"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 02, 2009

Gambar Sekitar Himpunan Anti ISA (5)

Ronnie Liu... YB paling kontroversi di Selangor... dituduh terlibat dengan kongsi gelap, tapi aku heran... kenapa tak de kongsi gelap turun ikut demo..?
Serangan water canon yang ke berapa aku tak ingat...
Depan dan belakang diserang serentak dengan water canon dan juga bom asap...
Bom asap dilancar kembali kepada "tuan punya"...
Demonstrator diperangkap masuk kedalam Pusat Beli-belah Pertama Complex...
Bomba... dok sedut air nak top up water canon...
Tengok muka FRU yang pandang ke kamera tu lepas simpan dalam ingatan... dia ni lagak mengalahkan Mosad..!
Penuhkan botol mineral...
Ponteng..!

36 comments:

zali said...

Ronnie Liu... YB paling
kontroversi di Selangor...
dituduh terlibat dengan kongsi
gelap, tapi aku heran... kenapa
tak de kongsi gelap turun ikut
demo..?

ni le soalan paling bodoh,paling
jahil,paling bangang...paling
terkutuk dalam tahun 2009 yang
saya pernah dengar.

soalan ni tak perlu di
jawab...yang jawab dah tentu le
pesakit-pesakit mental.

dah la sarkis tak capai
matlamat,buang karen,buang
masa...mental pun dah
tercalar,wayar dah mula putus...

sian TiPU...

Lin said...

SALAM SEMUANYA

KAMU TAHU TAK DEMO SEMALAM MENJATUHKAN MARUAH WANITA ISLAM, MEMALUKAN UMAT ISLAM DAN MEMALUKAN NEGARA KERAN KEBODOHAN SESETENGAH PEMIMPIN PR DAN RAKYAT YANG SUDI DIPERBODOHKAN OLEH PEMIMPIN MEREKA...

KALAUM MACAM NI NAMPAKNYA JAHANAMLAH PR DALAM PRU13 NANTI...

SAPA NAK UNDI PARTI YANG SUKA BUAT HURU HARA DAN MEMBAWA DAN MEMPERGUNAKAN ANAK KECIL, PELAJAR DAN WANITA DALAM USAHA MENCAPAI HASRAT JAHAT MEREKA...

TAHNIAH ATAS KEBODOHAN ANDA SEMUA

SALAM

Anonymous said...

Tungak Langit..memalukan siapa?Memalukan umngok lah..pru13 nanti akan hancurlah umngok tu dgn tindakan kejam mereka keatas rakyat yang bersuara.Penyokong umngok pun dah tak ada,dah keluar masuk pr abih,tinggal ko ngan zali 2 ekor je yg masih setia ngan umnok..huhu..Polis atau rakyat yang zalim??

al-Balingi said...

Bro TP,

Tq for the pics....tengkiu2

Anonymous said...

salam bro tungau langit..dh g amik upah ke kat tingkat 39 pwtc? zali dh amik pg td tapi aku kesian dpt 25 hinggit jer bulan ni...

bodik said...

woi tungaklangit bertungkikkan tungau...bodoh lg bangang puak2 umno yahudi laknatullah. kali ni hancur dan jahanamlah bn dan umno yahudi. cukuplah dah byk champion jadi kaki rasuah, judi, arak, zalim, anak luar nikah...segala2nya juara...BANGANG UMNO!!!

Anonymous said...

Zali dan Tungak Langit,dua dua bapok cam isamudin..

bodik said...

zali jahilliah... belajarlah islam yg sebenar. ko menganut islam hadari yg jadi bengap mcm ni. ikutlah hukum yg tlh d tetapkan oleh Tuan punya dunia yakni Allah...jgn zalim org naanti Allah zalim kamu dan puak2 kamu.

ULTRAMAN TARO said...

bahalol-bengong-bebal-babi-barua-bodo-bapok-binawe-buffalo-BONTOT-bab*-bangang-buasir-bangsat-baboon-beruk-bengap-bagero-biawak-SEMUA INI DITUJUKAN KHAS KEPADA TUNGAK LANGIT DAN ZALI,HANYA MEREKA YD LAYAK MENERIMANYA...KEPADA SESIAPA NAK MENAMBAH,SILAKANLAH.......TQ

Anonymous said...

Korang macam yakin je Pakatan Rasuah dapat majoriti pada PRU13. Rentikanlah. Dari satu tarikh ke satu tarikh, pas tu lagi satu tarikh, dan lagi.. dan lagi.. Macam bangkai si nuar ni. Barua2 yang mangkuk ayun kena bangangkan je. Rasanya dia orang takde otak sejak lahir kot..?? Tak pun nak tukar tapi malu pasal dulu orang kuat Al_juburi. Nak tak nak kena la "tegakkan batang yang basah" hari2. perak dah tumbang, Selangor akan tumbang. Harapan nak kuasai Malaysia tinggal harapan je la...
woooooo..........

Anonymous said...

Zali dan tunggaklangit, ko memang superb. Tu baru dua dah goyang Perisik Rasuah ni. Kalau yang lain datang aku rasa pakat tutup la web ni. Takut.. Seram.. ngeri...

Anonymous said...

ha.. ha.. ha.. dia kata UMNO yahudi. Anak haram yahudi yang jadi ketua bangsat2 ni.Dia bleh kata plak UMNO yahudi. Bangang lagi membangangkan diri sendiri.....

Anonymous said...

Memang akan mampuslah umno tu pru13 nanti..penyokong pr lagi ramai dr umngok tu,tgk demo semalam cukuplah,penyokong umno yg kata beribu nk datang tu mana?Mana ahli umno yang kata 3 juta tuh..Kehkeh..kencing je ahli seramai tu,campur yg dah mati,hantu2,indon,bangla suma..yg dah keluar tak kira plak brp ramai,yg ikut Nuar,Zaid suma..mana ada dah ahli umno yg setia,tinggal yg bengong2 je.

Anonymous said...

Kat Selangor la ni pun tengah champion kes2 rasuah, judi, arak, anak luar nikah, mefia, gengster, ah long,...segala2nya. Ulama2 PAS buat ape. Gentel telur Al-Juburi. So, Sohih la PAS = Pendukung Ajaran Syaitan. Kui..Kui..Kuii

Anonymous said...

Barua Pakatan Rasuah yang banyak zalimkan orang kot..?? Tu pasal Allah lebih banyak turunkan bala lebih banyak berbanding nikmat. Ker... ayat2 barua ni nanti kata.. itu adalah dugaan Allah. Confirm bangsat2 ni cakap macam tu. Orang gila mana nak ngaku dia gila kan.. kan.. kan..

Anonymous said...

Ultraman taro ada ketumbuhan kat dada pun tak insaf2 lagi...kah.. kah.. kah..

SS said...

Dah macam kat indon le plak... seronok gak kadang-kadang tengok drama macam ni.. al maklum le, kat teluk intan ni susah nak tengok benda-benda macam ni... kadang-kadang sedih gak sebab ramai yang beragama Islam.

Unknown said...

teruskan perjuangan insyallah pakatan akan menang jika dizinkan allah yg mana sokong umno tak salah itu perjuangan mereka tapi perjuangan aku hanya ingin melihat pakatan menmerintah MALAYSIA WALAUPUN UTK SEKALI tiada manusia yg sempurna dalam dunia ini aku merayu,meminta,menagih berila walau utk sekali sahaja........anggapla semua ini terjadi atas KEHENDAKNYA...

Anonymous said...

Sedih gak sebab hampir kesemua yang ditahan ISA adalah orang2 islam.Puak lain takut nak tahan,tahan skjp lepas balik puak2 umno pondan ni.Menganiaya bangsa sendiri.Pastu bila mendesak disuruh hapuskan ISA,dipukul dan ditangkap pula.Untuk apalah untungnya melayu menjadi warganegara dan bumiputera dinegara ni kalau dilayan sedemikian rupa..

Anonymous said...

woi melayu/islam (tak kira parti).....sedarlah...cina/india tepuk tangan jer dari jauh..."bodo punya melayu"
cari la dalam gambar2 gempaq nih...ader cina..india?mat indon pun tepuk tangan jer...lagi nak suruh kiter bebas macam philipines and indon...bagus ke negara diorang skang nih?seme negara keliling kiter seme tgh OUT....kiter pun nak jadi cenggitu ke.....sedarlah wahai islam dan melayu...tergadai seluruh harta benda...air mata darah bercampur keringat...bumi dipijak milik org.

Anonymous said...

yang bertepok tangan tu cuma pemimpin UMNGOK je.... akta ISA ni je yang dapat tolong diorang tangkap sesape yang menghalang rancanagn jahat UMNGOK menarah harta kekayaan negara....membahagi bahagi projek...

bodoh UMNGOK...

Anonymous said...

wahai semua saudara islamku
dengarlah sebentar pandangan seorang ulama ini dan fikirkanlah

Temubual Eksklusif Dr Muhammad Uthman El- Muhammady - BHG3

di www.bharian.com.my

CUPING MERAH said...

Blogger Tungaklangit said...

SALAM SEMUANYA

KAMU TAHU TAK DEMO SEMALAM MENJATUHKAN MARUAH WANITA ISLAM, MEMALUKAN UMAT ISLAM DAN MEMALUKAN NEGARA KERAN KEBODOHAN SESETENGAH PEMIMPIN PR DAN RAKYAT YANG SUDI DIPERBODOHKAN OLEH PEMIMPIN MEREKA...

KALAUM MACAM NI NAMPAKNYA JAHANAMLAH PR DALAM PRU13 NANTI...

SAPA NAK UNDI PARTI YANG SUKA BUAT HURU HARA DAN MEMBAWA DAN MEMPERGUNAKAN ANAK KECIL, PELAJAR DAN WANITA DALAM USAHA MENCAPAI HASRAT JAHAT MEREKA...

TAHNIAH ATAS KEBODOHAN ANDA SEMUA

SALAM

KEH..KEH TUNGAKLANGIT..

KERANA PERBUATAN PUAK2 YANG TERKUTUK INILAH YANG AKAN MENAMBAHKAN UNDI KEPADA PAKATAN RAKYAT...WAAA..WAAA..

CUMA TV MALAYSIA JE KATA PERHIMPUNAN HARAM DAN MENYUSAHKAN RAKYAT..TAPI SEBALIKNYA TV INDON,SINGAPORE DLL MELAPORKAN PIHAK BERKUASA BERTINDAK KEJAM TERHADAP RAKYAT..WAA..WAAA..

MAKIN HILANG KERUSI LA UMNGOK DALAM PILIHANRAYA NANTI..

Intan said...

Salam.
Kpd saudara tungaklangit.
terpangil dihati saya utk menurunkan sepatah dua kata d laman ini. Pd 1hb aug saya dgn rela hatinya menhadirkan diri saya bagi menyatakan tentangan saya terhadap akta zalim ISA. Kami sanggup merentangi halangan2 d jalanan bagi menyatakan hasrat kami.
Jgnlah saudara menipu.membohong, menyatakan PR mengunakan kami kaum hawa bagi menjayakam motif mereka.
Ingat kami rela.

CUPING MERAH said...

tahniah untuk INTAN

Anonymous said...

kepada zali dan tungaklangit.. teruskan usaha mu.. bantu lah saudara kita ini.. sedarkanlah mereka yg yang sesat.. agak nya mereka tak nampak bahawa hak dan kepentingan mereka(melayu) sudah dicabuli.. mereka(melayu) ini merupakan golongan yg pelupa dan malas berusaha.. hnya hak2 ini lah yg hanya dapat membantu mereka, tapi mereka membiarkan peluang itu.. jgn lah bila negara dah tergadai baru nk meminta2.. buat intan, kenapa ISA itu wujud.. ade sebabnya.. tetapi yg pasti, bukan nya untuk menzalimi mereka yg tidak besalah..

SS said...

Cuba bagitau sikit macamana cara terbaik untuk menangani golongan-golongan subversif dan radikal kat malaysia ni?? bagi aku tentu le ISA.. kalo prosedur biasa lambat sangat..nak selesai kes ciput pun makan bertahun-tahun, sempat le malaysia ni lingkup dulu....

bodik said...

umno mmg yahudi sbb nya menentang hukum Allah secara terang terangan. puak2 ni menunjukan mereka lg hebat berbanding Allah SWT. pemimpin2 umno yahudi menggunakan ISA utk menzalimi rakyat. knp x pakai hudud membasmi rasuah yg ada dlm UMNONGOK. inilah dia dasar yahudi yg d perjuangkan oleh umno yahudi laknatullah. kalau umno betul2 perjuangkan islam... jln kan perintah Allah 100% dlm msia ni. letak Quran menggantikan undang2 perlembagaan. mana barua2 umno penjilat najis...setuju ke x jadikan msia ni berpandukan AL QURAN dan HADIS NABI SAW sebagai panduan dunia dan akhirat???. mana2 bini pemimpin umno x pakai tudung..suruh deme tutup aurat. apa punya suami x tegur langsung bini dedah sana dedah sini, jaga bini sorang pun x mampu ada hati nak jaga rakyat...cenangei punya puak2 ni. ada ke pemimpin2 umno yg blg menggunakan Quran utk memerintah msia ni???...jadi imam setiap kali solat berjemaah, bg kuliah subuh dan mengharamkan judi serta arak. jadilah mcm Rasullah SAW, ABU BAKAR, UMAR AL KHATTAB menjadikan islam mulia disisi Allah. apa ke hebatnya puak2 umno ni nak memuliakan melayu!!!...islam d dahulukan baru bangsa melayu d angkat dan d muliakan. ibarat budak masuk sekolah menengah tanpa masuk sekolah rendah...apa punya bangang puak2 ni. inilah dia kalau umno dah memerintah lama tanpa menggunakan hukum Allah inilah jadinya.

anaklangkawi said...

takkan YB ronnie liu turun sorang ja.. mana pemuda2 DAP.. mana org2 Cina DAP.. sedangkan Brickfield & bukit bintang yg DAP menang pun tak ramai turun ka.. bukan org2 DAP byk ahli ka kat KL..

hahhahah..
bangga sangat dgn Ronnie lieu..

arce said...

cuba la fahami islam dengan sebenar2nya...bahawa akta ISA menahan tanpa bicara adalah zalim disisi islam....berdosa...ngaku saja islam..tapi perangai dan perbuatan menyamai orang2 yahudi laknatullah...islam bukan sekadar sembahyang puasa saja...islam merangkumi semua aspek kehidupan...

arce said...

dari membawa anak ke tempat hiburan yang melalaikan dan bawa anak ke tempat yg mendatangkan maksiat seperti konsert2....nescaya satu hari kelak jangan harap ibu/bapa nak anaknya mendoakannya.ada eloknya bawa anak sama2 berjuang menentang kezaliman.ibu/bapa mengharapkan doa anak2 apabila kita mati kelak.anak2 kita perlu diajar tentang islam dan kesyumulan islam...

Meor Paya Jaras said...

Salam.Aku dapat address blog ni dr. Respect Group yg dilinkkan ke email. Aku tak pernah menulis dlm mn2 blog cukup sekadar membaca sahaja tapi hari ni aku nak katakan kekecewaan aku atas apa yg berlaku pd diri dan keluarga aku serta ketidakpuasan hati aku.Membaca komen2 dlm blog ni aku tahu yg korang kata aku pencacai pd kerajaan BN.Maaf aku sokong mn yg baik samada drp BN atau PR.Undi aku tengok calon janji yg baik dan berkhidmat utk rakyat.Aku bukan ahli mn2 parti pun.Aku mengundi di DUN Paya Jaras dan tahun ni aku undi YB Bushro pasal dia memang baik berbanding calon PAS, Khairudin yg hanya muncul masa pilihanraya. Pilihanraya dulu aku undi calon PAS. YB Bushro memeng diakui baik dan berkhidmat utk rakyat kalu tak percaya tanyalah org2 di Paya Jaras..Bukan sebab aku penyokong BN tetapi pada aku calon yg baik harus dia sokong. YB ni sebelum masuk waktu Subuh dah ada kat masjid sama solat. Itu yg aku respek gila kat dia...jd aku nak maklumkan bahawa tak semua org UMNO ni jahat dan tak guna. Ada sebahagian tu yg memang baik.

OK..berbalik kpd ketidakpuasan hati aku.Semlm aku terpaksa melawat bapa saudara aku yg masuk hospital di GH.Aku cakap kat mak aku nak pegi hari ni tapi mak aku nak pergi juga jd terpaksalah pasal bapa saudara aku dah agak nazak.Aku kena ambik mak aku di Pantai Dalam melalui Federal Highway. Aku sangkut dlm 'jammed' pasal korang buat demonstrasi...Lepas ambil mak aku kami cuba lari nak elak masuk KL tetapi tak boleh nak elak juga pasal GH memang kena lalu pusat bandar.Bayangkan perjalanan aku semlm daripada jam 10.00 pg sampai di Hospital pukul 6 petang sebab sangkut dlm jammed...

Ketidak puasan hati aku ialah cuku2lah buat demonstrasi dan kerja2 bodoh ni pasal akan menyusahkan org ramai.Aku tengok lepas demonstrasi tak ada apa pun kesannya. Yg aku heran apasal korang tak buat kat Stadium Melawati ke? Jgnlah disusahkan kami rakyat kerdil dgn perkara2 yg menyusahkan org ramai ini.Habis jln jammed dan org meniaga terpaksa tutup kedai. Korang ingat baik ke menyusahkan org dan tutup rezeki org ni!!!!!

Maaflah, Suka hatilah apa yg korang nak kata kat aku tapi inilah luahan hati aku yg memang sampai bila2 akan aku ingat. Korang ni dah menyusahkan aku dan keluarga aku!!!!!!!!

Anonymous said...

bodik, cermin diri ko tu...
ko pakai petik je orang itu la, ini la yahudi.. itu ke cara yg betol untuk menyedarkan orang.. mengarut.. aku jamin.. ko ni orang nya hati busuk, kaki ampu, batu api, +- menyusahkan orang, akal cetek... aku harap ko marah bile bace ni.. cermin diri ko tu.. ko tgk mmbr keliling ko tu, pasti ade yg tak ske care ko... tapi tak tau la kalo mmbr ko pown same mcm ko..

SS said...

kepada arce dan bodik,
apa jenis le ko ni, memaki sesedap hati, kalo terlalu marah pegi le berwuduk dulu.. bukannya asyik tuduh orang macam yahudi.. seteruk-teruk umat tu.. kalo betul-betul menghayati Islam, bukan begini bahasanya..

arce said...

kepada ss, islam diturunkan kepada manusia dan bukan kepada binatang,kenapa masih tidak faham dan tak nak belajar tentang hukum hakam dan isi al-quran, saya tidak kata yahudi tetapi sikap dan perangai kita seakan menyamai orang yahudi.kalau kene atas tubuh badan kita apa yang di tegur.kita wajar lah mengubah apa allah tekankan.bukan kita salahkan para ustaz atau guru2 agama apabila mereka perbuatan buruk kita hingga menyalahi syariat allah.

arce said...

tahniah intan kerna sudi hadir pad 1 ogos dan di atas sikap keperihatinan dan tanggungjawab kita sesama insan yang teraniaya, biar le pencacai dan pembodek UMNO nak kata apapun. mereka telah d butakan mata dan di gelapkan dari menerima islam yang syumul...mudahan allah s.w.t memberi taufik dan hidayah dan semangat kepada kita semua untuk berjuang kejalan allah sebelum kita bakal menemuiNYA.