"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 01, 2009

Live@Mansuh ISA (13)

Setakat jam 1.38 pm seramai 230 orang ditahan disekitar lokasi tumpuan di ibukota.

Sogo - DS Anwar Ibrahim dalam perjalanan ke sini.

Masjid Negara - Kira-kira 1000 jemaah bersembahyang dan mula berkumpul di perkarangan masjid.

Padang Merbok - Penyokong Pro ISA bertempiaran melarikan diri setelah diserang dengan bom asap oleh FRU lewat tengahari tadi. Waktu ini Padang Merbok dikhabarkan lengang.

9 comments:

Anonymous said...

ya allah !!!!berapa ramai lagi yang perlu ditahan oleh perkakas badok neraka?????ya allah anak anak reformasi berjanji merealisasikan mentalqinkan badok neraka walaupun mengambil berpuluh tahun lagi.lawan tetap lawan!!!Re4MaC 1MALAYSIA!!!!!

Anonymous said...

Ya Allah!!!! berapa ramai lagi rakyat Malaysia yang diperbodohkan oleh makhluk hodoh yang jahat dan buas di kalangan pendakwah Ajaran Syaitan yang bertopengkan manusia malah berani menggelar dirinya ulama. Ya Allah, kami anak Malaysia yang cintakan keamanan berjanji akan menjahanamkan makhluk hodoh yang jahat dan buas di kalangan Pendakwah Ajaran Syaitan dari berada di muka bumi Malaysia yang permai ini. Amin....

Anonymous said...

ya ALLAH alhamdulillah Engkau hapuskan lah mereka yg gemar membuat kacau berdemonstrsi berbaring dijalan2. Nizar kepla pemberontak dan pederhaka akhirnya ditangkap dan di kemunting kn harapnya takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Anwar said...

ni la angkara puak2 bodoh n xdeak ilmu.....
mimpilah korang nak perintah malaysia....
kacau bilau la jadinye...

shark said...

eh??? pandai doa gk eh. tp doa golongan yg suka menganiaya rakyat nih kompem x maqbul.

Ulat said...

Hairan ya, bagaimana korang boleh terlalu yakin yg korang kat atas2 ni berada di pihak benar. Pernah buat solat istikharah mintak petunjuk ALLAH kah atau sekadar mengikut akal fikiran sendiri?

bukankah perjuangan di zaman Rasulullah juga dikutuk oleh masyarakat jahiliah arab sebagai "perosak keamanan masyarakat"?

jangan terlalu bodoh sehingga menafikan kebenaran walaupun atas nama "keamanan".

lagipun, kalau fru dan polis tak ganggu, demo ini akan berjalan dengan aman. selama ni, kita nampak gambaran buruk ttg demo sebab adanya provokasi dari polis dan fru. bukannya peserta demo tu bawak apa2 senjatapun. siapa yang lebih JAHAT sekarang? takkan itupun korang tak boleh nak fikir jugak???

so, biarlah mereka menyampaikan isi hati mereka dengan aman ke Istana Negara. apa hak kita untuk menghalang mereka? bukankah Malaysia ni negara demokrasi?...

Anonymous said...

Demokrasi hanya ada pada Islam tetapi tiada dalam pemimpin umngokk.Mereka tak tahu mana yang benar dan adil.Ikut suka hati mak bapak dia saja tangkap orang.Dia ingat dunia ni dia yang punya.InsyaAllah takdir tuhan akan merubah segala kejhatan menjadi kebaikan.Pada akhir zaman akan datang seorang keturunan nabi dan membanteras semua kezaliman didunia ini.Itu janji Allah didalam Al-Quran.Kalau dikira Islam akan naik dan turun dalam jaraknya 100 tahun.Diwaktu ini Islam sedang naik dan seterusnya buatlah kajian ini.

Anonymous said...

orng yang menyokong ISA dan tindakan keras Polis ni sumenye takde akal...bila pulak pendemonstrasi yang melakukan kacau bilau..standard pemikiran orng UMNGOK dan polis je kelas ketiga..bodoh piang...di negara yang lebih bermoral anggota polis dan politikusnya..pendemonstrasi di biarkan berdemo..tanpa berlaku kejadian yan tidak diingini..GMI hanya ingin menghantar memorandum so biarle mereka melepaskan hajat dan tentulah mereka akan bersurai dgn sendirinye selepas itu.
polis sepatutunye mengawal lalu lintas untuk pendemonstrasi dapat merealisasikan demo mereka segera mungkin...

Anonymous said...

anon 3:27 & anon 3:48 & anwar said, insyaALLAH kamu bertiga,pasti merasai mati akhirnya,semua manusia tak boleh elak,cuma satu je kamu bertiga lupa masih boleh elak lagi iaitu syurga atau neraka yang kita mahukan kesudahannya nanti.tepuk dada tanya iman,jangan tepuk dada tanya selera????????jumpa di masyhar kamu bertiga nanti!!!!!!!! waallahualam.