"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 29, 2008

Ustaz Ramlang: Mohon Maaf Dari Topeng_Perak

Hari ni aku nak flashback balik apa yang berlaku tempohari mengenai pendedahan id Ustaz Ramlang Porigi.

Semuanya bermula sebaik aku balik dari Permatang Pauh.petang hari 18hb, Ogos, 2008 lebih kurang jam 4:00pm aku dapat call dari sorang informer mengesahkan bahawa Imam Masjid Wilayah tak terlibat dalam upacara Sumpah Mubahalah Saiful.

Berita awal sebelum pembongkaran dibuat boleh korang baca di [sini].sebelum tu aku ada bincang dengan kawan-kawan tentang hal sumpah Saiful ni & bagi kami, kami kena buat sesuatu sebab dalam perkiraan kami sumpah Saiful akan memberi kesan keatas pengundi-pengundi di P-044 dan bacaan kami rate DSAI & Ariff pada masa itu ialah 50:50.

Pengesahan.

Petang tu jugak lepas aku publish artikel awal aku, aku dapat buat beberapa call & dapat pengesahan bahawa maklumat awal adalah benar dimana Imam Masjid Wilayah tidak terlibat dalam upacara sumpah Saiful.

Dari situ, aku mula buat pencarian id Ustaz Ramlang Porigi dalam google search dan hasilnya macam yang aku publishkan dalam blog aku di [sini] dan jugak di TKO di [sini].

Kenapa Mesti Dedah?

Disini jugak aku nak jelaskan kenapa perkara tersebut aku dedahkan & jugak tujuan ianya didedahkan.

Lepas aku buat search dalam google banyak maklumat tentang id Ustaz Ramlang Porigi aku dapat iaitu nama penuh, tarikh lahir, no ic, no talifon bimbit, alamat rumah & banyak lagi.cuma aku tak dedahkan semuanya dalam artikel aku.

Strategi Provokasi.

Semua yang kami buat ialah sebagai strategi untuk memprovoke Ustaz Ramlang Porigi supaya tampil membuat pengakuan.perkiraan aku ada 2.

Yang pertama - hasil dari pendedahan ini, Ustaz Ramlang akan tampil membuat pengakuan bahawa dia "diarah" untuk hadir kemajlis sumpah sebagaimana info yang kami dapat seterusnya dapat menaikkan rating DSAI di P-044 mengatasi lawannya Ariff sekurang-kurangnya DSAI 63 & Ariff 27.

Yang kedua - pihak yang mengatur majlis akan menekan Ustaz Ramlang supaya membuat pengakuan bahawa semua itu adalah fitnah & terus bersekongkol dalam konspirasi liwat 2 & jika ini berlaku, tidak banyak yang dapat kami harapkan atas undi DSAI tetapi sekurang-kurangnya ada sedikit perubahan walaupun tak banyak.

Saat Kritikal.

Sehingga detik kritikal 25hb. Ogos, 2008 kami masih ternanti-nanti kemunculan Ustaz Ramlang untuk membuat apa-apa statement yang akan menentukan nasib DSAI & pada hari itu jugak aku dan rakan-rakan aku berada dalam keadaan sedikit stress kerana hasil survey yang kami buat, bacaan graff DSAI & Ariff ialah 50:50.masih tiada jaminan bahawa Pakatan Rakyat akan memenangi Piliharaya Kecil P-044.

Ustaz Ramlang Lancar Nuclear.

Petang ahad lebih kurang jam 4:00pm, aku dapat call dari PKR mengesahkan bahawa Ustaz Ramlang Porigi telah sampai ke Permatang Pauh & akan membuat pendedahan berkenaan majlis sumpah mubahalah Saiful.

Kami yang mendapat berita tersebut amat gembira & akhirnya teka-teki terjawab, strategi menjadi & kami juga saat itu bersujud syukur kepada Allah kerana dalam hujan renyai petang itu, Allah telah membantu kami. Allahuakbar.

Bom Dihantar Terus Ke Kem UMNO/BN.

Tiada siapa yang dapat menjangkakan kuasa Allah swt & tiada siapa yang dapat menjangka bahawa pada sebelah malamnya pula Ustaz Ramlang Porigi telah hadir di Masjid Perda bersama Tuan Guru Nik Abdul Azizi Nik Mat & disitu juga Ustaz Ramlang telah membuat pengakuan secara terbuka dikhalayak ramai tentang apa yang berlaku pada majlis sumpah mubahalah Saiful seterusnya meledakkan perubahan yang besar di Permatang Pauh.

Sebaik Ustaz Ramlang muncul disisi TGNA, markas-markas UMNO/BN tidak lagi galak seperti sebelumnya.tiada lagi kedengaran bunyi liwat, liwat, liwat, pungkoq, pungkoq, pungkoq & yang sewaktu dengannya.

Semua markas UMNO/BN seolah telah dibom dengan bom raja nuclears.ramai jugak petugas-petugas yang bertindak menukar baju biru gelap kepada biru muda & malam itu juga graff DSAI mengatasi Ariff sebanyak 25%!!!

26hb. Ogos, 2008 Hari Terakhir.

Isnin, kami bangun dengan hati yang lega.tiada stress, tiada tekanan.semuanya dalam keadaan yang baik.aku keluar dari Quarters kami lebih kurang jam 11:00am & amat menggembirakan hari tu ialah bilamana aku dapat sms memaklumkan bahawa sejumlah besar ahli MCA, MIC & GERAKAN Pulau Pinang telah berada bersama-sama skuad gempur Pakatan Rakyat menyertai kempen dari rumah ke rumah menyatakan sokongan kepada DSAI.

Isnin ialah hari yang cukup santai bagi kami.jentera pilihanraya amat lancar tanpa gangguan pihak lawan.sokongan rakyat Permatang Pauh bertambah & dipihak UMNO/BN pula, markas mereka semakin kekurangan sokongan & jentera.

Sebelah malamnya DSAI berceramah di Jalan Baru & dalam hujan lebat itu, berpuluh ribu rakyat serata Pulau Pinang & juga Pelancong Politik memenuhi ruang yang ada di lokasi ceramah untuk mendengar amanat terakhir DSAI sebelum hari pembuangan undi.

Aku sempat menghubungi rakan yang menyusup ke lokasi ceramah Najib sebelumnya & info mengatakan ceramah Najib hanya disertai oleh lebih kurang 100 orang "rakyat" berjaket Barisan Nasional.

Terima Kasih Ustaz Ramlang & Kredit Pada Pakatan Rakyat.

Sebetulnya keseluruhan sahabat-sahabat, penyokong-penyokong & ahli Pakatan Rakyat WAJIB mengucapkan terima kasih kepada Ustaz Ramlang Porigi kerana dia inilah yang telah menyelamatkan keadaan yang tergantung di P-044.

Kemunculan Ustaz Ramlang dipentas bersama TGNA juga adalah sebagai BONUS kepada Pakatan Rakyat.kewibawaan TGNA telah membuatkan kemunculan Ustaz Ramlang disisinya dilihat sebagai "killer" dalam kempen P-044.terima kasih pada TGNA kerana sudi menumpangkan Ustaz Ramlang seketika untuk menyelamatkan keadaan.

Impak dari pengakuan Ustaz Ramlang telah mengakibatkan UMNO/BN lumpuh sama sekali di Permatang Pauh & hasilnya Pakatan Rakyat meraih kemenangan yang besar dalam P-044.

Mohon Maaf Dari Topeng_Perak.

Kesempatan ini saya ambil untuk memohon maaf yang tak terhingga dari hujung rambut, hingga kehujung kaki kepada Ustaz Ramlang, ahli keluarga Ustaz Ramlang, kenalan-kenalannya & pembaca semua kerana saya telah mendedahkan id Ustaz Ramlang & sedikit sebanyak dari kerja saya telah membuatkan Ustaz Ramlang bukan sahaja ditohmah malah dicaci oleh beribu-ribu individu didalam talifon bimbitnya(no hp tu bukan kerja aku).

Saya jelas juga perkara kenapa perkara mohon maaf ini "lewat" beberapa hari walaupun ada beberapa individu mendesak saya memohon maaf pada kadar "segera".

Sengaja saya "lewat"kan mohon maaf ini supaya pembaca semua faham apa yang saya lakukan & apa strategi saya sebenarnya bila saya mendedahkan id Ustaz seperti yang saya maklumkan diatas.

Untuk Makluman Pembaca.

Untuk makluman pembaca juga, sebelum ini saya telah memohon maaf kepada Ustaz Ramlang di [sini](terpaksa tumpang blog rakan sebab masa di P-044 saya kekurangan) & juga dalam blog saya telah saya jelaskan secara ringkas mengenai Ustaz Ramlang di [sini] sebaik dapat maklumat Ustaz Ramlang berada di P-044.

Sebelum artikel ini ditaip & dipos juga saya telah menghubungi Ustaz Ramlang secara peribadi, Ustaz Ramlang telah memaafkan saya & artikel ini ditaip sebagai janji saya kepada Ustaz Ramlang walaupun Ustaz Ramlang tidak mengajukan saya supaya berbuat demikian(mohon maaf secara terbuka).

Diharap perkara ini(apa yang saya lakukan)jelas kepada para pembaca & andainya perbuatan saya tidak dapat dimaafkan oleh anda, itu hak anda & balasannya tetap akan saya terima dihari pengadilan kelak & akan saya terima akibatnya sepertimana yang tertulis.

38 comments:

ADI SHAHRIZAN said...

begitulah rasmi PR,asal shj UMNO akan dihentam habis2an tanpa usul periksa,xkira ustaz ke,imam masjid ke,.apa yg dibuat pasti xbetul, xbijak,ada kepentingan peribadi, rasuah dll,..

Bila join/sokong PR,. seolah baru diislamkan semula,.yg buruk sumer hilang,baru bijak,baru jujur,baru demi perjuangan tanpa kepentingan peribadi,tiada rasuah,..bla,.bla

Kes Ustaz Ramlang dan Sdr Ezam adalah satu contoh unik kerakusan PR(terutama topengperak),..dimana dari dikeji boleh dipuja dlm sekelip mata,..dan dari hero menjadi zero juga dlm sekelip mata,.

Hijat Panjang... said...

Salam...

Kepada semua blogger's yang TELAH buat PAKATAN serta PUBLISHkan artikel mahupun tohmahan melalui blog,web masing sila-Lah MOHON MAAF SECARA TERTUTUP (boleh ka camni?) melalui email atau komen kepada Ustaz Ramlang..Ustaz, saya pun MINTAK MAAP BANYAK-2 kerana burok sangka dan bertindak terlampau agresif melalui posting di blog saya http://bloghijat.blogspot.com/ tempohari..Maap Di Pinta..!!! Maapkan Kami..!!!

Anonymous said...

Demi kebenaran.

ADI SHAHRIZAN said...

hahaha,.
agak2 klu Sdr Ezam masuk PKR balik korang pakat ramai2 minta maaf kat dia ke?

ADI SHAHRIZAN said...

Akhirnya pengendali bloghijat mengaku telah buat "TOHMAHAN" serta "FITNAH"terhadap Ustaz Ramlang yg disangka UMNO,. ni kes naya tersalah tembak krn ustaz ada baju biru gelap,. yg syoknya yg menembak bukan sorang tapi ramai2,..tembak berkumpulan@berpakatan.

Setelah disahkan 'geng', barulah ustaz yg ade acc friendster ni diterima 'islam'nya lalu diangkat sbg wira di pmtg pauh.

Soalan saya:-
1) Minta maaf pd ustaz aje ke? Bagaimana dgn surfer lain yg terpedaya dan ter"pecaya" dgn fitnah serta tipu daya anda?

2) Bila Lim Guan Eng nak lantik Ustaz Ramlang jadi Mufti Penang?

hafiz said...

ape2lah, yang penting, kebenaran telah nampak! BeEnd makin hilang arah! Terus gagal! dan akan terus lembik!!!!

Anonymous said...

jangan setakat mohon maaf je... kite kene tengok apa tindakan yang akan diambil oleh majikan beliau terhadap tindakan pendedahannya itu. Walaupun kenyataan yang diberikan adalah kisah benar dan tidak berpihak mana2 partai tetapi beliau telah diugut dengan beberapa kemungkinan tindakan.
Saya rasa kite perlu mempertahankan kebenaran dan hak beliau serta memperjuangkan keadilan untuk Ust. Ramlang setelah perjuangan untuk DSAI telah dikecapi dengan kejayaan.

Anonymous said...

sebaiknya sebagai orang yang mengaku beragama islam,sekiranya berlaku khilaf wajib memohon maaf dari saudaranya....saya sokong akan topeng perak memohon maaf pada ust.Romlan.kepada antisodomy jgn nak buat propaganda murah kat sini.....anda boleh............................blah!!!!!!!

Anonymous said...

ust Romlan telah m`ambil keputusanm bijak dgn tampil memberikan p`dedahan pada mlm tu....jika tidak ramai lagi orang akan bersangka buruk padanya,spt saya...pd mulanya mmg saya pun menyangka buruk pd ust...maafkan sya,SYABAS UST ROMLAN.

Anonymous said...

Kepada Bangsarrrtt ANTISOKDOMYY....

Orang macam lu lah yg membuat dunia huru hara...
Orang macam lu yg mempunyai hati yg sungguh busuk...wa raselah kan kalau babi jumpa hati lu pun...wa ingat dia pun tak mahu makan lah Bro..sebab busuk serta membusukkan..

Pada lu....Amenoo dan manusia bangsarrtt macam Ezammm ada lah hero...WALAUPUN DEPA TU KORUPPP GILERRR....

Wa cadangkan lu buat satu NGO...macam si bangsarrtt EZAM buat dulu..GERAKAN MEMBASMI RASUAH..."GERAK"...

ANTISODOKKMY..boleh tubuh NGO membela mereka2 yg terlibat secara paksa atau sukarela melakukan LIWAT..lu boleh lah jadi PRESIDEN SEUMUR HIDUPPP......wa cadangkan nama persatuan lu orang.."GERAKAN KEBAJIKAN ORG2. YG SUKA DILIWAT"..."GELIWAT"...lu boleh mintak Timbalan Presidenn Amenoo jadi Penaung....

dan si Saifulll bangsartt tu jadi....lu punyaer SETIUSAHA AGUNG...

PASSTU LU BOLEH MINTA JADI KOMPONEN PARTI BEE..END...

GUA RASE RASE RAMAI MAKYAH MAKYAHH AKAN SOKONG LU ORANGG...

OKEY LAR ANTISODOKKKMY....KALAU LU TUBUH PERSATUAN JANGAN LUPA PANGGIL BEKASS DRIVER DSWA SEKALI ...

MESTI DIA SUKA ....

SILAP SILAP BRO....LU BOLEH DAPAT TITLE DATUK DARI NEGERI ALI RUSATAMMM....

CHEERS

ADI SHAHRIZAN said...

Buat shbat2,. sila baca dgn fikiran waras,.

Saya ada seorg kawan,umur 40an ada isteri,anak,kerja tetap,lulusan pengajian tinggi,rumah besar,. nmpak bahagialah,.tapi rupa2nya dia seorg gay,sekali-sekali nak juga ponggong jantan,dah tabiat xleh nak buang.

Jgn tuduh sya cuba memfitnah lagi.

Sya yakin shbat2 juga sekurang2nya kenal seorg mcm ni,atau tahu hal ni,.bukti?? mana nak cari? lain la klu diri sendiri terlibat,.

Isteri sya ada seorg kawan,cantik budak tu.Satu hari kwn tu teriak tangis krn bfnya mengaku gay.Bf nya sya kenal mmg hensem mamat tu. saya suruh isteri saya nasihatkan kwnnya,.lupakanlah bfnya tu,masalah besar kemudian hari,.tapi dah terlambat,dia terlalu mencintai bfnya,akan cuba ubah tabiat buruk bf,. entahlah,..sya rasa shbat2 boleh agak apa bakal berlaku,.

Jgn tuduh saya cuba menfitnah lagi,..

Shbat2 setuju tak dgn peribahasa
"hya jauhari yg mengenal manikam"?

Now come to my point,..tapi shbat2 perlu berjanji utk berlapang dada,waras dan jgn mengikut perasaan.

Kita tukar peribahasa tu jadi "Hya gay mengenal gay",.krn mmg terbukti seorg gay memang mengenali gay yg lain,.(b4 that,.gay ada byk jenis, yg bahaya jenis mkn 2/2).

Jadi sya buat kajian sendiri, soalan sya pd gay yg saya kenal, ADAKAH DSAI SEORG GAY?

Hasilnya sgt memeranjatkan,.
Shbt2 cubalah sendiri,.

Jgn tuduh saya cuba menfitnah

Unknown said...

saya dgr khabar angin ustaz ramlang d pecat betui ker?

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam.

pasal ustaz Ramlang Porigi ni ummi penah buat posting sebelum beliau membuat pengakuan di PRK yg lepas..

http://haninasution.blogspot.com/2008/08/mangsa-umno.html

dari awal ummi dah agak dia ni mangsa umno..

Anonymous said...

rilekla ...sesiapa pun melakukan kesalahan termasuk webmaster...Ustaz Ramlang pun masuk Umno supaya dapat kerja dengan kerajaan...bukan ke senang nak mintak keje kerajaan kalau ada keahlian Umno...hekekek

ADI SHAHRIZAN said...

hehhehe,.

Terima kasih atas idea bernas sdra tu,.tapi sya oter sikit lah,.

Sya bercdg nak tubuhkan NGO bernama PROLIWAT,.he3x,.badan utk sumer peliwat2 berlindung,.

Presidennya,?? sapa lagi klu bukan Raja Liwat Msia,. DSAI

PROLIWAT ni akan join PR,. tu penting tu sbb jika mangsa buat aduan terhdp ahli proliwat,. akan dianggap diupah,dipaksa atau perkataan lebih tepat "konspirasi",..

Fuhh,..best giler ni,.keistimewaan lain,ahli proliwat bukan shj boleh meliwat sesuka hati,.tapi juga bebas terima rasuah (termsk rasuah seks) tanpa takut2 sbb byk blog2 akan sentiasa membela mrk,..

So,.apa lagi peliwat2 sume,.cepat la join,.tapi oleh krn PROLIWAT baru di prgkt cadangan,.sume peliwat diminta jadi ahli PKR dulu sbb badan baru ni hya akan ambil ahli dari PKR.

Mr Joker said...

ANTISODOMY - samada ngko ni orang Islam atau tidak, aku tak tau... tapi seolahnya ngko tak menghormati bulan ramadhan yang mulia ni dengan sikap ngko yang terus-terusan memfitnah tanpa bukti walau dihari pertama Ramadhan yang mulia ini...

ini ke sikap penyokong parti yang ngko cakap "berkaliber"?

sika macam ni terang-terang seolah ngko menghina bulan yang mulia ni...

aku tak pasti apa yang ngko hina...bulan yang mulia atau Allah...

Sujudlah...

Anonymous said...

kepada antisodomy

mudah2han kau dilaknat Allah sempena bulan Ramadhan yang mulia ini,Amin.. kau menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal, kau jahil, kau bersekongkol dengan taghut dan dajjal-dajjal kecil.dan Kau x banyak beza dengan taghut2 dan dajjal itu!!!

Anonymous said...

syabas Ustaz Ramlang, ustaz merupakan contoh yang mulia. minta maaf atas segala buruk sangka terhadap ustaz sebelum ini.

ADI SHAHRIZAN said...

Shbat2 sume,..

Tkasih atas perhatian anda,..

Spt yg saya jangka,juak2 PKR ni cukup marah bila sebut "LIWAT",.

Sbb tu para shbt kat mana2 pun perkataan 'lewat' tu kena sebut betul2,..jgn lari aligment sikit pun,.sensitif

Lihatlah bgmana mrk melatah memaki-hamun (w'pun dibulan mulia) bila diprovoke dgn perkataan keramat tu,..Entahlah !!!,..

Semoga pengikut kaum LUT dan pembelanya dilaknat Allah S.W.T hingga hari kiamat(kecuali mrk bertaubat-insyaallah)

Mr Joker said...

antisodomy - juak2 PKR cukup marah bila sebut "liwat" sebab perkataan tu tak senonoh... juak2 UMNO/BN pulak cukup suka dengan ayat yang tak senonoh & perkara2 tak senonoh...

hatta dibulan yang mulia ni pun juak2 UMNO/BN masih lancar menyebut perkataan "liwat" dari berzikir pada Allah & Rasul-Nya...

Kemana sebenarnya tujuan ngkorang juak2 UMNO/BN di"kemudian" hari???

apa ayat2 tak senonoh tu adalah jambatan ke syurga?

ADI SHAHRIZAN said...

Sebut je xpe kot,.tapi xbuat,.

Camner plak yg jijik nak sebut,.. tapi suukaaaa buat,..

Perbuatan xsenonoh jmbatan ke mana plak,..????

Mr Joker said...

perbuatan tak senonoh tu jalan ke neraka.yang tu kene jelas.

menuduh sesuatu tanpa bukti... hang tau apa hukumnya?(sebagai seorang muslim)

hang tau apa hukumnya memfitnah?

yang berbuat dosa itu berdosa atas perbuatannya sendiri.itu termaktub dalam Al-Qur'an & hadis.

Yang menuduh/memfitnah pulak sebab apa?apa yang menariknya menuduh/memfitnah?

Allah bagi kelebihan, kemudahan untuk beroleh pahala, tapi kenapa masih ramai yang lebih tertarik untuk mengumpul dosa?

Indah sangat ke neraka di mata korang?

ADI SHAHRIZAN said...

wah marah nmpak??

Mr Joker said...

aku tak tau pemikiran hang stakat mana.

apa yang aku komen bukan dari rasa marah aku, tu cuma teguran... mungkin dalam ramai2 yang baca komen ni, hang sorang je yang rasa aku marah.

samada ngko faham & terima teguran aku, ataupun ngko faham, terima & rasa malu atas kesilapan diri.

banyakkan muhasabah diri.jangan siakan Ramadhan ini dengan menabur fitnah.

Allah sentiasa dekat dengan makhluk-Nya yang sentiasa istiqomah & muhasabah diri.

ADI SHAHRIZAN said...

Entah lah TP,.

Sbg seorg Islam sya yakin dgn sumpah saiful,.xpenah syg dengar seorg muslim sumpah sedahsyat tu,.
tambahan pula bapa dia ada kat situ.

Kenapa sumpah tu xleh dipercayai??

Sebenarnya dia xperlu bersumpah,.
cukup dgn laporan polis & naik court mcm azizan buat.
(utk pengetahuan, masa tu sya pun mcm anda)

Apa yg membuatkan seseorg tergamak perjudikan masa depan anak2(bakal) dan keturunan?

Anda tya sya pasal bukti,.. sumpah tu dah cukup,..xperlu bukti len

Mr Joker said...

soklan paling ringkas untuk hang fikir...

Hang tau tak kenapa tidak Allah suruh kita bersumpah je untuk buktikan salah atau tidak...

Hang tau tak kenapa Allah turunkan hukum hudud?

aku ulas sikit - boleh ke kita suruh semua banduan dalam penjara bersumpah untuk buktikan depa benar atau salah?

bersumpahlah semua banduan, lepas tu kita bebaskan semuanya & tunggu pembalasan Allah...

boleh tak macam tu?

ADI SHAHRIZAN said...

Oh,..jadi inilah pegangan anda,.sumpah tidak boleh diterima langsung,.nmpak sgt anda tidak yakin pd pembalasan Allah.

Klu begitu sya xsetuju dgn anda.

Pada saya sumpah masih boleh diterima pakai utk tujuan2 tertentu,dgn dipersetujui ulama,.sbg cth utk buktikan kejujuran,.. lagipun sumpah xbercanggah dgn islam.

Perlu diingat sumpah bukan utk dibawa ke mahkamah.

Ramai ulama PR menasihati DSAI spya tidak bersumpah,.. bagi DSAI umpama org mengantuk disorong bantal,.

Mr Joker said...

bukan bermaksud tidak boleh diterima langsung.

hang cerita sikit dekat aku, pernah tak Rasulullah mengadili sahabat2 atau sesiap disekelilingnya hanya dengan sumpah.

hang cerita pulak dekat aku, sumpah sambil pegang Al-Qur'an itu ajaran siapa? Rasulullah kah?

Hang cerita lagi dekat aku, Al-Qur'an dijilid selepas kewafatan Rasulullah atau ketika rasulullah masih hidup?

Kalau selepas Rasulullah wafat, macam mana pulak boleh dikatakan "bersumpah mengikut Islam"...lepas Rasulullah wafat ada Islam yang lain ka?mungkin Islam HadHari kot...

Al-Qur'an tiu untuk dibaca, dikaji ilmunya, bukan untuk dipermainkan oleh kita yang cetek ilmu.

itukah cara kita menghormati Al-qur'an sebagai mukjizat rasulullah?

ADI SHAHRIZAN said...

MasyaAllah TP,..
ana xmau komen byk2lah,.takut tersesat lagi menyesatkan,.

Nmpaknya KAEDAH sumpah jadi persoalan anda,..namun matlamat sumpah tidak dinafikan.Klu pegang Quran xbetul,.mgkin Ust Romlang patut suruh simpan je masa nak bersumpah,.
Tapi adakah sbb pegang Quran jer sumpah jadi xsah/batal???

Kita boleh terima saiful bukan tahu sgt pasal sumpah menyumpah ni, tapi kesediaannya utk bersumpah "dgn cara yg dia yakin betul" jd tanda tanya.

Mr Joker said...

soklan aku tentang hudud & sumpah kat atas tu ngko tak jawab & sekarang ngko ber"ana" "ana" pulak dengan aku.

soklan aku ngko jawab dengan putar belit.

lagi 1 soklan aku & aku yakin ngko akan putar belit.

dalam surah mana didalam Al-Qur'an yang menganjurkan kita supaya bersumpah untuk membukti yang kita tak bersalah.

Jawab soklan aku sebelum ngko kona merata-rata..!

ADI SHAHRIZAN said...

Anda pun putar belit jugak.

Jgn lah tya solan yg amik masa nak jawab,..klu sya suruh tunjukkan surah yg mewajibkan kita bersuci selepas bersama isteri,.tentu anda pun ambil masa gak,..tul tak?

Dari soalan anda, sya buat kesimpulan bhw anda xpecaya sumpah saiful.

Bagi saya,saya percaya, cuma kaedah mgkin xsempurna tapi ianya TIDAK membatalkan sumpah.

Anda juga xyakin dgn pembalasan Allah S.W.T terhdp org yg bersumpah dusta,sbb tu anda tolak mentah2 sumpah laknat saiful tanpa beri ruang waktu sedikit pun.

Org yg TIDAK bersumpah tentu xtakut apa2 sbb dia xberjanji apa2 dgn Allah.

Jadi jelas,..siapa yg mengambil risiko laknat Allah jika berdusta,..dan siapa yg "heppy memanjang" hya perlu menafikan perbuatannya didepan manusia yg serba lemah.

Mr Joker said...

cuba ngko bagi aku 1 reason kenapa saiful yang berumur 23 tahun tak melawan ketika Anwar meliwatnya.

soklan paling mudah.

tolong jawab.

ADI SHAHRIZAN said...

Soklan ni mudah dijawab,cuma kena ada kefahaman psikologi,..

Dari segi tenaga mmg saiful lebih gagah,..tapi dr segi kuasa dan penghormatan DSAI jauh lebih mendominasi,..

Byk faktor yg menyebabkan seseorg xmelawan w'pun tidak rela,.
cth: terlalu hormat,.terlalu takut,.dipujuk atau diugut,.

Maaf,.sya kena amik dotter from kindergarden,esok smbung,.

Mr Joker said...

kuasa & penghormatan?

apa kuasa yang DSAI ada?

apa jenis penghormatan yang DSAI sampai si Saiful ni merelakan juburnya ditarah?

Terlalu takut pada manusia?ciri-cir orang Islamkah ini?takut pada manusia atau takut pada Allah?

Dipujuk/diugut???

lemah sangatkah untuk melawan pujukan?katanya jumpa najib... lepas jumpa najib tadah lagi sekali baru buat report...

kenapa salinan report polis masih belum diserah pada DSAI?

apa perlunya DNA anwar yang baru? yang dulu x boleh pakai dah ke?

kenapa DNA dinasour yg umurnya berjuta-juta tahun elok-elok je saintis boleh pakai?

encik...sayang sungguh kalau akal yang Allah beri secara percuma tidak diguna dengan sebaiknya.

encik pakai PC ofis ya???

amanah sungguh...

ADI SHAHRIZAN said...

Rasa janggal lak jika xtamatkan isu nie,.

Fistly nak bgtau,sya xpakai PC opis,.sya guna lap-top sndiri.

Spt yg saya ckp, utk menganalisa bgmna peristiwa ini boleh terjadi, kena ada faham konsep "psikologi superiority",..cth : spt antara penyanyi dgn peminat yg sgt memujanya atau antara pengikut dgn pemimpin yg jadi idolanya,..etc

Klu nak citer lanjut bab psikologi nie,smpai 16 sept pun xhabis, xpelah klu TP xfaham,.cuma kena yakin dgn Allah s.w.t.

Bagi sya, sya amat yakin dgn Pembalasan Allah. Sya yakin sesiapa yg bersumpah dusta akan terima laknat@bala dari Allah,..dan laknat pula adalah secara direct kpd diri org yg bersumpah dusta tersbt,..cuma sya berdoa semoga Allah kesihanilah keturunannya(bakal) yg xberdosa itu.

Persoalannya skrg,. bgmana jika saiful TIDAK BERDUSTA,..???

Soalan TP yg lain,sya xdpt jawab sbb tu masalah ternikal,..kena tya polislah,.

Semoga kita semua diberi hidayah oleh Allah S.W.T.

Sekian,wassalamm'alaikum w.b.t

Mr Joker said...

rujuk pada kenyataan hang : Sya yakin sesiapa yg bersumpah dusta akan terima laknat@bala dari Allah,..dan laknat pula adalah secara direct kpd diri org yg bersumpah dusta tersbt,

adakah bermaksud laknat Allah itu hanya datang pada mereka yag bersumpah sahaja?

adakah anda membataskan kuasa Allah yang Maha Kuasa?

Anonymous said...

uSTAZ rAMLANG BELAJAQ TAK TINGGI TAKAT SPM JER. JAWATAN PUN S17...LEVEL KERANI, KAT MASJID WILAYAH PUN SETAKAT PEMBANTU IMAM JER...TAPI BELAGAK KUAR STATEMENT MACAM LEVEL MUFTI....PIIIIIRRRAAAHHHHHHHHHH RAMLANG. MEMANG SIAL KO

Anonymous said...

Macammana pulak dengan janji DUSTA...atau TIPU DUSTA contohnya macam dah canang pada semua orang nak jadi PM pada tarikh tertentu, lepas tu tak jadi. Lepas tu janji lagi tarikh lain, lepas tu tak jadi lagi, lepas tu nak hantar surat pada Agong mohon persidangan tergempar parlimen, lepas tu tak jadi jugak...tu nak kira halal je ke. Atau kita yakin DUSTA yang macam tu Allah tak Laknat....

Satu Permatang Pauh kena TIPU...kesian betul orang Permatang Pauh....kena tipu dengan orang SAKIT MENTAL...