"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 02, 2009

Gambar Sekitar Himpunan Anti ISA (3)

Tempat perlindungan terbaik waktu demo... bukan semua peniaga pentingkan diri sendiri, masih ramai yang "punya akal" dan bersama dengan kita.
Sayonara..!
Trak water canon kehabisan air... terpaksa mintak bantuan optimus brahim...
Cuba dapatkan topeng macam ni lainkali... memang efective...
Iklan...
Lepak-lepak sambil menunggu untuk berkumpul kembali...
Mask macam ni x boleh jalan...
Kerja kuat ye bang..! nasib ada demo, kalau tak... masing-masing dok mengangkang je dalam balai... kes jenayah menjadi-jadi... Polis Raja Di Malaysia...
Kasi bersih haaa...!
Meeting atur strategi balik, atau meeting sambil "membelasah" geng topi merah..?

12 comments:

zali said...

tak ada kesan
tak ada effect

isa hanya isu yang dimainkan oleh
pemimpin pr...pr menganjurkan
demo bertopengkan gmi hanya untuk :

1.mengukur sejauh mana sokongan
rakyat yang bingai pada mereka.

2.untuk membakar perasaan rakyat
membenci kerajaan

3.untuk melemahkan ekonomi negara

4.untuk diperlihatkan kononnya
betapa kejam tindasan kerajaan
pada mereka

5.untuk diperlihatkan kononnya
betapa pm tak pandai menguruskan
negara...hanya si juwuri saja
yang reti...thuih.

6.untuk diperlihatkan kepada
dunia kononnya pemerintahan di
m'sia tak stabil sekarang dan
perlu pru 13 segera.

7.dll dalam hal nak memburukkan
reputasi kerajaan.

isa hanya alat/tool/device untuk
mecapai matlamat sebenar iaitu
'mahu berkuasa'

apa yang jadi pada tahanan isa
bukanlah dikesah sangat oleh
mereka...mereka tak ambil peduli
langsung...'pegi mampus la korang
tahanan isa' kata mereka.

zali said...

sarkis semalam juga untuk pemuda pemudi pr bersuka ria...berpesta.

yang bawak camera...puas klik sana klik sini ambil gambar awek...

pemansuhan isa bukan tujuannya kini...

jantan yang dapat mencelah ditengah-tengah muslimah [kononnya muslimah] puas le meraba dan mengesel sana sini...darurat katanya.

sarkis semalam lebih jelek dari jom heboh!...hanya memperlihatkan betapa 'islamiknya' pro pr acuan ustaz jubori.

Unknown said...

mana orang cina dan india??nape semua orang melayu je ramai

AnTiiSa said...

Mana penyokong pro isa tu..tak ada penyokong dah umngok ni,dah pupus..tunggulah kehancuran di pru13 nanti dgn kezaliman yang kamu lakukan keatas rakyat yang berkumpul secara aman.

al-Balingi said...

Tq TP..again and again..God Bless

bodik said...

zali tengin ada lg ko ye...jenis bangang x paham2. dah aku kata blk mengaji ikut ajaran islam yg sebenor. asyik nak jilat bontot pemimpin2 umno yahudi. aku bg tahu rakyat dah muak muntah hijau dan meluat tgk perangai puak2 zalim ni. mmg jenis adik beradik yahudi. mkn duit haram, kelentong sana kelentong sini ini semua dah jadi darah daging umno yahudi.

bodik said...

mrfeusted...ko x turun mmg ko x nampak. cuba ko turun aku rasa org lain pun x nampak ko.

SS said...

betul ke..hang ni ikut ajaran islam ???? sekarang ni aku tengok PR ni asyik memaki orang-orang UMNO je, pada hal sesama Islam.. Kalo geng DAP pakat puji memuji plak.. siap ada gambar Ronnie Liu yang x handsome langsung tu lagi..

Anonymous said...

memang patut pun umno dimaki sebab umno lebih jahat dari Dap.Samalah dgn israel yang tdk membenarkan org islam msk kemasjid krn dituduh pengganas dan terpaksalah sembahyang atas jalanraya..Orang zalim memang patut dilaknat.

CUPING MERAH said...

WAAA..TPU KLAU BAB SNAP NI BAGI KAT DIA LAA..

ADA PART TUUU..YANG PASTI TK AKAN KETINGGALAN PUNYA..
SEKURANG-KURANGNYA DAPAT MENYEJUKKAN HATI YANG TENGAH PANAS..

CAYALAH..

Anonymous said...

'kate2 bodik kepade mrfeusted...ko x turun mmg ko x nampak. cuba ko turun aku rasa org lain pun x nampak ko.' mmg la tak nampak sbb dier sorang je. jd kesimpulan nyer, cine dan india hanya menghantar seorang sahaja wakil nyer.. hmmm berdisiplin.. plik pown ader..
cermin diri oiii...

Meor Paya Jaras said...

Salam.Aku dapat address blog ni dr. Respect Group yg dilinkkan ke email. Aku tak pernah menulis dlm mn2 blog cukup sekadar membaca sahaja tapi hari ni aku nak katakan kekecewaan aku atas apa yg berlaku pd diri dan keluarga aku serta ketidakpuasan hati aku.Membaca komen2 dlm blog ni aku tahu yg korang kata aku pencacai pd kerajaan BN.Maaf aku sokong mn yg baik samada drp BN atau PR.Undi aku tengok calon janji yg baik dan berkhidmat utk rakyat.Aku bukan ahli mn2 parti pun.Aku mengundi di DUN Paya Jaras dan tahun ni aku undi YB Bushro pasal dia memang baik berbanding calon PAS, Khairudin yg hanya muncul masa pilihanraya. Pilihanraya dulu aku undi calon PAS. YB Bushro memeng diakui baik dan berkhidmat utk rakyat kalu tak percaya tanyalah org2 di Paya Jaras..Bukan sebab aku penyokong BN tetapi pada aku calon yg baik harus dia sokong. YB ni sebelum masuk waktu Subuh dah ada kat masjid sama solat. Itu yg aku respek gila kat dia...jd aku nak maklumkan bahawa tak semua org UMNO ni jahat dan tak guna. Ada sebahagian tu yg memang baik.

OK..berbalik kpd ketidakpuasan hati aku.Semlm aku terpaksa melawat bapa saudara aku yg masuk hospital di GH.Aku cakap kat mak aku nak pegi hari ni tapi mak aku nak pergi juga jd terpaksalah pasal bapa saudara aku dah agak nazak.Aku kena ambik mak aku di Pantai Dalam melalui Federal Highway. Aku sangkut dlm 'jammed' pasal korang buat demonstrasi...Lepas ambil mak aku kami cuba lari nak elak masuk KL tetapi tak boleh nak elak juga pasal GH memang kena lalu pusat bandar.Bayangkan perjalanan aku semlm daripada jam 10.00 pg sampai di Hospital pukul 6 petang sebab sangkut dlm jammed...

Ketidak puasan hati aku ialah cuku2lah buat demonstrasi dan kerja2 bodoh ni pasal akan menyusahkan org ramai.Aku tengok lepas demonstrasi tak ada apa pun kesannya. Yg aku heran apasal korang tak buat kat Stadium Melawati ke? Jgnlah disusahkan kami rakyat kerdil dgn perkara2 yg menyusahkan org ramai ini.Habis jln jammed dan org meniaga terpaksa tutup kedai. Korang ingat baik ke menyusahkan org dan tutup rezeki org ni!!!!!

Maaflah, Suka hatilah apa yg korang nak kata kat aku tapi inilah luahan hati aku yg memang sampai bila2 akan aku ingat. Korang ni dah menyusahkan aku dan keluarga aku!!!!!!!!