"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 29, 2008

Diari P-044: Hari Penamaan Calon

Saje aku ulang tayang balik diari aku ke Permatang Pauh...kenangan paling best pernah aku dapat selama berada dalam Pakatan Rakyat.

7:40am - Kereta dah mula bersusun-susun masa aku sampai.







7:44am -
Lebuhraya BKE dah mula sesak.satu petanda baik buat Pakatan Rakyat.




7:46am -
Sokongan dari rakan-rakan Pakatan Rakyat amat membanggakan tapi kenapa puaka-puaka UMNO/BN asyik dok cucuk kunun Pakatan Rakyat "rapuh"...depa nak kene benam agaknya...

7:48am - Lebih kurang 3km dari pusat penamaan calon traffic dah mula sesak...parking tepi jalan & jalan kaki ke pusat is the best things to do.let's go...







7:55am - Depa ni rupanya dari semalam dah sampai sini siap solat jemaah kat sini lagi...semangat betol...
7:56am - Sah sah media perdana cakap 5 ribu je penyokong Pakatan Rakyat.

8:12am - Hui...garang amat brader gaban nih...pagi tadi tak sarapan ke?senyum la sikit lainkali bro...cakap - Mesra Rakyat...appara..!





8:19am - Hallo...berat ni tuan...orang kita ciput je...orang depa ramai...bunyi heli pun tenggelam sekali depa sorak, ha'a...mintak tolong hantar speaker lebih...tak ramai pun tak pe lah...kita lawan kuat dah la...bagi speaker paling besar ya..!









8:24 am - Warming up.standby kot-kot jadik apa-apa...aku pulak standby nak ambik gambar je kalau depa naik angin..!

8:41am - Karpal Singh tiba memberikan sokongan moral.









8:58am - Ni orang kuat Pakatan Rakyat.korang pergi la mana-mana progran Pakatan Rakyat, sure boleh jumpa dia ni.












9:04am - Aku tak kenal sape dia ni tapi aku yakin hari ni merupakan hari paling ngeri buat dia...sepanjang perjalanan ke pusat pencalonan terpaksa menahan sindiran daro geng-geng Pakatan Rakyat.

9:18am - Puluhan ribu penyokong Pakatan Rakyat memenuhi padang I.P.Tengku Bainun.aku ingat nak selit masuk, tapi......4get it...korang tengok & korang tau kenapa.




10:13am - gambar kenangan bersandar beramai-ramai di trak FRU.selalu kami kene kejar dekat menatang besi merah ni tapi kali ni berpeluang bersandar-sandar & berteduh kat bawah perut besi merah ni...depa tak kejar kami kali ni...cool..!

10:19am - Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berangkat ke Muktamar PAS Ipoh dari pusat pencalonan.sebelum itu TGNA tiba dipusat pencalonan seawal jam 8:59am.

10:22am - Hishamudin Rais pun turut serta datang menyatakan sokongan.








12:02pm - Para penyokong Pakatan Rakyat yang beransur keluar dari pusat penamaan calon dibasahi hujan lebat yang turun sebaik selesai pengesahan pencalonan.



12:03pm - DSAI berarak keluar dari pusat penamaan calon dalam hujan lebat diiringi oleh para penyokong yang datang dari serata pelusuk tanahair.

TP - Klik [ sini ] untuk lebih banyak gambar sekitar hari pencalonan P-044.

No comments: