"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 02, 2009

Gambar Sekitar Himpunan Anti ISA (6)

Tu nampak tu... garang macam singa... kalau tak de uniform mau jadi tikus ni...
Ni la dia sebenarnya makhluk-makhluk yang buat kecoh... bomba dengan pertahanan awam tak terlibat, yang terlibat.
Dari tahun 1998 sampai 2009 dan akan diteruskan disini..!
Bom asap lagi...
Jerebu... rupanya FRU punya kerja..!
Naruto Sensei dengan souvenir dari FRU untuk kenang-kenangan... capsul bom asap...
Habiskan minyak heli, habiskan minyak kereta... dok kejar demonstrator, jenayah dok maharajalela...
Muslimah, dari awal sampai akhir tak tinggalkan medan...
Layan slideshow pulak...

55 comments:

maun said...

Kalau nak belasah polis boleh..berapa kerat sangat depa tu. Tapi kita rakyat bertanggung jawab ingin membuat demostrasi secara aman...Yang lebih-lebih polis..Apa yang ditakutkannya tak tahu le. Mungkin lain kali jangan bagi muka lagi dengan polis-polis ini..kepong je depa..Berlembut tidak bermakna takut....

zali said...

muslimah yang sentasa di dampingi
kaki gesel...

bercampur lelaki perempuan...

sarkis yang lebih hina dari konsert
pussycat doll...

Anak ku Sazali said...

zali....
umno membiarkan program realiti tv.

dedah aurat

campur lelaki perempuan

terkinja-kinja atas pentas

umno biarkan sure/jom heboh...mufti dah haramkan..lepas tu senyap...

konsert malamnya..lelaki permpuan peluk,raba.....minum arak. dll

berdoalah zali hoi...sepaya keturunan ko tak jadi macam tu

nampaknya ke nie penimat pussycat dol....

banyak ke ????

macam biasa aje....

otak macam sampah.....

kalau umno berdemo..makna mereka pun macam sarkas ke...

hoi...umno ampang yang berdemo campur lelaki permpuan nie...puak umno ko kutuk ko.

kihhh..kihhhh

Anonymous said...

Untuk zali..peduli apa ko bengkek ke dak...

http://www.youtube.com/watch?v=N-af8H45udA

tok iskandar said...

589 ditahan polis termasuk 44 remaja bawah umur.ada media totok umno laporkan sebagai kanak-kanak.

aneh dalam media pengampu dilaporkan hanya 438 yang ditahan.
demo dipersalahkan kerana menganggu ketenteraman dan merosakkan bisnes padahal sesiapa yang hadir tambah dengan info wartawan antarabangsa,polis yang mencetuskan huru-hara dengan semburan gas pemedih mata dan air gatal yang telah dilepaskan oleh trak FRU.

Ada juga pendemo yang dipukul FRU atau SB.Paling menyedihkan orang ramai yang hendak bersembahyang di masjid negara dan masjid jamek tidak dibenarkan berbuat demikian.ada pulak mereka ini yang menyuruh sembahyang di masjid india.

inilah sikap tak profesional polis.kenapa hendak ditahan mereka yang hendak bersembahyang.lainlah kalau selepas itu mereka berdemo.barulah boleh ditahan.akhirnya polis akur kerana jumlah yang hendak bersembahyang terlalu ramai dan tidak mampu dihalang lagi.

tok tak tahulah polis sembahyang ke tidak hari tu.sebelum masuk ke dalam masjid negara,pemeriksaan dilakukan oleh polis.ada yang ditahan kerana gagal melepasi pemeriksaan.pintu pagar depan masjid negara telah ditutup dan orang ramai dibenarkan masuk ikut pagar belakang.

boleh dianggarkan 95% pendemo adalah Melayu dan sikap polis terhadap bangsa sendiri amatlah dikesali.dr hatta ramli menjadi mangsa belasahan FRU dan bajunya koyak rabak sampai nampak dada
.Mujurlah beliau telah diselamatkan orang ramai.kekejaman polis tidak dilaporkan dalam media totok umno.tidak mengapa kerana media antarabangsa termasuk al jazeera,bbc dan cnn telah melaporkannya.

Pakatan rakyat wajar menghantar bantahan kepada SUHAKAM dan PBB kerana kekejaman kerajaan BN memperalatkan polis menghalang demonstrasi aman anti ISA.

Tok ingin bertanya sedikit mengapa tidak ramai bukan melayu yang hadir semalam.bukankah perjuangan memansuhkan ISA tanggungjawab semua rakyat Malaysia.Politik bukan sekadar berkata-kata dan memainkan orang ramai.itu politik ibrahim ali yang kelibatnya tidak kelihatan semalam walaupun dengan berlagaknya berkata akan menghadiri demo pro ISA.

Perjuangan memansuhkan ISA tanggungjawab bersama.Sudah sampai masanya Bukan Melayu mengerti perkara ini dan berjuang bahu membahu bersama rakan-rakan Melayu dalam Pakatan Rakyat.

Segala kekejaman polis itu eloklah dipaparkan dalam You Tube agar mereka malu sendiri melihat kebodohan mereka ditayangkan pada khalayak umum serata dunia.

Pakatan rakyat perlu mendesak KPN dan Ketua Polis KL meletakkan jawatan kerana bertanggungjawab terhadap kekejaman dan huru-hara semalam.

al-Balingi said...

Syukran Jazilan ya Topeng Perak ...baa rakallahu fika..

Anonymous said...

dah la tu zali..komen sikit2 je cukup la..aku upah pun bkan byk pun hang ni lbh2 la pulak..jap lg mai amik upah kat opis aku..tp aku advance dulu 25 hinggit je..nak lh kemudian crite..
tkt 39 pwtc

Anonymous said...

apalah punya bangang puak-puak anjing anwar..sanggup menjadi mahan perisai anwar utk di bawa ke pengadilan..wei jangan jadi bodohlah ikut perangai sial anwar tu buat malu malaysia jer!!! cilakak punya anjing dan barua anwar!!

anti anjing dan barua anwar!! juga ketuanya

Anonymous said...

Kerana Anwar kepala bapak ko anak babi..takdenya Anwar suruh..ini adalah seruan ugama yang mementingkan keadilan dan kesejahteraan kpd rakyat..bodoh punya pondan umngok.

Mohamadazhan.com said...

salam perjuangan untuk semua sahabat

semoga Allah laknat puak2 zalim ni di dunia dan akhrat.amin

PUTRA MERDEKA said...

naper x siarkan komen saya...
gambar-gambar pelacur politik murahan yang menggadai maruah dan agama yang menampakkan kecetekkan dan kedunguan sebagai manusia hingga sanggup mengikut sifat iblis dan binatang...huhu

bodik said...

anon 12:47...ko ni mmg anjing umno yahudi. jenis suka jilat tahi. puak2 umno yahudi bakal menempah neraka krn menghina hukum Allah dan menganggap ISA lbh hebat dr Hukum Allah SWT. BODOH punya anon. siapa yg lbh hebat ISA ke HUDUD???

bodik said...

ini lg 1 barua umno yahudi...zali bangang. ZALI bangang...ISA hebat ke HUDUD hebat???

Anonymous said...

Zali ni bilalah hilang bodohnya..lembu pun kalo orang dok terangkan dia boleh paham..

Qazwsx said...

gmabar ko upload mmg cantik.resolusi tinggi.chantek.gmbr ni yg sempoi.jelas.seni walau suasana kalut.tahniah bro.

Unknown said...

it's ok..kupasan lanjut di pmtg pasir xlma lgi..insyaallah..pakat2 mai..

rayz said...

some personal clips to share **click

Anonymous said...

Polis ni buat ikut arahan, tapi balasan kekejaman mereka itu akan mereka terima bila dah pencen esokesok......

mudah2an kita tunggulah.... kita ni kan sama sebaya, dah tua2 esok barulah kita tau

Anonymous said...

bodik, bukan ke Al-Juburi tu anak haram kepada yahudi. Bapak haram dia tiap2 taun bagi duit sekolah tapi akal macam budak tak sekolah. Yang dia tau asyik "menegakkan batang yang basah"..hu.. Hu.. Hu..

Anonymous said...

Tengok nama je dah tau spesis derhaka ni. Anak ku sazali, muslimah ko yang tak dedah aurat tu tak campur campur lelaki perempuan ker? Lelaki perempuannya tak peluk, raba, minum arak ker? Aku pernah tengok bapak orang kuat pas, mak tutup sume cuma nampak mata je, tapi anak seks bebas, minum arak, nasib baik barua PAS cover bapak dia. Kalau tak jahanam famili dia. Tak lama lepas tu bala turut, ribut kuat satu kampung. barua tolong cover tapi satu kampung dapat bala. Tahniah kepada barua2 tersebut. aku tau Ko ni memang suka menegakkan batang yang basak kan...?? teruskan usaha anda.

Anonymous said...

Bukti mana bangang?Bukti?..sapa nama orang kuat pas tu..Dok kata anwar ejen yahudi tu mana bukti..Umno ejen yahudi sebetulnya.Tengok zahid hamidi dgn ehud barak nun berpeluk pelukan..

setapa said...

Kepada anon 5:18 bala ni bukan kena orang Pas saja.Kena semua termasuk umngok.Bukan semua orang Pas ni baik sangat.Tapi aku tahu mereka walaupun tak berapa baik tetapi juga mereka tidak sokong kejahatan.Mereka pun ada yang tergelincir.Tetapi bagi aku kerajaan be end ini perangainya nak tunjuk baik tetapi kadang kadang bila dia jahat mengalahkan orang yahudi.Orang yahudi pun tak zalim dengan rakyat dia.Ni mengaku sahaja kerajaan adil dan rakyat didahulukan tetapi rakyat jugak yang dulu kena zalim.Orang kalau dah lama duduk atas liat nak turun bawah melainkan kena letak api bawah kerusi tu baru dia turun.

CUPING MERAH said...

Naruto Sensei dengan souvenir dari FRU capsul bom asap...

cuba ko hantar makmal kasi check made in mana..pastu kita collect duit dan beli banyak2 standby untuk demo akan datang..

kita pakat2 main bom asap..

lagi bagus kalau ada ZALI aku nk sumbat dalam mulut dia..

kahh..kah..kah..

Anonymous said...

Tak payah gelak2 cuping,hentam terus..skrg ni masa kita kena serius sbb umngok dah semakin melampau kezalimannya terhadap pembangkang..Ayoh semua para pendemo..Anda ada misi kedua nanti di permatang Pasir.Pastikan umngok kalah teruk..kezaliman jangan dilupakan.

Anonymous said...

kepada semua....jangan layan org org tidak berfiran waras macam zali tu.........
thanks

surowalang said...

kepada pro isa ku ucap kan kepala pantat mak kau................

Anonymous said...

wahai sedara seislam ku semua(tak kira parti)cuba tgk link nih di
www.bharian.com.my

Temubual Eksklusif Dr Muhammad Uthman El- Muhammady - BHG3

sorry aku tak sokong mana2, cuma agama islam ku....sebab dalam banyak2 gmabar nih aku tak nampak sgt org bukan islam

Anonymous said...

wei...kalau ISA takdok....nanti cina ke singh ke mintak raja plak takder lepas nih....melayu tinggal aper?

Unknown said...

ANON 10.37PM

apa punya soalan bodoh ko bagi nih??...adoii...

Unknown said...

GENG2 PERISIK RAKYAT...

Aku ada masa kejadian...dan aku ada beberapa gambo...kalau nak bleyh email ke aku...aku email ke korang balik...guna je id aku...

Anonymous said...

Woi anon 10.37,ISA adapun umngok tak berani nak ISA kan puak2 tu.Mereka berani dgn melayu saja sebab melayu2 umngok bodoh macam kau yang asyik kena tipu dok sokongnya.

Anonymous said...

Woi anon 10.37,ISA adapun umngok tak berani nak ISA kan puak2 tu.Mereka berani dgn melayu saja sebab melayu2 umngok bodoh macam kau yang asyik kena tipu dok sokongnya.

Anonymous said...

Kalau puak barua umno nak sangat ISA, tak pe. Tunggu tiga tahun lagi. Kalau PR menang kita sumbat orang macam zali masuk kamunting dulu.

Sorang lagi yang cakap besar nak ISA macam pakcik zali tu Pak Zahid Midi tu sama juga. Baru picit telor dia dalam kamunting terus dia belot pada puak jadah umno tu.

Sebelum tu penyokong wahid no. 1Anwar Brahim tu, tapi sebab tak tahan kena dera, dia tinggal kawan. Ptuih...

Sharouk said...

Keluarga PAS bukan mesti dia orang tak buat silap, kita manusiabiasa bukan maksum ape le UMNGOK, ilmu asas itu pun tak tau ke aiyaaaaaaa.

Pemuda PAS Kijal said...

Assalamualaikum.

Syabas dan tahniah kepada semua pejuang-pejuang yang menghadiri Himpunan ISA.

Walaupun tidak berjaya berarak sehingga ke Istana Negara, namun mesej yang ingin disampaikam kepada Kerajaan Najib dan isterinya telah berjaya disempurnakan dengan jayanya walaupun ditekan begitu rakus oleh pihak polis.

Ins'Allah ianya akan berterusan sehingga Akta ISA dimansuhkan.

Kepada semua Pejuang-pejuang rakyat, kita akan berarak pula ke PRK Permatang Pasir demi mempertahankan Keadilan dan Hak Rakyat.

ALLAHUAKHABAR.

Pemuda PAS Kijal said...

Kemana perginya Pejuang-pejuang
ISA yang berbaju PUTIH??????

Anonymous said...

korunk bising2 pasal minyak heli, minyak kete, barang2 fru yg digunakan tu membazir, adakah pembaziran itu akan terlaksana kalo majlis demostrasi ini tak dijalan kan.. so bahasa mudah nya isu ini isu sampah.. sapa stat dulu..ish x3
insyaallah, doa lah supaya ISA tidak dimansuhkan dan tidak disalahgunakan.. itu lah yg terbaik.. kepada pihak yg sepenuh hati ingin menghapuskan ISA itu, fikir dan kaji dulu mengapa ia di wujudkan, jgn membuat kesimpulan atas pemerhatian sebelah pihak sahaja..
kepada zali, berpetah la dengan bijaksana.. gunakan peluang yg ada.. banyak lagi pihak menyebelahi anda..

SS said...

sambut je cacian dan makian tu dengan alhamdulillah.......

Anonymous said...

Aku tak suka ar org wat demotrasi mcm ni menyusahkan org awam dan merugikan perniaga2 disekitar kawasan tersebut. Pikirlah perasaan org lain. Dan menjatuhkan maruah negara bila pelancong asing yg datang ke Malaysia melihat keadaan Malaysia mcm ni.

arce said...

salam semua,,,,itu namanya berjuang...kita lihat sejarah pejuang2 melayu dahulu...di bunuh dan ditangkap.memang susah dahulu..nanti senang kemudian..semua rakyat akan merasa keadilan tidak kira UMNO/BN dan Pakatan Rakyat..cuma UMNO/BN masih lagi menjadi talibarut British..kepada pendemo,,,Tahniah diucapkan..kerana keberanian anda untuk menentang kezaliman pemerintah...biarlah polis dengan cara mereka....kita akan tuntut di akhirat kelak walau sebesar zarah di atas perbuatan mereka menzaliman rakyat..

Anonymous said...

Buat apa nak diutamakan pelancong asing,utamakan rakyat sendiri lah bodoh..kecik2 taknak mampus..

arce said...

kalau demontrasi tidak di ganggu polis...adakah perkara seburuk ini berlaku...ambil contoh.kalau bila ada perhimpunan Hari Kemerdekaan dan polis ganggu perhimpunan tu perkara yang sama jugak akan berlaku perkara.kedai terpaksa di tutup kerana polis menghuru hara kan perhimpunan itu,fikir2 kanlah....jangan sedap mulut saja....kita hidup jangan penting hidup kita saja.sedangkan hidup berjiran pun islam tekankan.

Meor Paya Jaras said...

Salam.Aku dapat address blog ni dr. Respect Group yg dilinkkan ke email. Aku tak pernah menulis dlm mn2 blog cukup sekadar membaca sahaja tapi hari ni aku nak katakan kekecewaan aku atas apa yg berlaku pd diri dan keluarga aku serta ketidakpuasan hati aku.Membaca komen2 dlm blog ni aku tahu yg korang kata aku pencacai pd kerajaan BN.Maaf aku sokong mn yg baik samada drp BN atau PR.Undi aku tengok calon janji yg baik dan berkhidmat utk rakyat.Aku bukan ahli mn2 parti pun.Aku mengundi di DUN Paya Jaras dan tahun ni aku undi YB Bushro pasal dia memang baik berbanding calon PAS, Khairudin yg hanya muncul masa pilihanraya. Pilihanraya dulu aku undi calon PAS. YB Bushro memeng diakui baik dan berkhidmat utk rakyat kalu tak percaya tanyalah org2 di Paya Jaras..Bukan sebab aku penyokong BN tetapi pada aku calon yg baik harus dia sokong. YB ni sebelum masuk waktu Subuh dah ada kat masjid sama solat. Itu yg aku respek gila kat dia...jd aku nak maklumkan bahawa tak semua org UMNO ni jahat dan tak guna. Ada sebahagian tu yg memang baik.

OK..berbalik kpd ketidakpuasan hati aku.Semlm aku terpaksa melawat bapa saudara aku yg masuk hospital di GH.Aku cakap kat mak aku nak pegi hari ni tapi mak aku nak pergi juga jd terpaksalah pasal bapa saudara aku dah agak nazak.Aku kena ambik mak aku di Pantai Dalam melalui Federal Highway. Aku sangkut dlm 'jammed' pasal korang buat demonstrasi...Lepas ambil mak aku kami cuba lari nak elak masuk KL tetapi tak boleh nak elak juga pasal GH memang kena lalu pusat bandar.Bayangkan perjalanan aku semlm daripada jam 10.00 pg sampai di Hospital pukul 6 petang sebab sangkut dlm jammed...

Ketidak puasan hati aku ialah cuku2lah buat demonstrasi dan kerja2 bodoh ni pasal akan menyusahkan org ramai.Aku tengok lepas demonstrasi tak ada apa pun kesannya. Yg aku heran apasal korang tak buat kat Stadium Melawati ke? Jgnlah disusahkan kami rakyat kerdil dgn perkara2 yg menyusahkan org ramai ini.Habis jln jammed dan org meniaga terpaksa tutup kedai. Korang ingat baik ke menyusahkan org dan tutup rezeki org ni!!!!!

Maaflah, Suka hatilah apa yg korang nak kata kat aku tapi inilah luahan hati aku yg memang sampai bila2 akan aku ingat. Korang ni dah menyusahkan aku dan keluarga aku!!!!!!!!

Anonymous said...

arce... terus terang aku katakan.. kalo polis tak de lagi kecoh... itu mmg tak dinafikan la... mungkin mule mule stat demo ok... tapi apabila dalam perarakan maka akan timbul kekecohan yg melampau.. paling kurang akan ader kesesakan dan kemusnahan harta benda.. yg sebetul nya kalo demo ni tak dijalankan mahupun di rancang, semua masalah tidak akan timbul.. banyk lagi cara yg baik yg mampu selesaikan masalah ini.. PR kan bnyk ahli pokitik yg berkaliiber.. tak kn la dierorang tak leh nk fikir cara yg lebih mudah dan efisyen.. tapi tak tau la kalo mmg diorg sendiri ingin adakan demo ini untuk alih perhatian.. siape la yg tahu niat mereka..

arce said...

betul, polis memang kene ada, tapi pemerhati dan memantau.bukan membuat provok dengan melepaskan gas pemedih mata,semburan air berasid.

SS said...

kan dah bagi warning jangan berhimpun..tindakan tegas akan diambil..sapa yang degil. PR kan ramai wakil dalam parlimen, kenapa tak nak palu gendang perang kat dalam parlimen.. pastu suruh plak rakyat yang tak berapa faham tentang akta-akta dalam ISA (tahu le satu dua perenggan je) pegi buat demo.. baik tak payah jadi ahli parlimen atau ADUN.. jadi je rakyat jelata, hari-hari boleh buat demo...

SS said...

kepada arce,
zalim sangat ke kerajaan sampai rakyat jelata hidup merempat. Kejam sangat ke kerajaan sampai anak kecil menangis kebuluran.Aku rasa ko pun tak le hidup melarat sebab mampu melayari internet, dah tentu ada kereta, motor, kad kredit, insurans nyawa, simpanan untuk anak, isteri jelita yang akan membeli belah setiap bulan tanpa rasa takut kena tangkap atau dizalimi oleh kerajaan.. apa yang ko nak perjuangkan?? bangsa? agama? kerajaan tak suruh pun kita pijak agama islam, mungkin ada segelintir pemimpin yang kaki joli tapi ramai lagi yang bekerja kerana mencari sesuap nasi dari sumber yang halal. Mana ada kerajaan yang perfect... serupa le kalo PR yang memerintah, Kena ingat DAP nak bahagian dia, PAS nak bahagian dia, PKR dah tentu le nak jadi PM... masing-masing melobi... lama-lama taruk duit le... Belum ada kuasa memang boleh cakap, bila dah dapat mula le kelabu mata...

Anonymous said...

puji..aku tengok uniform fru tu pakai(gambar atas skali) teringat aku baju yang michael jackson pakai dlm video clip dia..cuma beza mj calor gold sikit tp fru gelap...mcm hati dia..hitam legam..

wE said...

Portugis,Japanese,British and ...now our own "leaders" invade us.. What independence we had achieve?..Democratic shit!


What is the point of having different political parties? We finally end up with the forced choice. If Malaysia loves the current party so much there wont be a riot. A riot occur when the stupid leader doesnt hear the peoples voice!

Encouraging healthy competition will make politician improve themselves. But its the other way around.. they make their way to the top and stay there with dirty politics..that is why our politician act like primary school student.


The funny thing is they just want to stay as a leader just for the power and the citizens money. Spending here and there, like its their own. For the country my ass..

We r now lying to ourselves.. MERDEKA? Its like a blind bird in a big cage thinking that it is free..

Anonymous said...

Sial..pasal korang habis rezeki aku hari tu. Kalu nak buat demo apasal korang tak buat kat Stadium...korang memang celaka sebenarnya sengaja nak bg org Melayu rugi. Aku nampak paling ramai Melayu. Keling dgn Cina ada 2 3 ekor je. Apa nak dibangga sangat!!!

Korang ingat tabur pasir dlm periuk nasik org baik ke.Korang tahu tak hari tu, korang kena menyumpah dgn kami para penjaja tau!!Dahlah buat awal bulan time ramai pembeli dan pasar malam kat jln TAR..

Siallah,,pasal korang buat demonstrasi habis kami penjaja rugi..pukimak punya orang lah korang ni!

arce said...

ko duk jaga periuk nasi ko je...hal jiran2 lain ko tak peduli.ape jenis manusia ko ni.yang buat hal bukan pendemo..pihak berkuasa yang menyembur air asid dan gas pemedih mata kat kedai dan khalayak awam.bukanlah pendemo yang merusuh.salah kan pihak berkuasa tu.pendemo dengan kaki dan tangan sahaja..mereka tidak merusuh dan bawa senjata,jangan jadi pemfitnah besar dosanya.pendemo menuntut agar undang2 yang zalim ciptaan manusia di hapuskan.undang2 allah lagi baik,gunapakai undang2 isla,untuk kebaikan semua juga.mana tahukan satu hari kelak allah nak tunjukan dikalangan saudara kamu d tangkap dibawah ISA.itu sebarang mungkin (Kun Faya Kun) Allah kata jadi, jadi.keje allah.kemudian baru nak kata zalim,jadi harap saudara fikir2kan lah.menuntut untuk agar kebaikan anak cucu dan cicit generasi akan datang hidup aman damai tanpa dengan sesuka hati pihak yang berkuasa menggunakan kuasa mereka untuk menjaga pemimpin yang korup.ingatlah kita semua akan mati dan tidak menongkat langit, jangan sesuka hati dengan kejam melakukan kezaliman kepada sesama manusia.zalim terhadap binatangpun allah tegas inikan manusia.ingat bahawa selepas kematian kita akan dibangkitkan semula untuk menjawap satu persatu perbuatan yang baik dan jahat kita lakukan di dunia semasa kita hidup.bahawa siksaan kubur itu benar,bahawa syurga dan neraka juga itu benar.

arce said...

kepada saudara ss, ya memang aku hidup tidak melarat dan aku ada semua apa yang saudara ss cakapkan.tapi islam tidak meminta kita mementingkan diri sendiri.kalau nabi dilahirkan islam utk dia atau bangsa arab sahaja..apalah nabi hendak menyusahkan diri untuk menyebarkan islam kepada semua umat hingga nabi di cerca dan diugut bunuh, jadi islam untuk semua umat,kalau kita senang..jangan kita tidak pandang org yg susah, islam tidak ajar begitu.kalau kita pakai mtr.kita kene lihat org yg naik basikal atau pejalan kaki (alhamdulillah aku dapat naik mtr.dan dari situ kita kene bersyukur dan kita tak boleh mendabik dada mengatakan org tu malas la sebab tak leh pakai mtr. saudara pegi la ke kampung2 dan lihat le sendiri ade ramai lagi rakyat kita yg susah di kl ni pun ade gak jiran tetangga hidup melaratjangan kita pandang di atas sahaja.org yang susah ni kita pejam mata seolak2 tidak ade apa yang berlaku.bangsa tidak penting, bagi aku memperjuangkan agama islam adalah matlamat aku dan aku sanggup syahid demi agama islam, itu nawaitu aku.

arce said...

kepada penguasa, ingat lah bahawa anda bukan beruniform selamanya, kelak anda akan pencen jua (melaiankan kalau anda pencen, anda terus mati meninggal keseronokkan dunia yang sementara) dan tak hidup dalam masyarakat, buat la sesuka hati anda pada rakyat.dan ingat jua kalau anda fikir tiada balas dosa dan pahala dan seksa kubur di alam barzah buat la juga sesuka hati dan zalim la pada rakyat.fikir2 kan lah..saya mengikatkan diri saya dan juga saudara semua, agar kita dan keluarga di jauhi dari sifat syaitan dalam diri kita moga allah memberi taufik dan hidayahNYA dan selamat dunia dan akhirat.

Anonymous said...

Orang Melayu tak tau malu ke? gaduh sana gaduh sini. ISA tu ada baik dan buruknya.Aku setuju.Kalau nak mansuh kan,aku tak setuju tapi kita umat yg berakal.kenapa pemimpin kita macam DSAI dan Ustaz2 kita tak mau berbincang dgn KDN utk selesai gubal ISA demi kebaikan semua.Marilah kita renungkan mana satu cara terbaik.Org lain ketawakan kita kerana yg pukul kaum melayu itu Pihak Keselamatan dan Pihak Keselamatan itupun 99% orang Melayu.fikir-fikirkanlah.

Anonymous said...

Sial..pasal korang habis rezeki aku hari tu. Kalu nak buat demo apasal korang tak buat kat Stadium...korang memang celaka sebenarnya sengaja nak bg org Melayu rugi. Aku nampak paling ramai Melayu. Keling dgn Cina ada 2 3 ekor je. Apa nak dibangga sangat!!!

--------------------
Dei Setan, rezeki Allah Taala yang bagi, bukan sebab demo. Kau yang celaka besar, manusia hipokrit, kalau nak marah orang demo, kau marahlah kat umno siapa yang suruh dajal-dajal umno tu sembur bom asap dan bahan kimia. Orang melayu macam kau rugi pasal tak pandai niaga, bukan pasal org lain.

-----------------------------

Korang ingat tabur pasir dlm periuk nasik org baik ke.Korang tahu tak hari tu, korang kena menyumpah dgn kami para penjaja tau!!Dahlah buat awal bulan time ramai pembeli dan pasar malam kat jln TAR..

------------------------

Siapa pula nak bayar ganti rugi manusia yang merengkok dalam lokap ISA, mereka pun punya anak bini. Umno ni memang celaka besar tutup periuk nasi orang...faham
kalau kau rugi pegi minta kat umno..bodoh

-----------------------------

Siallah,,pasal korang buat demonstrasi habis kami penjaja rugi..pukimak punya orang lah korang ni!

---------------------------

Kau lah sial, aku harap satu hari nanti kelaurga kau ditangkap masuk ISA.Baru kau rasa hebatnya ISA. Banggang....