanti mereka tak akan memaki hamun kita kerana telah memperjuangkan hak-hak mereka.Orang umngok buat apa.Sejarah mungkin tidak nampak pada hari ini tetapi ia akan terus terpahat dan dijadikan kajian.Semasa itu akan terbuktilah segala tenaga dan titik peluh perjuangan kita.Orang umngok memang tak pernah ambil berat dan berterimakasih.mereka hanya kira duit(dunia untuk insan tamak)sahaja.Lain-lain perkara jangan buat kalau tak jadi duit.Cuba bayangkan orang dahulu mempertahankan negara mereka sanggup menukar dengan nyawa.Yang senang sekarang adalah bapak menteri dan kroni.Duit pampasan yang jepun bagi kerana landasan keretapi maut entah kemana hilangnya.Berbilion ringgit.Ada orang umngok ambil tahu.Mereka tak suka semua itu.Mereka suka karaoke,melancung,dangdut,fitnah orang,tipu orang.Saya tahu kerana jkk tempat saya dah kaya tapi masih minta bantuan kerajaan.Buat-buat susah kerana nak makan harta orang susah.Boleh pulak kerajaan bagi.Orang yang benar-benar susah disepikan sahaja.Perangai begini yang orang umngok banggakan.Biarlah Allah membalas segala jasa mereka kepada rakyat.

zali said...

berakhir lah sudah sarkis
badut-badut pr hari ni dan hasil
dari sarkis tu...

ada yang makan penampar,ada yang
makan terajang,ada yang makan
belantan,ada yang minum air
gatal...tapi kebanyakannya lari
mencicit-cicit termasuk beberapa
pemimpin pr...

yang kena tangkap...makanan
anjing percuma free je untuk
korang.

bukan sahaja tak membawa erti
apa-apa malah sarkis ni tak ada
effect langsung pada isa...isa
tetap berdiri teguh malah melihat
hasil dari sarkis ni...rakyat
sedar...isa memang perlu.

maka dapatlah di rumuskan bahawa
perbuatan badut pr hari ni adalah
satu kerja yang amat amat amat
BODOH atau TONGGONG!

satu sarkis yang...tak ada hasil
langsung...kerja sia-sia.

Anonymous said...

Kah...kah...kah... depa ingat 10,000 orang datang demonstrasi kira baguih lah. berjayalah konon..tapi depa tak pikiaq yg baki dari 26 juta rakyat tu dok sokong depa ka? jgn dok perasan la. jangan dok harap lah. Puak2 PKR/PR ni memang perosak dan penjahanam negara. Kami dari kalangan silent majoriti bersumpah dgn nama Allah tidak akan menyokong dan tidak akan mengundi PKR pada mana-mana pilihanraya pun. Ingat, hang dah takbur dgn hanya 10,000 yg datang berdemo. Kami disini bersedia utk menentukan nasib negara pada PRU 13 nanti. Itu sumpah kami!!!

Anonymous said...

Apa pulak tak ada hasil zali oi..hasilnya rakyat satu dunia tahu betapa zalimnya polis dan fru mengasari rakyat malaysia yang membuat demo secara aman.Inilah yang nak disampaikan.Biar mereka lihat sendiri laungan 1Malaysia najib tidak sampai kepada semua rakyat.Hanya dia seorang dan orang umngokk yang dok gah..kah..kah..kah...

TEKONG DARAT said...

kan lebih bagus orang2 islam buat demo supaya kerajaan pinda perlembagaan utk tegakkan syariat islam?...dok kata ISA haram, macamana ngan undang2 lain?...semua pun undang2 penjajah...

Anonymous said...

Kenapa perlu ISA ? takut kepada siapa ? ISA itu nyata menzalimi manusia, dikurung lebih hina dari binatang, lembu kerbau pun masuk kandang malam aje, kalau nyata bersalah dakwa, jika tidak itu zalim, maka sipenzalim dan penyokong sipenzalim termasuk tuakng gosok baju sipenzalim itu akan dihumban ke rimba api dineraka, itu janji siapa ...? bukan janji PAS, PR atau JAKIM atau JAKUN .. maka sebatan belantan itu tiada seberapa dibanding libasan api suatu hari nanti ...itupun kalau kau percaya Allah..

CUPING MERAH said...

1 persatu laa tekong darat..

Anonymous said...

Nak hapuskan ISA ni senang je, hapuskan UMNO dulu

Anonymous said...

Nak hapuskan umno,nak kena hapuskan ISA dulu..Sebab umno bergantung pada ISA untuk hidup..

Lin said...

salam semuanya

kamu sibuk nak hapuskan UMNO tapi kamu tak sedar berjuta-juta rakyat Malaysia sedang menanti nak kuburkan kamu semua...

Anonymous said...

Berjuta apa,penyokong umngok pun takde masa demo tadi,kata nak turun beratus ribu..kehkeh..dah nak pupus dah umno ni

Anonymous said...

ISA undang2 mencegah bukan spt undang2 lain yg menghukum setelah kesalahan dilakukan

Byk penjenayah yg terlepas sbb kelemahan undang2 dan kecekapan lawyer,..pdhal mrk benar2 melakukan jenayah,..cth kes Norita.

Tapi disebabkan kes tu bukan melibatkan keselamatan ngra ISA xbleh digunakan.

Bgi kes spt HINDRAF mmg ISA sgt diperlukan

Kpd ANTI ISA cuba beri sebab yg jelas knp korang marah sgt undang yg memelihara kedamaian rakyat malaysia.

Anonymous said...

ISA cuma alasan utk PR bgkitkan kemarahan rakyat kpd pemimpin negara.

Sbb nya mudah krn sudah tiada isu lain yg hendak disemarakkan manakala PM DS Najib semakin mendapat sokongan rakyat malaysia krn kerja kuatnya yg xhenti-henti

Manik Urai membuktikan org melayu telah sedar permainan politik kotor Pakatan pembangkang.

Org melayu hairan bgaimana PAS bleh duduk bwk ketiak DAP dan PKR sedangkan kekuatan PAS lah yg memenangkan PR.

Sepatutnya PAS parti tunggak dlm PR spt UMNO dlm BN,.dan pemimpin PAS patut PM dan TPM.

Tapi sebaliknya AI yg jadi PM dan AI menawarkan TPM pd LKS

Anonymous said...

Parti setahun jagung tunjuk hero dan melembukan PAS,..hahahahha

PAS contoh parti Islam yg lemah yg bakal merugikan org melayu

Anonymous said...

Tunggu la PRK Permatang Pasir nanti..nak tgk jugak "sokongan"najib yang btambah 2 hahaha...

soundderek said...

tlg jawab ni....nape massa demo aku tgk satu jenis je yg ade,,,,,,,mane pegi yg lain....x rasa digunakan ke...ingatla kalau xder ISA abis la kita org melayu..ingat tu....jgn asyik dikudakan je.....kalau kat jalanan korang je kene....kalau kat bilik berhawa dingin ade korang dijemput????hampehhhh.....tgk dlm gambar je dh nmpk dh.....satu jenis je sume...jenis lain tgh gelak besor tgk korang huru hara....PIKIR LA PAKAI OTAK....JGN JADI PENCACAI SEUMUR HIDUP...
HIDUP UMNO....