"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 02, 2009

Gambar Sekitar Himpunan Anti ISA (2)

FRU dah mula gatal tangan... sambil berjalan, sambil menghayun-hayun cota ditangan. warf...!!!
Luruskan saf... rapatkan saf...
Nak main tembak-tembak bom asap la pulaaak..!
2 orang tertangkap... kesalahan..? - menentang kezaliman...
Kawtim..? erm tak... rupa-rupanya SB... sama-sama geng pun tak kenal ke..?
Dari Masjid Jamek menuju ke Sogo... lokasi - Jalan TAR
TUTUP "GUANTANAMO" MALAYSIA..! MANSUH..! MANSUH..! MANSUH ISA...!!!
Makin ramai, makin gamat dan bergemuruh laungan Mansuh ISA, Takbir dan Reformasi..!

27 comments:

Anonymous said...

BADOK NERAKA(BN)dan sebahagian gerombolan perkakas pencacai nya, INGAT BETUL BETUL,sebahagian rakyat yang menolak kalian kerana ALLAHswt! kami tuntut dimasyhar kelak!!!! islam ada 3golongannya,agak agak BADOK NERAKA(BN) golongan yang mengaku islam, taat dan patuh suruhan ALLAHswt ya??? atau golongan yang mengaku islam tapi tak patuh dan taat suruhan ALLAHswt????? waallahualam.

Anonymous said...

anak-anak muda akan balas kebaikan polis2 semalam di peti undi pada PRU ke-13 nnt....

takbirrr...

Anonymous said...

penyokong dan pendorong ideologi komunis amat bergembira kerana tidak perlu bersusah-payah terlolong2 berdemo,,,hahaha,,,teruskan jadi barua kami(komunis),,,,silakan buat kacau-bilau,,,menyusahkan orang awam dan pihak berkuasa adalah tugas anda pendemo2 yg kurang cerdik juga kurang waras,,,hidup komunis!!!

zali said...

tak ada kesan
tak ada effect

isa hanya isu yang dimainkan oleh
pemimpin pr...pr menganjurkan
demo bertopengkan gmi hanya untuk :

1.mengukur sejauh mana sokongan
rakyat yang bingai pada mereka.

2.untuk membakar perasaan rakyat
membenci kerajaan

3.untuk melemahkan ekonomi negara

4.untuk diperlihatkan kononnya
betapa kejam tindasan kerajaan
pada mereka

5.untuk diperlihatkan kononnya
betapa pm tak pandai menguruskan
negara...hanya si juwuri saja
yang reti...thuih.

6.untuk diperlihatkan kepada
dunia kononnya pemerintahan di
m'sia tak stabil sekarang dan
perlu pru 13 segera.

7.dll dalam hal nak memburukkan
reputasi kerajaan.

isa hanya alat/tool/device untuk
mecapai matlamat sebenar iaitu
'mahu berkuasa'

apa yang jadi pada tahanan isa
bukanlah dikesah sangat oleh
mereka...mereka tak ambil peduli
langsung...'pegi mampus la korang
tahanan isa' kata mereka.

Anonymous said...

Ya betul. Pemuda telah sedar dan mereka akan membalas kebaikan polis di peti undi PRU13 dengan menyokong Barisan Nasional....!!! Pakatan Rasuah tak tau buat keja. Rasuah, ceramah, demo. Rasuah, Ceramah, demo... tu pasal Perak tumbang dan Selangor bakal tumbang. Tungguuuu.....
Buat PDRM, anda hebat. Bayangkan anggota PDRM yang hanya beberapa kerat mampu menggerunkan barua2 Pakatan Rasuah seramai seratus ribu.. seratus ribu...??? Boleh la nak kasi sedap hati barua2 ni.

Anonymous said...

Badok tu pun kena masuk neraka. Bayangkan jika makhluk jahat yang bertopengkan manusia, mengaku ulama plak, yang hanya menyesatkan umat, menyebarkan dakyah, penyubur kebencian, memperalatkan Islam. Insaf.. Insaf.. insaf...

Anonymous said...

Gambar 4,
Mak, anak mu tidak pulang sampai esok. Anak mu ditahan kerana menyertai pehimpunan haram yang dianjurkan si Haram Jadah Pakatan Rasuah. Tinggalkan sikit sambal sotong pagi tadi ye...
Mak kata "kau dengan penganjur haram jadah tu boleh pergi jahanamlah..."

DurianKampung said...

zali said...

tak ada kesan
tak ada effect

Ingat demo mansuhkan PPSMI dulu?? Kata tak ada effect gak kan??

Skrg tgk apa jadi?? Mana PPSMI?? Bukan ke Al-Malikul Sembab dah umum PPSMI dimansuhkan??

Kita tunggu & lihat effect demo hari ini ....

Anonymous said...

Ada le dua tiga ekor je pencacai umngok ni kat sini..semua dah lari menyokong pr..demo menyokong isa pun takde orang..huhu..tak takutkah korang dgn penyokong pr yang ramai nih..kalau tujuan demo utk berlawan dgn polis dan umngok dah tentu mampuih puak2 tu..Tapi penyokong pr dididik dengan disiplin tak macam penyokong umngok yang macam berok.

Anonymous said...

alahai pendemo2,,,semuanya tak ubah seperti lembu-lembu yg dihimpunkan oleh gembala2 yg menyembunyikan diri,,,maka lembu2 dilepaskan oleh gembala2,,,terus menyondol dan meranduk tak menentu,,,mooo,,,mooo,,,mooo,,, gembala2 bergembira,,,hahahahaha bodohnya lembu2 ni,,,,hahahaha,,,

Anonymous said...

anak babi umngok ni lagi..oink..oink..

bodik said...

anon 9:29 tengin...ko ni jenis umno yahudi betul. dah x ada siapa nak sokong umno yahudi. benak ayor punya anon!!!

Anonymous said...

UMNO tak yahudi tapi dalam Pakatan Rasuah ada anak haram yahudi siap jadi ketua lagi. Tiap taun dapat peruntukan. Dia dah buat rumah besar. Ko, bodik dapat ape...?? batang yang basah...?? Rasa ape..?? Oren?? kah.. kah.. kah..

SS said...

Oooo..sebab PPSMI le buat demo ni..Bro, PPSMi tu hanya melibatkan pencapaian dan kemajuan pelajar je, tapi ISA ni digunakan untuk menyekat menularnya penghasutan dan keganasan yang akan meruntuhkan negara. Lagi pun PPSMI ni ak berapa berkesan, ISA ni aku rasa memang berkesan.. Kalo tak dah lama negara kita perang dingin antara kaum... Korang ni buat demo ikut-ikut je ni. Tak pun dah takde keje, balik rumah motong getah lagi baik le. PDRM tu pula dah memang keja dia tangkap orang buat rusuhan, kalo tak baik jadi posmen je.... Lagi pun dah warning kat tv dan surat khabar, jangan berdemo nanti kena tindakan...degil gak..kononnya kalo berdemo tu anak jantan... kui kui kui

Anonymous said...

setiap gas pemedih mata akan dibalas asap di neraka nanti...insyaAllah

Anonymous said...

umngok cam israel laknatullah

Anonymous said...

Al-juburi terdesak,..dia tahu akan di jel krn menjubur,..sbb tu kerah penyokongnya yg bahlul segerakan usaha mansuhkan ISA.

Supaya bila dijatuhkan hukuman nti jika ISA xde senang penyokong nk merusuh

Anonymous said...

aku tgk melayu jer ramai nih....cina and india mana?tepuk tangan agaknyer...wahai melayu semua(tak kira parti) beringatlah sebelum tanahair mu tergadai

Anonymous said...

wahai islamku sekalian
beri la sedikit masamu untuk mendengar majlis ilmu seperti ini.

Temubual Eksklusif Dr Muhammad Uthman El- Muhammady - BHG3

Anonymous said...

aku tergelak sampe nk termuntah ble bace ayat nih 'Tapi penyokong pr dididik dengan disiplin tak macam penyokong umngok yang macam berok' -anon.... hahahahaha... aku rase orang ni da tertuka parti ni..ni ayat yg betol nyer 'Tapi penyokong umno dididik dengan disiplin tak macam penyokong pee-ar yang macam berok.. kepade mereke yg terase aku mintak maap.. tapi ape yg aku ckp ni berdasarkan pemerhatian aku kat gamba2 yg dinyatakan...

SS said...

Kalo le tengah main kejo-kejo tu, eksiden plak.... tak ke naya je anak bini kat rumah, kalo ada insurans mahal takpele... kalo setakat kais pagi makan pagi je... his....

anaklangkawi said...

rata2 org melayu.. syabas...

Meor Paya Jaras said...

Salam.Aku dapat address blog ni dr. Respect Group yg dilinkkan ke email. Aku tak pernah menulis dlm mn2 blog cukup sekadar membaca sahaja tapi hari ni aku nak katakan kekecewaan aku atas apa yg berlaku pd diri dan keluarga aku serta ketidakpuasan hati aku.Membaca komen2 dlm blog ni aku tahu yg korang kata aku pencacai pd kerajaan BN.Maaf aku sokong mn yg baik samada drp BN atau PR.Undi aku tengok calon janji yg baik dan berkhidmat utk rakyat.Aku bukan ahli mn2 parti pun.Aku mengundi di DUN Paya Jaras dan tahun ni aku undi YB Bushro pasal dia memang baik berbanding calon PAS, Khairudin yg hanya muncul masa pilihanraya. Pilihanraya dulu aku undi calon PAS. YB Bushro memeng diakui baik dan berkhidmat utk rakyat kalu tak percaya tanyalah org2 di Paya Jaras..Bukan sebab aku penyokong BN tetapi pada aku calon yg baik harus dia sokong. YB ni sebelum masuk waktu Subuh dah ada kat masjid sama solat. Itu yg aku respek gila kat dia...jd aku nak maklumkan bahawa tak semua org UMNO ni jahat dan tak guna. Ada sebahagian tu yg memang baik.

OK..berbalik kpd ketidakpuasan hati aku.Semlm aku terpaksa melawat bapa saudara aku yg masuk hospital di GH.Aku cakap kat mak aku nak pegi hari ni tapi mak aku nak pergi juga jd terpaksalah pasal bapa saudara aku dah agak nazak.Aku kena ambik mak aku di Pantai Dalam melalui Federal Highway. Aku sangkut dlm 'jammed' pasal korang buat demonstrasi...Lepas ambil mak aku kami cuba lari nak elak masuk KL tetapi tak boleh nak elak juga pasal GH memang kena lalu pusat bandar.Bayangkan perjalanan aku semlm daripada jam 10.00 pg sampai di Hospital pukul 6 petang sebab sangkut dlm jammed...

Ketidak puasan hati aku ialah cuku2lah buat demonstrasi dan kerja2 bodoh ni pasal akan menyusahkan org ramai.Aku tengok lepas demonstrasi tak ada apa pun kesannya. Yg aku heran apasal korang tak buat kat Stadium Melawati ke? Jgnlah disusahkan kami rakyat kerdil dgn perkara2 yg menyusahkan org ramai ini.Habis jln jammed dan org meniaga terpaksa tutup kedai. Korang ingat baik ke menyusahkan org dan tutup rezeki org ni!!!!!

Maaflah, Suka hatilah apa yg korang nak kata kat aku tapi inilah luahan hati aku yg memang sampai bila2 akan aku ingat. Korang ni dah menyusahkan aku dan keluarga aku!!!!!!!!

arce said...

aku sokong pendemo ni..walau pun aku tak turun di jalanan. biarlah UMNO/BN dan dengan konco2nya mengecam pendemo dengan kata2 kesat, yang penting generasi akan datang termasuk anak2 aku dan cucu cicit aku kelak hidup aman tanpa guna undang2 yang sewenangnya menekan rakyat. HUKUM HUDUD yang paling berkesan. Takbir

SS said...

kepada arce,
kalo PR memerintah boleh laksana hukum hudud 100% ke ? Hari tu baru nak usul dah kena cantas dengan DAP..terus je senyap menyepi.. ko rasa tertekan ke dengan undang-undang sekarang ni?

arce said...

kepada saudara ss..kalau DAP cantas aku tak kisah sangat sebab dia bukan orang islam dan tak tahu pasal hukum2 islam ni,,,tapi UMNO ni parti orang melayu (mengaku beriman dengan kitab allah) terang2 tolak hukum islam,,,sedangkan kita tahu sesiapa yang menolak isi al-quran maka jatuh kufur (yakni kafir).insyaallah kita kene yakin akan hukum allah dan insyaallah PR leh laksanakan hukum Hudud kalau orang2 bukan islam di perjelaskan tentang hukum hakam islam, UMNO dengan menggunakan media cetak dan elektronik memburukan hukum islam itu sendiri,bagaimana bangsa lain nak faham..

aljuburi said...

arce kenapa tak turun sekali..setakat cakap je boleh la!!
macam kapir2 lahanat yang duduk kat rumah sambil tengok melayu bodoh di jalanan...